אינוויז תפעל גם בנמלי הים של סין: שת"פ עם חברת הייריין הסינית - מזנקת ב-5%

ארבעה חודשים לאחר ההסכם עם פולקסווגן, אינוויז עם שת"פ נוסף, הפעם עם חברת הייריין שמפעילה משאיות ורכבים אוטונומיים בנמלי הים בסין
עומר רוסו | (1)

חברת אינוויז אינוויז ספקית חיישני הלידאר ותוכנת חישה, מדווחת על שת"פ עם חברת הייריין הסינית, במסגרתו הלידארים מהדור הראשון של אינוויז ייכנסו לשימוש בנמלים ברחבי סין, על גבי משאיות ורכבים אוטונומיים של החברה הסינית. 

לדברי החברות, השימוש בלידרים עשוי לתרום ליעילות תפעולית ואולי גם לסיכון מופחת של העובדים, כאשר המערכות יזהו מיקום, מרחק וגודל ספציפיים של כלי רכב, הולכי רגל וסוגי תשתיות אחרים בדרך של הרכבים כשהם נוסעים בנמלים.

 

עומר כילף, מייסד ומנכ"ל אינוויז אמר על רקע החתימה: "המשבר העולמי בשרשרת האספקה מחמיר בשל מחסור בכוח אדם ועומס מצטבר בנמלים בסין, וברחבי העולם. הטמעת הפתרונות של הייריין באמצעות הלידאר של אינוויז, על גבי המשאיות והרכבים האוטונומיים תשפר משמעותית את יעילות העבודה ותאפשר פעילות 24/7".

ד"ר צ'נגג'יאן פאן, סמנכ"ל טכנולוגיות וסגן המנכ"ל של הייריין טכנולוגיות: "טכנולוגיית הלידאר היא אחת הטכנולוגיות החשובות ביותר של זמננו. היא תמלא תפקיד מרכזי בפיתוח כלי רכב אוטונומיים, כמו גם בפיתוח התשתית הדרושה לתקשורת שלהם אחד עם השני".

שיתוף הפעולה עם היירין מגיע ארבעה חודשים לאחר שהודיעה אינוויז על הסכם שיתוף פעולה עם ענקית הרכבים הגרמנית פולקסווגן. חטיבת התוכנה של פולקסווגן, CARIAD, בחרה באינוויז כספקית הלידאר עבור תחום הרכבים האוטונומיים של קבוצת פולקסווגן בהסכם בהיקף של 4 מיליארד דולר לפיו אינוויז תספק את הלידאר מסדרה 2 וכן את תוכנת החישה של החברה לענקית הרכבים הגרמנית. בעקבות העסקה עם פולקסווגן הצבר של החברה קפץ ל-6.6 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תותחים!! בהצלחה (ל"ת)
    אנונימי 06/09/2022 22:40
    הגב לתגובה זו
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.