שמאל ימין שמאל: כמה ממצביעי הליכוד היו מצביעים לטראמפ, ומי היה מנצח אם אנחנו היינו קובעים?
תוצאות סקר מכון גיאוקרטוגרפיה נחשפו היום (א'), ואלה מגלות שכנראה שהימין והשמאל הישראליים הם לא בדיוק שווי ערך לרפובליקנים-דמוקרטים מארה"ב, ו-59% בלבד ממצביעי הליכוד בארץ היו מצביעים לדונלד טראמפ. לקלינטון נראה שהיו מצביעים 68% ממצביעי המחנה הציוני. אם נביט על התוצאות הכלליות, קלינטון הייתה שמחה מאוד אם הישראלים היו מצביעים במקום האמריקאים, שכן היא הייתה זוכה בפער של 3%.
פרופ' אבי דגני שמנהל את המכון הסביר כי "טראמפ משדר כוח ועוצמה מה שמייצג נאמנה את תפיסת הימין הישראלי בעוד המסרים המרכזיים של קלינטון עוסקים בעיקר בשיתוף פעולה ותחושת הביחד – אשר מזוהים עם מסרי השמאל הישראלי".
כאמור, קלינטון היא הזוכה בהתבסס על תוצאות הסקר שנערך בקרב 500 איש, אך מדובר בתוצאה של 37% לעומת 34% לטראמפ, כך שנראה ששתי האופציות לא אהודות במיוחד על הישראלים. הנתונים נראים מעט טוב יותר כאשר בודקים את פילוג ההצבעות לפי המפלגות: 68% ממצביעי המחנ"צ היו מצביעים לקלינטון, וכן 48% ממצביעי 'יש עתיד'. גם 24% ממצביעי הליכוד היו מצביעים לקלינטון לפי הסקר, כך שכנראה שטראמפ מלחיץ אפילו את הצד הימני של המפה. עם זאת, טראמפ עדיין היה זוכה לאותם 59% ממצביעי הליכוד, וכן ל-19% ממצביעי המחנ"צ ו-22% ממצביעי 'יש עתיד'.
תוצאות הסקר המלאות:
הליכוד: 59% לטראמפ, 24% לקלינטון
המחנה הציוני: 19% לטראמפ, 68% לקלינטון
הבית היהודי: 54% לטראמפ, 25% לקלינטון
יש עתיד: 22% לטראמפ, 48% לקלינטון
כולנו: 25% לטראמפ, 34% לקלינטון
ישראל ביתנו: 34% לטראמפ, 38% לקלינטון
- 6.דלי גופמן 07/11/2016 08:25הגב לתגובה זוהשמאל הישראל לא מבין שהערבים לא רוצים אותנו כאן .כן כן...גם ערביי ישראל האוגרים נשק לשעת צורך כדי לתקוף אותנו מביפניים ולפתוח במלחמת אזרחים מתואמת עם מלחמה כוולת ביננו לבין מדינות ערב שבסביבנו (הראו זאת אפילו בחדשות שילד ערבי אומר שיש להם נשק כדי לתקוף ישראליים אם יבואו. אובמה וממשיכו הילארי רלינטון ובעלה הם אנטי ישראלים שמה שחשוב להם הם כיצד יזכרו בהיסטוריה. כמו שהיטלר הביא שואה על ישראל כך ביל קלינטון, אובמה ממשיך דרכו (אירו) והילארי קלינטון ממשיכת דרכו של אובמה יחד יבוא אסון על ישראל כמדינה יהודית עצמאית. השמאל הישראלי ויהדות האמריקאית הראפורמית המתבוללת והמסטרבת המזכירים את היהודנראט והקאפו היהודיים (אשר ידעו על ההשמדה ושיתפו פעולה עם הנאצים בתיקווה שהם ומשפחתם ינצלו) משתפים פעולה ונותנים עזרה להיבחרה של הילארי קלינטון ימח שמה וזיכרה (ושלעולם לא תיבחר אמן כן יהיה רצון). השמאל הישראלי עושה זאת כדי לקבל שילטון וכוח ויהודי ארה"ב עושים זאת כדי לשמור על עושרם ולהמשיך להתבולל. כ"כ השמאל הישראלי שכח שבעוד 30 שנים הערבים יהיו פה הרוב (בגלל הילודה) אז מה נוותר על ישראל.......תחשבו על זה...
- 5.טיפשים נשארים טיפשים ..... (ל"ת)שרון תיכון 06/11/2016 16:37הגב לתגובה זו
- 4.טדי קיי 06/11/2016 14:45הגב לתגובה זומצביעי הליכוד הם זבל הזבלים . במקום טראמפ לנשיאות אפשר למנות לתפקיד את ביטון .
- יצק 06/11/2016 16:43הגב לתגובה זובמומו פוסל . עלוב פתתי פחדן גיבור מאחורי המקלדת
- 3.סקר בקרב קוראי ה"ארץ": זהבה גלאון ראשת ממשלה! (ל"ת)טראמפ 06/11/2016 13:35הגב לתגובה זו
- 2.ככ 06/11/2016 13:02הגב לתגובה זואצל הרוסים טראמפ לוקח בגדול ! אבל בסקרים שלכם המחנה הציוני כל הזמן בשילטון ! תפסיקו לעשות סקרים רק בתל אביב
- 1.לא מפתיע השמאל מקבילים לנמושות ותרניים וחלשים (ל"ת)haky1 06/11/2016 12:51הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
