מסי עושה את הצעד הבא: הנפקת קרן נדל"ן בספרד בשווי 223 מיליון יורו
כוכב הכדורגל הארגנטיני ליאו מסי פותח דלתות להשקעות נדל"ן ברחבי ספרד ואירופה
הכוכב הארגנטיני, ליאו מסי, לא רק שולט במגרשי הכדורגל, אלא גם פותח דרכים חדשות בשוק ההשקעות. לאחר שצבר הון במהלך הקריירה המרשימה שלו, מסי מצרף את תחום הנדל"ן לקריירה הפיננסית שלו, עם השקת קרן נדל"ן חדשה בספרד, "Edificio Rostower Socimi". הקרן, שהיא בבעלות
מלאה של משפחת מסי, רשמה את הופעתה הראשונה בבורסה הספרדית בשווי שוק של 223 מיליון יורו, וכוללת נכסים ייחודיים ברחבי ספרד ואירופה.
קרן הנדל"ן של מסי – המהלך הבא של הכוכב הארגנטיני
ליאו מסי, שהפך לשם מוכר לא רק
בזכות הישגיו על המגרש אלא גם בזכות נכסיו הפיננסיים, עושה צעד מעניין בשוק הנדל"ן הספרדי. הקרן שהוקמה על ידי משפחתו, Limecu Espana 2010, החלה לפעול לאחרונה במטרה להיכנס לשוק ההשקעות במדינה עם שווי שוק של 223 מיליון יורו. הקרן, שנמצאת תחת ניהולו של אחד הספורטאים
המצליחים ביותר בעולם, שואפת להציע למשקיעים גישה לשוק הנדל"ן הספרדי, שהפך בשנים האחרונות לאטרקטיבי במיוחד. הקרן מחזיקה בנכסים ברחבי ספרד ואנדורה, כולל שבעה בתי מלון, שלוש משרדים וחמש דירות, כמו גם נכסים בערים גדולות כמו לונדון ופריז. הנכסים בעיקר נמצאים בקטלוניה,
המקום שבו מסי התגורר במשך שנים רבות במהלך תקופתו בברצלונה, מה שמוסיף למהלך את הרקע האישי של השחקן, שבעצמו שואף לשוב להתגורר בעיר אחרי פרישתו מכדורגל.
היתרונות והאתגרים של קרן השקעות נדל"ן
במהלך השקת הקרן נרשמה
תגובה מעורבת בשוק. מצד אחד, השם של מסי מביא עמו הייפ ועניין, ויכול להוות יתרון משמעותי למשקיעים שמחפשים למנף את שמו של כוכב הספורט להצלחות פיננסיות נוספות. מצד שני, הקרן לא נטולת אתגרים. אובדן של 1.7 מיליון יורו בשנת 2023 מעיד על כך שהקרן עדיין לא הצליחה להרוויח.
בנוסף, גם הצהרות של הממשלה הספרדית על העלאת המסים על קרנות השקעות נדל"ן עשויות להכביד על הרווחיות בעתיד. חשוב גם לציין שהקרן בחרה להתנהל בשוק פיננסי אלטרנטיבי, שבו יש יותר גמישות ושליטה, אבל גם פחות נראות ונגישות לעומת השווקים המסורתיים. בנוסף, הקרן צפויה
לפתוח את שעריה למשקיעים חדשים, דבר שיכול להוות צעד חיובי במידה ויתממש. בינתיים, מסי ומשפחתו מתמקדים בהרחבת פעילות הקרן וביצירת שיתופי פעולה שיכולים להבטיח עתיד כלכלי מבטיח יותר, גם לאחר סיום הקריירה הספורטיבית של השחקן.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
