ברודקום
צילום: טוויטר
דוחות

ברודקום שוב חוזרת לכותרות וקופצת ב-13% - למה בוול-סטריט אופטימיים?

הבינה המלאכותית ממשיכה לדחוף את מניית חברת השבבים שזינקה כבר ב-104% ב-12 החודשים האחרונים; החברה צופה הכנסות AI של 11 מיליארד דולר השנה, לעומת הצפי הקודם ל-10 מיליארד דולר
אדיר בן עמי | (1)

חברת השבבים ברודקום BROADCOM INC חוזרת לאור הזרקורים של הבינה המלאכותית כאשר האנליסטים בוול-סטריט צופים הפתעות נוספות מהחברה בשנה הקרובה. מניית ברודקום מזנקת לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני עם תוצאות טובות מהצפוי וספליט של 1 ל-10.

מה שבעיקר עזר לדחוף את מניית החברה היה התחזית של ברודקום למשלוחים של מוצרי AI שהיא רואה כעת שיעמדו על 11 מיליארד דולר לפחות השנה, לעומת הצפי הקודם ל-10 מיליארד דולר. ברודקום עוזרת לענקיות טכנולוגיה כמו גוגל ומטא לעצב שבבים מותאמים אישית ל-AI ומספקת להם גם שבבי רשת. עם זאת, האנליסטים עדיין סבורים כי החברה מעריכה בחסר את הרווחים הפוטנציאליים שלה.

"אנו מאמינים כי תפיסת ההכנסות של ברודקום נותרה שמרנית היות והיא רומזת על חוסר בצמיחה במחצית השנייה של השנה, בעוד אנו צופים משלוחים גבוהים יותר לחברות כמו מטא וגוגל בנוסף לצמיחה במשלוחים של שבבי תקשורת ל-AI", אמרו בג'יי פי מורגן. האנליסטים סבורים גם כי יתכן כי ברודקום תגדיל את הדיבידנדים השנתיים שלה ל-23 דולר לפחות למניה, או העלאה של 10% לעומת השנה קודם לכן.

כאמור, החדשות הטובות היו בעיקר הבינה המלאכותית, כאשר ברודקום לא צופה צמיחה משמעותית בעסקי השבבים האלחוטיים, שם האטה במכירות אייפונים עשויה לפגוע בעסק. ירידות חדות בהכנסות נרשמו גם מעסקי האחסון, פס רחב ושבבים תעשיתיים. עם זאת, החברה ציינה כי השילוב שלה עם VMware אותה רכשה בשווי מוערך של יותר מ-80 מיליארד דולר בשנה שעברה נמצא בדרך הנכונה.

 

מה אומרים האנליסטים

בג'יי פי מורגן העלו לאחר הדוחות את מחיר היעד למניית החברה ל-2,000 דולר מ-1,700 דולר ושמרו על המלצת "משקל יתר" שלהם, כאשר הם מדגישים כי ברודקום היא הבחירה המובילה שלהם במגזר המוליכים למחצה. 

ב-Melius Research חשבו באופן דומה וצופים כי החברה תגיע השנה להכנסות מבינה מלאכותית של 12 מיליארד דולר. בעבר האנליסטים בחברת המחקר צפו הכנסות של 20 מיליארד דולר מבינה מלאכותית ב-2026, במיוחד עם ברודקום תצליח להוסיף עוד לקוח גדול. האנליסטים העלו את מחיר היעד שלהם ל-2,050 דולר מ-1,850 דולר ושמרו על המלצת הקנייה.

גם ב-TD Cowen שדרגו לאחרונה את מניית החברה מ"ביצועי שוק" ל"ביצועי יתר והעלו את מחיר היעד ל-1,500 דולר מ-1,400 לאחר שהשתתפו בכנס האחרון של החברה.

"הדירוג שלנו היה בצד הלא נכון לגבי החברה המדהימה הזו כבר זמן מה, היות ומניית ברודקום גברה על מדד ה-SOXX המרכז את מניות השבבים ב-50% בשנתיים האחרונות", כתבו האנליסטים. "למרות הראלי האחרון במניה, אנו רואים אפסייד פוטנציאלי במניה, הודות לבינה מלאכותית ולרשתות, צמיחת פלח התוכנה של החברה ושולי הרווח".

קיראו עוד ב"גלובל"

ב-TD Cowen ציינו מספר זרזים לטווח הקרוב שעשויים לדחוף מעלה את המניה, בין היתר הכרזה על לקוח שלישי חדש בתחום הבינה מלאכותית לצרכנים. נראה כי ההכרזה על לקוח חדש היא זו שבעיקר תפסה את עיני האנליסטים, אך בנוסף לכך גם היצע המוצרים של ברודקום בשווקי מרכזי הנתונים וה-AI עזר לשכנע אותם שהחברה בכיוון הנכון. בוול-סטריט מצפים שבינה מלאכותית ג'נרטיבית תישאר מנוע צמיחה מרכזי עבור החברה בעתיד הנראה לעין. 

 

הדוחות לרבעון השני

בדוחותיה דיווחה ברודקום על הכנסות של 12.49 מיליארד דולר, עלייה של 43% משנה קודם לכן וטוב בהרבה מצפי האנליסטים ל-12.1 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 10.96 דולר, לעומת צפי בוול-סטריט ל-10.84 דולר. החברה ציינה כי התוצאות נבעו מביקוש חזק לשבבי AI ומ-VMware. ההכנסות ללא VMware עלו ב-12%.

עיקר הביצועים הגבוהים הגיעו מפלח התוכנה של החברה, שהכניס לה 5.29 מיליארד דולר, טוב מהצפי של 4.6 מיליארד דולר. ההכנסות ממוליכים למחצה עמדו על 7.2 מיליארד דולר, בהתאם לצפי. ההכנסות ממוצרי בינה מלאכותית עמדו על 3.1 מיליארד דולר, עלייה מ-2.3 מיליארד דולר ברבעון הראשון ועלייה של 280% משנה לשנה. ההכנסות מעסקי הרשתות הסתכמו ל-3.8 מיליארד דולר, עלייה של 44% לעומת שנה קודם לכן ומעל הציפיות ל-3.6 מיליארד דולר.

ה-Ebitda המתואם עמד על 7.43 מיליארד דולר, עלייה של 59% מהרבעון המקביל אשתקד. החברה גם הגדילה את התחזית לשנה כולה וצופה כעת הכנסות לשנת 2024 של 51 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת של 50 מיליארד דולר עם Ebitda מתואם של 61% מההכנסות החזויות, עלייה מהתחזית הקודמת של 60%.

מנכ"ל ברודקום, הוק טאן, ציין כי החברה רואה עלייה של 40% בהכנסות במגזר הרשתות לשנה כולה, לעומת התחזית הקודמת של 35% בעזרת הביקוש החזק לשבבי בינה מלאכותית. החברה צופה ירידה של 20% לשנה בעסקי האחסון, טוב מהתחזית הקודמת לירידה של 25%. ההכנסות הקשורות לפס רחב צפויות לרדת ביותר מ-35%, גרוע מהתחזית הקודמת לירידה של קצת יותר מ-30%. גם ההכנסות מהשבבים התעשייתיים צפויות לרדת באחוז דו ספרתי, גרוע מהתחזית הקודמת לירידה חד ספרתית.

ברודקום נסחרת כעת לפי שווי של 802 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה זינקה ב-53% מתחילת השנה וב-104% ב-12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זהירות בועה 13/06/2024 19:31
    הגב לתגובה זו
    אם כבר אז אינטל המוכה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

אשטוש קולקרני, מנכ"ל אלסטיק. קרדיט: רשתות חברתיותאשטוש קולקרני, מנכ"ל אלסטיק. קרדיט: רשתות חברתיות
דוחות

אלסטיק עקפה את תחזיות הרווח, אבל צונחת בעקבות האטה בענן

למרות הכנסות ורווח מעל הצפי ועלייה בתחזית 2026, האטה בענן ונתוני צמיחה “רכים” מערערים את הביטחון בשוק

רן קידר |
נושאים בכתבה אלסטיק

חברת אלסטיק Elastic -7.02%  , המספקת פתרונות חיפוש וניתוח נתונים לעסקים, פרסמה את דוחותיה לרבעון השני והכתה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח ובשורת ההכנסות. למרות זאת, השוק הגיב באופן שלילי והמנייה צונחת במסחר המוקדם, ורושמת ירידה מצטברת של 17% מתחילת השנה. הפער בין הדוחות החזקים לבין תגובת השוק נובע מסימני האטה במנוע הצמיחה המרכזי של החברה, שירותי הענן. האטה זו מטילה ספק ביכולתה של אלסטיק לשמור על רמת צמיחה גבוהה בסביבה תחרותית ומאתגרת יותר.

על פי הדוחות שפורסמו ביום חמישי בלילה, אלסטיק הציגה רווח מתואם של 0.64 דולר למניה, לעומת תחזית אנליסטים שעמדה על 0.58 בלבד. ההכנסות הסתכמו ב-423.5 מיליון דולר, עלייה של 16% לעומת התקופה המקבילה, וגבוה מהציפיות המוקדמות שעמדו על כ-418 מיליון דולר.

החברה ציינה כי היא ממשיכה לראות ביקושים ליכולות החיפוש, האבטחה ויכולות האנליטיקה, במיוחד בארגונים גדולים. במהלך הרבעון נחתמו מספר עסקאות משמעותיות, מה שמלמד על המשך אמון הלקוחות בפלטפורמה.

מעונן חלקית

עם זאת, למרות הצגת נתונים מרשימים, השוק התמקד דווקא בחולשה היחסית במגזר הענן, התחום הנחשב למנוע הצמיחה המרכזי של אלסטיק בשנים האחרונות.

הכנסות הענן של אלסטיק צמחו ברבעון ב-22%, והציגו ירידה לעומת 24.5% ברבעון הראשון. מעבר לכך, לפי הניתוחים, תחזית ההנהלה לרבעון השלישי מצביעה על המשך האטה ואף על ירידה בקצב הצמיחה העתידי.