אפריקה ישראל: הרווח גדל ב-122% ל-133 מיליון שקל

הנהלת החברה: הפוטנציאל הרב הגלום בעסקי החברה בכלל ובארה"ב בפרט בה לידי ביטוי ביתר-שאת ברבעון זה. לבייב: אנו ממשיכים להעמיק את פעילותינו הבינלאומית - תשמש כמנוע צמיחה
דרור איטח |

הנהלת חברת הנדל"ן אפריקה ישראל מסכמת את הרבעון הראשון השנה ומציינת "אנו מסכמים רבעון שיא נוסף בפעילותנו, בו אנו מציגים שיפור משמעותי ברוב מגזרי הפעילות. הפוטנציאל הרב הגלום בעסקי החברה בכלל ובארה"ב בפרט בה לידי ביטוי ביתר-שאת ברבעון זה".

הרווח הנקי של החברה גדל ב-122% והסתכם בכ-133 מיליוני שקל לעומת 60 מיליוני שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח הגיע משני מקורות עיקריים, האחד הוא מגזר הנדל"ן והשני תחום האנרגיה.

הרווחים של החברה מפעולותיה הרגילות לפני מימון עמדו על 366 מיליון שקל, גידול מרשים ביחס לעת המקבילה אז הן הסתכמו ב-186 מיליון שקל. עסקי ההשכרה שמרו על יציבות והניבו לחברה הכנסות בהיקף של 36 מיליון שקל. ההפסד התפעולי שהיסבו לה בתי המלון ירד בתקופה זאת ל-3 מיליון שקל לאחר הפסד של 5 מיליון שקל בעת המקבילה.

יו"ר החברה לב לבייב, ומנכ"ל החברה, פיני כהן, מסרו כי "השפעה ניכרת על התוצאות הייתה לפעילות הייזום ובניה בחו"ל ובעיקר בארה"ב. אנו ממשיכים לפעול להרחבת והעמקת פעילותינו הבינלאומית, פעילות אשר תהווה את מנוע הצמיחה העיקרי של הקבוצה גם ברבעונים הבאים".

הרווח מעסקאות בניה ומקרקעין ומימוש נכסים גדל ב-115% ברבעון הסתכם בכ-312 מיליוני שקל לעומת 144 מיליוני שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול מקורו בפעילות הנדל"ן בארה"ב, ומשקף מכירה של מאות יחידות דיור בניו-יורק במחירים של מעל 1 מיליון דולר ליחידת דיור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.