
לקראת דוחות אנבידיה - האנליסטים מעלים מחירי יעד
תשעה בתי השקעות עדכנו מעלה את מחיר היעד, כשהביקוש לשבבי AI מצד ענקיות הטכנולוגיה ממשיך לגרום לאופטימיות – אך גם מעלה את הסיכון לאכזבה במקרה של פספוס
שבוע לפני פרסום הדוחות של אנבידיהNVIDIA Corp. -0.24% , האנליסטים בוול סטריט מעלים את תחזיותיהם. תשעה אנליסטים העלו השבוע את מחירי היעד שלהם למניה, ודחפו את הממוצע ל-194 דולר - שיא חדש. העלאת התחזיות בזמן כה קרוב לדוח מצביעה על ציפיות גבוהות מהרגיל.
הממוצע החדש מרמז על פוטנציאל עלייה של יותר מ-10% ממחיר הסגירה של יום רביעי. העלאת היעדים נובעת מהכרה בביצועי החברה החזקים, כאשר אנליסטים מתאימים את תחזיותיהם לקצב הצמיחה בפועל. "מה שרואים כאן הוא הכרה שהצמיחה של אנבידיה יציבה ומוצקה", מסביר בריאן מולברי, מנהל תיקים בזאקס. "אנליסטים מעלים תחזיות מכיוון שהתוצאות הקודמות מחייבות עדכון כלפי מעלה".
עדכון התחזיות מתרחש בעיתוי מורכב, כאשר מניות הטכנולוגיה הגדולות נסחרות בירידות שערים. אנבידיה איבדה 3% השבוע, אך האנליסטים ממשיכים לגלות אופטימיות ורואים בירידות הזדמנות השקעה ולא סימן אזהרה. המשקיעים מתחילים לממש רווחים ממניות הטכנולוגיה הגדולות ולהעביר הון לסקטורים הנחשבים יציבים יותר. השוק מכיר בכך שחלק מהמניות הגיעו לרמות שווי גבוהות. חוסר הוודאות לגבי הורדת ריבית בספטמבר מעמיק את מגמת המכירות.
אנבידיה לעומת השאר
אנבידיה מציגה ביצועים שונים מיתר מניות הטכנולוגיה בתקופה זו. המניה עלתה 30% מאז פרסום הדוח הרבעוני האחרון במאי, ובזכות משקלה הגבוה במדד תרמה יותר מ-180 נקודות לעלייה הכוללת של ה-S&P 500. תרומה זו גדולה מזו של כל חברה אחרת במדד, והופכת את אנבידיה לגורם המוביל
בעלייה של השוק האמריקני.
- נעילה שלילית בוול-סטריט; טבע זינקה ב-7%, סול-ג׳ל טסה ב-39%
- "חוששים שה-AI יוביל לפיטורים - יקרה ההיפך"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עונת הדוחות הנוכחית מספקת תמיכה חזקה לתחזיות אנבידיה. מטא, מיקרוסופט, גוגל ואמזון הכריזו על השקעות משמעותיות בתשתיות בינה מלאכותית. ההכרזות הללו מחזקות את הצפי להזמנות גדולות לאנבידיה, הספקית העיקרית של שבבי AI.
ארבע החברות הללו מהוות 40% מהכנסות אנבידיה. כאשר הן מכריזות על תקציבי השקעה במיליארדי דולרים, הדבר מתורגם ישירות להזמנות עבור אנבידיה. הקשר הישיר הזה בין הוצאות ההשקעה של חברות הטכנולוגיה הגדולות לבין הביקוש למוצרי אנבידיה מחזק את הציפיות לצמיחה. האנליסטים צופים שאנבידיה תדווח על צמיחה דו-ספרתית בהכנסות גם ברבעון הנוכחי. השאלה המרכזית נוגעת לקצב הצמיחה הספציפי - האם מדובר ב-20% או באחוזים גבוהים יותר. רמת הצמיחה הגבוהה הפכה למאפיין קבוע של החברה, אך השוק עדיין מגלה זהירות לגבי קיימות המגמה.
השוק הסיני
השוק הסיני עדיין מהווה מקור לחוסר וודאות עבור אנבידיה. הסנקציות האמריקניות מגבילות את המכירות למדינה, אך אנליסטים כבר התאימו את מודלי התחזית שלהם למציאות הזו. "הסיכון הסיני כבר מחושב במודלים", כתבו האנליסטים בקנטור פיצג'רלד. כל התפתחות חיובית בתחום זה תיחשב כיתרון נוסף.
- בית המשפט ביטל את קנס הענק שהוטל על טראמפ – ההרשעה נותרה על כנה
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- "שער הדולר יירד, רמת התמחור של המניות היא בשיא היסטורי ברוב...
בתי השקעות מובילים כמו וודבוש, KeyBanc, UBS ומורגן סטנלי העלו השבוע את מחירי היעד שלהם למניה. קנטור פיצג'רלד העלה את היעד מ-200 ל-240 דולר. כמעט 90% מהאנליסטים העוקבים אחר המניה ממליצים על קנייה, מה שמהווה הסכמה רחבה יוצאת דופן.
הציפיות הגבוהות יוצרות סיכון משמעותי. אם אנבידיה תפרסם תוצאות הנמוכות מהצפוי, גם במידה מועטה, המניה עלולה לרדת בחדות ולגרור את השוק כולו עמה. "ההשפעה יכולה להיות חריגה במקרה של אכזבה כלשהי", מזהירים האנליסטים. עם זאת, מולברי מוסיף נקודה חשובה: "הסיכוי לתוצאות מתחת לציפיות נמוך מאוד". הערכה זו מניעה את האנליסטים להמשיך ולעדכן את התחזיות כלפי מעלה עד לרגע האחרון. הביטחון הזה נובע מרקורד הביצועים של החברה והיציבות בתוצאותיה.
- 1.דני 21/08/2025 23:01הגב לתגובה זוזה פחות טוב אבל זה בדרך כלל ולא תמיד ואני נוטה לטעות הרבה....

המכוניות המעופפות מגיעות: מי תנצח במירוץ?
חברות eVTOL אמריקאיות מציגות טיסות מבחן מרשימות – 82 ק"מ ב-31 דקות לארצ'ר מול 19 ק"מ ב-12 דקות לג'ובי. שווי משולב של 19 מיליארד דולר מעיד על אמון המשקיעים בטכנולוגיה, גם אם רווחיות עוד רחוקה
שתי חברות אמריקאיות מתחרות על מי תהיה הראשונה להביא מוניות מעופפות לשוק. ארצ'ר אוויאיישן Archer Aviation 1.63% הודיעה השבוע שהשלימה טיסת מבחן של 82 קילומטר ב-31 דקות עם המטוס החשמלי שלה. זה קרה ימים בודדים אחרי שג'ובי אוויאיישן Joby Aviation -1.83% הראתה טיסה של 19 קילומטר ב-12 דקות.
שתי החברות רוצות להשיק שירות מסחרי כבר בסוף 2025, לפחות במזרח התיכון. בארצות הברית הן מתכננות להתחיל ב-2026. זה אומר שאנחנו מדברים על שנה וחצי עד שנתיים מהיום - לא על מדע בדיוני. המטוסים החשמליים האלה, שנקראים eVTOL, יכולים להמריא ולנחות בניצב. הם שקטים יחסית, זולים יחסית, וקלים יחסית לטיסה. זה בדיוק מה שצריך כדי לפעול באזורים עירוניים צפופים. בגלל זה קוראים להם מכוניות מעופפות.
"אני תומך מזמן בהבאת צורות תחבורה אווירית ברות קיימא לשוק", אמר מייק לסקינן, סמנכ"ל הכספים של יונייטד איירליינס, שצפה בטיסת המבחן של ארצ'ר. "התרשמתי מכמה שקט היה המטוס." אבל השוק לא התלהב מההישגים הטכניים. מניית ארצ'ר ירדה השבוע ב-5.4%, ומניית ג'ובי ירדה ב-7.5% אחרי טיסת המבחן שלה. זה נראה כמו מימוש רווחים אחרי עליות חדות - שתי המניות עלו יותר מ-150% בשנה האחרונה.
השווי המשולב של שתי החברות הגיע ל-19 מיליארד דולר. זה מראה שהמשקיעים מאמינים בטכנולוגיה, אבל הם גם מבינים שרווחיות עדיין רחוקה. אף אחת מהחברות לא צפויה להיות רווחית עד סוף העשור.
- ג'ובי השלימה טיסה בין שדות תעופה בקליפורניה
- למרות תוצאות חלשות, ארצ'ר אווייאשן נשארת עם צפי חיובי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המרחק שארצ'ר הצליחה לטוס - 82 קילומטר - זה בדיוק מה שצריך לקווי מוניות אוויריות קצרים בתוך אזורים עירוניים או בין ערים קרובות. זה המרחק המושלם לשירות כזה. הבעיה היא שגם ההצלחה הטכנית הכי גדולה לא מבטיחה הצלחה עסקית. חברות תעופה רבות נכשלו למרות שהמטוסים שלהן טסו מצוין. כאן המורכבות גדולה עוד יותר - צריך אישורי רגולציה, תשתיות נחיתה, ציבור שמוכן לעלות על מכונית מעופפת.

בית המשפט ביטל את קנס הענק שהוטל על טראמפ – ההרשעה נותרה על כנה
בית המשפט לערעורים בניו יורק קבע כי טראמפ ניפח את שווי נכסיו, אך ביטל את הקנס של 464 מיליון דולר בטענה שהוא מופרז; במקביל נפתחה חקירה פדרלית נגד התובעת לטיטיה ג’יימס, בעוד טראמפ ממשיך להיאבק בערעורים אחרים
בית משפט לערעורים בניו יורק ביטל את הקנס של 464 מיליון דולר שהוטל על דונלד טראמפ וחברתו. השופטים קבעו כי טראמפ אכן הפר את החוק כשהגדיל את הערכת שווי נכסיו – בהם מאר־א־לאגו והפנטהאוז בבניין טראמפ טאואר – אך קנס בסדר גודל כזה הוגדר על ידם כ“מופרז באופן בלתי חוקתי”. כך בוטל אחד החיובים הכספיים הגדולים ביותר שטראמפ התמודד איתם.
העיתוי אינו מקרי: הפסיקה ניתנה בדיוק כאשר משרד המשפטים הפדרלי פתח בחקירה נגד התובעת הכללית של ניו יורק, לטיטיה ג’יימס. השאלה הנבדקת היא האם הפרה את זכויותיו החוקתיות של טראמפ כשהגישה נגדו תביעה. חמשת השופטים בהרכב הערעורים נחלקו בדעותיהם והוציאו שלוש חוות דעת שונות – דבר המדגיש עד כמה התיק הזה מורכב משפטית. בסופו של דבר נקבע כי טראמפ עבר על החוק, אך הקנס העצום שבוטל נחשב בלתי מידתי.
בעיותיו המשפטיות של טראמפ דעכו כמעט לחלוטין לאחר זכייתו בבחירות. משרד המשפטים ביטל שני תיקים פליליים פדרליים נגדו, בהתאם למדיניות ותיקה שלא להעמיד נשיא מכהן לדין. גם בתיק שבו הורשע בניו יורק נגזר עליו עונש מאסר על תנאי בלבד, ללא ישיבה בכלא.
ג’יימס הגישה את התביעה בספטמבר 2022, כשנתיים לפני בחירתו של טראמפ. היא זכתה במשפט שנמשך 11 שבועות. כעת נותר לראות אם תבחר לערער לבית המשפט העליון של מדינת ניו יורק באלבני. טראמפ טען להגנתו כי שיטת הערכת הנדל״ן שלו הייתה מקובלת בתעשייה, וכי הדוחות הפיננסיים שלו כללו אזהרות שקראו לבנקים לבצע הערכות עצמאיות. הטיעון החזק ביותר שלו היה שאף בנק לא הפסיד כסף מההלוואות שלו – נקודה שגם המדינה לא חלקה עליה.
- באתר נופש מבודד ושקט: האירוע שימגנט אליו את המשקיעים בסופ"ש
- טראמפ רכש אג"ח בכ-104 מיליון דולר לתיק ההשקעות שלו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עורך דינה של ג’יימס, אבה לואל, טען כי מדובר ב“מסע נקמה פוליטי בוטה ונואש של הנשיא”. טראמפ מצדו חזר ואמר שג’יימס והשופט ארתור אנגורון מוטים נגדו משום שהוא רפובליקן.