נורטל מתקנת את הספרים והבכירים מחזירים את הבונוסים

עבור השנים 2001-2003, בהן נתגלו אי סדרים חשבונאים, בספרי החברה. 5 דירקטורים, בכללם היו"ר וילסון, יעזבו את הדירקטוריון. 12 בכירים ישיבו בונוסים בגובה 8.6 מיליון ד'
אמיר כהן |

סאגת נורטל, מגיעה היום לאחד משלבי הסיום שלה. החברה תיקנה את דו"חותיה לשנים 2001-2003, בו "ניפחו" בכיריה את תוצאותיה, וכתוצאה מכך משכו בונוסים בגובה 8.6 מיליון דולר, מהחברה. 12 הבכירים אשר לקחו את הבונוסים המדוברים ידרשו להשיב את מלוא הסכום. מהחברה נמסר, עם זאת, כי הדירקטורים המדוברים לא היו מעורבים בהטיית התוצאות. בכל זאת, סירבו בחברה למסור את זהות אנשי ההנהלה המדוברים.

בנוסף, 5 דירקטורים, בהם גם היו"ר וילסון, יודחו מהדירקטוריון. שני דירקטורים חדשים מונו, ביניהם, הגב' סוזן שפרד, שתתפקד כאחראית האתיקה בחברה (chief ethics officer).

החברה תיקנה, כאמור, את דו"חותיה לשנים האמורות. הרווחים לשנת 2003, נחתכו ב-40%. במקור, דיווחה החברה על רווחים של 732 מיליון דולר, או 17 סנט למניה, מהכנסות ברמה של 9.81 מליארד דולר. בפועל, דווח היום, עמדו ההכנסות על 10.2 מיליארד דולר, אך הרווחים עמדו על 434 מליון דולר, או 10 סנט למניה.

בשנים 2002 ו-2001 גם נערכו תיקונים, אך לא קיצוניים כמודגם לעיל. ההפסד ב-2002, עמד על 78 סנט, וההכנסות עמדו על 11 מליארד דולר, זאת בניגוד לדיווחים המוקדמים שהצביעו על הכנסות של 10.56 מליארד דולר, או הפסד של 85 סנט למניה.

ב-2001, הכניסה החברה 18.9 מליארד דולר, לעומת דיווח באותה שנה של 17.4 מיליארד דולר. הפסד החברה בשנה זו עמד על 8.08 דולר ולא 8.52 דולר, כפי שדווח תחילה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.