בעקבות ירידת מחיר הנפט: משבת - מחיר ליטר דלק יורד ב-27 אגורות

השפל במחירי הנפט נותן את אותותיו בכיס מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן יעמוד על 7.02 שקל לליטר
לירן סהר | (6)
נושאים בכתבה מחירי הדלק נפט

הירידה במחירי הנפט בעולם לשפל של 4 שנים נותנת את אותותיה במחיר הדלק לצרכן עם ירידה של 27 אגורות לליטר בנזין 95 אוקטן, ירידה של 3.69%.

המחיר המירבי לליטר בנזין 95 אוקטן (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.05 שקל לליטר. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות לליטר (כולל מע"מ) ללא שינוי מחודש קודם. המחיר המירבי ליטר בנזין 95 אוקטן באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 5.98 שקל לליטר, ירידה של 22 אגורות מהחודש הקודם (ירידה של 3.55%. תוספת בעד שירות מלא (ללא מע"מ) תעמוד על 16 אגורות לליטר, ללא שינוי מחודש קודם.

בסך הכול מחיר הדלק ירד ב-57 אגורות בארבעת החודשים האחרונים סך הכול מחיר CIF W MED עם תוספות המהווה 32% ממחירו של ליטר דלק, ירד ב-23 אגורות וכתוצאה מכך רכיב המע"מ במחיר ירד ב-4 אגורות. סל הוצאות השיווק, המהווה 9% מהמחיר והבלו, המהווה 43% מהמחיר נותרו ללא שינוי.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    בוקי 01/11/2014 12:29
    הגב לתגובה זו
    ארבע שורות שני מחירים ! מה המחיר באמת?
  • 5.
    בוקי 01/11/2014 08:14
    הגב לתגובה זו
    ארבע שורות שני מחירים ! מה המחיר באמת?
  • 4.
    משקיף צפוני 30/10/2014 22:39
    הגב לתגובה זו
    שמא תסבירו לעם ישראל,כיצד קורה שחבית נפט,שמחירה היה לפני כחודש ,100 דולר,ירדה לפחות מ-70 $ דהיינו כ-30%,ואתם מורידים לעם,רק פרוטות בגובה 27אג, לא מספיק שאתם גונבים מעמנו מס עצום באמצעות מחיר הרכישה של הרכב.אתם גונבים מעמנו את הפרש הפחתת מחיר הדלק. מדוע? מה עשיתם או פעלתם להורדת המחיר? בושה לעם שאלה מנהיגיו.
  • 3.
    מה אכפת לי המחיר אני תמיד מתדלק ב 100 שקל (ל"ת)
    משה 30/10/2014 17:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    Goa23 30/10/2014 16:58
    הגב לתגובה זו
    עובדים עלינו בעיניים מיסים מיסים תורידו כבר את המחיר של הנוזל הזה חבית ירדה בחודש אחד מ 94 דולר ל71 דולר הדלק היה צריך לרדת בשקל וחצי כמו כלום.
  • 1.
    לפי הירידה בחול צריך לרדת פה לפחות שקל (ל"ת)
    מדינה של גנבים 30/10/2014 13:24
    הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.