החל ממחר ישודרג מערך האוטובוסים בגוש דן ב-11 קווים חדשים
משרד התחבורה דיווח היום (ה') כי החל ממחר, תתוגבר תדירות של קווים ישירים במטרופולין ותשופר תדירות של קווים בעלי ביקוש גבוה. כמו כן, יחולו שינויים במסלולם של קווים מאספים, במטרה לקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים. במשרד התחבורה מעריכים את עלות שדרוג הקווים ב-60 מיליון שקל בשנה.
על פי הדיווח, החל ממחר יופעלו בגוש דן 11 קווי אוטובוס חדשים, הכוללים 1,500 נסיעות יומיות חדשות במסגרת תכניתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, לשפר את השירות ולקצר את זמני הנסיעה של התחבורה הציבורית בגוש דן. התכנית כוללת שיפורים ושינויים במערך התחבורה הציבורית בתל אביב-יפו, רמת גן, גבעתיים, בני ברק ובקעת אונו, המבוצע בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ומפעילי התחבורה הציבורית.
ישראל כץ: "בהמשך יוכנס מפעיל חדש לתל אביב-יפו"
"מדובר בתוספת שירות משמעותית, שתביא לשיפור איכות הנסיעה בגוש דן ולהגדלת אמינות התחבורה הציבורית. כמו כן, היא תאפשר קשרים חדשים ומהירים לאזורי תעסוקה, מרכזים אקדמיים ומוקדים נוספים", אמר השר כץ והוסיף כי הכנסת מפעיל חדש לתל אביב-יפו הינה צעד נוסף ביישום המהפכה בתחבורה הציבורית.
- משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
- הנסיעה ברכבת הקלה מתייקרת: מחיר כרטיס בודד עולה ל-8 שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברת מטרופולין תפעיל 3 קווים חדשים
החל ממחר חברת מטרופולין תפעיל קו המחבר בין קרית החינוך לאזור התעסוקה עתידים, דרך רכבת האוניברסיטה (קו 12); קו המחבר בין בית ברבור למסוף וולפסון, דרך שכונת התקוה, רכבת ההגנה, שפירא, קרית שלום, נוה עופר ויפו (קו 15); וקו נוסף המחבר בין מהתחנה המרכזית בתל אביב לרמת השרון, דרך עתידים, אבן גבירול, אבא הלל, צהלה והבורסה ברמת גן (קו 21).
חברת דן תפעיל 5 קווים חדשים
החל ממחר חברת דן תפעיל קו המחבר בין הכרמלית לרכבת השלום בתל אביב (קו 23א); שני קווים נוספים יחברו בין הכרמלית לקרית שאול, דרך המשתלה (קו 28) ודרך תל ברוך צפון בתל אביב (קו 28א); קו ישיר מרמת גן לאזור התעסוקה עתידים דרך רח' הירדן והרא"ה (קו 32); וקו ממסוף רידינג לאלוף שדה ברמת גן, דרך רכבת השלום ודיזינגוף (קו 62).
חברת אפיקים תפעיל שני קווים חדשים
החל ממחר חברת אפיקים תפעיל קו ישיר חדש המחבר בין אזורי חן לפתח תקוה דרך בית החולים בילינסון, עתידים ואוניברסיטת תל אביב (קו 20); וקו פנימי בפתח תקוה מחניון החרש, דרך ביה"ח בילינסון, בית עלמין ירקון לרכבת ק. אריה (קו 35); וחברת קווים תפעיל קו חדש ממסוף רידינג לגני תקוה, דרך רכבת השלום ואבן גבירול (קו 256).
- כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
- פנגו מתרחבת לתיירות עם שירות הזמנת טיסות לחו"ל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
קיצור מסלולים של קווים קיימים
במקביל להפעלת הקווים החדשים, ישופרו המסלולים והתדירות של קווים רבים, בהם קו 6 מעתידים לרכבת האוניברסיטה (שיופעל על ידי חברת "מטרופולין"), קווים 8 ו-8א' דרך נווה שרת ואוניברסיטת תל אביב, קו 13 מהאוניברסיטה לבית החולים וולפסון, קו 22 מכרמלית לעתידים, קו 23 מהכרמלית למרכז רמת גן דרך רכבת השלום, קו 33 מרידינג לאצטדיון וינטר דרך האוניברסיטה, קו 36 ממסוף האוניברסיטה עד אור יהודה, דרך אבן גבירול ורכבת השלום.
בנוסף, ישופר מסלולם של קו 45 מרכבת האוניברסיטה לוינטר, דרך הבורסה ברמת גן, קו 52 מהתחנה המרכזית בתל אביב לעתידים, קו 54 מכרמלית עד עתידים דרך רכבת ההגנה ויגאל אלון, קו 61 מהכרמלית דרך הבורסה לעמידר ברמת גן, קו 65 מתחנת רכבת מרכז לתל השומר, קו 89 משיכון דן לחולון, דרך בית חולים איכילוב, קו 266 מפתח תקוה לעתידים, קו 279 ממסוף האוניברסיטה עד מחלף הטייסים, קו 304 מהכרמלית למחלף הטייסים וקו ישיר 524 מרעננה לתחנה המרכזית תל אביב, דרך הרצליה.
שדרוג תדירות קווים קיימים
החל ממחר, יתוגברו קווים קיימים, בהם קו 24 מהכרמלית לרמת השרון דרך האוניברסיטה (שיופעל על ידי חברת "מטרופולין") קו 41 מהתחנה המרכזית החדשה בתל אביב לבית החולים וולפסון, קו 46 מרכבת מרכז לבת ים דרך רכבת ההגנה, קו 63 מהכרמלית למחלף אלוף שדה דרך קניון עזריאלי, קו 64 מפתח תקוה לתחנה מרכזית בתל אביב, דרך רכבת השלום ושד' רוטשילד, קו 122 מהכרמלית, דרך דיזינגוף לעתידים, קו 137 מתחנת האוניברסיטה למסוף יהוד, קו 204 מרידינג למחלף הטייסים דרך רכבת ההגנה, קו 236 מאור יהודה לתל אביב, קו 238 משכונת הדר גנים בפתח תקווה לכרמלית דרך דיזינגוף סנטר, קו 239 מרידינג למחלף הטייסים, וקו 304 משכונת התקוה לרכבת ההגנה.
ביטול קווים והחלפתם
במסגרת שדרוג הקווים, קווים 15, 46 ו-279 מרידינג עד כרמלית יחליפו את קו 11 (שיבוטל); קו 23 מכורזין לבן גוריון יחליף את קו 15 (שיבוטל); קווים 6 ו-12 מרכבת האוניברסיטה דרך רמת אביב ותל ברוך יחליפו את קו 113 (שיבוטל); קווים 28 ו-28א מהתחנה המרכזית בתל אביב לתחנה המרכזית בפתח תקוה יחליפו את קו 127 (שיבוטל); קווים 7 ו-65 מבני ברק לתל השומר יחליפו את קו 134 (שיבוטל); קווים 21 ו-28 מדבורה הנביאה לכרמלית יחליפו את קו 220 (שיבוטל); קווים 20 ו-266 מפתח תקוה לעתידים יחליפו את קו 366 (שיבוטל); וכן יבוטל קו 141 מעתידים לבית עלמין בת ים.
דיילי הסברה בתחנות המוצא והיעד
- 8.כץ עשה נפלאות בתחבצ. כל הכבוד (ל"ת)מרגישים את זה 04/01/2019 04:58הגב לתגובה זו
- 7.פחמאוי 03/01/2019 19:57הגב לתגובה זוכפר ערבי ועוד מונופול של חברה אחת שנותנת שירות תחצ לכפר ועוד נהג מקומי מתושבי הכפר שווה התאכזרות הנהג כלפי אנשים שאינם ממשפחתו או מחבר מכריו שנזקקים לתחצ,רק שתדעו אתם במגזר היהודי מה הולך בכפרים הערביים
- 6.השכנה ממול 03/01/2019 18:46הגב לתגובה זומוסיפים עוד אוטובוסים שרק יכבידו על עומס התנועה הקיים וכך ימשיך גוש דן להיות גוש חרא אחד גדול. מדינת חלם זה פה
- קול מאוזן 06/01/2019 11:13הגב לתגובה זוהמוח שלך מחובר למקום? הגברת תדירות הוספת מפעילים טהקטנת משך הקו ושיפור הקו זה בדיוק מה שגורם לי כעת לעזוב את הרכב בבית לא להניע אותו בכלל ולעשות שימוש בתחבורה ציבורית נוחה תדירה בלי כאבי ראש של מציאת חנייה ישראל מתקדמת לשפיות בתחבורה הציבורית לקראת סטנדרט אורבני אירופי. טוב שזה מגיע סוף סוף גם אם זה בא אלינו באיחור רבמידי.
- 5.שינויים מבורכים, הרבה חשיבה וגם נפגשו עם הציבור!! (ל"ת)ענת 03/01/2019 18:03הגב לתגובה זו
- 4.128 לא מגיע לבית עלמין ירקון כמו שהיה 127 (ל"ת)איך נבקר את המתים??? 03/01/2019 17:07הגב לתגובה זו
- חיים 03/01/2019 18:07הגב לתגובה זובתדירות משופרת
- 3.קוים מיותרים 03/01/2019 14:17הגב לתגובה זומהפכת הכלום ושום דבר מעניין מה הוא ביטל . לא יתכן שיוסיפו קוים מטוב לב
- ענת 03/01/2019 18:06הגב לתגובה זורמת החייל, עתידים, תחנות רכבת, יגאל אלון, דיזנגוף ועוד.
- 2.קו 66 03/01/2019 14:15הגב לתגובה זוקו שהוא משרת את צפון ת"א , ר"ג, בני ברק, פתח תקוה. תמיד מלא בעגלות של המסכנים מבני ברק שמשתמשים בתחבורה הציבורית. תמיד בעמידה . עצירות פתע וסכנות. דווקא קו שאמור להגיע לצפון הישן לאזור הבילויים של הצעירים ולנמל לא מגיע. עוצר בארלוזורב והזקנים צריכים שני אוטובוסים או ללכת ברגל לתחנה. כץ לא חשב לשנות את המסלול שיגיע ישירות לאזור נורדאו, ירמיהו והנמל. על זה הוא לא חשב ולא יחשוב. אפשר גם קו שיעבור דרך אם המושבות בתדירות גבוהה לצפון הישן אין מנוס מלעשות עוד קו שיעשה מסלול קצת שונה וישחרר את תושבי אם המושבות מתלות במוניות ושתי מכוניות כי לשם התחבורה לא מגיעה. כץ לא מסוגל
- 1.עמיר לוי 03/01/2019 13:21הגב לתגובה זותחבורה ציבורית בגוש דן זו פיקציה פקק אחד גדול ..עדיף ללכת ברגל אנחנו מדינת עולם 3.....עלאק סטארט אפ ניישן ....

סמוטריץ' מבטיח: "מחירי הדירות יירדו, המסים יירדו" - האם להאמין לו?
נכנסים לכלכלת בחירות; סמוטריץ' יודע שאם מחירי הדירות יעלו - הציבור יאשים אותו, ומכין פתרונות וגם - מה התוכנית של סמוטריץ' לשנה הבאה ועל הפטור ממס לעולים חדשים
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הציג את עקרונות התקציב. הוא דוחף להורדת הריבית ובצדק; ומדבר על הורדת מסים והורדת מחירי הדירות. סמוטריץ' יודע שיש חשש גדול שמחירי הדירות יחזרו לעלות עם סיום תוכנית דירה בהנחה במתכונתה הנוכחית, והוא יודע שהוא זה שתוטל עליו האשמה בעליית מחירי הדירות, אז הוא מכין תוכנית (הרחבה: ההזדמנות לירידת מחירי הדירות ולמה היא עלולה להתפספס?).
סמוטריץ' לא הציג תוכנית, אלא דיבר מלמעלה, בקווים כלליים. צריך לזכור שאנחנו בשנת בחירות, הבוחר הוא "המלך", הסיכוי שיפגעו בכיס שלו - נמוך. ירצו לתת לו תחושה טובה, תחושה של עושר. תחושה של ביטחון כלכלי. בכנס של יועצי המס הוא אמר באופן ברור: "אל תקנו דירות, המחירים ימשיכו לרדת".
סמוטריץ' טען כי שנת 2026 תהיה "גשר ממלחמה לצמיחה", עם תוספת משמעותית לביטחון, שצפויה לחרוג מ-100 מיליארד שקל, לצד ייצוב יחס החוב-תוצר. במרכז התוכנית: הורדת מס הכנסה על הכנסות מעבודה, שתעודד יציאה לעבודה והעלאת פריון. "זה יחזיר כסף לכיסי העובדים ויעזור למשק לצמוח", אמר, תוך הדגשה כי ההפחתה תתמקד במדרגות הנמוכות יותר כדי להגיע למעמד הביניים הרחב. נזכיר כי מדרגות המס הוקפאו השנה והמשמעות היא מיסוי גדול יותר. סמוטריץ' בעצם רמז על כוונה להסיר את ההקפאה בחלק מהמקומות.
סמוטריץ' גם הבטיח הטבות מס משמעותיות לעולים חדשים: פטור ממס לא רק על הכנסות מחו"ל (כפי שקיים כיום למשך 10 שנים), אלא גם על הכנסות שיופקו בישראל עצמה. צעד כזה יכול להפוך את ישראל ליעד עלייה אטרקטיבי יותר, אבל השאלה היא למה לספק הטבה גדולה כל כך בשעה שאפשר להיטיב עם הציבור הישראלי עצמו. תושביך קודמים לעולים חדשים.
- להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
- "מחירי הדירות יעלו ב-6% בשנה הבאה" - על מה מתבסס מנכ"ל אאורה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החשש הוא שמהלכים אלו יובילו לעלייה בגירעון, אם כי חייבים להגיד שהגירעון בשליטה, ולמרות מלחמה של שנתיים ישראל התבררה כחזקה מאוד כלכלית. הפגיעה בנתונים הכלכליים היא לא אנושה כפי שיכול היה להיות. אין כלכלן אחד שחושב שהנתונים הכלכליים בהינתן השנתיים האחרונות, הם לא הפתעה לטובה. לכן, דווקא בהינתן הצמיחה של אחרי המלחמה כפי שצופים כלכלנים וגם בנק ישראל בתחזיות קדימה, עשויות לתמוך ולהשתלב בהורדת מסים.

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.
