נפח המסחר יורד ורובינהוד הופכת להיות תלויה בדוג'קוין
4,560%. זה הזינוק בשורת ההכנסות ממסחר במטבעות קריפטו של פלטפורמת המסחר החינמית רובינהוד ROBINHOOD MARKETS (סימול: HOOD) ביחס לאשתקד. מ-5 מיליון דולר ל-233 מיליון דולר מתוך 565 מיליון דולר הכנסות, שמהווים בעצמם עלייה של 131% בהכנסות השנתיות. מצד שני, החברה שעלתה אתמול במהלך יום המסחר ב-6.7%, יורדת במסחר המוקדם היום ב-12%, לאחר שהורידה תחזיות לרבעון הנוכחי והזהירה מפני ירידה בכמות המשתמשים בעלי חשבון פעיל פיננסית.
האם זו מגמה? אמנם רק ימים יגידו, אבל בתחילת המגפה, המסחר בבורסה הפך לפופולארי מאוד, בשל ביטול הימורי הספורט. אפשר לומר שאנשים החליפו התמכרות אחת בהתמכרות אחרת, אבל זה היה מצוין לשווקים והכניס המון כסף פנימה. זה יצר כל מיני דפוסים חדשים של השקעות, כמו הצלתן הן של מניית הרץ (סימול: HTZZ) ולאחר מכן וביתר שאת פרשת מניית גיימסטופ GAMESTOP CORP (GME), שהשפיעה על השוק מהותית.
הסיפורים שונים, אבל בשניהם התגייסו מסות של משקיעים קטנים כדי להרוויח. ייתכן והגל הזה כבר הגיע לשיא, ייתכן ולא. מה שבידל בין שתי הפרשות, היא העובדה שגיימסטופ הקפיצה את המסחר באפליקציה לגבהים חדשים, אבל גם הביא לביקורות קשות על החברה ולחקירה רשמית, בשל העובדה שמניות GME נחסמו למשתמשי הפלטפורמות החינמיות, בראשן HOOD, בעוד הן היו זמינות ליתר השוק.
אז לא רק שנפח המסחר ירד ביחס לרבעון הראשון של השנה, אז פרשת גיימסטופ הייתה בשיאה. הנפח ירד גם ביחס לרבעון המקביל, אז היו לפלטפורמה מחצית מלקוחותיה. ההכנסות מהמסחר היו פחות מעשירית מהכנסות החברה, בסך הכול 52 מיליון דולר, כשההפסד הנקי הרבעון מסתכם ב-502 מיליון דולר עם 22.5 מיליון משתמשים עם חשבון פיננסי פעיל לעומת 18 מיליון משתמשים בסוף הרבעון הראשון של השנה.
- רובינהוד מרחיבה את פעילות שווקי החיזויים ומשיקה זירת נגזרים חדשה
- רובינהוד מזנקת לשיא כל הזמנים בעזרת שילוב של בנקאות יוקרה והימורי פוטבול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בינתיים, הדוג'קוין מציל אותה. המטבע הווירטואלי היה אחראי ל-26% מכל ההכנסות החברה ו-62% מכל הכנסות הקריפטו ומסתכם ב-144 מיליון דולר, על רקע הפופולאריות של המטבע ברבעון האחרון.
בשיחת משקיעים שנערכה לאחר הדוחות, סמנכ"ל הכספים של החברה ג'ייסון וורניק, נשאל מה יקרה אם נפחי המסחר (PFOF), מקור ההכנסה המרכזי של החברה יעבור הליך רגולטורי. הרי גארי גנסלר, יו"ר רשות לני"ע, ה-SEC, אמר בעצמו שהוא חושב שהעובדה ש-HOOD מקבלת כסף מהשחקנים הגדולים בשוק עבור המסחר שמבצעים הסוחרים הקטנים, הופך את החברה למוטה. וזה לא משהו של מה בכך. ה-PFOF מהווה 80% מהכנסות החברה, כשהיתר מגיע מתשלומים עבור שירותי פרימיום.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
