החרמת רכבים בבאקה וגת
צילום: דוברות רשות המסים

13 כלי רכב עוקלו בבאקה אל גרביה וג'ת עקב חובות מס של 50 מ' ש'

הרכבים הוחרמו בפעילות של היחידה הארצית לאכיפת הגבייה ברשות המסים לצד משטרת באקה ולוחמי מג"ב. החבות של בעלי האזרחים הייתה כלפי מס הכנסה, מע"מ ומיסוי מקרקעין. הפשיטה נעשתה כחלק ממבצע "מסלול בטוח" למאבק בפשיעה בחברה הערבית
איתי פת-יה | (6)

13 כלי רכב עוקלו בבאקה אל גרביה וג'ת מאזרחים שצברו חובות בהיקף כולל של 50 מיליון שקל כלפי משרדי מס הכנסה, מע"מ ומיסוי מקרקעין בחדרה וכן משרד מע"מ עכו. העיקול נעשה במסגרת מבצע "מסלול בטוח" של המשטרה ורשות המסים, כחלק מהמאבק בפשיעה בחברה הערבית.

במהלך הלילה היחידה הארצית לאכיפת הגבייה (הוצל"פ) ברשות המסים פעלה לצד משטרת באקה אל גרביה ולוחמי מג"ב כנגד החייבים מהם הוחרמו הרכבים. לפני עשרה ימים רשות המסים עיקלה 9 רכבים מתושבי רהט בעקבות העלמת מס. חמישה רכבים עוקלו בגין חובות בהיקף כולל של כ-486 אלף שקל, שלושה רכבים עוקלו בגין חובות בהיקף כולל של כ-125 אלף שקל למיסוי מקרקעין ושני רכבים עוקלו בגין חובות בהיקף כולל של כ-501 אלף שקל למע"מ.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מיכה 21/02/2022 18:13
    הגב לתגובה זו
    אם תקחו להם את האישה. הם לא ישלמו את החוב !אבל על הרכב. ישלמו מייד ,,,
  • 4.
    אנונימי 21/02/2022 13:12
    הגב לתגובה זו
    כל כך הרבה שנים הם חיים כמו במערב הפרוע.אף אחד לא מעז להתעסק איתם...גונבים את המדינה בלי בושה.רק דרך הכיס ילמדו לקח וגם אני לא מאמין שהמסר עבר...הים אותו ים והשוודים אותם שוודים
  • 3.
    אלי 21/02/2022 12:24
    הגב לתגובה זו
    באמת שזה עושה קצת נחת לקרוא על ההחרמות של כל הרכבים האלו. אחרי שנים שלא אכיפה רק בצד אחד האכיפה מתפרסת על כל החברה הישראלית. נקווה שזה ימלא את קופת המדינה.
  • 2.
    ריצרץ 21/02/2022 12:06
    הגב לתגובה זו
    בלוף אחרי חודש מחזרים הכול
  • יוני 21/02/2022 14:25
    הגב לתגובה זו
    חחחח
  • 1.
    הרכבים זה כסף קטן - חשבונות בחול ומקרקעין זה הכסף הגדול (ל"ת)
    לילי 21/02/2022 11:39
    הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.