אדובי מזנקת ב-15% לאחר דוחות חזקים - בזכות הבינה המלאכותית
ענקית התוכנות הגרפיות אדובי ADOBE INC דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השני עם הכנסות של 5.31 מיליארד דולר, עלייה של 10% משנה קודם לכן, קצת מעל תחזית החברה להכנסות של 5.25-5.3 מיליארד דולר וטוב מהצפי בוול-סטריט של 5.29 מיליארד.
הרווח למניה עמד על 4.48 דולר, מעל התחזית של אדובי ל-4.35-4.4 דולר ומעל צפי האנליסטים ל-4.39 דולר למניה.
התוצאות של החברה הן האירוע האחרון בסדרה של אירועים השבוע הקשורים לבינה מלאכותית. זה התחיל ביום שני עם אפל שהשיקה את אסטרטגיית הבינה המלאכותית החדשה שלה "Apple Intelligence" ומנייתה זינקה בכמעט 9%, לאחר מכן הגיעה אורקל עם 30 חוזי AI ואמש דיווחה ברודקום על תוצאות חזקות, כאשר החברות פרסמו גם תחזית חזקה להמשך הודות ל-AI. הדוחות החזקים של אדובי צפויים לחזק עוד יותר את הסנטימנט השורי על מניות בינה מלאכותית.
"אנחנו מניעים שימוש חזק, ערך וביקוש לפתרונות הבינה המלאכותית שלנו בכל מגזרי הלקוחות ורואים הצלחה מוקדמת בייצור רווחים מטכנולוגיות בינה מלאכותית חדשות בעסקים שלנו בתחום המדיה הדיגיטלית", אמר מנכ"ל אדובי, שנטנו נראיין.
ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) ממגזר המדיה הדיגטלית הסתכמו ב-487 מיליון דולר, הרבה מעל צפי החברה ל-440 מיליון דולר. בסך הכל ההכנסות ה-ARR ממדיה דיגטלית עד לסוף הרבעון עמדו על 16.25 מיליארד דולר. הכנסות מגזר החוויה הדיגיטלית של אדובי עמדו על 1.33 מיליארד דולר בקצה הגבוה של תחזית החברה ל-1.31-1.33 מיליארד דולר. הכנסות מגזר המדיה הדיגיטלית עמדו על 3.91 מיליארד, טוב מתחזיתה של אדובי ל-3.87-3.9 מיליארד דולר וטוב ומהקונצנזוס של 3.89 מיליארד.
- אדובי מהמרת על ה־AI ורוכשת את Semrush ב־1.9 מיליארד דולר
- אדובי עקפה את התחזיות, אז למה המניה מדשדשת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אדובי נמנעה גם ברבעון הנוכחי מלספק מדדים קונקרטיים לתרומת הבינה המלאכותית לתוצאותיה עד כה. סמנכ"ל הכספים של החברה, דן דורן, אמר בעבר שאדובי תעשה את זה בשלב מסוים אבל ציין כי זה עדיין מוקדם מדי. דורן גם אמר כי השימוש בכלי ה-AI ממשיך לגדול, עם 9 מיליארד תמונות שנוצרו בתוכנת ה-Firefly AI של החברה ויותר תמונות שנוצרו בחודש מאי מאשר חודש קודם לכן.
התחזיות להמשך
עבור רבעון אוגוסט, החברה צופה הכנסות של בין 5.33 ל-5.38 מיליארד דולר, עם 460 מיליון דולר ARR ממדיה דיגיטלית. מגזר המדיה הדיגיטלית צפוי להכניס לאדובי בין 3.95 ל-3.98 מיליארד דולר. הכנסות מגזר החוויה הדיגיטלית צפויות לעמוד על 1.325-1.345 מיליארד דולר. הרווח למניה צפוי לעמוד על 4.50-4.55 דולר למניה.
בוול-סטריט צופים הכנסות של 5.4 מיליארד דולר לרבעון אוגוסט עם ARR ממדיה דיגיטלית של 458.5 מיליון דולר, הכנסות ממגזר המדיה הדיגיטלית של 3.99 מיליארד דולר והכנסות מגזר החוויה הדיגיטלית של 1.34 מיליארד דולר. הרווח למניה צפוי לעמוד על 4.47 דולר.
- גוגל מאיימת על OpenAI ומפילה את סופטבנק
- אנבידיה - תחילת הסוף? גוגל תספק שבבי AI למטא
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
עבור שנת הכספים כולה, אדובי רואה כעת הכנסות של 21.4-21.5 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת של 21.3-21.5 מיליארד דולר. החברה צופה ARR ממדיה דיגיטלית של 1.95 מיליארד, לעומת הצפי הקודם ל-1.9. הרווח למניה לשנה צפוי לעמוד על בין 18 ל-18.2 דולר, עלייה מהטווח הקודם של 17.6-18 דולר למניה.
- 1.דובי הדב 15/06/2024 11:40הגב לתגובה זואף פעם לא אהבתי את התוכנות של אדובי , הכל מסורבל , תוכנות כבדות ויקרות , לפוטושופ בלבד יש המון אלטרנטיבות היום כשחלקם הגדול חינמי..אז למרות הדוחות , אני לא צופה לחברה עתיד מזהיר מידי

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו
ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו. שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720.
6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך.
מה אומרות המניות המופלאות
הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.
- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- לקראת שבוע מסחר קצר ועמוס - מה חושבים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע.

גוגל מאיימת על OpenAI ומפילה את סופטבנק
סופטבנק איבדה 40% בחודש; הסיבה: השקה מוצלחת של ג'ימיני 3 ומה הדיסקאונט בהשקעה בסופטובנק?
מניית סופטבנק ממשיכה לצנוח. הפעם ב-11% כשגם בשישי היא נפלה בשיעור דומה. בתוך פחות מחודש, נמחק יותר מ-40% משוויה, שהגיע לשיא של כ-255 מיליארד דולר בתחילת נובמבר. כיום, היא נסחרת ברמות הנמוכות ביותר מזה כחודשיים וחצי, והמשקיעים מודאגים בעיקר מהתחזקות מודל ג'מיני 3 של גוגל, שמאיים על מעמדה של OpenAI - ההשקעה המרכזית של סופטבנק בתחום הבינה המלאכותית.
ההשקה של מודל ג'מיני 3 לפני כשבועיים, שקיבל ביקורות חיוביות רבות והציג ביצועים חזקים בהשוואה למודלים מתחרים כמו GPT-5.1 של OpenAI היתה נקודת מפנה בהתייחסות לגוגל - גם מצד המשתמשים והצרכנים וגם מצד המשקיעים שחששו מאוד מהבינה המלאכותית שהיא איום ענק על החיפוש המסורתי ועל שוק הפרסום של גוגל, והפנימו שגוגל תהיה שחקנית מרכזית בשוק ה-AI ושהיא מצמצמת פערים מול OpenAI.
המניה טסה 24% בחודש כשבדרך מתברר שוורן באפט רכש מניות בהיקף גדול - באפט קונה גוגל ומוכר אפל; אך אפל עדיין ההשקעה
הסחירה הגדולה בתיק. אחרי סגירת המסחר אמש נודע על עסקת שבבים בה מספקת גוגל שבבי AI למטא וזה ממשיך להעלות את המניה ומנגד להחליש את מניית אנבידיה - אנבידיה
- תחילת הסוף? גוגל תספק שבבי AI למטא.
ג'מיני 3 - עליית מדרגה
ג'מיני 3 מצטיין במשימות מולטי-מודליות, כולל עיבוד וידאו בזמן אמת והבנת הקשרים ארוכים, ומשיג ציונים גבוהים כמעט פי שניים במבחנים מסוימים, כל זאת בעלות נמוכה פי עשרה למשימה. גוגל משלבת את הטכנולוגיה הזו בשירותי הענן שלה ובמערך ההפצה הגלובלי, מה שנותן לה יתרון תחרותי משמעותי. בניגוד ל-OpenAI, שתלויה בספקי חומרה חיצוניים כמו אנבידיה, גוגל משתמשת בשבבי TPU פנימיים, מה שמפחית עלויות ומאפשר התרחבות מהירה יותר. התחרות הזו לא רק מאיימת על נתח השוק של OpenAI, אלא גם מעלה שאלות על הערכת השווי שלה, שמוערכת כיום בכ-500 מיליארד דולר.
- סופטבנק מוכרת את כל החזקתה באנבידיה תמורת 5.83 מיליארד דולר
- סופטבנק בחנה רכישה של מארוול, המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סופטבנק, בראשות מסאיושי סון, הפכה לאחת המשקיעות הבולטות ב-OpenAI, עם אחזקה של כ-11% לאחר השקעה ראשונית של 10.8 מיליארד דולר. החברה התחייבה להזרמה נוספת של 22.5 מיליארד דולר עד סוף 2025, מה שמגדיל את החשיפה הכוללת שלה למעל 30 מיליארד דולר. כדי לממן חלק מהמהלך הזה, מכרה סופטבנק את כל אחזקתה באנבידיה תמורת 5.8 מיליארד דולר, צעד שגרם לירידה נוספת במניית אנבידיה.
