משרדי אדובי
צילום: טוויטר
דוחות

אדובי מזנקת ב-15% לאחר דוחות חזקים - בזכות הבינה המלאכותית

מגזר התוכנה הציג תוצאות מאכזבות בעונת הרווחים האחרונה והמשקיעים תהו אם הבינה המלאכותית תוכל בכלל לעזור לאדובי הפעם. נראה כי החששות הללו התפוגגו
אדיר בן עמי | (1)

ענקית התוכנות הגרפיות אדובי ADOBE INC דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השני עם הכנסות של 5.31 מיליארד דולר, עלייה של 10% משנה קודם לכן, קצת מעל תחזית החברה להכנסות של 5.25-5.3 מיליארד דולר וטוב מהצפי בוול-סטריט של 5.29 מיליארד.

הרווח למניה עמד על 4.48 דולר, מעל התחזית של אדובי ל-4.35-4.4 דולר ומעל צפי האנליסטים ל-4.39 דולר למניה. 

התוצאות של החברה הן האירוע האחרון בסדרה של אירועים השבוע הקשורים לבינה מלאכותית. זה התחיל ביום שני עם אפל שהשיקה את אסטרטגיית הבינה המלאכותית החדשה שלה "Apple Intelligence" ומנייתה זינקה בכמעט 9%, לאחר מכן הגיעה אורקל עם 30 חוזי AI  ואמש דיווחה ברודקום על תוצאות חזקות, כאשר החברות פרסמו גם תחזית חזקה להמשך הודות ל-AI. הדוחות החזקים של אדובי צפויים לחזק עוד יותר את הסנטימנט השורי על מניות בינה מלאכותית.

"אנחנו מניעים שימוש חזק, ערך וביקוש לפתרונות הבינה המלאכותית שלנו בכל מגזרי הלקוחות ורואים הצלחה מוקדמת בייצור רווחים מטכנולוגיות בינה מלאכותית חדשות בעסקים שלנו בתחום המדיה הדיגיטלית", אמר מנכ"ל אדובי, שנטנו נראיין.

ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) ממגזר המדיה הדיגטלית הסתכמו ב-487 מיליון דולר, הרבה מעל צפי החברה ל-440 מיליון דולר. בסך הכל ההכנסות ה-ARR ממדיה דיגטלית עד לסוף הרבעון עמדו על 16.25 מיליארד דולר. הכנסות מגזר החוויה הדיגיטלית של אדובי עמדו על 1.33 מיליארד דולר בקצה הגבוה של תחזית החברה ל-1.31-1.33 מיליארד דולר. הכנסות מגזר המדיה הדיגיטלית עמדו על 3.91 מיליארד, טוב מתחזיתה של אדובי ל-3.87-3.9 מיליארד דולר וטוב ומהקונצנזוס של 3.89 מיליארד.

אדובי נמנעה גם ברבעון הנוכחי מלספק מדדים קונקרטיים לתרומת הבינה המלאכותית לתוצאותיה עד כה. סמנכ"ל הכספים של החברה, דן דורן, אמר בעבר שאדובי תעשה את זה בשלב מסוים אבל ציין כי זה עדיין מוקדם מדי. דורן גם אמר כי השימוש בכלי ה-AI ממשיך לגדול, עם 9 מיליארד תמונות שנוצרו בתוכנת ה-Firefly AI של החברה ויותר תמונות שנוצרו בחודש מאי מאשר חודש קודם לכן.

 

התחזיות להמשך

עבור רבעון אוגוסט, החברה צופה הכנסות של בין 5.33 ל-5.38 מיליארד דולר, עם 460 מיליון דולר ARR ממדיה דיגיטלית. מגזר המדיה הדיגיטלית צפוי להכניס לאדובי בין 3.95 ל-3.98 מיליארד דולר. הכנסות מגזר החוויה הדיגיטלית צפויות לעמוד על 1.325-1.345 מיליארד דולר. הרווח למניה צפוי לעמוד על 4.50-4.55 דולר למניה. 

בוול-סטריט צופים הכנסות של 5.4 מיליארד דולר לרבעון אוגוסט עם ARR ממדיה דיגיטלית של 458.5 מיליון דולר, הכנסות ממגזר המדיה הדיגיטלית של 3.99 מיליארד דולר והכנסות מגזר החוויה הדיגיטלית של 1.34 מיליארד דולר. הרווח למניה צפוי לעמוד על 4.47 דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

עבור שנת הכספים כולה, אדובי רואה כעת הכנסות של 21.4-21.5 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת של 21.3-21.5 מיליארד דולר. החברה צופה ARR ממדיה דיגיטלית של 1.95 מיליארד, לעומת הצפי הקודם ל-1.9. הרווח למניה לשנה צפוי לעמוד על בין 18 ל-18.2 דולר, עלייה מהטווח הקודם של 17.6-18 דולר למניה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דובי הדב 15/06/2024 11:40
    הגב לתגובה זו
    אף פעם לא אהבתי את התוכנות של אדובי , הכל מסורבל , תוכנות כבדות ויקרות , לפוטושופ בלבד יש המון אלטרנטיבות היום כשחלקם הגדול חינמי..אז למרות הדוחות , אני לא צופה לחברה עתיד מזהיר מידי
בריינסוויי
צילום: יח"צ

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?

מכשיר ה-tDCS של Flow  יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?



רן קידר |

רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.

ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.

האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.

לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.

Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.

גיל שויד צק פוינט
צילום: תמר מצפי
הטור של גרינברג

מחפשים יציבות ושפיות? החברה שתמיד היתה שם בשביל זה

צ'ק פוינט הוותיקה לא מחלקת דיבידנד וקצב פעילות ה-M&A שלה אנמי לדעת מומחים, אבל המנכ"ל שהחליף את המייסד והגיוס שביצעה לראשונה עשויים להעיד על שינוי כיוון, ובכל מקרה עם כל החלומות שמסביב, כדאי להחזיק גם אחת כזאת. וגם: למה כדאי להשקיע בהודו ומה מחפשות הענקיות בחברות רובוטיקה



שלמה גרינברג |

25 שנים לקח למניית ענקית תשתיות הטכנולוגיה סיסקו (סימול:CSCO) לשבור את רמת המחיר אליו הגיעה ב-2000. סיסקו הייתה אחת מחברות הטכנולוגיה שהובילו את "בועת 2000", לצידן של מיקרוסופט, אינטל ודל, ולתקופה קצרה באותה חגיגה הפכה סיסקו לחברה המוערכת ביותר בתבל וזאת למרות הפסדים לא קטנים. 

סיסקו הייתה גם זו שזעקה "המלך הוא עירום" וסימנה את תחילת פקיעתה של הבועה הגדולה כשפרסמה את נתוניה  לשנת 1999 במרץ 2000, שהחרידו את המשקיעים לנוכח הערכת החברה דאז, והיא גם המניה הטכנולוגית האחרונה ששוברת את שיאי 2000. הסיבה לכך היא מנוע הצמיחה שנוסף לה כתוצאה ממיזוג הבינה המלאכותית שהחזירה למלכת הבועה את הכבוד הראוי לה. 

אגב, שווי החברה הגיע אז ליותר מ-500 מיליארד דולר ולאחר התפוצצות הבועה, בסוף 2002, איבדה סיסקו כ-90% מערכה והגיעה לשווי של כ-60 מיליארד דולר. 

"ברגע שמאבדים את אמון המשקיעים עקב מכירה כואבת במיוחד, זה יכול לקחת שנים עד שהמשקיעים יאמצו את אמון המניות מחדש", אמר מנהל ההשקעות של חברת ניהול ההשקעות המוסדית הגדולה ממסצ'וסטס, SLC Management. "אנלוגיה לכך תהיה שוק המניות היפני שלקח לו גם עשרות שנים להתאושש מהבועה שלו, בתחום הנדל"ן, בסוף שנות ה-80", הוסיף.

עם זאת, מבחינת ערך חברה, סיסקו עדיין רחוקה מהשיא דאז. שווי החברה כיום הוא "רק" 317 מיליארד. "התעוררותה המחודשת של המניה", סיכם המנהל מ-SLC, "היא דווקא סימן של ביטחון למשקיעים כי למרות שהם הפכו יותר לחברת 'שירותים' וכבר אינם נחשבים לחברת חדשנות, אפשר להניח שזה מה שהמשקיעים שלהם רצו לראות".