אינוויז מזנקת ב-29% - חושפת שההסכם הגדול הוא מול פולקסווגן
אינוויז תספק את הלידאר מסדרה 2 וכן את תוכנת החישה של החברה ל-CARIAD, חטיבת התוכנה של ענקית הרכב הגרמנית. כזכור, מדובר על הסכם בהיקף של 4 מיליארד דולר
כפי שהערכנו בביזפורטל, ההסכם של חברת הלידאר הישראלית אינוויז אינוויז , הוא מול ענקית הרכב הגרמנית פולקסווגן. לאחר שלושה חודשים שהשם לא נחשף באופן רשמי, אינוויז מודיעה כי מדובר על חברת CARIAD, חטיבת התוכנה של פולקסווגן, שבחרה באינוויז כספקית הלידאר עבור תחום הרכבים האוטונומיים של קבוצת פולקסווגן. מדובר על שימוש במערכת של אינוויז וכן בתוכנת החישה שלה.
מבחינת אינוויז זוהי הזכייה השלישית עבור יצרנית גדולה - אבל הפעם זו זכייה כספקית ישירה, וגם ההיקף עוד יותר משמעותי. בעקבות שני ההסכמים הקודמים צבר ההזמנות של אינוויז הגיע ל-2.6 מיליארד דולר, ולאחר העסקה עם פולקסווגן הצבר גדל ל-6.6 מיליארד דולר.
לידאר (LiDar) הוא מעין רדאר המשמש עיניים לרכב האוטונומי, המבוסס על קרן אור, זהו קיצור של Light-RADAR. פיתוח החברה הוא ליידאר במצב מוצק, כלומר במקום מצלמה או חיישן המסתובב על ציר, המכשיר עצמו יכול לקלוט את כל סביבת הרכב.
עומר כילף, מייסד-שותף ומנכ"ל אינוויז אומר היום: "אנו נרגשים לעבוד עם הצוות של CARIAD כספקים של חיישני לידאר ותוכנת חישה, על מנת לתמוך בניידות בטוחה בכלי רכב אשר יושקו החל מאמצע העשור. CARIAD היא שחקנית מובילה בטרנספורמציה של כל המרחב האוטונומי ואנו גאים להיות חלק ממשימה זו".
- אינוויז מדווחת על פיתוח חיישן חדש - המנייה קופצת ב-11%
- אינוויז ממשיכה להפסיד, מחכה למהפכה בתחום הLidar
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בראיון לביזפורטל בעקבות הזכייה אמר כילף "מדובר על עסקה עם חברה שהיא 10% מהשוק - התעשייה כולה חיכתה על הגדר עד כה. מפה החברה שלנו הולכת להשתנות". בהתייחס לתחושות והמתח בו הוא עצמו היה בתקופה שלפני החתימה אמר כילף: "היו לי הרבה לילות ללא שינה, משקיעים התייאשו בדרך.

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.