
מקדונלדס סוגרת את רשת המשקאות שלה: "חשבנו שיש לנו זכות לנצח בזירה הזו"
אולי בגלל עיתוי כלכלי גרוע, ואולי כי היא החטיאה לחוויה הצרכנית אליה כיוונה, כך או אחרת מקדונלדס סוגרת את רשת המשקאות שלה, בת 5 הסניפים; ״האמנו שאנשים ירצו להתאים את המשקאות לעצמם, אבל בפועל, הרבה פחות אנשים עשו זאת ממה שציפינו״
מקדונלד’ס סוגרת את סניפי CosMc’s - רשת מבית מקדונלדס שההתמחו שלה הייתה מכירת משקאות, רק שנתיים בלבד לאחר ההשקה. מקדונלד’ס הודיעה בסוף השבוע כי היא סוגרת את כל חמשת הסניפים של רשת הספין-אוף בעל המוטיב החייזרי שנולד מתוך ניסיון לכבוש את שוק המשקאות הממותגים. ״חשבנו שיש לנו זכות לנצח בזירה הזו,״ מסרה החברה בהודעה. ״השוק צומח במהירות, והרגשנו שזו הזדמנות לבדוק טעמים נועזים, טכנולוגיות חדשות ותהליכים שונים – מבלי להשפיע על החוויה הקיימת של לקוחות ועובדי מקדונלד׳ס.״
הרשת, שנקראה על שם דמות חייזרית פחות מוכרת מעולמות מקדונלד׳ס, הוקמה ב-2023 במטרה להתחרות בשרשראות משקאות כמו Dutch Bros., Scooter’s ו-Swig, שזוכות לפופולריות רבה בקרב צרכני דור ה-Z. התפריט כלל משקאות מתוקים ונשנושים קלים, והכוונה הייתה למשוך לקוחות בעיקר בשעות אחר הצהריים. ״האמנו שאנשים ירצו להתאים את המשקאות לעצמם, אבל בפועל, הרבה פחות אנשים עשו זאת ממה שציפינו,״ מודים בחברה.
אחד הנימוקים לפתיחת המותג כישות נפרדת ממותג מקדונלדס היה הרצון שלא להעמיס על עובדי סניפי מקדונלד’ס הרגילים עבודה נוספת, בנוסף להכנות המורכבות שהם מתמודדים איתם עם התפריט הקיים. אך עם הביקוש הנמוך, האסטרטגיה איבדה מההצדקה שלה.
בינתיים, גם הזמנים השתנו. מקדונלד׳ס דיווחה לאחרונה על שני רבעונים רצופים של ירידה במכירות – איתות לכך שלקוחות מצמצמים הוצאות בעקבות חוסר ודאות כלכלית. ״אנחנו מבינים שהגיע הזמן לחזור ולחזק את המוצר הבסיסי שלנו,״ נמסר מהחברה. ״הניסיון היה חשוב – אבל המיקוד שלנו עכשיו הוא בליבת הפעילות.״
למרות הסגירה, לא כל מה ש-CosMc’s הביאה עמה ייעלם. מנכ”ל החברה, כריס קמפצ׳ינסקי, אמר בשיחת המשקיעים החודש כי הרשת החלה לבדוק משקאות מותאמים אישית, בהשראת CosMc’s, בשיתוף חלק מהזכיינים. חמשת הסניפים – ארבעה בטקסס ואחד באילינוי – ייסגרו בסוף יוני, יחד עם האפליקציה הייעודית ותוכנית הנאמנות של CosMc’s. ״ניסינו משהו חדש, למדנו, ועכשיו אנחנו מביאים את הטוב ביותר ממה שגילינו – חזרה הביתה.״
מתחילת השנה עלתה מניית מקדונלדס ב-7.54% למחיר של 314.57 דולר למניה. ב-12 החודשים אחרונים עלתה המניה בכ-24% ממחיר של 253.54 דולר.