החרמת רכבים בבאקה וגת
צילום: דוברות רשות המסים

13 כלי רכב עוקלו בבאקה אל גרביה וג'ת עקב חובות מס של 50 מ' ש'

הרכבים הוחרמו בפעילות של היחידה הארצית לאכיפת הגבייה ברשות המסים לצד משטרת באקה ולוחמי מג"ב. החבות של בעלי האזרחים הייתה כלפי מס הכנסה, מע"מ ומיסוי מקרקעין. הפשיטה נעשתה כחלק ממבצע "מסלול בטוח" למאבק בפשיעה בחברה הערבית
איתי פת-יה | (6)

13 כלי רכב עוקלו בבאקה אל גרביה וג'ת מאזרחים שצברו חובות בהיקף כולל של 50 מיליון שקל כלפי משרדי מס הכנסה, מע"מ ומיסוי מקרקעין בחדרה וכן משרד מע"מ עכו. העיקול נעשה במסגרת מבצע "מסלול בטוח" של המשטרה ורשות המסים, כחלק מהמאבק בפשיעה בחברה הערבית.

במהלך הלילה היחידה הארצית לאכיפת הגבייה (הוצל"פ) ברשות המסים פעלה לצד משטרת באקה אל גרביה ולוחמי מג"ב כנגד החייבים מהם הוחרמו הרכבים. לפני עשרה ימים רשות המסים עיקלה 9 רכבים מתושבי רהט בעקבות העלמת מס. חמישה רכבים עוקלו בגין חובות בהיקף כולל של כ-486 אלף שקל, שלושה רכבים עוקלו בגין חובות בהיקף כולל של כ-125 אלף שקל למיסוי מקרקעין ושני רכבים עוקלו בגין חובות בהיקף כולל של כ-501 אלף שקל למע"מ.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מיכה 21/02/2022 18:13
    הגב לתגובה זו
    אם תקחו להם את האישה. הם לא ישלמו את החוב !אבל על הרכב. ישלמו מייד ,,,
  • 4.
    אנונימי 21/02/2022 13:12
    הגב לתגובה זו
    כל כך הרבה שנים הם חיים כמו במערב הפרוע.אף אחד לא מעז להתעסק איתם...גונבים את המדינה בלי בושה.רק דרך הכיס ילמדו לקח וגם אני לא מאמין שהמסר עבר...הים אותו ים והשוודים אותם שוודים
  • 3.
    אלי 21/02/2022 12:24
    הגב לתגובה זו
    באמת שזה עושה קצת נחת לקרוא על ההחרמות של כל הרכבים האלו. אחרי שנים שלא אכיפה רק בצד אחד האכיפה מתפרסת על כל החברה הישראלית. נקווה שזה ימלא את קופת המדינה.
  • 2.
    ריצרץ 21/02/2022 12:06
    הגב לתגובה זו
    בלוף אחרי חודש מחזרים הכול
  • יוני 21/02/2022 14:25
    הגב לתגובה זו
    חחחח
  • 1.
    הרכבים זה כסף קטן - חשבונות בחול ומקרקעין זה הכסף הגדול (ל"ת)
    לילי 21/02/2022 11:39
    הגב לתגובה זו
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.25%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.