מעצבן או הכרחי? מיום שישי נהגי דן בת"א יפסיקו להתעסק בכסף
משרד התחבורה דיווח היום (ג') כי רפורמת הכרטוס החכם מגיעה לגוש דן והחל מיום שישי הקרוב (21 בדצמבר) נהגי האוטובוסים של חברת דן במטרופולין תל אביב, יפסיקו למכור או להטעין כרטיסי נסיעה. זאת במטרה לאפשר לנהגים להתרכז בנהיגה בלבד ולהפוך את הנסיעה לבטוחה ומהירה יותר, בדומה לנהוג במדינות אירופה המתקדמות.
על פי ההודעה, לאור הצלחת רפורמת הכרטוס החכם בירושלים ובבאר שבע, הוחלט להרחיב את הרפורמה גם למטרופולין תל אביב. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי ביטול התשלום אצל הנהג נועד לשפר את השירות לנוסעים ולהפוך את התחבורה הציבורית ליעילה, בטוחה ומהירה יותר. "ביטול אפשרות טעינת הרב קו אצל הנהגים ימנע עיכובים והסחת דעת של הנהגים וישפר את הבטיחות ומהירות הנסיעה. זאת, בדומה לנהוג ברבות ממדינות אירופה המתקדמות", הוסיף השר כץ. עם זאת, קיימות מספר בעיות המראות כי יוזמי הרפורמה לא חשבו עד הסוף על משמעות הצעדים.
שכחתם להטעין את הרב קו? תצעדו
לקראת יישום הרפורמה, העמיד משרד התחבורה לרשות ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית, מגוון אפשרויות להטענת כרטיס הרב קו, לפני העלייה לאוטובוס, במזומן או בכרטיס אשראי. הנוסעים יוכלו להטעין את כרטיס הרב-קו באינטרנט, במוקד הטלפוני ובכל אחת מאלפי נקודות ההטענה, שנפתחו ברחבי המטרופולין.
אז איפה מטעינים?
בין היתר, יוכלו הנוסעים להטעין את כרטיסי הרב קו שברשותם, ברשתות "סופר פארם", "גוד-פארם", "צומת ספרים", בסניפי "דינמיקה", ברשת "יינות ביתן" הכוללת גם את סניפי "מגה" ו"שוק מהדרין" וברשתות "מעיין 2000", "סופר יודה", "נתיב החסד" ו"בר-כל", וכן במאות נקודות "תל-אופן" ובקיוסקים הפזורים בגוש דן.
- משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
- הנסיעה ברכבת הקלה מתייקרת: מחיר כרטיס בודד עולה ל-8 שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הטענת כרטיסי הרב-קו מתאפשרת גם בכל אחת מאלפי נקודות הטענה הפרוסות במטרופולין תל אביב, ובהן אלפי כספונטים המאפשרים הטענה בכרטיס אשראי ללא עמלה, עשרות מכונות אוטומטיות בהן ניתן להטעין במזומן ובאשראי ובמרכזי שירות "על הקו" בהם ניתן להטעין את הרב קו במזומן ובאשראי.
מה יעשו הנוסעים המזדמנים?
משרד התחבורה ודן לא מציעים פתרונות לנוסעים מזדמנים, שאין ברשותם רב קו. נוסעים אלו יצטרכו לחפש מקום בו מפיקים רב קו - ורק אז יוכלו לנסוע כחוק.
אפשר גם באפליקציה
ניתן להטעין את כרטיס הרב קו גם בטלפון הנייד, באמצעות אפליקציית "רב קו אונליין", אולם נכון לכרגע לא ניתן להשתמש באפליקציה בחלק גדול מהמכשירים הניידים ועדיין לא ברור מה יעשו החרדים שלרובם כלל אין טלפון חכם. לחילופין ניתן לבצע הטענה במחשב הביתי, באמצעות "קורא כרטיסים" ייעודי. בנוסף, פועל משרד התחבורה להרחבת אפשרויות ההטענה של כרטיסי הרב קו גם בסניפי הדואר הפרוסים ברחבי הארץ.
הנהגים ימשיכו למכור כרטיסים לאזרחים ותיקים
יצוין כי בקווי האוטובוס של דן ניתן לשלם באמצעות האפליקציה של חברת "הופ-און" ללא צורך בכרטיס רב-קו. בתקופה ההסתגלות של הציבור לשינוי, נהגי האוטובוס ימשיכו למכור כרטיס "רב-קו אנונימי" המוטען בנסיעה בודדת. כמו כן, כדי להקל על ציבור האזרחים הוותיקים, ימשיכו הנהגים למכור כרטיסי אזרח ותיק בהנחה, בדומה הסדר הקיים היום.
- מסמך תמים, שפותח דלתות: כך פועלת יחידת הסייבר של חמאס שנחשפה על ידי פאלו אלטו
- בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- משקיעים בחאקי: כך הפכו החיילים את הבסיסים לחממת השקעות לוהטת
בינואר 2019 יצטרפו לרפורמה שאר החברות בגוש דן
בשלב השני ביישום הרפורמה, שיחל ב-18 בינואר 2019, יצטרפו לרפורמת הכרטוס ללא נהג גם שאר חברות התחבורה הציבורית, הפועלות בגוש דן. עם הצטרפותן של החברות הנוספות, לא תתאפשר מכירה והטענה של נסיעות על גבי כרטיסי רב קו אצל כל נהגי האוטובוסים העירוניים במטרופולין תל אביב.
במשרד התחבורה קוראים לציבור הנוסעים להיערך ולהצטייד בכרטיס רב קו טעון. ניתן לבדוק באתר האינטרנט את מיקום עמדות ההטענה הקרובות ביותר למקום מגוריכם, באתר האינטרנט.trans-reform.org.il, באתרי חברות רב קו און ליין והופ און, ובמוקד הטלפוני *8787.
הצעה: להיכנס למינוס ברב-קו
בדיון שהתקיים אתמול בוועדה לפניות הציבור בעניין הרפורמה עלה החשש שהתחנות שפוזרו גיאוגרפית לטעינת הכרטיסים לא יספיקו לנוסעים בתחבורה הציבורית. לכן, הציע יו"ר הוועדה אייכלר להרשות שבכרטיסי הרב קו יחרוג האזרח ליתרה שלילית סמלית, שתקוזז בשעת הטעינה הבאה מחמת הדאגה שלא יישארו אזרחים בתחנות האוטובוס.
- 11.מה עם תיירים? (ל"ת)שחר 19/12/2018 10:56הגב לתגובה זו
- 10.הטענה?איפה משיגים את הכרטיס עצמו?בחו״ל בכל קיוסק (ל"ת)למה להקשות 19/12/2018 10:04הגב לתגובה זו
- 9.ישראל 19/12/2018 09:26הגב לתגובה זווזהו אם בא פקח מראים לו בטלפון שחייבתם נסיעה
- 8.מומחה לקנוניות 19/12/2018 08:22הגב לתגובה זואו שזה בכוונה...
- 7.שאול 19/12/2018 06:04הגב לתגובה זוהאם באמת משרד התחבורה דורש מאנשים בני 80 ומעלה לכתת את רגליהם לעמדות ההטענה כדי להטעין את הרב קו? האם משרד התחבורה אינו מודע לכך שחלק גדול מקרב האוכלוסיה המבוגרת אינו יודע להשתמש בסמארטפונים? האם יעלה על הדעת שמבקר כרטיסים יוריד מהאוטובוס נוסע בן 80 ומעלה או ייתן לו קנס על זה שנסע מבלי לשלם?
- 6.שט 19/12/2018 00:39הגב לתגובה זואין שום סידור למי שמשתמש רק במזומן. כל כרטיסי האשראי בארץ הם מכונת עמלות, את העמלות מסתירים במילים יפות. יש אזרחים שבכלל לא יכולים להחזיק כרטיסי אשראי בגלל מוגוגבלויות או שלא מוכנים להחזיק בכרטיסי אשראי בגלל העמלות שהם מחוייבים. כרטיסאוטובוס משתלם אם אפשר להטעין אותו בסכומים נמוכים, אחרת אובדן כרטיס משמעו הפסד כספי. עכשיו לטיעון האידיוטי שהטענת כרטיס על ידי נהג האוטובוס לוקח מזמנו. זו שטות, נהג אוטובוסים עוסק מקסימום 5 אחוז מזמנו בהטענה כי מאעינים בפעם אחת עשרות נסיעות.
- 5.מי אמר לכם לנסוע באוטובוסים? סעו במכונית!!! (ל"ת)ביבי 18/12/2018 20:20הגב לתגובה זו
- 4.דני 18/12/2018 18:14הגב לתגובה זוהסמרטפונים היקרים מכילים רכיב זה שהוא יכול לשמש כמו רב קו אים הרכיב הזה יהיה פופלרי בסמרטפונים לא תהיה בעיה להסתדר.[למעט מבוגרים שלהם דאגו]
- שט 19/12/2018 00:44הגב לתגובה זובטלפון סלולרי משוכלל ולא ישתמשו לעולם.. אז אתה מוכן לדפוק אותם. אסור להגביל את ההטענה של כרטיסים עד שלא יהיו תחנות הטענה במזומן במרחק 500 מטר זו מזו, אחרת האזרחים ללא כרטיסי אשראי ידפקו קשה.
- 3.דני 18/12/2018 18:00הגב לתגובה זוהסמרטפונים היקרים מכילים רכיב זה שהוא יכול לשמש כמו רב קו אים הרכיב הזה יהיה פופלרי בסמרטפונים לא תהיה בעיה להסתדר.[למעט מבוגרים שלהם דאגו]
- 2.המנהיגים שלנו מטורללים (ל"ת)יוסי 18/12/2018 16:56הגב לתגובה זו
- 1.שוש 18/12/2018 16:35הגב לתגובה זואותם מותר לדפוק .. רובם בוחרים באלו שדופקים אותם !!!!
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
"על מנת לקדם את העמידה ביעדי הגיוס החוק מגדיר סנקציות על תלמידי ישיבות שלא התגייסו ולא הגיעו לגיל הפטור, 26. אולם הסנקציות המוגדרות, בוודאי עד המחצית השניה של 2027, אז תיבחן העמידה ביעד הגיוס הראשון, הן בעלות אפקטיביות נמוכה ביצירת תמריצים לפרט. כך למשל, טרם קביעה על אי-עמידה ביעדי גיוס (לפחות עד המחצית השנייה של 2027) הסנקציות המרכזיות על תלמידי ישיבות (ביחס לחרדי שמתגייס או אחרי גיל פטור) הן מניעת רישיון נהיגה ויציאה מהארץ עד גיל 23 (למעט חריגים) - פעולות שהן בעלות זיקה נמוכה לחברה החרדית, וביטול זכאות למלגות סטודנטים ומניעת העדפה מתקנת בהעסקה במגזר הציבורי, שלא רלוונטיות כיוון שבכל מקרה תלמידי ישיבות אינם רשאים לעבוד או ללמוד במערכת ההשכלה הגבוהה. גם האפקטיביות של הסנקציות, אחרי שתתברר אי-עמידה ביעדים, אינה גבוהה במיוחד. כך לדוגמא, על מניעת ההשתתפות בתוכניות לסבסוד רכישת דירה ופטור ממס רכישה אפשר להתגבר באמצעות המתנה לגיל 26 (בו הסנקציות בטלות). גם שלילת סיוע במעונות היא סנקציה חלקית, שכן היא לא תחול עבור חלק ניכר מילדי הגבר החרדי אחרי שחצה את גיל 26.
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
"מעבר לכל אלה, לסנקציות או תמריצים כלכליים שהתממשותם תלויה בהתנהגות קהילתית (עמידה כללית ביעדי גיוס) יש אפקטיביות נמוכה מבחינת תימרוץ הפרט, או קהילות ספציפיות במגזר החרדי, שכן לאדם הבודד אין השפעה ממשית על העמידה ביעדים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"לאור כל האמור לעיל, העברת החוק במתכונתו הנוכחית עלולה לא להביא לשינוי משמעותי בהיקף הגיוס ובכך לשמר את הנטל הכלכלי האישי והמשקי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים. לכך יש עלויות מקרו כלכליות משמעותיות שיבואו לידי ביטוי בהמשך הפגיעה בתפקוד שוק העבודה, אובדן הכנסה משקית ועלות תקציבית נרחבת (לתשלום למילואים במקום סדיר-חובה), לצד אובדן הכנסות ממסים. על כן, אנו רואים חשיבות רבה בתיקון נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים".
