משרדי אדובי
צילום: טוויטר
דוחות

אדובי מזנקת ב-15% לאחר דוחות חזקים - בזכות הבינה המלאכותית

מגזר התוכנה הציג תוצאות מאכזבות בעונת הרווחים האחרונה והמשקיעים תהו אם הבינה המלאכותית תוכל בכלל לעזור לאדובי הפעם. נראה כי החששות הללו התפוגגו
אדיר בן עמי | (1)

ענקית התוכנות הגרפיות אדובי ADOBE INC דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השני עם הכנסות של 5.31 מיליארד דולר, עלייה של 10% משנה קודם לכן, קצת מעל תחזית החברה להכנסות של 5.25-5.3 מיליארד דולר וטוב מהצפי בוול-סטריט של 5.29 מיליארד.

הרווח למניה עמד על 4.48 דולר, מעל התחזית של אדובי ל-4.35-4.4 דולר ומעל צפי האנליסטים ל-4.39 דולר למניה. 

התוצאות של החברה הן האירוע האחרון בסדרה של אירועים השבוע הקשורים לבינה מלאכותית. זה התחיל ביום שני עם אפל שהשיקה את אסטרטגיית הבינה המלאכותית החדשה שלה "Apple Intelligence" ומנייתה זינקה בכמעט 9%, לאחר מכן הגיעה אורקל עם 30 חוזי AI  ואמש דיווחה ברודקום על תוצאות חזקות, כאשר החברות פרסמו גם תחזית חזקה להמשך הודות ל-AI. הדוחות החזקים של אדובי צפויים לחזק עוד יותר את הסנטימנט השורי על מניות בינה מלאכותית.

"אנחנו מניעים שימוש חזק, ערך וביקוש לפתרונות הבינה המלאכותית שלנו בכל מגזרי הלקוחות ורואים הצלחה מוקדמת בייצור רווחים מטכנולוגיות בינה מלאכותית חדשות בעסקים שלנו בתחום המדיה הדיגיטלית", אמר מנכ"ל אדובי, שנטנו נראיין.

ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) ממגזר המדיה הדיגטלית הסתכמו ב-487 מיליון דולר, הרבה מעל צפי החברה ל-440 מיליון דולר. בסך הכל ההכנסות ה-ARR ממדיה דיגטלית עד לסוף הרבעון עמדו על 16.25 מיליארד דולר. הכנסות מגזר החוויה הדיגיטלית של אדובי עמדו על 1.33 מיליארד דולר בקצה הגבוה של תחזית החברה ל-1.31-1.33 מיליארד דולר. הכנסות מגזר המדיה הדיגיטלית עמדו על 3.91 מיליארד, טוב מתחזיתה של אדובי ל-3.87-3.9 מיליארד דולר וטוב ומהקונצנזוס של 3.89 מיליארד.

אדובי נמנעה גם ברבעון הנוכחי מלספק מדדים קונקרטיים לתרומת הבינה המלאכותית לתוצאותיה עד כה. סמנכ"ל הכספים של החברה, דן דורן, אמר בעבר שאדובי תעשה את זה בשלב מסוים אבל ציין כי זה עדיין מוקדם מדי. דורן גם אמר כי השימוש בכלי ה-AI ממשיך לגדול, עם 9 מיליארד תמונות שנוצרו בתוכנת ה-Firefly AI של החברה ויותר תמונות שנוצרו בחודש מאי מאשר חודש קודם לכן.

 

התחזיות להמשך

עבור רבעון אוגוסט, החברה צופה הכנסות של בין 5.33 ל-5.38 מיליארד דולר, עם 460 מיליון דולר ARR ממדיה דיגיטלית. מגזר המדיה הדיגיטלית צפוי להכניס לאדובי בין 3.95 ל-3.98 מיליארד דולר. הכנסות מגזר החוויה הדיגיטלית צפויות לעמוד על 1.325-1.345 מיליארד דולר. הרווח למניה צפוי לעמוד על 4.50-4.55 דולר למניה. 

בוול-סטריט צופים הכנסות של 5.4 מיליארד דולר לרבעון אוגוסט עם ARR ממדיה דיגיטלית של 458.5 מיליון דולר, הכנסות ממגזר המדיה הדיגיטלית של 3.99 מיליארד דולר והכנסות מגזר החוויה הדיגיטלית של 1.34 מיליארד דולר. הרווח למניה צפוי לעמוד על 4.47 דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

עבור שנת הכספים כולה, אדובי רואה כעת הכנסות של 21.4-21.5 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת של 21.3-21.5 מיליארד דולר. החברה צופה ARR ממדיה דיגיטלית של 1.95 מיליארד, לעומת הצפי הקודם ל-1.9. הרווח למניה לשנה צפוי לעמוד על בין 18 ל-18.2 דולר, עלייה מהטווח הקודם של 17.6-18 דולר למניה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דובי הדב 15/06/2024 11:40
    הגב לתגובה זו
    אף פעם לא אהבתי את התוכנות של אדובי , הכל מסורבל , תוכנות כבדות ויקרות , לפוטושופ בלבד יש המון אלטרנטיבות היום כשחלקם הגדול חינמי..אז למרות הדוחות , אני לא צופה לחברה עתיד מזהיר מידי
אנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AIאנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AI

"הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54% במניה

למרות שליטה כמעט מוחלטת בשוק השבבים שמיועדים ל-AI, שמובילה לצמיחה חריגה בהכנסות, מניית אנבידיה נסחרת בדיסקאונט היסטורי מול מדד השבבים; פער התמחור מעורר עניין מחודש במניה בקרב משקיעים

רן קידר |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה NVIDIA Corp. 3.93%   נסחרת כיום בדיסקאונט של 13% ביחס למדד השבבים של פילדלפיה, ה-SOXX iShares PHLX SOX Semiconductor Sector Index , שכולל 30 חברות מובילות בתעשייה כמו אינטל, AMD ו-TSMC. המדד עצמו רשם עלייה של 35% בששת החודשים האחרונים, בעוד אנבידיה עלתה רק ב-25%, מה שיצר פער תמחור נדיר. נתון זה ממקם את אנבידיה באחוזון הראשון של התמחור היחסי בעשור האחרון, כשהיו רק 13 ימי מסחר בהם הייתה זולה יותר מול המדד. השווי הנוכחי של אנבידיה עומד על כ-4.4 טריליון דולר, והיא מהווה כ-7% ממדד ה-S&P 500.

התמחור המוחלט גם הוא נמוך יחסית: מכפיל רווחים צפוי של 25, שמציב אותה באחוזון ה-11 בעשור האחרון. עבור חברה עם צמיחה שנתית ממוצעת של 60% בהכנסות בשלוש השנים האחרונות, בעיקר ממכירות מאיצי AI כמו סדרת Blackwell, מדובר ברמה אטרקטיבית. במהלך 2025, שלטה אנבידיה ב-88% משוק המאיצים הגרפיים, עם משלוחים של 6 מיליון יחידות Blackwell עד אוקטובר, תוך ביקוש גובר מענקיות כמו אמזון, גוגל ומטא. ההכנסות ממרכזי נתונים הגיעו ל-30 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2025, עלייה של 112% משנה קודמת.

היסטורית, רכישות במכפיל מתחת ל-25 הניבו תשואה ממוצעת של 150% בשנה אחת, ללא מקרים של הפסד. ברנשטיין קובעים מחיר יעד של 275 דולר, ממחיר נוכחי של 179 דולר, מה שמשקף פוטנציאל עלייה של 54%. הפער נובע מחששות בשוק סביב השקעות AI אדירות, שעמדו ב-2025 על 200 מיליארד דולר ברחבי העולם, אך אנבידיה נהנית מיתרון טכנולוגי, עם פלטפורמת CUDA שמחזקת מעמד מונופוליסטי.

במהלך 2025, הרחיבה אנבידיה את הפעילות, והשקיעה 2 מיליארד דולר בסינופסיס, חברת תוכנה לעיצוב שבבים, כדי להאיץ פיתוח AI. היא השיקה את משפחת Nemotron 3, מודלים פתוחים: Nano עם 30 מיליארד פרמטרים ומסגרת MoE שמגבירה תפוקה פי 4; Super עם 100 מיליארד פרמטרים; ו-Ultra עם 500 מיליארד, זמינים בפלטפורמות כמו Hugging Face ו-AWS. המודלים תומכים במערכות מרובות סוכנים, עם חלון הקשר של מיליון טוקנים, ומשמשים למשימות כמו דיבוג תוכנה ותכנון אסטרטגי.

בנוסף, שיתוף הפעולה עם ממשלת ארה"ב במשימת Genesis (פרויקט לאומי את השימוש בבינה מלאכותית למטרות מדעיות) כולל השקעות ב-AI לתחומי אנרגיה, מחקר מדעי וביטחון. אנבידיה מספקת פלטפורמות כמו Apollo למזג אוויר וסימולציות, ומפתחת AI למפעלים, רובוטיקה ותאומים דיגיטליים. ב-CES 2025, חשפה מעבדת בדיקת DRIVE AI לרכבים אוטונומיים, שעברה כבר אבני דרך משמעותיות בבטיחות. בסין, אושרו מכירות H200, מה שמגדיל הכנסות פוטנציאליות ב-10%.

נייק בוק 1. קרדיט: רשתות חברתיותנייק בוק 1. קרדיט: רשתות חברתיות

נייקי דורכת במקום: המכסים מכבידים וסין ממשיכה להיחלש

הדוחות עקפו את הציפיות, אבל המשקיעים התמקדו בשחיקת המרווחים, בירידה החדה במכירות בסין ובמסר זהיר מההנהלה; התוצאה היא צלילה דו-ספרתית במניה ומסקנה שכנראה שהריסטארט של נייקי עדיין רחוק מסיום

רן קידר |
נושאים בכתבה נייקי

מה שהיה אמור להיות עוד תחנה בדרך לתפנית בנייקי Nike Inc -10.54%   הפך בתוך שעות לאיתות מטריד לגבי עומק האתגרים שעוד ניצבים בפני ענקית הספורט. למרות תוצאות טובות מהצפי ברבעון, מניית החברה נופלות בחדות ומוסיפות ירידה של כ-11% לירידה של כ-22% מתחילת השנה. תגובת השוק הדגישה מסר ברור: הפעם המשקיעים פחות התרשמו מ-"הכאה" נקודתית של שורת הרווח, אלא בחנו את התמונה הרחבה של מרווחים נשחקים, חולשה מתמשכת בסין והיעדר תחושה של נרטיב מהפך משכנע.

הדוחות שפורסמו לאחר נעילת המסחר ביום חמישי הציגו אומנם תוצאות מעל הציפיות, אך המספרים המרכזיים העבירו מסר מורכב. הרווח נשחק בכ-32% בעוד המכירות כמעט שלא צמחו, עם עלייה זניחה בלבד של כ-0.4%. במקביל, סין הפכה שוב לגורם המשקולת המרכזי, עם ירידה של כ-17% במכירות, והאזור הוא המשקולת הכבדה ביותר על ביצועי החברה ברבעון.

לא סיפור התפנית שהשוק חיפש

לפי פרשנויות בשוק, משקיעים רוצים לראות שיפור עקבי במרווחים ולא רק תוצאה חשבונאית טובה מהצפי. הרקע לכך הוא הפגיעה הכפולה שממנה נייקי עדיין מתקשה להשתחרר: עלויות מכסים שהפכו למשמעותיות יותר, ומבצעי הנחות שמטרתם לפנות מלאי מיושן, אך במקביל פוגעים ברווחיות ומחלישים את תפיסת הפרימיום של המותג.

המרווח הגולמי של החברה נשחק בכ-7% והגיע ל-40.6%, רמה שנחשבת קריטית עבור נייקי, שכן היא נצמדת בקושי לסף ה-40% הנתפס כ-"רצפה" תדמיתית ופיננסית. המכסים וההנחות המרובות פגעו במיוחד בפעילות בצפון אמריקה, שהיא העסק הגדול ביותר של החברה. ההנהלה, מצדה, לא ניסתה לייפות את המציאות. המנכ”ל אליוט היל הודה בשיחה עם אנליסטים כי המכסים “הוסיפו רוח נגדית משמעותית” שיש להתגבר עליה, אמירה יוצאת דופן בכנותה עבור חברה שנוטה להדגיש חזון ושיווק על חשבון קשיים תפעוליים.

המכסים הופכים לבעיה מבנית, לא אירוע חולף

האתגר של נייקי אינו רק עצם קיומם של מכסים, אלא מבנה שרשרת האספקה שלה. החברה מייבאת חלק משמעותי מהמוצרים מווייטנאם, אינדונזיה וסין, כאשר שיעורי המכס שצוינו עומדים על כ-20%, 19% ולפחות 25% בהתאמה. המשמעות היא שכל תזוזה פוליטית או רגולטורית יכולה להכות ישירות במרווחים, במיוחד בתקופה שבה החברה כבר נלחמת על תמחור ועל דימוי מותג לאחר תקופה ארוכה של הנחות.