מבזקי צרכנות: על בריאות מוסיקה תעופה ו..ביסקוויטים

חדיש ומחודש: ביסקוויט בטעם קינמון וקרם קרקר חיטה מלאה מועשר בסידן - שניהם מאסם, טחינה ולחם דגנים אורגניים מהרדוף של תנובה וישפאר הום-טק, נציגת סוני בישראל, מציגה לקראת הפסח קולקציית נגנים חדשה
שרות Bizportal |

*חברת אסם מרחיבה את סדרת הביסקויטים בטעמים שלה (חמאה, קפוצ'ינו ופירות) ומשיקה מוצר חדש: ביסקוויט קינמון. לדברי החברה, הביסקוויט קינמון החדש מצטיין במרקם עשיר - כמו של עוגיה, הוא פריך ונימוח בפה ומתאים במיוחד להגשה לצד משקאות חמים.

במקביל, משיקה בימים אלה אסם אריזות גדולות יותר של 480 גרם לביסקוויטים בטעמים מובילים.

מאסם נמסר, כי בתחום הביסקויטים היא בעלת נתח שוק של 40%. שוק הביסקוויטים בישראל גדל בשנים האחרונות בצורה משמעותית והוא מהווה כיום 27% מסך שוק העוגיות והביסקוויטים.

* עוד מאסם. החברה מרחיבה גם את מגוון הפתרונות התזונתיים בקטגוריית תחליפי הלחם האיכותיים והמועשרים ומשיקה מוצר חדש בסדרת ה"קרם קרקר": קרם קרקר חיטה מלאה מועשר בסידן. לדבריה, קרם הקרקר חיטה מלאה, הינו תחליף איכותי ללחם המבוסס על קמח מלא, עשיר בסיבים תזונתיים, המספקים מענה לתזונה נכונה, כחלק מהתפריט היומי ומבטיחים תחושת שובע לאורך מן ובריאות מערכת העיכול. באסם אומרים, כי המוצר מועשר בכמות נדיבה של סידן, המהווה מרכיב חיוני לבניית העצם ומסייע להתפתחות הגוף. המוצר עשוי משומן צמחי טבעי ללא שומן מוקשה ואינו מכיל כולסטרול.

מנה של ארבעה קרם קרקר חיטה מלאה, מעדכנת החברה, שווה לכמות הסידן המתקבלת מכוס חלב. כמות זו מהווה 20% מכמות הסידן ו-19% מכמות המגנזיום המומלצת ליום. מנה של ארבעה קרם קרקר חיטה מלאה מספקת 15% מכמות הסיבים המומלצת ליום לנשים ו-11% לגברים.

קרם קרקר חיטה מלאה נמכר באריזה מטאלית, בצבעי ירוק-לבן. על גבי האריזה מופיעות התועלות הפונקציונאליות התזונתיות של המוצר. קרם קרקר חיטה מלאה בודד מכיל 38 קלוריות.

הקרם קרקר חיטה מלאה משווק באריזה של 300 גרם. מחיר מומלץ לצרכן 8.5 שקל בלבד.

*ואם כבר בריאות. הרדוף תוצרת מזון אורגני, מקבוצת תנובה, יוצאת בימים אלה עם שני מוצרים חדשים: טחינה אורגנית וטחינה אורגנית מ-100% שומשום מלא.

הטחינה האורגנית עשויה משומשום מלא עשירה בחלבון, שומנים טובים - רב וחד בלתי רווי - ואינה מכילה כולסטרול מאחר והינה ממקור צמחי. כל אלו מסייעים בשמירה על פרופיל שומנים תקין בדם. מחיר מומלץ לצרכן: 15.90 שקל. את הטחינה האורגנית של הרדוף ניתן למצוא ברשתות השיווק המובחרות, בחנויות לממכר מזון אורגני ובבתי הטבע. הטחינה הינה בעלת כשרות בהשגחת הרב מרדכי זמיר הרבנות האזורית עמק יזרעאל.

*עוד מהרדוף. לחם אורגני עשיר בדגנים תחת השם - "רק בריאות" - לחם דגנים אורגני. הלחם החדש מצטרף לסדרת הלחמים האורגניים של החברה, המבוססים, לדבריה, על רכיבים טבעיים ללא שימוש בחומרים משמרים, חומרי הדברה וצבעי מאכל. לחם הדגנים האורגני מבוסס על קמח חיטה מלא שמכיל את כל מרכיבי גרגר החיטה כולל הנבט, ולכן, מסבירים בהרדוף, הוא עשיר בסיבים תזונתיים וברכיבים בריאותיים איכותיים, ומהווה מקור מצוין לויטמינים ומינרלים.

פרט לרכיב החיטה, כולל לחם הדגנים האורגני 5 דגנים נוספים: זרעי פשתן, גרעיני חמניות, גריסי פנינה, דוחן ושיבולת שועל. הלחם נמכר במשקל 750 גרם ובמחיר מומלץ לצרכן של 15.90 שקל והינו כשר פרווה למהדרין בהשגחת הרב מרדכי זמיר הרבנות האזורית עמק יזרעאל.

*חברת אל על יוצאת בפעילות שיווקית רחבה הכוללת קמפיין תדמיתי למועדון הלקוחות של החברה, המסר הנבחר הינו טיפוח שימור וחיזוק הקשר עם הלקוח על ידי מתן אפשרויות למימוש מהיר של כרטיסי בונוס ושדרוגים למחלקות יוקרה

הקמפיין, שעולה היום (15 במארס), למשך שלושה שבועות כולל: טלוויזיה, רדיו, עיתונות, שלטי חוצות, קד"מ, פעילות בתוך המטוסים והתמקדות במגזרים. הקמפיין נערך על ידי משרד הפרסום קשר בראל מקאן אריקסון ועלותו מגיעה ל- 750,000 דולר.

*בעונת הקיץ, המתחילה בסוף החודש, חברת לופטהנזה תמשיך להפעיל מטוס איירבוס מדגם A-330-300 ובו מחלקת עסקים חדשה ומשודרגת, בקו לישראל. המטוס (A-330-300), שהוא מהחדישים ומהמתקדמים בעולם התעופה, כבר פועל בתקופת ניסיון של חודשיים וחצי בקו פרנקפורט-תל אביב, בתצורה של שלוש מחלקות (ראשונה, עסקים חדשה ותיירים) ובו 221 מושבים. מסוף מארס לופטהנזה תפעיל את המטוס בשלוש מתוך שבע טיסות בוקר שבועיות לפרנקפורט (LH691). בשאר ימי השבוע החברה תחזור ותפעיל מטוס מדגם A-330-200 על הקו, אשר חכור מאיירבוס עד סיום מסירת צי מטוסי ה-A-330-300 ללופטהנזה בקיץ 2006 ,והתקנת מחלקת העסקים החדשה בכל המטוסים רחבי הגוף המבצעים טיסות ארוכות טווח, כגון: תל אביב-פרנקפורט, פרנקפורט-ניו יורק.

*קצת הייטק. ישפאר הום-טק, נציגת סוני בישראל, מציגה לקראת חג הפסח את קולקציית הנגנים החדשה והצבעונית של סוני, המעוצבת בהתאם למיטב המסורת של סוני ומאופיינת, דלבירה, בסגנון צעיר, קומקפטי במיוחד ויוקרתי. את קולקציית הנגנים החדשה פותחת סדרת "ה-100" הכוללת 3 נגנים בנפחים של החל מ-256 מגה בייט ועד-1 ג'יגה בייט בעיצוב עגול ייחודי ומרהיב במבחר צבעים צעירים, זוהרים וסקסים- כחול, כתום, סגול כסף וזהב וזאת רק ההתחלה, היא אומרת.

במסגרת הליין החדש ישווקו בשלב זה נגנים עם זיכרון פנימי בנפחים החל מ-256 מגה בייט ועד 1 ג'יגה בייט כשבעתיד הקרוב מתוכניים להצטרף לקולקציית הנגנים דגמים נוספים בעלי נפחי איחסון גדולים יותר של 2-4 ג'יגה בייט. המחירים המומלצים: 690-1050 שקל. ניתן להשיג ברשתות החשמל, בחנויות החשמל המובחרות ובחנות ישפאר הום-טק, רחוב הספיר 7 הרצליה פיתוח (בית ישפאר הום-טק).

*סנדיסק, ספקית מוצרי הזכרון המבוססים על טכנולוגיית הבזק (Flash), משיקה את הקרוזר פרופייל (Cruzer Profile), כונן אחסון USB בגודל חפיסת מסטיק, אשר מוגן באמצעי אבטחה ביומטרי - ניתן להגיע אל הנתונים השמורים עליו רק עם טביעת האצבע של בעליו. כך, במקרה שהכונן אובד או נגנב, המוצא הישר, או הגנב הפחות ישר, לא יוכלו לגשת למידע השמור בכונן.

הקרוזר הזעיר (אורכו: 60 מ"מ, רוחבו: 24 מ"מ וגובהו: 14 מ"מ) מצוייד בחיבור מהיר מסוג USB 2.0 ומגיע בקיבולת של 512 מגה-בייט ו-1 ג'יגה-בייט. לקרוזר שתי נוריות (לדים): האחת מציינת העברת מידע וחיבור USB תקין ואילו השנייה מציינת את מצב האבטחה הביומטרי.

השימוש בקרוזר-פרופייל אינו כרוך בטעינת תוכנות או אפליקציות כלשהן, והוא מאפשר לבעליו לשאת עימו בקלות ובביטחון רב מידע אישי, כגון: נתונים, תמונות, סרטי וידאו וקול, ולהעבירם בקלות ובמהירות רבה בין המחשב האישי למחשבים אחרים ולמגוון מוצרי צריכה אלקטרוניים אחרים, תוך שמירה על ביטחון מקסימלי של המידע השמור בו.

לדברי שמעון סטולרו, מנכ"ל סנדיסק ישראל, בין יתרונות המוצר על המתחרים ניתן למצוא את העובדה כי הכונן קורא ומזהה את טביעת אצבע המשתמש בכל זווית כמעט, תודות לטכנולוגיה חדשה שפיתחה סנדיסק, בעובדה שאין צורך בתוכנות כלשהן הנמצאות על הכונן ותופסות שטח אחסון ובקיבולות הגבוהות של המוצר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services 2.67%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.

יואב תורג'מן מנכ"ל רפאל, צילום: דוברות רפאליואב תורג'מן מנכ"ל רפאל, צילום: דוברות רפאל
ראיון

מנכ"ל רפאל: "גרמניה היא ידידה מאוד קרובה של ישראל ויש שיח מאוד אינטימי בין מערכת הביטחון הישראלית לגרמנית"

יואב תורג'מן, מנכ"ל החברה על כיפת ברזל -"הצלנו רבבות אזרחים", על מכירת כיפת ברזל בעולם - "רק לידידות הקרובות ביותר, המדינה נזהרת במתן רישיונות ייצוא", על הצמיחה העתידית, הנפקה ומכירות לגרמניה וסעודיה

רן קידר |

התוצאות של רפאל לרבעון השלישי טובות - מנכ"ל רפאל: "מערכות הלייזר ייכנסו באופן סופי בסוף דצמבר", התוצאות של רבעון רביעי שעונתית הוא חזק מאוד יהיו טובות עוד יותר. הצבר בשיא של כל הזמנים. זה זמן להנפיק, אבל יואב תורג'מן, מנכ"ל רפאל שמכוון להנפקה, יודע שיש תור  - רק אחרי שהתעשייה האווירית תונפק (אם תונפק) יהיה אפשר לדבר על רפאל. ברפאל יש רגישות גודלה יותר בשל קשר סימביוזי חזק מאוד עם מערכת המו"פ של משרד הביטחון (מפא"ת). לכל חברות התעשייה הביטחונית יש קשר הדוק עם משרד הביטחון והצבא, ברפאל מסיבות היסטוריות וכי היא נחשבת ל"מעבדת מו"פ" של הצבא, זה אפילו משמעותי יותר.

ועדיין, תורג'מן סבור שהנפקה מאוד חשובה ונחוצה, ובכלל, בין השורות, אפשר לשמוע ממנו קולות שמדברים דווקא על החסמים שנובעים מהקשר ההדוק למשרד הביטחון. הוא לא מתלונן, הוא כמובן יודע שההצלחה הגדולה של המערכות היא תולדה של שיתוף פעולה הדוק עם משהב"ט והצבא, אבל כיפת ברזל שהיא מערכת מאוד מוצלחת כמעט ולא נמכרת החוצה. "רק לידידות הטובות ביותר שלנו", אומר תורג'מן ומכוון לארה"ב. 

ההצלחה מוכחת, פתרון שהציל אלפים רבים של חיים. למה לא לנצל את הביקושים ולמכור הרבה?

"רבבות אנשים. אנחנו מעריכים שהפעלת כיפת ברזל במלחמה הצילה רבבות אנשים. הקמנו עכשיו מפעל יחד עם ריית'און, שותף אמריקאי שלנו לייצור כיפות ברזל למארינס. כיפת ברזל היא עוגן מאוד משמעותי ביכולת ההגנה של מדינת ישראל וככזה המדינה נזהרת במתן רישיונות של שיווק לייצוא. זה ברור ונכון, אבל, זה אומר שלא מיצינו כלל את הפוטנציאל של מכירות המערכת".

נורמליזציה עם סעודיה, אם תהיה ובהמשך להצטיידות שלהם במטוסי קרב מארה"ב - ה-F-35, עשויה להגדיר אותה כידידה. הם צריכים את כיפת ברזל מול האיומים מסביב. תמכרו להם מערכות כיפת ברזל?

 "אני מניח שהיא תרצה הרבה מאוד מערכות של כיפת ברזל. כל העולם ראה את היכולות שלנו במלחמה, ראה את היכולות ב'עם כלביא'. כולם מבינים את העליונות האווירית, את יכולות המודיעין ומערכות ההגנה של ישראל. הביקושים למערכות שלנו מאוד גדולים".

ועדיין, יש עלייה בצבר, אבל איך זה שכיפת ברזל לא נמכרת לידידות שלנו בעשרות רבות של מיליארדים?

"אישורי הייצוא לא פשוטים. אנחנו מוכרים לידידות קרובות, ולא ממצים את פוטנציאל השוק".

גרמניה היא לא ידידה קרובה?

"גרמניה היא ידידה מאוד קרובה של ישראל ויש שיח מאוד אינטימי בין מערכת הביטחון הישראלית לגרמנית וגרמניה זוכה לעדיפות גבוהה".