רכבים חשמליים גנרל מוטורס
צילום: פייסבוק

ג'נרל מוטורס עקפה את צפי האנליסטים - למה היא יורדת ב-4%?

החברה צפויה להשיק דגמים חדשים במגזר הרכבים חשמליים על מנת לענות על הביקוש הגובר. החברה מסרה בסך הכל כ-15,354 רכבים חשמליים ברבעון השני, נתון נמוך יותר מ-20,670 רכבים ברבעון הראשון 
אדיר בן עמי |

יצרנית הרכבים  GENERAL MOTORS רשמה תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השני ועדכנה מעלה את התחזית לשנה, אך נראה שזה לא מספיק למשקיעים. החברה רשמה רווח למניה של 1.91 דולר על הכנסות של 44.7 מיליארד דולר. בוול סטריט ציפו לרווח למניה של 1.87 דולר על הכנסות של 42.1 מיליארד דולר. הרווח התפעולי עמד על 3.2 מיליארד דולר, בהתאם לצפי. 

בתחזיתה לשנה כולה, ג'נרל מוטורס צופה לרווח תפעולי של 12-14 מיליארד דולר. באפריל האחרון בחברה ציפו לרווח תפעולי של 11-13 מיליארד דולר. זהו עדכון התחזית השני של החברה כשבינואר ציפתה החברה שהרווח התפעולי יפול ל-10.5-12.5 מיליארד דולר. הצפי בשוק הוא שהרווח התפעולי יעמוד על 11.8 מיליארד דולר.

למרות הירידה במניה, זהו נראה כמו רבעון די טוב עבור יצרנית הרכבים כשהיא נמצאת בסביבה של חוסר וודאות. המכירות והרווחים ראו שיפור חלקי לאחר שהחלו להימצא פתרונות לבעיות בשרשרת האספקה, כולל המחסור בשבבים. ג'נרל מוטורס מסרה 591,978 רכבים בארצות הברית ברבעון השני, לעומת 582,401 מסירות בשנה שעברה. המלאי שנמצא אצל סוחרי הרכבים עומד על 427,973 יחידות, עלייה מ-250 אלף לפני כשנה.

שיפור במלאי זהו דבר טוב, אך היצע גדול יותר עשוי לגרום לירידת מחירים. מחיר העסקה הממוצע של רכב חדש בארצות הברית עומד על כ-49 אלף דולר. התמריצים מיצרניות הרכב לעידוד רכישת רכבים עלו ליותר מ-2,000 דולר ליחידה. התמריצים נועדו לעזור ללקוחות להרשות לעצמם לרכוש רכבים חדשים, בתקופה כלכלית מאתגרת כשהתשלומים החודשיים על רכבים עלו משמעותית יחד עם הריביות. האמריקאים רוכשים בערך כ-15 מיליון רכבים בשנה כשלפני הקורונה הנתון עמד על 17 מיליון. 

החברה גם עדכנה כי רכב ה- Chevy Bolt שלה, שייצורו היה אמור להיפסק, יחזור בגרסה משודרגת. זוהי החלטה די הגיונית שכן רוב המכירות במגזר הרכבים החשמליים של החברה הן של ה-Chevy Bolt. החברה מסרה כ-15,354 רכבים חשמליים ברבעון השני, נתון נמוך יותר מ-20,670 רכבים ברבעון הראשון. מסירות ה-Bolt עמדו על 13,959 יחידות ברבעון השני וכ-19,700 יחידות ברבעון הראשון מה שמהווה יותר מ-90% מסך המסירות של רכבים חשמליים.

מנכל"ית ג'נרל מוטורס מארי בארה, צופה לביקוש בריא לרכבים חשמליים בהמשך. החברה צפויה להשיק דגמים חדשים על מנת לענות על הביקוש כבר בחצי השני של 2023 ובחצי הראשון של 2024.

לקריאה נוספת:

>> למה GE עשויה להמשיך לספק תשואה עודפת בשנים הבאות, מה הסיכון ב-AT&T ומה העתיד של GM?

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטקוין ירידות
צילום: רוי שיינמן

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו

המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר

אדיר בן עמי |

ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99%  , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.


הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.


נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ. 


 כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר

מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.


מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.


מאנדיי מנכליםמאנדיי מנכלים

מאנדיי צונחת ב-19% - התחזית להמשך חלשה

רן קידר |

מאנדיי דיווחה על הכנסות של 316.9 מיליון דולר ברבעון השלישי, גידול של 26% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ומעל הציפיות שעמדו על 312.5 מיליון דולר. גם הרווח למניה שעמד על 1.16 דולר למניה היה חזק מהתחזיות של הקונסנזוס שעמדו על כ-0.9 דולר למניה ובכל זאת - המניה מאבדת כעת 19%. הסיב ההיא התחזית קדימה. התחזית היא ל-328 מיליון עד 330 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו לכ-333 מיליון דולר.  הצמיחה היא חזות הכל בוול סטריט, וכל פיפס חשוב. עם זאת, צריך להסתכל על התמונה המלאה - אחרי הירידה בטרום, מאנדיי נסחרת במכפיל רווח של 33-34, וזאת פעם ראשונה שהיא מגיעה לרמת מכפילים יחסית נורמלית, כשעד כה המכפיל שלה היה 50-60 וצפונה.

כלומר, אולי בהדרגה החברה מצמצמת צמיחה והופכת לחברת ערך שמרוויחה ונסחרת בתמחור ערך שהוא בהגדרה נמוך יותר. אך השאלה הבאמת חשובה בקשר למאנדיי היא איך ה-AI משפיע עליה? חברות התוכנה סובלות מהסרת חסמי הכניסה של מתחרות. אפשר להרים בזכות ה-AI מערכות מתחרות בעלויות נמוכות דרמטיות. התוכנה היא כבר לא הסיפור הגדול, וזה אומר שהתחרות עשויה לגדול ושחברה בלי ייחודתתקשה להתחרות.

מאנדיי עם תפעול רחב, מוצר ומותג חזקים ויכולת שיווק ומכירה, ועדיין, האיום של ה-AI מאיים מאוד ולא רק עליה - על כל חברות התוכנה שרובן מאבדות ערך בוול סטריט בחודשים האחרונים בניגוד למגמה הכללית. מאנדיי גם סובלת מכך שגוגל מעצימה את החיפוש הצ'אטי שלה במנוע חיפוש על חשבון התוצאות המקודמות והאורגניות. היא מפרסמת בסכומים גדולים כדי להגיע ללקוחות והיא ככל הנראה נאלצת לפרסם בסכומים  גדולים עוד יותר אחרי השינוי שעשתה גוגל. זה השפיע מאוד ברבעון הקודם, אז הנמיכה החברה תחזית קדימה וקרסה ב-30%, ונראה שזה נמשך.

  


"תוצאות הרבעון הזה משקפות את רמת הביצועים הגבוהה שלנו ואת היישום המוצלח של האסטרטגיה שלנו להמשיך ולהתרחב ללקוחות וארגונים גדולים יותר (upmarket motion) בשילוב עם הגדלת היצע המוצרים שלנו", אמרו המייסדים והמנכ"לים המשותפים של מאנדיי, רועי מן וערן זינמן. "אנחנו רואים ביקוש גובר מצד לקוחות גדולים יותר שמשתמשים במספר מוצרים במקביל כדי לייעל את תהליכי העבודה החשובים ביותר שלהם. היכולת שלנו לשלב חדשנות עם צמיחה מתמשכת מסייעת לנו להבטיח המשך הצלחה לטווח ארוך".

"ברבעון הנוכחי השגנו את הרווח התפעולי Non-GAAP הגבוה ביותר אי-פעם, מה שמדגיש את המיקוד שלנו בצמיחה יעילה ורווחית", אמר אלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של מאנדיי. "אנחנו ממשיכים להגדיל את הפעילות שלנו באופן אחראי, באמצעות איזון בין השקעה בחדשנות והרחבת אסטרטגיית ה- go-to-market שלנו לבין משמעת תפעולית חזקה. גישה זו מאפשרת לנו לשמור על הרווחיות שלנו במקביל לצמיחה יציבה וארוכת טווח".