וול סטריט ירקרקה בפתיחה: אלווריון נופלת ב-3.5%

בתגובה לפרישתו הקרבה של סלומינסקי. מחירי הנפט מחליקים אל מתחת לרף ה-59 ד' לחבית והם הם שאחראים למגמה החיובית בבורסות התפוח הגדול
שרון שפורר |

וול סטריט פתחה את יום המסחר השלישי בשבוע בעליות שערים קלות. ברקע, רגיעה בזירת הנפט, כשמחירי הזהב השחור, שנגעו אמש בשיא כל הזמנים הקרוב ל-60 דולר לחבית, מחליקים בשעה זו של המסחר בבורסת הסחורות בניו יורק ב-0.64% אל מתחת לרף ה-59 דולר לחבית (58.99 דולר).

מדד הנאסד"ק עולה בשיעור של 0.2% לרמה של 2,092.31 נקודות. מדד הדאו ג'ונס מוסיף 0.1% לרמה של 10,619.63 נקודות.

מניות גוגל (GOOG) מושכות את תשומת לב המשקיעים ומוסיפות 0.7%. החברה מתכננת להשיק שירות תשלומים מקוון ותשתף את בנק UBS בכיוון החדש, אך השירות עדיין לא יוצא לדרך.

בישראליות. מנכ"ל חברת אלווריון, צבי סלונימסקי, הודיע היום על פרישתו מתפקידו והמניה מגיבה בצניחה חדה של 3.53%. הוא יוחלף על ידי נשיא החברה, צביקה פרידמן באוקטובר השנה. מניות החברה העוסקת בתחום הדינאמי של גישה אלחוטית בפס רחב לאינטרנט נסחרות בבורסה בתל אביב ובבורסת הנאסד"ק בניו יורק. המנייה עשוייה להגיב במהלך המסחר בוול סטריט למהלך.

רדויז'ן קופצת ב-1.6%, לאחר שהודיעה כי היא חושפת מוצר וידאו-קונפרנסינג חדש בתערוכה שנתית של סיסקו בלאס-ווגאס. מי שרוצה לראות אותו, שיבקר בביתן 1108 בימים הקרובים. ייתכן כי המשקיעים יתעניינו בחדשות החברה.

מניות אורכית נסחרות בתוספ של 2.65%. החברה הודיעה על מינוי של וורן רודי למכירות חברת הבת קוריג'נט בצפון אמריקה. הלקוח היחיד של אורכית באזור זה הוא ענקית התקשורת היפנית KDDI.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Gett גט טקסי
צילום: יח"צ

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול

בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה


הדס ברטל |

חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.

בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.

"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.

לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.

בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.