אדובי מזנקת ב-15% לאחר דוחות חזקים - בזכות הבינה המלאכותית
ענקית התוכנות הגרפיות אדובי ADOBE INC דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השני עם הכנסות של 5.31 מיליארד דולר, עלייה של 10% משנה קודם לכן, קצת מעל תחזית החברה להכנסות של 5.25-5.3 מיליארד דולר וטוב מהצפי בוול-סטריט של 5.29 מיליארד.
הרווח למניה עמד על 4.48 דולר, מעל התחזית של אדובי ל-4.35-4.4 דולר ומעל צפי האנליסטים ל-4.39 דולר למניה.
התוצאות של החברה הן האירוע האחרון בסדרה של אירועים השבוע הקשורים לבינה מלאכותית. זה התחיל ביום שני עם אפל שהשיקה את אסטרטגיית הבינה המלאכותית החדשה שלה "Apple Intelligence" ומנייתה זינקה בכמעט 9%, לאחר מכן הגיעה אורקל עם 30 חוזי AI ואמש דיווחה ברודקום על תוצאות חזקות, כאשר החברות פרסמו גם תחזית חזקה להמשך הודות ל-AI. הדוחות החזקים של אדובי צפויים לחזק עוד יותר את הסנטימנט השורי על מניות בינה מלאכותית.
"אנחנו מניעים שימוש חזק, ערך וביקוש לפתרונות הבינה המלאכותית שלנו בכל מגזרי הלקוחות ורואים הצלחה מוקדמת בייצור רווחים מטכנולוגיות בינה מלאכותית חדשות בעסקים שלנו בתחום המדיה הדיגיטלית", אמר מנכ"ל אדובי, שנטנו נראיין.
ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) ממגזר המדיה הדיגטלית הסתכמו ב-487 מיליון דולר, הרבה מעל צפי החברה ל-440 מיליון דולר. בסך הכל ההכנסות ה-ARR ממדיה דיגטלית עד לסוף הרבעון עמדו על 16.25 מיליארד דולר. הכנסות מגזר החוויה הדיגיטלית של אדובי עמדו על 1.33 מיליארד דולר בקצה הגבוה של תחזית החברה ל-1.31-1.33 מיליארד דולר. הכנסות מגזר המדיה הדיגיטלית עמדו על 3.91 מיליארד, טוב מתחזיתה של אדובי ל-3.87-3.9 מיליארד דולר וטוב ומהקונצנזוס של 3.89 מיליארד.
- אדובי ברבעון שיא ועם תחזית צמיחת ARR שנתית של 10%
- אדובי מהמרת על ה־AI ורוכשת את Semrush ב־1.9 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אדובי נמנעה גם ברבעון הנוכחי מלספק מדדים קונקרטיים לתרומת הבינה המלאכותית לתוצאותיה עד כה. סמנכ"ל הכספים של החברה, דן דורן, אמר בעבר שאדובי תעשה את זה בשלב מסוים אבל ציין כי זה עדיין מוקדם מדי. דורן גם אמר כי השימוש בכלי ה-AI ממשיך לגדול, עם 9 מיליארד תמונות שנוצרו בתוכנת ה-Firefly AI של החברה ויותר תמונות שנוצרו בחודש מאי מאשר חודש קודם לכן.
התחזיות להמשך
עבור רבעון אוגוסט, החברה צופה הכנסות של בין 5.33 ל-5.38 מיליארד דולר, עם 460 מיליון דולר ARR ממדיה דיגיטלית. מגזר המדיה הדיגיטלית צפוי להכניס לאדובי בין 3.95 ל-3.98 מיליארד דולר. הכנסות מגזר החוויה הדיגיטלית צפויות לעמוד על 1.325-1.345 מיליארד דולר. הרווח למניה צפוי לעמוד על 4.50-4.55 דולר למניה.
בוול-סטריט צופים הכנסות של 5.4 מיליארד דולר לרבעון אוגוסט עם ARR ממדיה דיגיטלית של 458.5 מיליון דולר, הכנסות ממגזר המדיה הדיגיטלית של 3.99 מיליארד דולר והכנסות מגזר החוויה הדיגיטלית של 1.34 מיליארד דולר. הרווח למניה צפוי לעמוד על 4.47 דולר.
- סיפורים שמניעים שווקים: למה נרטיבים חזקים מנוסחאות
- מהמסכים לשטח: למה קרנות הגידור מרחיבות פעילות ישירה בשוק הסחורות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
עבור שנת הכספים כולה, אדובי רואה כעת הכנסות של 21.4-21.5 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת של 21.3-21.5 מיליארד דולר. החברה צופה ARR ממדיה דיגיטלית של 1.95 מיליארד, לעומת הצפי הקודם ל-1.9. הרווח למניה לשנה צפוי לעמוד על בין 18 ל-18.2 דולר, עלייה מהטווח הקודם של 17.6-18 דולר למניה.
- 1.דובי הדב 15/06/2024 11:40הגב לתגובה זואף פעם לא אהבתי את התוכנות של אדובי , הכל מסורבל , תוכנות כבדות ויקרות , לפוטושופ בלבד יש המון אלטרנטיבות היום כשחלקם הגדול חינמי..אז למרות הדוחות , אני לא צופה לחברה עתיד מזהיר מידי
משקיעים AIלקראת שבוע המסחר בוול סטריט - מה חושבים האנליסטים?
אחרי הורדת הריבית של הפד' אנחנו צועדים אל שבוע עם לוח אירועי מאקרו צפוף, דוחות של ענקיות צריכה וטכנולוגיה, כשהשאלה הגדולה היא האם ההאטה בשוק העבודה ובאינפלציה מספיקה כדי להצדיק עוד הקלות מוניטריות, או שאנחנו נכנסים לתקופת "המתנה" שבה כל נתון יקבל משקל
גבוה וינדנד את הסנטימנט
שבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נפתח אחרי החלטת ריבית שהייתה צפויה מראש, אבל למרות זאת השאירה אחריה לא מעט סימני שאלה. הפד' הוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 3.5%-3.75%, צעד שכבר היה מתומחר בשווקים בהסתברות של כ-90%, אבל המסר שעלה ממסיבת העיתונאים ומהעדכונים הנלווים היה הרבה יותר מורכב. מצד אחד, הבנק המרכזי, בראשות ג'רום פאוול כבר מאותת לנו שהמדיניות שלו כבר קרובה לניטרלית. מצד שני, הוא מדגיש שיש חוסר ודאות גבוה, בעיקר סביב שוק העבודה והיכולת של הכלכלה האמריקאית להמשיך לצמוח בלי להיכנס להאטה חדה.
המשקיעים מנסים להבין האם מדובר בתחילתו של מסלול הפחתות ברור, או דווקא בתקופה ארוכה של המתנה, שבה כל החלטה תיגזר מנתון כזה או אחר, בלי התחייבות מוקדמת.
הפד' עוצר עכשיו כדי להעריך את ההשפעה על הכלכלה
יוני פנינג ממזרחי טפחות מעריך שהפחתת הריבית האחרונה לא הייתה אירוע משנה כללים. לדבריו, עצם ההפחתה לא הפתיעה את השווקים, אבל ההרחבה המחודשת של מאזן הפד והדגש על נושא הנזילות היו משמעותיים יותר.
פנינג מציין כי יו"ר הפד ג’רום פאוול תיאר את המדיניות הנוכחית כניטרלית, הן מבחינתו והן מבחינת חברי ה-FOMC, זאת מול אינפלציה שעדיין גבוהה מדי, אבל גם מול סימנים ברורים להתקררות בשוק התעסוקה. לדבריו, הפד מוכן כעת לעצור ולבחון האם הריבית המרסנת מחלחלת במלואה לכלכלה, ולא ממהר להתחייב להפחתות נוספות.
- תופעת ההדבקה הפיננסית: למה כשהבורסה בוול סטריט מתעטשת – כל השווקים חולים?
- המניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהתייחסות לשוק העבודה, פנינג מצביע על כך שמספר המשרות הפנויות בארה"ב עלה משמעותית בספטמבר ובאוקטובר, עם תוספת של כ-430 אלף משרות בספטמבר ועוד כ-12 אלף באוקטובר, לרמה של כ-7.67 מיליון משרות. עם זאת, הוא מדגיש כי עיקר הגידול מגיע מענפי השירותים ובשכר נמוך, מה שמרמז על השפעות של צמצום עובדים זרים ולא בהכרח על התחזקות רחבה של הביקוש לעובדים.

סיפורים שמניעים שווקים: למה נרטיבים חזקים מנוסחאות
מניתוח הנתונים הקרים ועד למגפת הסיפורים הדיגיטלית: כך פסיכולוגיית ההמונים מעצבת את עתיד שוק ההון
הרעיון שכלכלה היא מדע מדויק מושרש עמוק במאה ה-20, עם אימוץ מודלים מתמטיים והנחות רציונליות שמטרתן לחזות תוצאות כמו בפיזיקה. אבל משברים חוזרים - כמו זה של 2008 עם ירידת תוצר של 4.3% בארה"ב, בועת הנדל"ן שגרמה להפסדים של 8 טריליון דולר, ובועות טכנולוגיה עדכניות יותר - מראים שהמציאות לא עולה בקנה אחד עם המודלים.
חוקרי הכלכלה ניקולה ג'נאיולי, אנדריי שלייפר ורוברט וישני פיתחו גישה שמדגישה ציפיות לא רציונליות והשפעה הדדית. כפי שהם כותבים במאמרם מ-2015: "משקיעים מגיבים יתר על המידה לסדרת חדשות טובות, כי סדרה כזו מייצגת מצב טוב. כמה חדשות רעות לא משנות את דעתם כי המצב הטוב עדיין מיוצג, אבל מספיק חדשות רעות מובילות לשינוי רדיקלי באמונות ולמשבר פיננסי".
הכלכלה היא מערכת חברתית פתוחה, המושפעת מאמון, פחד ודינמיקה קבוצתית. שווקים הם זירה של סיפורים, לא רק מנגנון הקצאת משאבים יעיל. רוברט שילר מוסיף בספרו "כלכלה נרטיבית": "אם לא נבין את המגפות של נרטיבים פופולריים, לא נבין באופן מלא שינויים בכלכלה והתנהגות כלכלית. נרטיבים הם וקטורים מרכזיים לשינוי מהיר בתרבות, ברוח התקופה ובהתנהגות כלכלית".
מעגל הקסמים של נרטיבים בבועות פיננסיות
נרטיב כלכלי הוא סיפור פשוט שמסביר מציאות מורכבת ומאפשר פעולה מהירה בעולם לא ודאי. הוא אמנם תמיד חלקי, אבל שימושי. דוגמה קלאסית: האקסיומה "אין אלטרנטיבה להשקעה במניות" (TINA) בתקופות ריבית נמוכה, שהובילה לעלייה של 26% במדד S&P 500 ב-2023 למרות ריבית של 5.5%.
- האם עדיף להיות משקיע פאסיבי או אקטיבי? הנתונים מפתיעים
- עמלות מסחר: איפה הכי זול לסחור בבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נרטיבים מחזקים את עצמם באופן מעגלי: סיפור יוצר אמון, אמון מגדיל ביקוש, ביקוש מעלה מחירים, ומחירים מאשרים את הסיפור. בבועת הנדל"ן של 2006-2000, עליות מחירים שנתיות של 10% חיזקו את האמונה ש"נדל"ן תמיד עולה", למרות חוב משקי בית שהגיע ל-127% מהתוצר. כשהסיכונים מתממשים, הקריסה חדה: ירידה של 27% במחירי בתים בין 2006 ל-2012.
