תלוש שכר
תלוש שכר

מהיום - ניתן לקבל את תלוש השכר גם בדוא"ל

בצעד למען איכות הסביבה החל מהיום תוכלו לקבל את תלוש השכר גם בדוא"ל; המעסיק יהיה מחויב לאפשר גם קבלת תלושי שכר מודפסים; בדיקות בתלוש השכר - ככה תוכלו לישון בשקט
מורן ישעיהו | (1)

לאחר עבודה של 7 שנים, וועדת הרווחה אישרה היום (ג') תקנות המאפשרות למעסיק להציע לעובד לקבל את תלוש השכר באמצעות אתר אינטרנט מאובטח או דואר אלקטרוני ולא כתלוש מודפס כנהוג עד היום.

עובד שהסכים לכך יוכל לשנות את דעתו בכל עת וגם אם בחר את קבלת התלוש באמצעים אלקטרוניים, התלוש יהיה ניתן להדפסה. בנוסף, המעסיק יהיה מחויב לאפשר לעובד לקבל תלושי שכר מודפסים לתקופה שלא תפחת משבע שנים אחורה.

עו"ד מאיה טאוסיג מהלשכה המשפטית במשרד העבודה והרווחה אמרה כי "זוהי הקלה משמעותית למעסיקים העשויה לחסוך במשאבים ולתרום לסביבה. העולם כולו הולך לכיוון הזה".

בעניין אבטחת המידע נאמר כי המעסיק ומפעיל אתר האינטרנט יחויבו לעמוד בהוראות חוק מחמירות המחייבות הצפנת מידע. עם זאת, המערכת תיתן חיווי האם העובד קיבל את תלוש השכר וכן האם צפה בתלוש. לדברי מנהל אגף האכיפה המינהלית במשרד העבודה והרווחה, מאיר דוד, תהיה למשרד האפשרות לוודא כי תלוש השכר אכן נמסר לעובד, ובזמן.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אין תחליף לנייר כתוב,הניתן להנפקה עצמית גם מדוא'ל. (ל"ת)
    מנשה בובו 28/06/2017 20:38
    הגב לתגובה זו
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

בנוסף, החוק מאפשר לקבוע מנגנוני אכיפה ועיצומים כספיים כדי להבטיח יישום של הדרישות. כך נוצרת מסגרת שבה לא רק הכניסה לשוק משתנה דרך הרחבת הטבת המכס, אלא גם סטנדרט התפעול של שחקנים קיימים וחדשים סביב מערכות מחוברות, עדכוני תוכנה וניהול סיכונים טכנולוגיים.


הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב אומרת כי "אנחנו ממשיכים לפעול בנחישות כדי להיאבק ביוקר המחיה ולשים את הצרכן במרכז. פתיחת שוק יבוא הרכב לתחרות אמיתית תוביל להוזלת מחירים ולבחירה רחבה יותר עבור אזרחי ישראל. במקביל אנחנו מחזקים את ההגנה על הציבור בעידן של רכב חכם ומחובר. זהו מהלך משולב שמחבר בין תחרות, ביטחון ודאגה אמיתית לאזרח." 

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן מוסיף כי "התיקון לחוק משקף את המדיניות הממוקדת שמובילה השרה רגב מאז כניסתה למשרד. זוהי מדיניות של רגולציה חכמה שמסירה חסמים, מעודדת תחרות ושומרת על ביטחון הציבור. מדובר במהלך מקצועי שמחזק את השוק, מגן על הצרכנים ומביא תועלת ישירה לאזרחי ישראל."

גלי צהל
צילום: צילום אלכסנדר כץ

הממשלה הכריעה: גלי צה״ל תיסגר

גלי צה״ל תיסגר עד מרץ 2026: הצעת שר הביטחון ישראל כ״ץ אושרה פה אחד, בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה; המיונים לתחנה נעצרו מיידית, חיילי היחידה ישובצו מחדש, וגלגלצ תיבחן בנפרד

מנדי הניג |
נושאים בכתבה גלי צה"ל

אחרי דיונים ארוכים, המלצות ועתירות, הממשלה קיבלה הבוקר החלטה דרמטית בנוגע לאחת התחנות המזוהות ביותר עם המרחב הציבורי בישראל. שרי הממשלה אישרו פה אחד את הצעת שר הביטחון ישראל כ"ץ לסגור את תחנת הרדיו הצבאית גלי צה״ל, במהלך שצפוי להסתיים עד 1 במרץ 2026. ההחלטה כוללת צעדים מיידיים בשטח, ובראשם עצירת המיונים לתחנה ושיבוץ מחדש של החיילים המשרתים בה, והיא מתקבלת בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, שהזהירה מפני פגיעה בשידור הציבורי ובחופש הביטוי.

"תחנה צבאית עם פוליטיקה אינה מודל דמוקרטי"

בדבריו בישיבת הממשלה הציג שר הביטחון את הקו שלו. לשיטתו, עצם קיומה של תחנה צבאית המשדרת תכני אקטואליה ופוליטיקה הוא חריג ואינו מקובל בדמוקרטיות מערביות. כ״ץ טען כי גלי צה״ל חרגה לאורך השנים מהמנדט שניתן לה, והפכה מגוף שנועד לשרת את חיילי צה״ל ומשפחותיהם לבמה לדעות פוליטיות, שחלקן כוללות ביקורת ישירה ולעיתים חריפה על הצבא עצמו, מפקדיו ופעילותו.

לדבריו, העיסוק הפוליטי פוגע באחדות הצבא ובמורל הלוחמים, בעיקר בתקופה של מלחמה מתמשכת, ואף יוצר בלבול מסוכן בזירה החיצונית. כ״ץ ציין כי אויבי ישראל עלולים לפרש מסרים המשודרים בתחנה כעמדה רשמית של צה״ל, בשל היותה יחידה צבאית. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לעמדה הזו וחיזק אותה, כשהדגיש כי המצב הקיים אינו סביר ואינו מתאים למדינה דמוקרטית, ואף השווה אותו למודלים הנהוגים במשטרים שאינם רלוונטיים לישראל.

שרים נוספים בדיון העלו טענות משלימות, ובהן היעדר תשתית חוקית מוצקה להפעלת התחנה. לטענתם, האישור המקורי שניתן לגלי צה"ל בשנת 1950 היה זמני ומוגבל, ומאז לא עוגן בהחלטת ממשלה מסודרת או בחקיקה. כ״ץ הסתמך גם על עמדות של בכירי צבא בעבר ובהווה, כפי שהוצגו בפני ועדות מקצועיות, שלפיהן יש קושי מובנה בכך שיחידה צבאית פועלת כגוף תקשורת עצמאי עם חופש עריכה מלא.

התנגדות משפטית ועתירות לבג"ץ

לצד ההכרעה העקרונית, הממשלה אישרה שורה של צעדים אופרטיביים שנכנסים לתוקף באופן מיידי. שר הביטחון הנחה לעצור לאלתר את כלל המיונים לגלי צה״ל, הן לשירות סדיר והן לשירות מילואים, ולהפסיק שיבוץ של חיילים חדשים בתחנה. החיילים המשרתים כיום בגלי צה״ל צפויים לעבור תהליך הדרגתי של שיבוץ מחדש ביחידות צה״ל השונות, תוך מתן עדיפות לתפקידי לוחמה ותפקידי תומכי לחימה.