הסכם מיזוג סופי נחתם בין Airspan ובין ArelNet
חברת Airspan וחברת ArelNet הכריזו היום (שלישי), כי חתמו על הסכם רכישה סופי לפיו תרכוש Airspan את כל המניות התלויות ועומדות של ArelNet תמורת סכום של 8.7 מיליון דולר. השלמת העסקה מותנית עדיין בקבלת אישור בעלי המניות של חברת ArelNet, אישור בית הדין המחוזי של תל אביב ואישורים נוספים הנדרשים מצד הרשויות.
במועד הסגירה תשלם Airspan את סכום הרכישה בסך של 8.7 מיליון דולר ארה"ב, המורכב מ-4 מיליון דולר במזומן ו-4.7 מיליון דולר נוספים במניות רגילות של Airspan.
עם השלמת העסקה, מצפה Airspan לחיזוק ניכר במעמדה כמובילה בתחום VoIP אלחוטי ו-WiMAX. חברת Airspan צופה, כי טכנולוגיות ה-VoIP של ArelNet יאפשרו לה לפתח פתרונות טלפוניית קול ברמת חברות הטלפוניה המסורתיות (Carrier Grade) עבור מערכות WiMAX. למפעילים המשתמשים ב-WiMAX, תהווה תוספת הקול תכונה חשובה וצופה, כי תהיה מסוגלת להציע למפעילים פתרון מקצה לקצה עם איכות שירות ברמה המקבילה לאיכות המסופקת על ידי שירותי קול של חברות טלפוניה מסורתיות.
מנכ"ל ArelNet, חלי (רחל) בן נון, מסרה היום בתגובה, כי "אנו מאמינים שבעלי המניות שלנו והחברה כאחד יפיקו תועלת גדולה מהשילוב בין ArelNet ובין Airspan. אנו מאמינים, כי Airspan היא השותף העסקי הנכון עבורנו להתמזג עמו, וכי לשילוב של VoIP עם רשתות אלחוטיות, כולל טכנולוגיית WiMAX, צפוי עתיד מבטיח. כחלק ממשפחת Airspan נוכל לממש את פוטנציאל המוצרים שלנו על ידי הגעה לשווקים שאינם זמינים לנו בשל מגבלות משאבים. ההסכם מייצג עסקה טובה מאד עבור בעלי המניות שלנו כמו גם עבור החברה והעובדים. אנו סמוכים ובטוחים כי העסקה תושלם בעתיד הקרוב מאד".

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול
בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה
חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.
בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.
"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.
לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.
