בעקבות ירידת מחיר הנפט: משבת - מחיר ליטר דלק יורד ב-27 אגורות

השפל במחירי הנפט נותן את אותותיו בכיס מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן יעמוד על 7.02 שקל לליטר
לירן סהר | (6)
נושאים בכתבה מחירי הדלק נפט

הירידה במחירי הנפט בעולם לשפל של 4 שנים נותנת את אותותיה במחיר הדלק לצרכן עם ירידה של 27 אגורות לליטר בנזין 95 אוקטן, ירידה של 3.69%.

המחיר המירבי לליטר בנזין 95 אוקטן (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.05 שקל לליטר. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות לליטר (כולל מע"מ) ללא שינוי מחודש קודם. המחיר המירבי ליטר בנזין 95 אוקטן באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 5.98 שקל לליטר, ירידה של 22 אגורות מהחודש הקודם (ירידה של 3.55%. תוספת בעד שירות מלא (ללא מע"מ) תעמוד על 16 אגורות לליטר, ללא שינוי מחודש קודם.

בסך הכול מחיר הדלק ירד ב-57 אגורות בארבעת החודשים האחרונים סך הכול מחיר CIF W MED עם תוספות המהווה 32% ממחירו של ליטר דלק, ירד ב-23 אגורות וכתוצאה מכך רכיב המע"מ במחיר ירד ב-4 אגורות. סל הוצאות השיווק, המהווה 9% מהמחיר והבלו, המהווה 43% מהמחיר נותרו ללא שינוי.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    בוקי 01/11/2014 12:29
    הגב לתגובה זו
    ארבע שורות שני מחירים ! מה המחיר באמת?
  • 5.
    בוקי 01/11/2014 08:14
    הגב לתגובה זו
    ארבע שורות שני מחירים ! מה המחיר באמת?
  • 4.
    משקיף צפוני 30/10/2014 22:39
    הגב לתגובה זו
    שמא תסבירו לעם ישראל,כיצד קורה שחבית נפט,שמחירה היה לפני כחודש ,100 דולר,ירדה לפחות מ-70 $ דהיינו כ-30%,ואתם מורידים לעם,רק פרוטות בגובה 27אג, לא מספיק שאתם גונבים מעמנו מס עצום באמצעות מחיר הרכישה של הרכב.אתם גונבים מעמנו את הפרש הפחתת מחיר הדלק. מדוע? מה עשיתם או פעלתם להורדת המחיר? בושה לעם שאלה מנהיגיו.
  • 3.
    מה אכפת לי המחיר אני תמיד מתדלק ב 100 שקל (ל"ת)
    משה 30/10/2014 17:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    Goa23 30/10/2014 16:58
    הגב לתגובה זו
    עובדים עלינו בעיניים מיסים מיסים תורידו כבר את המחיר של הנוזל הזה חבית ירדה בחודש אחד מ 94 דולר ל71 דולר הדלק היה צריך לרדת בשקל וחצי כמו כלום.
  • 1.
    לפי הירידה בחול צריך לרדת פה לפחות שקל (ל"ת)
    מדינה של גנבים 30/10/2014 13:24
    הגב לתגובה זו
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


יבוא יצוא
צילום: תמר מצפי

הפטור ממע"מ ביבוא אישי עולה ל-150 דולר והלחץ עובר לשוק המקומי

התקרה החדשה נכנסת לתוקף בחצות, באוצר מציגים לחץ תחרותי על המחירים, ובשוק המקומי מזהירים מפגיעה בעסקים המקומיים

ליאור דנקנר |

הלילה בחצות נכנסת לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כך שהתקרה עולה מ-75 דולר ל-150 דולר. בפועל זה פותח עוד שכבה גדולה של הזמנות מחו"ל שעד היום נפלו בין הכיסאות ונדרשו במע"מ.

הבדיקה נעשית לפי ערך החבילה ולא לפי מועד ההזמנה, והקובע הוא מועד הגעת החבילה למכס בישראל. המשמעות היא שאותה רכישה יכולה לקבל טיפול שונה לפי מועד השחרור, וגם לפי הדרך שבה החבילה פוצלה או אוחדה בדרך.

ההרחבה הגיעה אחרי פרסום טיוטת הצו להערות הציבור והשלמת הליך החתימה. באוצר מציגים את המהלך כחלק ממדיניות שנועדה לחזק תחרות וללחוץ את מחירי המדף בישראל דרך חלופה מחו"ל, בעיקר בתחומי האופנה ומוצרי הצריכה.


איך זה עובד בשטח ומה נחשב בתוך התקרה

הפטור מתייחס לערך המוצר עצמו. עלויות משלוח לא נכללות בחישוב המע"מ, אבל בפועל יכולות להתווסף עלויות טיפול ושחרור שמשתנות לפי אתר, ספק וחברת שילוח.

מבחינת המכס, הערך נבחן ברמת החבילה. כשכמה פריטים מגיעים יחד באותה חבילה, הם נספרים יחד לצורך התקרה, ובמקרים מסוימים המכס יכול להתייחס לפיצול שנראה מלאכותי כניסיון לעקוף את הכללים ולחייב בהתאם.