כרטיסי אשראי
צילום: תמר מצפי

שב"א: ביולי-אוגוסט הוציאו הישראלים 77.67 מיליארד שקל בכרטיסי אשראי

סך ההוצאות באוגוסט 2022 הגיעו ל-38.978 מיליארד שקל - עליה של 5.6% לעומת אשתקד; רונית טישלר פיטי סמנכ"לית שב"א: "למרות החופשות, הוצאות הישראלים שוב שברו שיא"

דור עצמון | (1)

חברת שב"א שירותי בנק אוטו 1.66% העוסקת בהפעלת מערכות סליקה וחיוב של כרטיסי אשראי פרסמה את נתוני ההוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי בחודשי החופש הגדול יולי ואוגוסט מהם עולה כי הישראלים גיהצו בכרטיסיהם לא פחות מ-77.674 מיליארד שקל - עלייה של 6.1% לעומת החופש הגדול אשתקד.

לשם השוואה, ביולי-אוגוסט 2020, במהלכם היו על פעילות המשק מגבלות בשל נגיף הקורונה, ההוצאות בכרטיסי אשראי עמדו על סכום של 63.221 מיליארד שקל בלבד, ואילו ביולי-אוגוסט 2019 סך ההוצאות הגיע ל-59.108 מיליארד שקל.

סכום ההוצאות הכולל בחודש אוגוסט 2022 הגיע לשיא של 38.978 מיליארד שקך. מדובר בנתון המהווה עלייה של 5.6% לעומת אוגוסט 2021 בו סכום ההוצאות הכולל עמד על 36.917 מיליארד שקל. סכום ההוצאות היומי בכרטיסי אשראי הגיע גם הוא לשיא באוגוסט ולראשונה חצה את רף המיליארד ורבע מיליון שקלים ועמד על יותר מ-1.257 מיליארד שקל ביום. שיא ההוצאות היומיות הקודם נרשם בחודש יולי 2022 והוא עמד על 1.248 מיליארד שקל. ההוצאות היומיות באוגוסט היו גבוהות ב-0.7% לעומת יולי.

ההוצאות בעסקאות אונליין רשמו באוגוסט 2022 עלייה בשיעור של 7.7% לעומת אשתקד. ההוצאה החודשית בעסקאות אונליין הגיעה באוגוסט לסכום כולל של 21.771 מיליארד שקל. באוגוסט 2021 הגיע סכום ההוצאות בעסקאות אונליין ל-20.209 מיליארד שקל. סכום ההוצאה היומית בעסקאות אונליין ביולי עמד על 702.297 מיליון שקל והוא נמוך ב-2% לעומת יולי 2022.

ההוצאות בעסקאות פיזיות בבתי העסק עצמם הגיעו באוגוסט לשיא חדש ועמדו על 17.206 מיליארד שקל - עלייה של 3% לעומת אוגוסט 2021. ממוצע ההוצאות היומי בעסקאות פיזיות עמד על סכום של 555.042 מיליון שקל - עלייה של 4.5% לעומת יולי 2022.

עליה של 1.8% נרשמה באוגוסט 2022 בהיקף משיכות המזומן מהכספומטים הבנקאיים לעומת אשתקד. סכום המשיכה הממוצע היומי עמד על 193.779 מיליון שקל לעומת 190.268 מיליון שקל באוגוסט 2021. ביולי 2022 עמד סכום משיכות המזומן היומי על 191.851 מיליון שקל.

רונית טישלר פיטי, סמנכ"לית תפעול וקשרי שותפים בחברת שב״א: ״באופן מסורתי, החודשים יולי – אוגוסט מהווים חודשי שיא בהוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי. אנו רואים שההוצאות בכרטיסי אשראי המשיכו לגדול ולצמוח, למרות שמאות אלפי ישראלים שהו במהלך חודשי החופש הגדול בחו"ל. חודש אוגוסט התאפיין בגידול בהוצאות בעסקאות פיזיות והן הגיעו לשיא של כל הזמנים". 

קיראו עוד ב"בארץ"

בראיון שקיימנו בשבוע שעבר עם איתן לב-טוב, מנכ"ל שב"א, הוא סיפר על פעילות החברה, ההתפצלות ממס"ב, מנועי הצמיחה של החברה ועתידה: "שב"א תהפוך מגוף מתפעל לגוף שיוזם ומפתח מוצרים טכנולוגיים חדשים". החברה גם פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה בהם היא רשמה הכנסות של 29.2 מיליון שקל, רווח תפעולי של 12 מיליון שקל ורווח נקי של 4.27 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יאיר 07/09/2022 02:14
    הגב לתגובה זו
    הם בדיוק הדלק שמזין את האינפלציה. אם בנק ישראל ימשיך לגרור רגליים ולא ידכא אותם באמצעות העלאת ריבית חדה-נאבד שליטה על האינפלציה מהר מאוד.
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.