משרדי אדובי
צילום: טוויטר
דוחות

אדובי מזנקת ב-15% לאחר דוחות חזקים - בזכות הבינה המלאכותית

מגזר התוכנה הציג תוצאות מאכזבות בעונת הרווחים האחרונה והמשקיעים תהו אם הבינה המלאכותית תוכל בכלל לעזור לאדובי הפעם. נראה כי החששות הללו התפוגגו
אדיר בן עמי | (1)

ענקית התוכנות הגרפיות אדובי ADOBE INC דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השני עם הכנסות של 5.31 מיליארד דולר, עלייה של 10% משנה קודם לכן, קצת מעל תחזית החברה להכנסות של 5.25-5.3 מיליארד דולר וטוב מהצפי בוול-סטריט של 5.29 מיליארד.

הרווח למניה עמד על 4.48 דולר, מעל התחזית של אדובי ל-4.35-4.4 דולר ומעל צפי האנליסטים ל-4.39 דולר למניה. 

התוצאות של החברה הן האירוע האחרון בסדרה של אירועים השבוע הקשורים לבינה מלאכותית. זה התחיל ביום שני עם אפל שהשיקה את אסטרטגיית הבינה המלאכותית החדשה שלה "Apple Intelligence" ומנייתה זינקה בכמעט 9%, לאחר מכן הגיעה אורקל עם 30 חוזי AI  ואמש דיווחה ברודקום על תוצאות חזקות, כאשר החברות פרסמו גם תחזית חזקה להמשך הודות ל-AI. הדוחות החזקים של אדובי צפויים לחזק עוד יותר את הסנטימנט השורי על מניות בינה מלאכותית.

"אנחנו מניעים שימוש חזק, ערך וביקוש לפתרונות הבינה המלאכותית שלנו בכל מגזרי הלקוחות ורואים הצלחה מוקדמת בייצור רווחים מטכנולוגיות בינה מלאכותית חדשות בעסקים שלנו בתחום המדיה הדיגיטלית", אמר מנכ"ל אדובי, שנטנו נראיין.

ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) ממגזר המדיה הדיגטלית הסתכמו ב-487 מיליון דולר, הרבה מעל צפי החברה ל-440 מיליון דולר. בסך הכל ההכנסות ה-ARR ממדיה דיגטלית עד לסוף הרבעון עמדו על 16.25 מיליארד דולר. הכנסות מגזר החוויה הדיגיטלית של אדובי עמדו על 1.33 מיליארד דולר בקצה הגבוה של תחזית החברה ל-1.31-1.33 מיליארד דולר. הכנסות מגזר המדיה הדיגיטלית עמדו על 3.91 מיליארד, טוב מתחזיתה של אדובי ל-3.87-3.9 מיליארד דולר וטוב ומהקונצנזוס של 3.89 מיליארד.

אדובי נמנעה גם ברבעון הנוכחי מלספק מדדים קונקרטיים לתרומת הבינה המלאכותית לתוצאותיה עד כה. סמנכ"ל הכספים של החברה, דן דורן, אמר בעבר שאדובי תעשה את זה בשלב מסוים אבל ציין כי זה עדיין מוקדם מדי. דורן גם אמר כי השימוש בכלי ה-AI ממשיך לגדול, עם 9 מיליארד תמונות שנוצרו בתוכנת ה-Firefly AI של החברה ויותר תמונות שנוצרו בחודש מאי מאשר חודש קודם לכן.

 

התחזיות להמשך

עבור רבעון אוגוסט, החברה צופה הכנסות של בין 5.33 ל-5.38 מיליארד דולר, עם 460 מיליון דולר ARR ממדיה דיגיטלית. מגזר המדיה הדיגיטלית צפוי להכניס לאדובי בין 3.95 ל-3.98 מיליארד דולר. הכנסות מגזר החוויה הדיגיטלית צפויות לעמוד על 1.325-1.345 מיליארד דולר. הרווח למניה צפוי לעמוד על 4.50-4.55 דולר למניה. 

בוול-סטריט צופים הכנסות של 5.4 מיליארד דולר לרבעון אוגוסט עם ARR ממדיה דיגיטלית של 458.5 מיליון דולר, הכנסות ממגזר המדיה הדיגיטלית של 3.99 מיליארד דולר והכנסות מגזר החוויה הדיגיטלית של 1.34 מיליארד דולר. הרווח למניה צפוי לעמוד על 4.47 דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

עבור שנת הכספים כולה, אדובי רואה כעת הכנסות של 21.4-21.5 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת של 21.3-21.5 מיליארד דולר. החברה צופה ARR ממדיה דיגיטלית של 1.95 מיליארד, לעומת הצפי הקודם ל-1.9. הרווח למניה לשנה צפוי לעמוד על בין 18 ל-18.2 דולר, עלייה מהטווח הקודם של 17.6-18 דולר למניה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דובי הדב 15/06/2024 11:40
    הגב לתגובה זו
    אף פעם לא אהבתי את התוכנות של אדובי , הכל מסורבל , תוכנות כבדות ויקרות , לפוטושופ בלבד יש המון אלטרנטיבות היום כשחלקם הגדול חינמי..אז למרות הדוחות , אני לא צופה לחברה עתיד מזהיר מידי
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.