גאוני! מי אמר את המשפט, יאיר לפיד או קטלוג איקאה?

מערכת Bizportal | (10)

כל יום והקרבן הויראלי שלו, היום זה יאיר לפיד שעל המוקד - תחת השאלה "מי אמר את המשפט, יאיר לפיד או קטלוג איקאה. אז תבחנו את עצמכם...

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    כנסת אקסטרני 26/09/2016 10:27
    הגב לתגובה זו
    אפשר להוציא את הילד מאקסטרני אי אפשר להוציא את האקסטרני מהילד
  • 8.
    טובי 23/09/2016 10:28
    הגב לתגובה זו
    הבידחה הכי טובה בעיר לציירים משעמם באים לשמוע אותו מה רע בידור בחינם
  • 7.
    ענק... גורם לי להעריך קצת יותר את איקאה... (ל"ת)
    בדיוק מרהט דירה 23/09/2016 01:14
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הוא נתמך מוזס 22/09/2016 15:41
    הגב לתגובה זו
    מדובר באיש אפור, קטן ובעל רמת משכל נמוכה, הציבור המטומטם בוחר בו כי ביבי עושה שטויות, אם ביבי יבין שהוא יורה לעצמו ברגל, הוא יתאפס ויתחיל לעבוד ואז לפיד יעלם
  • 5.
    משה 22/09/2016 15:37
    הגב לתגובה זו
    זה בדיוק העניין פופוליזם זול ואימרות של סוכן מכירות במגרש למכוניות משומשות או לחילופין באיקאה ,זול ופשוט , לא מתאים להיות ראש ממשלה של מדינה סבוכה ומורכבת...
  • 4.
    אריה 22/09/2016 13:43
    הגב לתגובה זו
    במקום זה הוא רוצה לשחק בגורלה של המדינה על גבינו התמימות, חבל, אדם רדוד
  • 3.
    ממש חולה רוח המבין יבין (ל"ת)
    זיו 22/09/2016 13:34
    הגב לתגובה זו
  • לימבו 22/09/2016 14:38
    הגב לתגובה זו
    מתעטף האיצטלה של "חכם" "צדיק", מסתתר מאחורי הפעעסבוק. בהיותו שר האוצר נהג בעצמו, עו פן של הסתרה.
  • 2.
    מוצר לא מוגמר (ל"ת)
    אבי 22/09/2016 13:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משה 22/09/2016 12:57
    הגב לתגובה זו
    רק ככה אפשר לרדת לטיבה ולעומקה או נכון יותר לרדידותה של התופעה הנקראת יאיר לפיד או איקאה...
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.82%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.