דוד אמסלם
צילום: דוברות הכנסת

יו"ר הדואר יחזור לתפקידו, שרי הליכוד יצטרכו לנמק מדוע פיטרו אותו

אחרי שיו"ר הדואר מישאל וקנין פוטר על ידי אמסלם וקרעי, בג"ץ החליט להחזירו לתפקידו ודורש מהם הסברים למהלך. מול הטענה כי פוטר על רקע מקצועי, בדואר טוענים כי בתקופתו הדואר עבר מהפסד לרווח
איציק יצחקי | (17)

אחרי שיו"ר הדואר, מישאל וקנין, פוטר - בג"ץ החליט להחזיר אותו לתפקידו. בית המשפט הוציא צו ביניים שמקפיא את הפיטורים, זאת לאחר שהשרים שלמה קרעי ודודי אמסלם, שיזמו את המהלך, התבקשו לנמק מדוע פיטרו אותו.

ההחלטה להחזירו לתפקיד עדיין לא מבשרת כי המינוי קבוע, אך מישאל וקנין יחזור בשלב זה לכהן בתפקיד כיו"ר בהתאם  לצו הביניים. אמסלם, ראוי לציין, הוא השר הממונה על רשות החברות ומתוקף כך פעל לפטרו.

על פי החלטת בג"ץ, השניים יחוייבו לנמק מאילו טעמים החליטו לפטר את וקנין. מי שהגישה את העתירה על החלטת השרים הייתה חברת הדואר. עו"ד גיורא ארדינסט שייצג אותה טען כי מדובר בהחלטה פוליטית שאינה על רקע מקצועי.

ההדחה של וקנין, כזכור, הוכרזה לפני כמעט חודשיים. הוא נקרא לשימוע בו סיפר על השיפור הגדול שחל בדואר בתקופתו ועל העובדה שהוא עבר מהפסד לרווח בחצי הראשון של השנה, אחרי שנתיים של הפסדים - כמעט 2 מיליארד שקל.

כעת, מעניין יהיה לראות מה תהיה תגובת השרים אמסלם וקרעי לבקשת בג"ץ. הם יצטרכו להסביר האם פיטרו אותו על רקע מקצועי ואם כן - מה הוא היה. מול הטענות שלהם, וקנין והדואר יביאו את המספרים - הם יטענו כי הדואר התייצב אחרי שנים של גרעון.

מדואר ישראל נמסר: "אנו מברכים על החלטת השופטים להחזיר את מישאל וקנין באופן מיידי לתפקיד יו"ר הדואר, ופנינו להמשך הבראת החברה ולקידום ההפרטה שזוכה להתעניינות רבה מצד משקיעים".

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    חיים 11/09/2023 00:37
    הגב לתגובה זו
    הגזים בעבר ומגזים עוד יותר בהווה זה פשוט קרקס ממשלת נבחרת לא יכולה לכהן כל דבר בגת לשתות כוס קפה צריך בגצ זה כבר קרקס
  • 9.
    ליכודניק לשעבר 10/09/2023 19:49
    הגב לתגובה זו
    ישראל הופכת להיות סדום ועמו רע מאוד . מדינת עולם שלישי של קרעי ואמסלם מעוררי הבחילה .
  • 8.
    ליכודניק לשעבר 10/09/2023 19:46
    הגב לתגובה זו
    שרי הליכוד חבורת אפסים פרימיטיבים מרגישים מקופחים ודפוקים . מונהגים ע"י אדם שירד מהפסים שמתעסק רק עם עצמו וב הישרדותו .
  • 7.
    עדי 10/09/2023 16:04
    הגב לתגובה זו
    הדואר נמצא במצב קשה ביותר חייבים להחליף אותו
  • 6.
    שמואל 10/09/2023 14:52
    הגב לתגובה זו
    לא הייתה שום סיבה לפטרו.
  • 5.
    תעשיית הג'ובים בסכנה, מה יגידו חברי המרכז? (ל"ת)
    המנפנף במנגל 10/09/2023 14:47
    הגב לתגובה זו
  • אני מבין שהכוונה למקורבים של לפיד (ל"ת)
    המגיב 11/09/2023 01:13
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כלכלן 10/09/2023 13:43
    הגב לתגובה זו
    לא יתכן שהמדינה באמצעות שריה תממן גוף כושל - תישא באחריות - ולא תוכל לבחור מנהליה. מהיום הייתי מקפיא כל סיוע ממשלתי עד בירור מעמיק , מתמשך , טרוך ומייגע - אולי אז יקלט המסר אין אחריות בלי סמכות וההיפך
  • אזרח 10/09/2023 16:11
    הגב לתגובה זו
    כלכלן נכבד, ועקנין מנהל מצוין .מפטרים אותו בגלל שאינו חבר מרכז ליכוד. מה לא ברור לך? בדיקה מעמיקה נעשתה,פתאום התעוררת?
  • יאיר 10/09/2023 22:37
    ולזה לא נסכים. בלי ג'ובים לא יהיה מרכז ליכוד ובלי מרכז ליכוד לא יהיה ביבי ובלי ביבי לא תהיה מדינה.
  • 3.
    הבגץ הזה מגן רק על אשכנזים (ל"ת)
    D9 10/09/2023 13:32
    הגב לתגובה זו
  • מי האשכנזי בסיפור? (ל"ת)
    אנונימי 10/09/2023 17:59
    הגב לתגובה זו
  • מ. 10/09/2023 17:58
    הגב לתגובה זו
    עד מתי רשעים יעלוזו?????????
  • ועקנין נשמע לך אשכנזי...אולי פולני.. (ל"ת)
    סתם אחד 10/09/2023 16:13
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שושו 10/09/2023 13:02
    הגב לתגובה זו
    שני שרים הזויים חסרי כל הבנה שעובדים כמאפיונרים . טוב שיש בג"צ
  • 1.
    א 10/09/2023 13:00
    הגב לתגובה זו
    בקושי נשארו סניפי דואר. בירושלים, סגרו סניפים ברחביה, בשוק ובאגריפס וכל הזקנים צריכים כעת להגיע לסניף המרכזי ביפו. מרחק של קילומטרים. אם זה לא מספיק, קובעים תור באינטרנט ובסניף מחכים למעלה משעה להגעת התור. הכי מצחיק, שעל הפתק כתוב:"זימנת תור, חסכת זמן" צריך פשוט לשלוח את שופטי בג"צ לעמוד בתור והם יבינו את התמונה.
  • האזרח הקטן 10/09/2023 14:15
    הגב לתגובה זו
    מי שלא משתמש בשירותי הדואר לא מבין עד כמה הוא הפך לגרוע בשנה האחרונה. בזיון!
בצלאל סמוטריץ
צילום: ועדת הכספים

סמוטריץ' מבטיח: "מחירי הדירות יירדו, המסים יירדו" - האם להאמין לו?

נכנסים לכלכלת בחירות; סמוטריץ' יודע שאם מחירי הדירות יעלו - הציבור יאשים אותו, ומכין פתרונות וגם - מה התוכנית של סמוטריץ' לשנה הבאה ועל הפטור ממס לעולים חדשים

רן קידר |

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הציג את עקרונות התקציב. הוא דוחף להורדת הריבית ובצדק; ומדבר על הורדת מסים והורדת מחירי הדירות. סמוטריץ' יודע שיש חשש גדול שמחירי הדירות יחזרו לעלות עם סיום תוכנית דירה בהנחה במתכונתה הנוכחית, והוא יודע שהוא זה שתוטל עליו האשמה בעליית מחירי הדירות, אז הוא מכין תוכנית (הרחבה: ההזדמנות לירידת מחירי הדירות ולמה היא עלולה להתפספס?).

סמוטריץ' לא הציג תוכנית, אלא דיבר מלמעלה, בקווים כלליים. צריך לזכור שאנחנו בשנת בחירות, הבוחר הוא "המלך", הסיכוי שיפגעו בכיס שלו - נמוך. ירצו לתת לו תחושה טובה, תחושה של עושר. תחושה של ביטחון כלכלי.  בכנס של יועצי המס הוא אמר באופן ברור: "אל תקנו דירות, המחירים ימשיכו לרדת". 

סמוטריץ' טען כי שנת 2026 תהיה "גשר ממלחמה לצמיחה", עם תוספת משמעותית לביטחון, שצפויה לחרוג מ-100 מיליארד שקל, לצד ייצוב יחס החוב-תוצר. במרכז התוכנית: הורדת מס הכנסה על הכנסות מעבודה, שתעודד יציאה לעבודה והעלאת פריון. "זה יחזיר כסף לכיסי העובדים ויעזור למשק לצמוח", אמר, תוך הדגשה כי ההפחתה תתמקד במדרגות הנמוכות יותר כדי להגיע למעמד הביניים הרחב. נזכיר כי מדרגות המס הוקפאו השנה והמשמעות היא מיסוי גדול יותר. סמוטריץ' בעצם רמז על כוונה להסיר את ההקפאה בחלק מהמקומות. 

סמוטריץ' גם הבטיח הטבות מס משמעותיות לעולים חדשים: פטור ממס לא רק על הכנסות מחו"ל (כפי שקיים כיום למשך 10 שנים), אלא גם על הכנסות שיופקו בישראל עצמה. צעד כזה יכול להפוך את ישראל ליעד עלייה אטרקטיבי יותר, אבל השאלה היא למה לספק הטבה גדולה כל כך בשעה שאפשר להיטיב עם הציבור הישראלי עצמו. תושביך קודמים לעולים חדשים.  

החשש הוא שמהלכים אלו יובילו לעלייה בגירעון, אם כי חייבים להגיד שהגירעון בשליטה, ולמרות מלחמה של שנתיים ישראל התבררה כחזקה מאוד כלכלית. הפגיעה בנתונים הכלכליים היא לא אנושה כפי שיכול היה להיות. אין כלכלן אחד שחושב שהנתונים הכלכליים בהינתן השנתיים האחרונות, הם לא הפתעה לטובה. לכן, דווקא בהינתן הצמיחה של אחרי המלחמה כפי שצופים כלכלנים וגם בנק ישראל בתחזיות קדימה, עשויות לתמוך ולהשתלב בהורדת מסים. 


מנכ"ל פנגו, יונתן אלון. קרדיט: עופר חג'יובמנכ"ל פנגו, יונתן אלון. קרדיט: עופר חג'יוב

פנגו מתרחבת לתיירות עם שירות הזמנת טיסות לחו"ל

פנגו משיקה את Pango Flights, המאפשר להזמין טיסות לחו"ל ישירות מתוך האפליקציה, בשיתוף מנוע חיפוש הטיסות SkyGini; השירות מצטרף לעולם Pango Global, הכולל גם את שירות ה-eSIM ואטרקציות לחו"ל, ומסמן את כניסת פנגו לתחום התיירות

רן קידר |
נושאים בכתבה פנגו
פנגו נכנסת לתחום התעופה ומשיקה שירות הזמנת טיסות לחו"ל ישירות מתוך האפליקציה. שירות חיפוש הטיסות החדש, Pango Flights, יצא לדרך בשיתוף חברת SkyGini ויהיה חלק מעולם Pango Global של פנגו. הפיצ'ר החדש יהווה את גולת הכותרת של החברה בכניסתה לתחום התיירות, זאת לאחר השקת שירות ה־eSIM והזמנת האטרקציות שכבר מציעה החברה כיום ללקוחותיה. 

השירות מאפשר ללקוחות להזמין בקלות ובמהירות טיסות ישירות מהאפליקציה, בלחיצת כפתור, תוך קבלת מחירים תחרותיים וחוויית שימוש נוחה בעברית ובעיקר שירות לקוחות אישי, זמין ומקצועי של החברה. השקת השירות היא חלק ממהלך אסטרטגי רחב תחת עולם Pango Global באפליקציה, המרכז את כלל השירותים הדיגיטליים של פנגו לחוויית חו"ל: Pango eSIM - פתרון גלישה בינלאומי בשיתוף חברת 8WORLD, המאפשר חיבור מיידי לאינטרנט בחו"ל בעשרות מדינות ברחבי העולם. 

בנוסף, פנגו מציעה את Pango Global Fun, שירות המאפשר רכישת מגוון רחב של אטרקציות, כרטיסי כניסה לאתרים, סיורים מודרכים ואירועי תרבות ברחבי העולם, במחירים משתלמים וללא עמלות נוספות. הרכישה מתבצעת ישירות מהאפליקציה בשפה העברית, עם אפשרות להזמין מראש מהארץ או תוך כדי הטיול, ולקבל את הכרטיסים ישירות לנייד, ללא צורך בעמידה בתורים. השירות כולל מבחר רחב של יעדים פופולריים באירופה, בארה"ב ובמזרח הרחוק. 

בנוסף, לרגל ההשקה במסגרת השירות החדש, כל רוכש טיסה דרך Pango Flights מקבל 50 ש"ח קאשבק לחניה בכחול-לבן במתנה, ישירות לחשבון המשתמש באפליקציה. שירות הלקוחות של פנגו, באמצעות חברת SkyGini, פעיל וזמין בעברית גם במהלך השהות בחו"ל, להבטחת חוויית שירות מלאה. 

יונתן אלון, מנכ"ל פנגו: "Pango Flights הוא חלק מאסטרטגיה שלמה של הצעות ערך ייחודית ללקוחות פנגו וגיוון מוצרי בכל היבט תחבורתי שניתן לספק. מדובר בצעד טבעי כחלק מהחזון שלנו להפוך את פנגו לפלטפורמה אחת שמספקת פתרונות חכמים, נוחים ומשתלמים לכל נסיעה, בארץ ובעולם. פנגו פועלת במגוון תחומים החל מתחבורה ציבורית, דרך טעינה לרכבים חשמליים ועד למיקרו־מוביליטי, כשהמטרה היא להציע מעטפת שלמה המלווה את הלקוח בכל דרך שיבחר להתנייד".

תחרות מתגברת

לאחרונה, הודיעה אגד על כניסתה לתחום האפליקציות, כשהשיקה את egg, במטרה להתחרות בפנגו וב-Moovit, וכוללת פתרון שלם למשתמשי התחבורה הציבורית מכל הסוגים: אוטובוסים של כלל החברות, רכבת ישראל, הרכבות הקלות, הכרמלית, קורקינטים ואופניים שיתופיים. האפליקציות כולן מתחרות פחות או יותר באותו סגמנט שוק, ונבדלות זו מזו בהיקף השירותים שכל אחת מהן מציעה. ובעוד שהכנסות מוביט מתבססות על פרסומות, הן egg והן פנגו עובדות על מודל ללא פרסומות.