מעצבן או הכרחי? מיום שישי נהגי דן בת"א יפסיקו להתעסק בכסף
משרד התחבורה דיווח היום (ג') כי רפורמת הכרטוס החכם מגיעה לגוש דן והחל מיום שישי הקרוב (21 בדצמבר) נהגי האוטובוסים של חברת דן במטרופולין תל אביב, יפסיקו למכור או להטעין כרטיסי נסיעה. זאת במטרה לאפשר לנהגים להתרכז בנהיגה בלבד ולהפוך את הנסיעה לבטוחה ומהירה יותר, בדומה לנהוג במדינות אירופה המתקדמות.
על פי ההודעה, לאור הצלחת רפורמת הכרטוס החכם בירושלים ובבאר שבע, הוחלט להרחיב את הרפורמה גם למטרופולין תל אביב. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי ביטול התשלום אצל הנהג נועד לשפר את השירות לנוסעים ולהפוך את התחבורה הציבורית ליעילה, בטוחה ומהירה יותר. "ביטול אפשרות טעינת הרב קו אצל הנהגים ימנע עיכובים והסחת דעת של הנהגים וישפר את הבטיחות ומהירות הנסיעה. זאת, בדומה לנהוג ברבות ממדינות אירופה המתקדמות", הוסיף השר כץ. עם זאת, קיימות מספר בעיות המראות כי יוזמי הרפורמה לא חשבו עד הסוף על משמעות הצעדים.
שכחתם להטעין את הרב קו? תצעדו
לקראת יישום הרפורמה, העמיד משרד התחבורה לרשות ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית, מגוון אפשרויות להטענת כרטיס הרב קו, לפני העלייה לאוטובוס, במזומן או בכרטיס אשראי. הנוסעים יוכלו להטעין את כרטיס הרב-קו באינטרנט, במוקד הטלפוני ובכל אחת מאלפי נקודות ההטענה, שנפתחו ברחבי המטרופולין.
אז איפה מטעינים?
בין היתר, יוכלו הנוסעים להטעין את כרטיסי הרב קו שברשותם, ברשתות "סופר פארם", "גוד-פארם", "צומת ספרים", בסניפי "דינמיקה", ברשת "יינות ביתן" הכוללת גם את סניפי "מגה" ו"שוק מהדרין" וברשתות "מעיין 2000", "סופר יודה", "נתיב החסד" ו"בר-כל", וכן במאות נקודות "תל-אופן" ובקיוסקים הפזורים בגוש דן.
- משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
- הנסיעה ברכבת הקלה מתייקרת: מחיר כרטיס בודד עולה ל-8 שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הטענת כרטיסי הרב-קו מתאפשרת גם בכל אחת מאלפי נקודות הטענה הפרוסות במטרופולין תל אביב, ובהן אלפי כספונטים המאפשרים הטענה בכרטיס אשראי ללא עמלה, עשרות מכונות אוטומטיות בהן ניתן להטעין במזומן ובאשראי ובמרכזי שירות "על הקו" בהם ניתן להטעין את הרב קו במזומן ובאשראי.
מה יעשו הנוסעים המזדמנים?
משרד התחבורה ודן לא מציעים פתרונות לנוסעים מזדמנים, שאין ברשותם רב קו. נוסעים אלו יצטרכו לחפש מקום בו מפיקים רב קו - ורק אז יוכלו לנסוע כחוק.
אפשר גם באפליקציה
ניתן להטעין את כרטיס הרב קו גם בטלפון הנייד, באמצעות אפליקציית "רב קו אונליין", אולם נכון לכרגע לא ניתן להשתמש באפליקציה בחלק גדול מהמכשירים הניידים ועדיין לא ברור מה יעשו החרדים שלרובם כלל אין טלפון חכם. לחילופין ניתן לבצע הטענה במחשב הביתי, באמצעות "קורא כרטיסים" ייעודי. בנוסף, פועל משרד התחבורה להרחבת אפשרויות ההטענה של כרטיסי הרב קו גם בסניפי הדואר הפרוסים ברחבי הארץ.
הנהגים ימשיכו למכור כרטיסים לאזרחים ותיקים
יצוין כי בקווי האוטובוס של דן ניתן לשלם באמצעות האפליקציה של חברת "הופ-און" ללא צורך בכרטיס רב-קו. בתקופה ההסתגלות של הציבור לשינוי, נהגי האוטובוס ימשיכו למכור כרטיס "רב-קו אנונימי" המוטען בנסיעה בודדת. כמו כן, כדי להקל על ציבור האזרחים הוותיקים, ימשיכו הנהגים למכור כרטיסי אזרח ותיק בהנחה, בדומה הסדר הקיים היום.
- כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
- פנגו מתרחבת לתיירות עם שירות הזמנת טיסות לחו"ל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
בינואר 2019 יצטרפו לרפורמה שאר החברות בגוש דן
בשלב השני ביישום הרפורמה, שיחל ב-18 בינואר 2019, יצטרפו לרפורמת הכרטוס ללא נהג גם שאר חברות התחבורה הציבורית, הפועלות בגוש דן. עם הצטרפותן של החברות הנוספות, לא תתאפשר מכירה והטענה של נסיעות על גבי כרטיסי רב קו אצל כל נהגי האוטובוסים העירוניים במטרופולין תל אביב.
במשרד התחבורה קוראים לציבור הנוסעים להיערך ולהצטייד בכרטיס רב קו טעון. ניתן לבדוק באתר האינטרנט את מיקום עמדות ההטענה הקרובות ביותר למקום מגוריכם, באתר האינטרנט.trans-reform.org.il, באתרי חברות רב קו און ליין והופ און, ובמוקד הטלפוני *8787.
הצעה: להיכנס למינוס ברב-קו
בדיון שהתקיים אתמול בוועדה לפניות הציבור בעניין הרפורמה עלה החשש שהתחנות שפוזרו גיאוגרפית לטעינת הכרטיסים לא יספיקו לנוסעים בתחבורה הציבורית. לכן, הציע יו"ר הוועדה אייכלר להרשות שבכרטיסי הרב קו יחרוג האזרח ליתרה שלילית סמלית, שתקוזז בשעת הטעינה הבאה מחמת הדאגה שלא יישארו אזרחים בתחנות האוטובוס.
- 11.מה עם תיירים? (ל"ת)שחר 19/12/2018 10:56הגב לתגובה זו
- 10.הטענה?איפה משיגים את הכרטיס עצמו?בחו״ל בכל קיוסק (ל"ת)למה להקשות 19/12/2018 10:04הגב לתגובה זו
- 9.ישראל 19/12/2018 09:26הגב לתגובה זווזהו אם בא פקח מראים לו בטלפון שחייבתם נסיעה
- 8.מומחה לקנוניות 19/12/2018 08:22הגב לתגובה זואו שזה בכוונה...
- 7.שאול 19/12/2018 06:04הגב לתגובה זוהאם באמת משרד התחבורה דורש מאנשים בני 80 ומעלה לכתת את רגליהם לעמדות ההטענה כדי להטעין את הרב קו? האם משרד התחבורה אינו מודע לכך שחלק גדול מקרב האוכלוסיה המבוגרת אינו יודע להשתמש בסמארטפונים? האם יעלה על הדעת שמבקר כרטיסים יוריד מהאוטובוס נוסע בן 80 ומעלה או ייתן לו קנס על זה שנסע מבלי לשלם?
- 6.שט 19/12/2018 00:39הגב לתגובה זואין שום סידור למי שמשתמש רק במזומן. כל כרטיסי האשראי בארץ הם מכונת עמלות, את העמלות מסתירים במילים יפות. יש אזרחים שבכלל לא יכולים להחזיק כרטיסי אשראי בגלל מוגוגבלויות או שלא מוכנים להחזיק בכרטיסי אשראי בגלל העמלות שהם מחוייבים. כרטיסאוטובוס משתלם אם אפשר להטעין אותו בסכומים נמוכים, אחרת אובדן כרטיס משמעו הפסד כספי. עכשיו לטיעון האידיוטי שהטענת כרטיס על ידי נהג האוטובוס לוקח מזמנו. זו שטות, נהג אוטובוסים עוסק מקסימום 5 אחוז מזמנו בהטענה כי מאעינים בפעם אחת עשרות נסיעות.
- 5.מי אמר לכם לנסוע באוטובוסים? סעו במכונית!!! (ל"ת)ביבי 18/12/2018 20:20הגב לתגובה זו
- 4.דני 18/12/2018 18:14הגב לתגובה זוהסמרטפונים היקרים מכילים רכיב זה שהוא יכול לשמש כמו רב קו אים הרכיב הזה יהיה פופלרי בסמרטפונים לא תהיה בעיה להסתדר.[למעט מבוגרים שלהם דאגו]
- שט 19/12/2018 00:44הגב לתגובה זובטלפון סלולרי משוכלל ולא ישתמשו לעולם.. אז אתה מוכן לדפוק אותם. אסור להגביל את ההטענה של כרטיסים עד שלא יהיו תחנות הטענה במזומן במרחק 500 מטר זו מזו, אחרת האזרחים ללא כרטיסי אשראי ידפקו קשה.
- 3.דני 18/12/2018 18:00הגב לתגובה זוהסמרטפונים היקרים מכילים רכיב זה שהוא יכול לשמש כמו רב קו אים הרכיב הזה יהיה פופלרי בסמרטפונים לא תהיה בעיה להסתדר.[למעט מבוגרים שלהם דאגו]
- 2.המנהיגים שלנו מטורללים (ל"ת)יוסי 18/12/2018 16:56הגב לתגובה זו
- 1.שוש 18/12/2018 16:35הגב לתגובה זואותם מותר לדפוק .. רובם בוחרים באלו שדופקים אותם !!!!

סמוטריץ' מבטיח: "מחירי הדירות יירדו, המסים יירדו" - האם להאמין לו?
נכנסים לכלכלת בחירות; סמוטריץ' יודע שאם מחירי הדירות יעלו - הציבור יאשים אותו, ומכין פתרונות וגם - מה התוכנית של סמוטריץ' לשנה הבאה ועל הפטור ממס לעולים חדשים
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הציג את עקרונות התקציב. הוא דוחף להורדת הריבית ובצדק; ומדבר על הורדת מסים והורדת מחירי הדירות. סמוטריץ' יודע שיש חשש גדול שמחירי הדירות יחזרו לעלות עם סיום תוכנית דירה בהנחה במתכונתה הנוכחית, והוא יודע שהוא זה שתוטל עליו האשמה בעליית מחירי הדירות, אז הוא מכין תוכנית (הרחבה: ההזדמנות לירידת מחירי הדירות ולמה היא עלולה להתפספס?).
סמוטריץ' לא הציג תוכנית, אלא דיבר מלמעלה, בקווים כלליים. צריך לזכור שאנחנו בשנת בחירות, הבוחר הוא "המלך", הסיכוי שיפגעו בכיס שלו - נמוך. ירצו לתת לו תחושה טובה, תחושה של עושר. תחושה של ביטחון כלכלי. בכנס של יועצי המס הוא אמר באופן ברור: "אל תקנו דירות, המחירים ימשיכו לרדת".
סמוטריץ' טען כי שנת 2026 תהיה "גשר ממלחמה לצמיחה", עם תוספת משמעותית לביטחון, שצפויה לחרוג מ-100 מיליארד שקל, לצד ייצוב יחס החוב-תוצר. במרכז התוכנית: הורדת מס הכנסה על הכנסות מעבודה, שתעודד יציאה לעבודה והעלאת פריון. "זה יחזיר כסף לכיסי העובדים ויעזור למשק לצמוח", אמר, תוך הדגשה כי ההפחתה תתמקד במדרגות הנמוכות יותר כדי להגיע למעמד הביניים הרחב. נזכיר כי מדרגות המס הוקפאו השנה והמשמעות היא מיסוי גדול יותר. סמוטריץ' בעצם רמז על כוונה להסיר את ההקפאה בחלק מהמקומות.
סמוטריץ' גם הבטיח הטבות מס משמעותיות לעולים חדשים: פטור ממס לא רק על הכנסות מחו"ל (כפי שקיים כיום למשך 10 שנים), אלא גם על הכנסות שיופקו בישראל עצמה. צעד כזה יכול להפוך את ישראל ליעד עלייה אטרקטיבי יותר, אבל השאלה היא למה לספק הטבה גדולה כל כך בשעה שאפשר להיטיב עם הציבור הישראלי עצמו. תושביך קודמים לעולים חדשים.
- להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
- "מחירי הדירות יעלו ב-6% בשנה הבאה" - על מה מתבסס מנכ"ל אאורה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החשש הוא שמהלכים אלו יובילו לעלייה בגירעון, אם כי חייבים להגיד שהגירעון בשליטה, ולמרות מלחמה של שנתיים ישראל התבררה כחזקה מאוד כלכלית. הפגיעה בנתונים הכלכליים היא לא אנושה כפי שיכול היה להיות. אין כלכלן אחד שחושב שהנתונים הכלכליים בהינתן השנתיים האחרונות, הם לא הפתעה לטובה. לכן, דווקא בהינתן הצמיחה של אחרי המלחמה כפי שצופים כלכלנים וגם בנק ישראל בתחזיות קדימה, עשויות לתמוך ולהשתלב בהורדת מסים.

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.
