מסי וארגנטינה בגביע העולם
צילום: הטוויטר הרשמי של נבחרת ארגנטינה

מסי עושה את הצעד הבא: הנפקת קרן נדל"ן בספרד בשווי 223 מיליון יורו

כוכב הכדורגל הארגנטיני ליאו מסי פותח דלתות להשקעות נדל"ן ברחבי ספרד ואירופה

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה מסי קרן נדל"ן

הכוכב הארגנטיני, ליאו מסי, לא רק שולט במגרשי הכדורגל, אלא גם פותח דרכים חדשות בשוק ההשקעות. לאחר שצבר הון במהלך הקריירה המרשימה שלו, מסי מצרף את תחום הנדל"ן לקריירה הפיננסית שלו, עם השקת קרן נדל"ן חדשה בספרד, "Edificio Rostower Socimi". הקרן, שהיא בבעלות מלאה של משפחת מסי, רשמה את הופעתה הראשונה בבורסה הספרדית בשווי שוק של 223 מיליון יורו, וכוללת נכסים ייחודיים ברחבי ספרד ואירופה.


קרן הנדל"ן של מסי – המהלך הבא של הכוכב הארגנטיני


ליאו מסי, שהפך לשם מוכר לא רק בזכות הישגיו על המגרש אלא גם בזכות נכסיו הפיננסיים, עושה צעד מעניין בשוק הנדל"ן הספרדי. הקרן שהוקמה על ידי משפחתו, Limecu Espana 2010, החלה לפעול לאחרונה במטרה להיכנס לשוק ההשקעות במדינה עם שווי שוק של 223 מיליון יורו. הקרן, שנמצאת תחת ניהולו של אחד הספורטאים המצליחים ביותר בעולם, שואפת להציע למשקיעים גישה לשוק הנדל"ן הספרדי, שהפך בשנים האחרונות לאטרקטיבי במיוחד. הקרן מחזיקה בנכסים ברחבי ספרד ואנדורה, כולל שבעה בתי מלון, שלוש משרדים וחמש דירות, כמו גם נכסים בערים גדולות כמו לונדון ופריז. הנכסים בעיקר נמצאים בקטלוניה, המקום שבו מסי התגורר במשך שנים רבות במהלך תקופתו בברצלונה, מה שמוסיף למהלך את הרקע האישי של השחקן, שבעצמו שואף לשוב להתגורר בעיר אחרי פרישתו מכדורגל.


היתרונות והאתגרים של קרן השקעות נדל"ן


במהלך השקת הקרן נרשמה תגובה מעורבת בשוק. מצד אחד, השם של מסי מביא עמו הייפ ועניין, ויכול להוות יתרון משמעותי למשקיעים שמחפשים למנף את שמו של כוכב הספורט להצלחות פיננסיות נוספות. מצד שני, הקרן לא נטולת אתגרים. אובדן של 1.7 מיליון יורו בשנת 2023 מעיד על כך שהקרן עדיין לא הצליחה להרוויח. בנוסף, גם הצהרות של הממשלה הספרדית על העלאת המסים על קרנות השקעות נדל"ן עשויות להכביד על הרווחיות בעתיד. חשוב גם לציין שהקרן בחרה להתנהל בשוק פיננסי אלטרנטיבי, שבו יש יותר גמישות ושליטה, אבל גם פחות נראות ונגישות לעומת השווקים המסורתיים. בנוסף, הקרן צפויה לפתוח את שעריה למשקיעים חדשים, דבר שיכול להוות צעד חיובי במידה ויתממש. בינתיים, מסי ומשפחתו מתמקדים בהרחבת פעילות הקרן וביצירת שיתופי פעולה שיכולים להבטיח עתיד כלכלי מבטיח יותר, גם לאחר סיום הקריירה הספורטיבית של השחקן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בועה
צילום: גיא טל
ניתוח טכני

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?

לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו

זיו סגל |

ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו.  שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720. 

6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך. 



מה אומרות המניות המופלאות

הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.


- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.


- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע. 


ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.