מוכרים? כך תקפיצו את ערך הכנס שלכם
ארבעה אלמנטים שישביחו לכם את הנכס, מבלי שתצטרכו לשבור קירות, בלי אבק ולכלוך ובלי עזרה מאף אחד. המדריך השלם שיקפיץ את הנכס שלכם הכי גבוה שאפשר במינימום השקעה
אם אתם מתכננים להשביח את נכס הנדל"ן שברשותכם, כדאי שתקחו בחשבון ארבעה אלמנטים מרכזיים, שיעניקו באחת מראה משודרג, מעוצב שיעלה את ערכו הנתפס – תאורה, צבע, צמחיה וטקסטיל.
אלמנטים כגון כיווני אוויר, מידות החלל וחלוקות פנימיות, הם מבחינתכם נתונים קבועים שלא מומלץ לשנותם, בעיקר בשל העובדה שהם גוררים עמם הוצאות גבוהות שאינן משתלמות במדדי עלות מול תועלת, כשמדובר בהשבחה.
הכיוון הוא שימוש באלמנטים קוסמטיים, עיצוביים. הרעיון המרכזי בהעלאת ערך הנכס באמצעות אלמנטים אלו הוא לייצר מקסימום שינוי במינימום פעולות לוגיסטיות מורכבות, מה שאומר שאתם לא עומדים לשבור קירות ולא צפויה לכם חוויה מאובקת או מלכלכת, וחשוב מכך, השינוי יקרה בתוך זמן קצר בלבד.
- מישורים מוכרת נכס בפלורידה בזינוק של 75% בשווי תוך חצי שנה
- להב אל.אר מתרחבת בגרמניה: רכשה נכס ב-3.4 מיליון יורו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תאורה נכונה – בסיס מנצח
תאורה היא האלמנט המרכזי המשפיע ביותר על אופיו של החלל, והיא מתחלקת לשני סוגים:
תאורה טכנית/נסתרת שמטרתה להדגיש פינות מסוימות באלומת אור, כמו פסי ניתוק למשל או לשטוף באור חללים בהם אין כמות מספיקה של אור טבעי.
תאורה דקורטיבית הנראית לעין.לפי בועז בר עמי, מנכ״ל בר עמי תאורה, לשני סוגי התאורה השפעה רבה על אופיו העיצובי של החלל והשילוב בין שתיהן רק יעצים את המסר.
בקשנו מבועז לספק מספר נקודות התייחסות שכדאי לקחת בחשבון לקבלת תוצאה משמעותית:
1. כדאי לבחור 1-2 מוקדים בחלל המגורים, מעליהם תמקמו תאורה דקורטיבית שתהווה אלמנט כח המושך אליו את תשומת הלב וששוטפת את האזור הנקודתי באור בעוצמה גדולה.
- מסמך תמים, שפותח דלתות: כך פועלת יחידת הסייבר של חמאס שנחשפה על ידי פאלו אלטו
- בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- משקיעים בחאקי: כך הפכו החיילים את הבסיסים לחממת השקעות לוהטת
עוצמת האור, יחד עם עם הקו האסתטי של גוף התאורה, יוצרים יחדיו מראה יוקרתי ומעוצב. האזורים הללו יכולים להיות לדוגמא, פינת האוכל או פינת המשרד הביתי.
גוף התאורה שיעמוד מעליהם יראה כתכשיט מרהיב והרושם שיתקבל יהיה של פינות אפופות סטייל ועדכון.
2. מעבר למוקדים המוארים, חשוב לבחור בתאורה היקפית שתשטוף את החלל באור.
זה נכון תמיד ובמיוחד אם הנכס שלכם לא בורך בכניסת כמות מספקת של אור טבעי. אלו יכולים להיות ספוטים עם תאורת לד בגוון צהבהב.
נורות הלד מעניקות איכות אור גבוהה במיוחד ומעבר לכך הן חסכוניות מאוד בצריכת החשמל שלהן ואינן דורשות תחזוקה תכופה.
ספוטים המורכבים על פסי צבירה הם גופי תאורה מתכווננים המאפשרים להפנות כל ספוט על פס הצבירה, למקום אחר בחלל, כך למשל ספוט אחד יכוון לכיוון הספה וספוט אחר יכוון ליצירת אמנות שתלויה על הקיר.
המראה הכללי שיתקבל הוא מראה מואר, המוציא מהחלל פרשנות אמנותית ואסתטית ברמה גבוהה מאוד.
3. כדי ליצור עניין ועושר עיצובי, כדאי לשלב לצד גופי התאורה הדקורטיביים שימוקמו מעל לפינת האוכל והמשרד, גופי תאורה עומדים.
גוף תאורה עומד יכול להיות תוספת מעוצבת כשיעמוד בסמוך לספריה, בין שתי כורסאות, לצד עציץ גדול בחלל, בהתאם לנתונים הקיימים בנכס הפרטי שלכם.הקפדה על שלוש נקודות ההתייחסות הללו תבטיח יצירת מרקם תאורה איכותי, שגם ישטוף את השטח כולו באור עוצמתי וגם יהווה אלמנט דקורטיבי שידגיש את הסגנון העיצובי.
טיפ חשוב בעניין יצירת מראה הרמוני שמעניק בועז: ״כל אחד מסוגי התאורה מגיע במגוון סגנונות, קיימים למשל, גופי תאורה עומדים במראה מינימליסטי וגופי תאורה עומדים במראה כפרי. שימו לב שאתם בוחרים את כל גופי התאורה בסגנון דומה. באופן הזה תצרו מראה הרמוני וזורם בחלל.״
קיר כח - מוסיף כח!
שימוש חכם בצבע יכול לעשות עבורכם עבודה נהדרת.
אין צורך לתכנן צביעה כללית של הנכס, ממש לא. מה כן? בחרו קיר אחד בחלל המגורים או במבואה, וצבעו אותו בצבע המתאים לפלטת הגוונים המאפיינת את הנכס או דווקא בחירה בגוון קונטרסטי.
הקיר יהווה רקע עליו ניתן לתלות תמונה או למקם עציץ גדול.
״את הפינה הזאת ניתן להאיר באמצעות גופי תאורה ייעודיים״, מסביר בועז, ״ספוט המורכב על פס צבירה שיכוון לכיוון, גוף תאורה עומד שישלים את מראה הפינה או גוף תאורה תלוי, דקורטיבי שיעניק אלומת אור ממוקדת על האזור הזה.״
טקסטיל - מוסיף צבע בעיניים
אין לכם מושג מה ווילונות ומקבץ כריות יעשו לחלל המגורים שלכם.
בחרו 6-8 כריות בטקסטורות שונות ובצבעוניות המתאימה לחלל שלכם ומקמו אותן על גבי הספה בסלון. אם אין לכם וילון זה הזמן להתקין אחד.
וילון בד מעניק תחושה של בית, בעוד חלון אלומיניום חשוף מייצר מראה מנוכר. תאורה נכונה בחלל תרכך עוד את מראה הוילון ותעניק לו עדינות שתעצים את המראה הכללי המתקבל.
טיפ בנוגע למקבץ הכריות – אם תרצו ליצור עניין עיצובי בעל תחכום, בחרו טונים שונים של גוון מסויים, למשל – חום, והרכיבו מקבץ כריות כאשר לכל כרית טקסטורה שונה.
באופן הזה, מצד אחד לא יווצר רעש צבעוני ומצד שני משחקי הטקסטורות יספרו סיפור וייצרו עניין רב.
צמחיה - מוסיפה חיים
צמחים מעניקים מראה מטופח וחי.
מספיק לשלב עציץ אחד גדול בתוספת לעוד מספר סוקולנטים (קקטוסים וצמחים בשרניים מינאטוריים) והחלל שלכם יקבל בוסט משמעותי.
ניתן לשלב 2-3 סוקולנטים על מדף בסלון, בין מדפי הספריה, על שולחן העבודה או בכל פינה אחרת שתתאים מבחינתכם.
המראה שלהם שובה לב. את העציץ הגדול מקמו בפינה כמו שכבר הזכרנו, על רקע קיר כוח או בכל מקום אחר.
לסיכום, כדי להשביח את הנכס הנדל"ני שבבעלותכם מומלץ:
לייצר בחלל מרקם תאורה המורכב מגופי תאורה דקורטיבים וגופים טכניים לקבלת מראה מואר ויוקרתי.
לשלב בין גופי תאורה עומדים לגופי תאורה תלויים להעצמת העניין העיצובי.
לבחור קיר אחד ולצבוע אותו בגוון בעל נוכחות ליצירת קיר כח.
לשלב צמחיה בחלל, כדי ליצור בו תחושה של חיים וטיפוח.
ליצור מקבץ כריות ולתלות ווילונות להעצמת התחושה הביתית.
לבחור לפחות גוף תאורה דקורטיבי אחד שיהווה סוג של תכשיט בחלל.
- 1.אחלה כתבה!!! (ל"ת)חוש 12/12/2017 13:44הגב לתגובה זו
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
