מבזקי צרכנות: על בריאות מוסיקה תעופה ו..ביסקוויטים

חדיש ומחודש: ביסקוויט בטעם קינמון וקרם קרקר חיטה מלאה מועשר בסידן - שניהם מאסם, טחינה ולחם דגנים אורגניים מהרדוף של תנובה וישפאר הום-טק, נציגת סוני בישראל, מציגה לקראת הפסח קולקציית נגנים חדשה
שרות Bizportal |

*חברת אסם מרחיבה את סדרת הביסקויטים בטעמים שלה (חמאה, קפוצ'ינו ופירות) ומשיקה מוצר חדש: ביסקוויט קינמון. לדברי החברה, הביסקוויט קינמון החדש מצטיין במרקם עשיר - כמו של עוגיה, הוא פריך ונימוח בפה ומתאים במיוחד להגשה לצד משקאות חמים.

במקביל, משיקה בימים אלה אסם אריזות גדולות יותר של 480 גרם לביסקוויטים בטעמים מובילים.

מאסם נמסר, כי בתחום הביסקויטים היא בעלת נתח שוק של 40%. שוק הביסקוויטים בישראל גדל בשנים האחרונות בצורה משמעותית והוא מהווה כיום 27% מסך שוק העוגיות והביסקוויטים.

* עוד מאסם. החברה מרחיבה גם את מגוון הפתרונות התזונתיים בקטגוריית תחליפי הלחם האיכותיים והמועשרים ומשיקה מוצר חדש בסדרת ה"קרם קרקר": קרם קרקר חיטה מלאה מועשר בסידן. לדבריה, קרם הקרקר חיטה מלאה, הינו תחליף איכותי ללחם המבוסס על קמח מלא, עשיר בסיבים תזונתיים, המספקים מענה לתזונה נכונה, כחלק מהתפריט היומי ומבטיחים תחושת שובע לאורך מן ובריאות מערכת העיכול. באסם אומרים, כי המוצר מועשר בכמות נדיבה של סידן, המהווה מרכיב חיוני לבניית העצם ומסייע להתפתחות הגוף. המוצר עשוי משומן צמחי טבעי ללא שומן מוקשה ואינו מכיל כולסטרול.

מנה של ארבעה קרם קרקר חיטה מלאה, מעדכנת החברה, שווה לכמות הסידן המתקבלת מכוס חלב. כמות זו מהווה 20% מכמות הסידן ו-19% מכמות המגנזיום המומלצת ליום. מנה של ארבעה קרם קרקר חיטה מלאה מספקת 15% מכמות הסיבים המומלצת ליום לנשים ו-11% לגברים.

קרם קרקר חיטה מלאה נמכר באריזה מטאלית, בצבעי ירוק-לבן. על גבי האריזה מופיעות התועלות הפונקציונאליות התזונתיות של המוצר. קרם קרקר חיטה מלאה בודד מכיל 38 קלוריות.

הקרם קרקר חיטה מלאה משווק באריזה של 300 גרם. מחיר מומלץ לצרכן 8.5 שקל בלבד.

*ואם כבר בריאות. הרדוף תוצרת מזון אורגני, מקבוצת תנובה, יוצאת בימים אלה עם שני מוצרים חדשים: טחינה אורגנית וטחינה אורגנית מ-100% שומשום מלא.

הטחינה האורגנית עשויה משומשום מלא עשירה בחלבון, שומנים טובים - רב וחד בלתי רווי - ואינה מכילה כולסטרול מאחר והינה ממקור צמחי. כל אלו מסייעים בשמירה על פרופיל שומנים תקין בדם. מחיר מומלץ לצרכן: 15.90 שקל. את הטחינה האורגנית של הרדוף ניתן למצוא ברשתות השיווק המובחרות, בחנויות לממכר מזון אורגני ובבתי הטבע. הטחינה הינה בעלת כשרות בהשגחת הרב מרדכי זמיר הרבנות האזורית עמק יזרעאל.

*עוד מהרדוף. לחם אורגני עשיר בדגנים תחת השם - "רק בריאות" - לחם דגנים אורגני. הלחם החדש מצטרף לסדרת הלחמים האורגניים של החברה, המבוססים, לדבריה, על רכיבים טבעיים ללא שימוש בחומרים משמרים, חומרי הדברה וצבעי מאכל. לחם הדגנים האורגני מבוסס על קמח חיטה מלא שמכיל את כל מרכיבי גרגר החיטה כולל הנבט, ולכן, מסבירים בהרדוף, הוא עשיר בסיבים תזונתיים וברכיבים בריאותיים איכותיים, ומהווה מקור מצוין לויטמינים ומינרלים.

פרט לרכיב החיטה, כולל לחם הדגנים האורגני 5 דגנים נוספים: זרעי פשתן, גרעיני חמניות, גריסי פנינה, דוחן ושיבולת שועל. הלחם נמכר במשקל 750 גרם ובמחיר מומלץ לצרכן של 15.90 שקל והינו כשר פרווה למהדרין בהשגחת הרב מרדכי זמיר הרבנות האזורית עמק יזרעאל.

*חברת אל על יוצאת בפעילות שיווקית רחבה הכוללת קמפיין תדמיתי למועדון הלקוחות של החברה, המסר הנבחר הינו טיפוח שימור וחיזוק הקשר עם הלקוח על ידי מתן אפשרויות למימוש מהיר של כרטיסי בונוס ושדרוגים למחלקות יוקרה

הקמפיין, שעולה היום (15 במארס), למשך שלושה שבועות כולל: טלוויזיה, רדיו, עיתונות, שלטי חוצות, קד"מ, פעילות בתוך המטוסים והתמקדות במגזרים. הקמפיין נערך על ידי משרד הפרסום קשר בראל מקאן אריקסון ועלותו מגיעה ל- 750,000 דולר.

*בעונת הקיץ, המתחילה בסוף החודש, חברת לופטהנזה תמשיך להפעיל מטוס איירבוס מדגם A-330-300 ובו מחלקת עסקים חדשה ומשודרגת, בקו לישראל. המטוס (A-330-300), שהוא מהחדישים ומהמתקדמים בעולם התעופה, כבר פועל בתקופת ניסיון של חודשיים וחצי בקו פרנקפורט-תל אביב, בתצורה של שלוש מחלקות (ראשונה, עסקים חדשה ותיירים) ובו 221 מושבים. מסוף מארס לופטהנזה תפעיל את המטוס בשלוש מתוך שבע טיסות בוקר שבועיות לפרנקפורט (LH691). בשאר ימי השבוע החברה תחזור ותפעיל מטוס מדגם A-330-200 על הקו, אשר חכור מאיירבוס עד סיום מסירת צי מטוסי ה-A-330-300 ללופטהנזה בקיץ 2006 ,והתקנת מחלקת העסקים החדשה בכל המטוסים רחבי הגוף המבצעים טיסות ארוכות טווח, כגון: תל אביב-פרנקפורט, פרנקפורט-ניו יורק.

*קצת הייטק. ישפאר הום-טק, נציגת סוני בישראל, מציגה לקראת חג הפסח את קולקציית הנגנים החדשה והצבעונית של סוני, המעוצבת בהתאם למיטב המסורת של סוני ומאופיינת, דלבירה, בסגנון צעיר, קומקפטי במיוחד ויוקרתי. את קולקציית הנגנים החדשה פותחת סדרת "ה-100" הכוללת 3 נגנים בנפחים של החל מ-256 מגה בייט ועד-1 ג'יגה בייט בעיצוב עגול ייחודי ומרהיב במבחר צבעים צעירים, זוהרים וסקסים- כחול, כתום, סגול כסף וזהב וזאת רק ההתחלה, היא אומרת.

במסגרת הליין החדש ישווקו בשלב זה נגנים עם זיכרון פנימי בנפחים החל מ-256 מגה בייט ועד 1 ג'יגה בייט כשבעתיד הקרוב מתוכניים להצטרף לקולקציית הנגנים דגמים נוספים בעלי נפחי איחסון גדולים יותר של 2-4 ג'יגה בייט. המחירים המומלצים: 690-1050 שקל. ניתן להשיג ברשתות החשמל, בחנויות החשמל המובחרות ובחנות ישפאר הום-טק, רחוב הספיר 7 הרצליה פיתוח (בית ישפאר הום-טק).

*סנדיסק, ספקית מוצרי הזכרון המבוססים על טכנולוגיית הבזק (Flash), משיקה את הקרוזר פרופייל (Cruzer Profile), כונן אחסון USB בגודל חפיסת מסטיק, אשר מוגן באמצעי אבטחה ביומטרי - ניתן להגיע אל הנתונים השמורים עליו רק עם טביעת האצבע של בעליו. כך, במקרה שהכונן אובד או נגנב, המוצא הישר, או הגנב הפחות ישר, לא יוכלו לגשת למידע השמור בכונן.

הקרוזר הזעיר (אורכו: 60 מ"מ, רוחבו: 24 מ"מ וגובהו: 14 מ"מ) מצוייד בחיבור מהיר מסוג USB 2.0 ומגיע בקיבולת של 512 מגה-בייט ו-1 ג'יגה-בייט. לקרוזר שתי נוריות (לדים): האחת מציינת העברת מידע וחיבור USB תקין ואילו השנייה מציינת את מצב האבטחה הביומטרי.

השימוש בקרוזר-פרופייל אינו כרוך בטעינת תוכנות או אפליקציות כלשהן, והוא מאפשר לבעליו לשאת עימו בקלות ובביטחון רב מידע אישי, כגון: נתונים, תמונות, סרטי וידאו וקול, ולהעבירם בקלות ובמהירות רבה בין המחשב האישי למחשבים אחרים ולמגוון מוצרי צריכה אלקטרוניים אחרים, תוך שמירה על ביטחון מקסימלי של המידע השמור בו.

לדברי שמעון סטולרו, מנכ"ל סנדיסק ישראל, בין יתרונות המוצר על המתחרים ניתן למצוא את העובדה כי הכונן קורא ומזהה את טביעת אצבע המשתמש בכל זווית כמעט, תודות לטכנולוגיה חדשה שפיתחה סנדיסק, בעובדה שאין צורך בתוכנות כלשהן הנמצאות על הכונן ותופסות שטח אחסון ובקיבולות הגבוהות של המוצר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאגר לוויתן  (צילום: אלבטרוס)מאגר לוויתן (צילום: אלבטרוס)

גז ישראלי - רווח מצרי; כך א-סיסי מרוויח מיליארדי דולרים בשנה על חשבון ישראל

כחלק ממערכת היחסים הסבוכה עם מצרים, ישראל דרך מאגר לוויתן מספקת גז למצרים שמשמש גם לייצוא. הרוו ח עליו הוא סביב 80% - ב-15 שנים הבאות תספק ישראל גז למצרים ב-130 מיליארד דולר, חלקו יעבור לאירופה וישאיר סכומי עתק במצרים - מחיר השלום

רן קידר |
נושאים בכתבה מצרים לוויתן

מצרים מתכננת להגדיל את יצוא ה-LNG לאירופה החל מנובמבר הקרוב. ידיעה לקונית שפורסמה בתקשורת האמריקאית והמצרית, מסתירה סיפור גדול. מצרים שלה מאגרי גז משל עצמה לא יכולה לשרת את האנרגיה שלה היא נזקקת והיא מייבאת גז מישראל בכמויות שהולכות וגדלות. אלא שחלק מגז הזה לא משמש לצרכים פנימיים כי הממשל עושה חשבון פשוט ורואה שכדאי לייצא את הגז הזה לאירופה ולהרוויח סכומי עתק. 

כעת, בהמשך לפיתוח והרחבת ההפקה של מאגר לוויתן היקף העברת הגז למצרים יעלה. דיווח על כך ניתן לפני חודשיים ובמקביל מתברר מצרים תיערך להגדלת הייצוא. זה מהלך עסקי לכאורה, אבל יש כאן הרבה מאוד פוליטיקה וקשר עסקי שתומך בעצם בשלום. אחרי הכל, למה בעצם ישראל נותנת מתנה כזו גדולה לשכנה שלה ולא מוכרת בעצמה לאירופה? נכון, יש להקים תשתיות, אבל מלכתחילה הכוונה היתה לספק גז לשכנות (גם ירדן מקבלת גז מישראל) כסוג של עוגן להסכמי השלום והרחבת האינטרסים המשותפים. זה כנראה בחשבון הכולל משתלם - ירדן היתה שותפה שקטה בהגנה על ישראל בעת הטילים, מצרים דחפה להסכם. אבל זה החשבון המדיני, מה עם החשבון של השותפויות - ניו מד ורציו, ושל שברון המחזיקות במאגר?

האם יכול להיות שייצוא כבר לפני שנים לאירופה היה מגדיל את הרווחים שלהם? בטח. אבל, ייצוא הגז לצד שאלות כמה גז להשאיר לדורות הבאים ולאן לייצא הן שאלות פוליטיות. תחום הגז והנפט בעולם בכלל מעורב בפוליטיקה. המחזיקים בלוויתן התיישרו לפוליטיקה.     


על פי הדיווחים האחרונים, הממשלה המצרית מנהלת מגעים למשלוח של גז נוזלי נוסף מדי חודש ממתקן ההנזלה באידקו, החל מחודש נובמבר ועד סוף מרץ. המהלך מתבצע על רקע מאמצים לחזק את שיתופי הפעולה עם חברות זרות ולהבטיח להן חלק מייצוא התפוקה המשותפת. לא מדובר כאן בשימוש בתוספת הייצוא של הגז הישראלי, זו תקפוץ מדרגה רק בהמשך. אבל, לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שלמצרים תהיה האפשרות להגדיל את הייצוא ולהגדיל רווחים, כשאירופה עדיין זקוקה מאוד לגז בהינתן המשבר הגדול מול רוסיה. עם זאת, מצרים עצמה מתנדנדת עם ייצוא הגז בהתאם לצרכים המקומיים. בשנה האחרונה היא הורידה את היקף הייצוא, על רקע דרישות הכרחיות של התעשייה המקומית. 


הסכם הענק - 35 מיליארד דולר ל-130 BCM


באוגוסט האחרון נחתם הסכם ייצוא חדש בין שותפי לווייתן למצרים בהיקף של 35 מיליארד דולר, הגדול ביותר שנחתם אי פעם בתחום. ההסכם כולל ייצוא של כ-130 BCM עד לשנת 2040, בשני שלבים: כ-20 BCM בשלב הראשון החל מ-2026, ו-110 BCM נוספים לאחר הקמת צינור גז חדש. צינור זה, שייקרא "ניצנה", צפוי לחבר ישירות את מאגר לווייתן למצרים ולהכפיל את קיבולת ההולכה, עם תוספת של כ-600 מיליון רגל מעוקבת ליום. פרויקט זה, שהובילו שברון והחברות הישראליות, נועד לשדרג את תשתיות ההולכה ולהתאים את הייצוא לגידול העתידי.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.