כלל בריאות מוסיפה ייעוץ פסיכולוגי למבוטחים שלה
מבוטחי "כלל בריאות", מקבוצת כלל ביטוח פנסיה ופיננסים, יוכלו ליהנות מהיום (ג', ה-1 במרס 2005) מחבילה משודרגת ורחבה של "כתבי שירות" הכוללת שירותים חדשים. השדרוג נעשה ללא תוספת תשלום וחל גם על המבוטחים הקיימים.
סמנכ"ל ומנהל תחום ביטוחי בריאות בכלל ביטוח, ד"ר שי שולוביץ, אמר כי כלל משדרגת ומשפרת, גם למבוטחיה הקיימים, את השירותים הנלווים לפוליסות הניתוחיות מסדרת "אחריות" וזאת כחלק מהדגש של כלל ביטוח על רווחתו ובריאותו של המבוטח. חבילת השירותים המורחבת תינתן למבוטחים במחיר הקיים וללא תוספת תשלום.
השירותים החדשים בהסדר הם: שירות ייעוץ פסיכולוגי- שרות הניתן באמצעות רשת המטפלים של חברת "מתן מיתר" והמאפשר למבוטחים לקבל יעוץ טלפוני מקצועי, 24 שעות ביממה וכן פגישות טיפוליות אישיות עם פסיכולוגים קליניים ופסיכותרפיסטים, בפריסה ארצית ובמגוון התמחויות.
השרות מסייע בפתרון בעיות המפריעות בתפקוד השוטף של כל בני המשפחה. לדוגמא: התמודדות עם מתח וחרדה, מצבי חולי ואובדן, הורות וגידול ילדים, התנהגות חריגה של ילדים ומתבגרים, משברים וכל מצב מטריד אחר. הייעוץ הטלפוני אינו כרוך בתשלום. הפגישות האישיות ניתנות במחירים מוזלים מאוד.
הרחבה של שירותי "טעם הבריאות" הניתנים בשיתוף עם חברת "סקונד אופיניון" ואלו יכללו גם את השירותים הבאים : טיפול בהפרעות שינה, גמילה מעישון, שירותי אופטיקה , סדנאות הרזיה, דיקור סיני, כלל דיאט- ייעוץ אישי עם דיאטנית, מאמן כושר עד הבית, שירותי קוסמטיקה רפואית ועוד מגוון שירותים הניתנים כולם בהנחה ניכרת.

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services -1.67% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.
