מבזקי צרכנות: על בריאות מוסיקה תעופה ו..ביסקוויטים
*חברת אסם מרחיבה את סדרת הביסקויטים בטעמים שלה (חמאה, קפוצ'ינו ופירות) ומשיקה מוצר חדש: ביסקוויט קינמון. לדברי החברה, הביסקוויט קינמון החדש מצטיין במרקם עשיר - כמו של עוגיה, הוא פריך ונימוח בפה ומתאים במיוחד להגשה לצד משקאות חמים.
במקביל, משיקה בימים אלה אסם אריזות גדולות יותר של 480 גרם לביסקוויטים בטעמים מובילים.
מאסם נמסר, כי בתחום הביסקויטים היא בעלת נתח שוק של 40%. שוק הביסקוויטים בישראל גדל בשנים האחרונות בצורה משמעותית והוא מהווה כיום 27% מסך שוק העוגיות והביסקוויטים.
* עוד מאסם. החברה מרחיבה גם את מגוון הפתרונות התזונתיים בקטגוריית תחליפי הלחם האיכותיים והמועשרים ומשיקה מוצר חדש בסדרת ה"קרם קרקר": קרם קרקר חיטה מלאה מועשר בסידן. לדבריה, קרם הקרקר חיטה מלאה, הינו תחליף איכותי ללחם המבוסס על קמח מלא, עשיר בסיבים תזונתיים, המספקים מענה לתזונה נכונה, כחלק מהתפריט היומי ומבטיחים תחושת שובע לאורך מן ובריאות מערכת העיכול. באסם אומרים, כי המוצר מועשר בכמות נדיבה של סידן, המהווה מרכיב חיוני לבניית העצם ומסייע להתפתחות הגוף. המוצר עשוי משומן צמחי טבעי ללא שומן מוקשה ואינו מכיל כולסטרול.
מנה של ארבעה קרם קרקר חיטה מלאה, מעדכנת החברה, שווה לכמות הסידן המתקבלת מכוס חלב. כמות זו מהווה 20% מכמות הסידן ו-19% מכמות המגנזיום המומלצת ליום. מנה של ארבעה קרם קרקר חיטה מלאה מספקת 15% מכמות הסיבים המומלצת ליום לנשים ו-11% לגברים.
קרם קרקר חיטה מלאה נמכר באריזה מטאלית, בצבעי ירוק-לבן. על גבי האריזה מופיעות התועלות הפונקציונאליות התזונתיות של המוצר. קרם קרקר חיטה מלאה בודד מכיל 38 קלוריות.
הקרם קרקר חיטה מלאה משווק באריזה של 300 גרם. מחיר מומלץ לצרכן 8.5 שקל בלבד.
*ואם כבר בריאות. הרדוף תוצרת מזון אורגני, מקבוצת תנובה, יוצאת בימים אלה עם שני מוצרים חדשים: טחינה אורגנית וטחינה אורגנית מ-100% שומשום מלא.
הטחינה האורגנית עשויה משומשום מלא עשירה בחלבון, שומנים טובים - רב וחד בלתי רווי - ואינה מכילה כולסטרול מאחר והינה ממקור צמחי. כל אלו מסייעים בשמירה על פרופיל שומנים תקין בדם. מחיר מומלץ לצרכן: 15.90 שקל. את הטחינה האורגנית של הרדוף ניתן למצוא ברשתות השיווק המובחרות, בחנויות לממכר מזון אורגני ובבתי הטבע. הטחינה הינה בעלת כשרות בהשגחת הרב מרדכי זמיר הרבנות האזורית עמק יזרעאל.
*עוד מהרדוף. לחם אורגני עשיר בדגנים תחת השם - "רק בריאות" - לחם דגנים אורגני. הלחם החדש מצטרף לסדרת הלחמים האורגניים של החברה, המבוססים, לדבריה, על רכיבים טבעיים ללא שימוש בחומרים משמרים, חומרי הדברה וצבעי מאכל. לחם הדגנים האורגני מבוסס על קמח חיטה מלא שמכיל את כל מרכיבי גרגר החיטה כולל הנבט, ולכן, מסבירים בהרדוף, הוא עשיר בסיבים תזונתיים וברכיבים בריאותיים איכותיים, ומהווה מקור מצוין לויטמינים ומינרלים.
פרט לרכיב החיטה, כולל לחם הדגנים האורגני 5 דגנים נוספים: זרעי פשתן, גרעיני חמניות, גריסי פנינה, דוחן ושיבולת שועל. הלחם נמכר במשקל 750 גרם ובמחיר מומלץ לצרכן של 15.90 שקל והינו כשר פרווה למהדרין בהשגחת הרב מרדכי זמיר הרבנות האזורית עמק יזרעאל.
*חברת אל על יוצאת בפעילות שיווקית רחבה הכוללת קמפיין תדמיתי למועדון הלקוחות של החברה, המסר הנבחר הינו טיפוח שימור וחיזוק הקשר עם הלקוח על ידי מתן אפשרויות למימוש מהיר של כרטיסי בונוס ושדרוגים למחלקות יוקרה
הקמפיין, שעולה היום (15 במארס), למשך שלושה שבועות כולל: טלוויזיה, רדיו, עיתונות, שלטי חוצות, קד"מ, פעילות בתוך המטוסים והתמקדות במגזרים. הקמפיין נערך על ידי משרד הפרסום קשר בראל מקאן אריקסון ועלותו מגיעה ל- 750,000 דולר.
*בעונת הקיץ, המתחילה בסוף החודש, חברת לופטהנזה תמשיך להפעיל מטוס איירבוס מדגם A-330-300 ובו מחלקת עסקים חדשה ומשודרגת, בקו לישראל. המטוס (A-330-300), שהוא מהחדישים ומהמתקדמים בעולם התעופה, כבר פועל בתקופת ניסיון של חודשיים וחצי בקו פרנקפורט-תל אביב, בתצורה של שלוש מחלקות (ראשונה, עסקים חדשה ותיירים) ובו 221 מושבים. מסוף מארס לופטהנזה תפעיל את המטוס בשלוש מתוך שבע טיסות בוקר שבועיות לפרנקפורט (LH691). בשאר ימי השבוע החברה תחזור ותפעיל מטוס מדגם A-330-200 על הקו, אשר חכור מאיירבוס עד סיום מסירת צי מטוסי ה-A-330-300 ללופטהנזה בקיץ 2006 ,והתקנת מחלקת העסקים החדשה בכל המטוסים רחבי הגוף המבצעים טיסות ארוכות טווח, כגון: תל אביב-פרנקפורט, פרנקפורט-ניו יורק.
*קצת הייטק. ישפאר הום-טק, נציגת סוני בישראל, מציגה לקראת חג הפסח את קולקציית הנגנים החדשה והצבעונית של סוני, המעוצבת בהתאם למיטב המסורת של סוני ומאופיינת, דלבירה, בסגנון צעיר, קומקפטי במיוחד ויוקרתי. את קולקציית הנגנים החדשה פותחת סדרת "ה-100" הכוללת 3 נגנים בנפחים של החל מ-256 מגה בייט ועד-1 ג'יגה בייט בעיצוב עגול ייחודי ומרהיב במבחר צבעים צעירים, זוהרים וסקסים- כחול, כתום, סגול כסף וזהב וזאת רק ההתחלה, היא אומרת.
במסגרת הליין החדש ישווקו בשלב זה נגנים עם זיכרון פנימי בנפחים החל מ-256 מגה בייט ועד 1 ג'יגה בייט כשבעתיד הקרוב מתוכניים להצטרף לקולקציית הנגנים דגמים נוספים בעלי נפחי איחסון גדולים יותר של 2-4 ג'יגה בייט. המחירים המומלצים: 690-1050 שקל. ניתן להשיג ברשתות החשמל, בחנויות החשמל המובחרות ובחנות ישפאר הום-טק, רחוב הספיר 7 הרצליה פיתוח (בית ישפאר הום-טק).
*סנדיסק, ספקית מוצרי הזכרון המבוססים על טכנולוגיית הבזק (Flash), משיקה את הקרוזר פרופייל (Cruzer Profile), כונן אחסון USB בגודל חפיסת מסטיק, אשר מוגן באמצעי אבטחה ביומטרי - ניתן להגיע אל הנתונים השמורים עליו רק עם טביעת האצבע של בעליו. כך, במקרה שהכונן אובד או נגנב, המוצא הישר, או הגנב הפחות ישר, לא יוכלו לגשת למידע השמור בכונן.
הקרוזר הזעיר (אורכו: 60 מ"מ, רוחבו: 24 מ"מ וגובהו: 14 מ"מ) מצוייד בחיבור מהיר מסוג USB 2.0 ומגיע בקיבולת של 512 מגה-בייט ו-1 ג'יגה-בייט. לקרוזר שתי נוריות (לדים): האחת מציינת העברת מידע וחיבור USB תקין ואילו השנייה מציינת את מצב האבטחה הביומטרי.
השימוש בקרוזר-פרופייל אינו כרוך בטעינת תוכנות או אפליקציות כלשהן, והוא מאפשר לבעליו לשאת עימו בקלות ובביטחון רב מידע אישי, כגון: נתונים, תמונות, סרטי וידאו וקול, ולהעבירם בקלות ובמהירות רבה בין המחשב האישי למחשבים אחרים ולמגוון מוצרי צריכה אלקטרוניים אחרים, תוך שמירה על ביטחון מקסימלי של המידע השמור בו.
לדברי שמעון סטולרו, מנכ"ל סנדיסק ישראל, בין יתרונות המוצר על המתחרים ניתן למצוא את העובדה כי הכונן קורא ומזהה את טביעת אצבע המשתמש בכל זווית כמעט, תודות לטכנולוגיה חדשה שפיתחה סנדיסק, בעובדה שאין צורך בתוכנות כלשהן הנמצאות על הכונן ותופסות שטח אחסון ובקיבולות הגבוהות של המוצר.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
