ההסתדרות תובעת את נס טכנולוגיות בהיקף של מיליון שקל
בעקבות משא ומתן מתמשך להסכם קיבוצי ראשון בחברה, ההסתדרות הגישה היום (ד) תביעה על סך מיליון שקל כנגד נס טכנולוגיות, לעצירת הפגיעה בהתארגנות עובדי החברה. למעלה משנתיים, לאחר שהתאגדו בהסתדרות, כ-2000 עובדי חברת נס מנהלים מו"מ להסכם קיבוצי המתעכב לטענתם מאחר והחברה נמנעת מלהביא לסיומו.
לטענת ההסתדרות, בתקופה האחרונה התקיימו אירועים דומים ומסרים זהים וברורים כנגד ההתארגנות שהעבירו מנהלים בחברה במספר אתרים שונים של החברה כגון בבנק לאומי, בעיריית ירושלים ובקופת חולים כללית.
- 2.ירושלמי 18/05/2017 13:30הגב לתגובה זוזו פרובוקציה זולה ופוליטת של ההסתדרות
- 1.אורית 18/05/2017 13:29הגב לתגובה זואף אחד לא מאיים כאן. מה שכן - יש איזה בחור מההסתדרום ששולח מיילים לכולם ורק מפריע לעבודה הזוי

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול
בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה
חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.
בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.
"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.
לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.
