זהבה גלאון: "נתניהו הגיש לחמאס חבל הצלה מהבור הכי גדול שהיה בו - והוא מנהל איתו עכשיו מו"מ ישיר בקהיר"

"נתניהו גרר אותנו למלחמת ברירה אווילית, החדיר לחמאס את ההבנה שמשתלם לבנות מנהרות ולצבור רקטות קטלניות יותר"
אבי שאולי | (91)

יו"ר מר"צ, זהבה גלאון, תוקפת היום בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות "צוק איתן": "מבצע כושל שכל מה שעשה הוא לחזק את החמאס ולבצר את מעמדו ברצועה, כל זה במחיר נורא של 64 חיילים הרוגים, 3 אזרחים ישראלים הרוגים, הרס מחריד ומוות של 2000 פלסטינים ברצועה".

מפלגת השמאל לא הביעה במהלך המלחמה התנגדות חריפה, אך הבהירה כל הזמן שחייבים לנהל מו"מ מדיני במקביל לחיסול המנהרות והפסקת ירי הרקטות לעבר ישראל.

כעת מבהירה גלאון שבדיעבד מדובר היה במלחמה מיותרת ולא "מלחמת אין ברירה" כפי שטען ראש הממשלה: "נתניהו גרר אותנו למלחמת ברירה אווילית, הגיש לחמאס חבל הצלה מהבור הכי גדול שהיה בו, החדיר בארגון טוב טוב את ההבנה שמאוד משתלם לו להמשיך לבנות מנהרות עמוקות יותר ולצבור רקטות קטלניות יותר, והוכיח שוב פעם לפלסטינים שישראל מבינה רק כוח".

תגובות לכתבה(91):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 66.
    קורמורן 20/08/2014 12:02
    הגב לתגובה זו
    אם הממשלה היתה מנהלת מו"מ רצוף מול הרשות הפלסטינית ומפסיקה לתקוע אצבע משולשת בעיניים של כולם עם ההכרזות על המשך בניה, אם היינו משחררים יותר אסירי פת"ח ויותר חופש תנועה בגדה אז במקביל היה לנו יותר חופש פעולה בעזה כאשר המטרה צ"ל השבת השליטה של הרשות בעזה ורק בתנאי הזה לאפשר הסרת המצור.
  • 65.
    ימני מובהק 14/08/2014 07:27
    הגב לתגובה זו
    האמת התאכזבנו מהליכוד, אני ועוד אלפים, נבחר כימין ומבצע את מדניות השמאל. לדעתי בבחירות הבאות אני אבחר שמאל אולי יבצע את מדיניות הימין, כמובן שהידיים ירעדו לי.. השמאל התפכח והוא מבין את הטעות שעשה בהסכמי אוסלו הארורים. אם רק יצהיר השמאל שאין דבר כזה מדינה פלסתינית. שהרי מעולם לא היה עם פלסתיני ולעולם לא יהיה. ויצהיר ויתחייב, שמספיק לנו מדינה פלסתינית בעזה, אנו נעשה הכל שהם יבחרו.
  • 64.
    לא היה צריך להרוס מנהרות ממילא עוטף עזה מצביעי מרצ (ל"ת)
    צבוע ממרצ 13/08/2014 21:28
    הגב לתגובה זו
  • 63.
    חבל על המילים, היא צריכה פסיכיאטר דחוף לניקוי ראש ופה (ל"ת)
    רן 13/08/2014 20:53
    הגב לתגובה זו
  • 62.
    ביבי חדל אישים אבל את בושה למדינה לכי לטפל בזונות (ל"ת)
    קוקטריס פותח תריס 13/08/2014 20:19
    הגב לתגובה זו
  • 61.
    אמיר 13/08/2014 18:36
    הגב לתגובה זו
    תבינו כל פעולה שביבי מבצע או לא מבצע מגובה בסקרים לגבי הפופולריות שלו. רק שרידות פוליטית.
  • לא כולם כך? (ל"ת)
    ללא 13/08/2014 21:53
    הגב לתגובה זו
  • 60.
    אנונימי 13/08/2014 18:31
    הגב לתגובה זו
    אם עוד ללא כל תגובה נתניהו היה פונה למו"מ ישיר אז חמאס טיפשים ולא מבינים שרק המינהרות והטילים גרמו לכך וכדאי ללכת עליהם ? הצרה שאנשי שלום-חלום תמיד חושבים שגם הצד השני הוא איש שלום כמותם ומשום מה לא קוראים ושומעים את האג'נדה שלהם וחושבים שאלה רק דיבורי סרק ותעמולה. נכניס לראש "עת שלום ועת מלחמה" ואנחנו הדור שלנו ואולי גם הדורות הבאים נמצאים בעת מלחמה עד לעת האמיתית גם מצידם לשלום.
  • השמאל נגעלים מהערבים ומלקקים להם - איזה חלאות (ל"ת)
    צבוע ממרצ 13/08/2014 21:33
    הגב לתגובה זו
  • 59.
    אדמונטוני 13/08/2014 18:27
    הגב לתגובה זו
    מאד צודקת וחבל שכך.
  • 58.
    אזרח מודאג 13/08/2014 18:20
    הגב לתגובה זו
    היא חולת נפש. זה שני דברים שונים. פשוט תקחי את הכדורים בזמן והכל יהיה בסדר זהבלה.
  • 57.
    ריבלין 13/08/2014 17:56
    הגב לתגובה זו
    שמאל הזוי הכל אצלכם זה להיות אנטי ולהגיד הפוך. והבחירה בשטרית מוכיחה את זה. הריי אם לא היינו מדברים היית אומרת שצריך לדבר עם חאמס . את סתם, תמר זנדברג שמה אותך בכיס הקטן.
  • 56.
    היה צריך למנוע את פרוץ ההתנתקות ואז אשקלון הייתה שקטה. (ל"ת)
    זהבה צודקת 13/08/2014 17:47
    הגב לתגובה זו
  • 55.
    משה ראשל"צ 13/08/2014 17:27
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף נתניהו רוצה למצות מהלך מדיני לפירוז הרצועה ולך יש חוצפה להגיד את השטויות שלך בגללך השמאל נראה דפוק כמו שהוא היום
  • טמבל שכמותך 13/08/2014 18:12
    הגב לתגובה זו
    החמס הולך ומתעצם ואתה מדבר על פרוז ? אתה שיכור ?
  • משה ראשל"צ 13/08/2014 22:31
    שיורים עלינו מטחי טילים יש לנו איזו שהיא ברירה זה הטמטום שלה וגם שלך ואם תרצה להבין ביבי רוצה לנסות דרך מדינית לפני דרך צבאית זה כל המהלך שלו שהיא אפילו לא מבינה
  • 54.
    עמך 13/08/2014 17:08
    הגב לתגובה זו
    זהבה נגד משא ומתן עם החמס ובעד דרישה לפירוז הרצועה ונגד פתיחת המעברים ונגד הגדלת אזור הדייג. כך משתמע מהכתבה! האם זאת באמת דעתה של גב' גלאון?
  • יוסי בן-משה 13/08/2014 17:58
    הגב לתגובה זו
    משתמע מהנאמר, כפי שכבר נאמר פה. שגלאון בעד החרמת המו"מ עם חמאס ובעד פירוז הרצועה. זאת נכון, כל עוד הייתה מלחמה, לשיטתה הלחיטמה מיותרת וגרמה אבידות, בלי שהושגו היעדים הרצויים.
  • 53.
    ציון 13/08/2014 16:57
    הגב לתגובה זו
    וזעבה גלעון מייצגת אותם בעקיפין ואולאי בתמים אבל הניפגעים הם מדינת ישראל צהל והמורל הלאומי והמישפחות של החיילים שצריכים לחיות בהרגשה כאילו סתם נילחמים ללא הצדקה
  • 52.
    tsmoy 13/08/2014 16:51
    הגב לתגובה זו
    ולא במקום שמקבלים החלטות...
  • 51.
    ברוך 13/08/2014 16:44
    הגב לתגובה זו
    בלעדיו היינו אבודים בממשלה שאת גלאון ושלי יחימוביץ הייתם מנהלים מזמן היינו קבורים ומחפשים מי יגיד על כולם קדיש
  • משה ראשל"צ 13/08/2014 17:28
    הגב לתגובה זו
    אז בבחירות הבאות תנו לו יותר כוח ולא רק 21 מנדטים עלובים שלא יכול לעשות איתם הרבה
  • כל עוד לשונו מחוץ לתחת של החרדים הוא בסדר גמור. (ל"ת)
    אנונימי 13/08/2014 19:21
  • יאיר 13/08/2014 18:08
    אילו היו לביביהו 75 מנדטים , המבצע הזה היה מתנהל אחרת ? עזוב......לא תבין את השאלה,הרי הצבעת לליכוד.
  • 50.
    איינשטיין 13/08/2014 16:37
    הגב לתגובה זו
    ליותר טווח, אז כבר באמת עדיף את הכושל של נתניהו לעומת ה"לא כושל" שלך
  • 49.
    א 13/08/2014 16:31
    הגב לתגובה זו
    פשוט תסתמי
  • 48.
    huxh 13/08/2014 16:19
    הגב לתגובה זו
    מה שלא יעשו לא יספק אותכם אנחנו לא ניתן לחמס את המדינה גם אם תאיימו בהתאבדות .
  • 47.
    השטן 13/08/2014 16:18
    הגב לתגובה זו
    לכי לגור אם החאמס ותלקקי להם חזק עוד נותנת לערבים האהבה מה עשית עבור המדינה חוץ מלהיות קיצונית לדעתי את מהאוכלי חינם בכנסת ישראל בושה שיש לנו אנשים כמוך
  • 46.
    שלמה 13/08/2014 16:08
    הגב לתגובה זו
    אני שומע אותך מדברת לעניין ולא מגבבת דברים רק לצורך הנגוח. לכל המעריצים של ביבי, אם עד עכשיו לא הבנתם שביבי יודע רק לדבר אבל חוץ מיזה לעשות כלום, אז הגיע הזמן שעכשיו תבינו את זה ותפסיקו להיות שפוטים שלו.
  • אני בזה לאנשים זולים ושטחיים כמוך. (ל"ת)
    לשלמה 13/08/2014 17:50
    הגב לתגובה זו
  • "על ראש הגנבת בוער הכובע" בתקוה שהבנת את הרמז (ל"ת)
    shlomog 13/08/2014 22:49
  • 45.
    זהבה - את תאכלי את הכובע כמו המלחמת לבנון ה 2 (ל"ת)
    אבי 13/08/2014 16:05
    הגב לתגובה זו
  • 44.
    אפסית 13/08/2014 15:51
    הגב לתגובה זו
    2 מנדטים
  • 43.
    זהבה גלאון מזמן היתה מאבדת חלק מהמדינה..... (ל"ת)
    חיים 13/08/2014 15:44
    הגב לתגובה זו
  • 42.
    נעמי 13/08/2014 15:42
    הגב לתגובה זו
    מרגישה שמדובר בעלבון קשה לאינטליגננציה. זה כבר מעבר לחילוקי דעות. פשוט , לילד בכתה ב' יש יותר הבנה מאשר לאשה הבוגרת הזו, ואני מלמדת שנים בבי"ס ילדים מכתה ד' ומעלה. שחררו אותנו בבקשה מהאיוולת הזאת.
  • מירה מורה לשעבר 13/08/2014 16:34
    הגב לתגובה זו
    שכל כולו רדידות שטחיות והעדר מבט רחב על המציאות. התוצאה היא שאנחנו מקבלים דעות אינפנטיליות כאלה.
  • 41.
    זהבה נשמעת לי יותר כמו בנט ולא כראשת מרצ...מה קרה? (ל"ת)
    אליהו הנביא 13/08/2014 15:39
    הגב לתגובה זו
  • 40.
    ההייתי חולם? 13/08/2014 15:37
    הגב לתגובה זו
    מהחלום,
  • 39.
    נתניהו 13/08/2014 15:36
    הגב לתגובה זו
    לתושבים ההזויים של הדרום......אלה בעצם בוחריו !
  • 38.
    שפל המדרגה 13/08/2014 15:32
    הגב לתגובה זו
    זה מצביעי מרצ עדיף שישחטו וגלאון תתחנן למלחמה. למה החמודה הזאת לא עוברת לגור עם תומכיה ??? ומעדיפה בדירת יוקרה בתל אביב?
  • 37.
    meiryacoby 13/08/2014 15:25
    הגב לתגובה זו
    היש עם בעמים, אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל ייסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה האויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס, ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות? כל עוד אפשרי הדבר שיבוא ילד יהודי לארץ ישראל... וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו...ויטריפו עליו את דעתו עד כדי כך שיראה את הגאולה הסוציאלית בנאצים הפלשתינים, שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפגיון שבמזרח - אל יהא מצפוננו שקט". (ברל כצנלסון.)
  • 36.
    דנה 13/08/2014 15:20
    הגב לתגובה זו
    מה אם מטחי הטילים והמנהרות ??? לכי קצת לגור בשדרות
  • 35.
    ישראלי 13/08/2014 15:17
    הגב לתגובה זו
    אני אומר לכם, היא לא על הקרקע. בטוח לקחה "שכטה" אחת או יותר...
  • 34.
    עופר 13/08/2014 15:16
    הגב לתגובה זו
    בחכמה, עדיף שתבחרי בשתיקה
  • 33.
    אני 13/08/2014 15:12
    הגב לתגובה זו
    במו אוזני שמעתי אותה בזמן המלחמה מאשרת שהחמאס גרר אותנו בירי הרקטות הבלתי פוסק למלחמה ולא הייתה ברירה אלא להגיב. מדבריה דווקא ניתן להסיק שהיה צריך להכות בו יותר!
  • 32.
    זהבה כבר אמרו סייג לחוכמה שתיקה איך שאת מדברת יוצא שטות (ל"ת)
    זהבה בלבלה 13/08/2014 15:12
    הגב לתגובה זו
  • 31.
    גלאון - זה תוצר של מו"מ מדיני עליו המלצת כתחליף למהלומה (ל"ת)
    פינת הקפה הקטנה 13/08/2014 15:12
    הגב לתגובה זו
  • 30.
    זהבה גלאון לשלטון (ל"ת)
    גדי 13/08/2014 15:09
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    mand14 13/08/2014 15:05
    הגב לתגובה זו
    תגידי זהבה איזה דייסה יש לך שם בראש במקום מח? את בכלל חיה על כדור הארץ או בחלל החיצון? וממתי את פיגורה שמבינה באסטרטגיה? את בכלל מבחינה בין ימינך לשמאלך?
  • 28.
    יא עגלה 13/08/2014 15:05
    הגב לתגובה זו
    אוייבנו
  • יוסי בן-משה 13/08/2014 18:11
    הגב לתגובה זו
    השמאל הקיצוני לא מבקש לתת לאויבים להתחמש. השמאל כשמאל, לא רוצה פגיעה באנשים (אגב כך, גורם לפגיעה חמורה הרבה יותר), לא ררוצה שיפלו אנשים שלנו ולא יהרגו מאנשיהם. כפועל יוצא מכך, מסרב השמאל לצאת מאיזור הנוחות שלו, את התירוץ הוא הופך לאידיאולוגיה, גורם נזק רב למי , שהוא מתיימר להציל, בדרכו הלא מתאימה למצב.
  • 27.
    יא עגלה 13/08/2014 15:04
    הגב לתגובה זו
    אין פתרון קסם.
  • 26.
    גם אסד לא זכה למשא ומתן לשלום כי ישב בשקט (ל"ת)
    אנונימי 13/08/2014 15:02
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    ביבי דן בתנאי הכניעה 13/08/2014 14:57
    הגב לתגובה זו
    וביבי מכתיב עכשיו תנאי כניעה לחמאס בשיתוף עם סיסי ממצריים. זהבה גלאון מאז ומתמיד לא הבינה מה קורה סביבה. רחמנות עליה.
  • יוסי בן-משה 13/08/2014 18:15
    הגב לתגובה זו
    משתמע מהנאמר, כפי שכבר נאמר פה. שגלאון בעד החרמת המו"מ עם חמאס ובעד פירוז הרצועה. זאת נכון, כל עוד הייתה מלחמה, לשיטתה הלחימה מיותרת וגרמה אבידות, בלי שהושגו היעדים הרצויים. מו"מ כפי שעולה, לא משיג זאת.
  • 24.
    חמיצר 13/08/2014 14:56
    הגב לתגובה זו
    אפשר לצרף את זהבה (גלאון) לחאנן (זועבי) !! שווים בגימטריה 19 !
  • שאפו על ההשוואה !! (ל"ת)
    מבין 13/08/2014 15:49
    הגב לתגובה זו
  • טעות !!! בגימטריה = שווים לכלום !!!! (ל"ת)
    רק אהבה 13/08/2014 15:34
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    הצלף 13/08/2014 14:50
    הגב לתגובה זו
    ובהמשך היא תבין שפלסטינים = חמאס כולם רוצים להשמיד אותנו זהבה גלאון מתחילה להבין מי זה העם הפלסטיני שרוצה בהשמדת ישראל נופל לה האסימון לאט לאט הבעיה שלה שהיא לא יודעת איך היא תצא ממרץ ??? ותעבור לליכוד ותגיד סליחה טעיתי בדרכי הרי פוליטיקאים אף פעם לא טועים או מבקשים סליחה
  • יוסי בן-משה 13/08/2014 18:20
    הגב לתגובה זו
    משתמע מהנאמר, כפי שכבר נאמר פה. שגלאון בעד החרמת המו"מ עם חמאס ובעד פירוז הרצועה. זאת נכון, כל עוד הייתה מלחמה, לשיטתה הלחימה מיותרת וגרמה אבידות, בלי שהושגו היעדים הרצויים. נראה שהתובנה, מתחילה לחלחל, כדאי שתזכור, במקום שבעלי תשובה עומדים....
  • 22.
    הצלף 13/08/2014 14:47
    הגב לתגובה זו
    שמישהו יסביר לי את זה
  • 21.
    לבקר בלבד תמיד קל 13/08/2014 14:46
    הגב לתגובה זו
    איך להבנתך ישראל צריכה להפסיק את הירי מעזה? ומה אם הירי ימשך גם אחכ? (לא שאלתי מה לא לעשות,לא שאלתי מה היה צריך לעשות,לא שאלתי מה נעשה אז. לא שאלתי מה העולם חושב) מה את זהבה "שכל" גלאון אומרת שצריך לעשות כדי להספיק את הירי? ואם הוא לא יופסק אחכ מה אז? *ביבי נכשל בכל דרך אפשרית והוא ישלם על זה בבחירות הקרובות.
  • 20.
    ציון 13/08/2014 14:46
    הגב לתגובה זו
    אתם יפה נפש על חשבוננו הוויכוח לא מי רוצה שלום אלה אייזה שלום שבאמת יספק את ביטחוננו ערפד ואבו ממזר מאסלו ועד היום רק עושים לנו תרגילים ומסבכים אותנו בטרור ובדיפלומטיה בינלאומית נגדנו את מרושעת וברברנית הערבים לא רוצים שלום אמיתי ולא מעונינים לסיים את הסיכסוך אפילו אהוד ברק הבין את המגמה הפלסטינית וניכשל בנסיון אמיתי לשלום
  • 19.
    לפעמים כדאי לשתוק ולא להפריח סיסמאות!!!!! (ל"ת)
    אמת 13/08/2014 14:45
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    דוד מירושלים 13/08/2014 14:44
    הגב לתגובה זו
    לאורך שנים אני עוקב בין השאר גם אחרי זהבה גלאון. היא יודעת הכל. רואה מיד את הטעויות של האחרים. אני מציע לתת לה ולדומיה את השלטון. מה שחבל שבסופו של דבר היא תטען אחרי שהמדינה תלך, שהיא בסדר רק שאויבינו לא התנהגו לפי התסריט שלה. אם זה לא היה אצלנו זה היה אפילו מצחיק
  • 17.
    אהרון 13/08/2014 14:42
    הגב לתגובה זו
    בכול תקופת היותו ראש ממשלה ביבי נעזר בברק ולפני ברק נעזר בשרון . לא לשכוח ביבי חלש והיועצת שלו היא לא אחרת מאשר שרה . צריך בחירות חדשות ולהעיף את ביבי אף פעם לא היה ממנהיג
  • 16.
    מיכה 13/08/2014 14:42
    הגב לתגובה זו
    על מה את מציעה לדבר עם ארגון שחרט על דגלו החלפה של הישות הציונית במדינת ישראל במשהו אחר, ארגון שלא מעוניין לדון באפשרות שהישות הציונית תתקיים על אדמה כל שהיא מהים עד........ ארגון שכזה, ניתן לדבר איתו רק על כללי משחק/מלחמה,למה הדבר דומה? לשני מתגוששים שנמצאים בזירה בתקוה שאחד מהם יפול , הם לא שולחים נציגים לצד השני לעשות הסכמי שלום, יש להם כללי משחק , במצב הנוכחי נשאר רק לראות מי ישאר על רגליו בסוף לשיטתך צריך להתיש את החמס (הוא שם פס על האזרחים, נשים גם אנחנו פס על אזרחיו) עד שיפול ארצה, נוסף לזה החמס מוכן להקיז את דמם של אזרחי עזה הגיבורים עד האחרון שבהם כדי לנצח, גם אני מוכן להקיז את דמם של אזרחי עזה הגיבורים ונראה בסוף מי ינצח
  • היא לא בעד החמאס-בנימין נתניהו בעד החמאס (ל"ת)
    גג 13/08/2014 15:18
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    השמאל, שדרש לצאת מעזה-טוען עכשיו שהמבצע כשל... (ל"ת)
    זה מצחיק שדווקא 13/08/2014 14:39
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    ביבי חלשלוש. (ל"ת)
    צודקת 13/08/2014 14:37
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    דור 13/08/2014 14:32
    הגב לתגובה זו
    זהבה גלאון ומרץ לא עשו, לא עושים ולעולם לא יעשו שום דבר מעשי למען המדינה והציבור אבל (ואולי בגלל זה) עצות וביקורת יש להם בשפע
  • 90% מהחוקים מחוקקים על ידי מרץ (ל"ת)
    גג 13/08/2014 15:18
    הגב לתגובה זו
  • מאיפה הבאת את הנתון ההזוי והשקרי הזה?? (ל"ת)
    תוש 13/08/2014 16:00
  • 12.
    ישראלי 13/08/2014 14:30
    הגב לתגובה זו
    בגלל שכמותה נתנו את השלטון בעזה לפת"ח שהפך להיות חמס. בגדה ניתן לפתח שיהפוך להיות דע"ש ואז תמשיך לילל שניתן גם את זכות השיבה ובסוף שנלמד לשחות בים התיכון.
  • 11.
    שחר פילי 13/08/2014 14:26
    הגב לתגובה זו
    פעם ראשונה שאני מסכים איתה ..... יצאנו ( שוב !!!!!!!!!! ) מטומטמים . ובאיזה מחיר ?????? 64 חללים ועוד אזרחים !!!!!!! כמה סמרטוטים יצאנו מהמלחמה הזאת .... ביבי , אתה מומחה בעל שם עולמי ! להריסת המדינה שלנו .... איפה ההרתעה....? איפה הכוח של צה"ל החזק ....? מוססת את הכל לעפר דק דק !!!!! וחיים הלכו לחינם !!!! הרמת באמת את החמאס מהרצפה . הם יקבלו הרבה . ואנחנו ניתן הרבה . ולא נקבל כלום ! מכסימום סיבוב לחימה נוסף . אשר בוא יבוא !
  • ביבי דן בתנאי הכניעה 13/08/2014 15:01
    הגב לתגובה זו
    ביבי רוצה מדיניות של הםרד ומשול: חמאס מוחלש, אבו מאזן מוחלש , אנו נסתכל איך שניהם מתקוטטים ומחסלים זה את זה.
  • 10.
    משה החדרתי 13/08/2014 14:20
    הגב לתגובה זו
    צודקים כל כך 3 + 2 אני בטוח שטוב לא ראית בחייך. פלא היה לו לא הייתה מגיבה כך.
  • 9.
    איציק 13/08/2014 14:19
    הגב לתגובה זו
    צודקת לגמרי, מחזקים את החמס, אחרי שבמשך שנתיים מיסמסו את המשא ומתן עם אבו מאזן. למה אנחנו שואפים? להרוס את החמס כדי שארגון יותר קיצוני ישתלט על עזה?
  • אים הפלסטינאים היו רוצים שלום באמת ובתמים מזמן היינו שם (ל"ת)
    ציון 13/08/2014 16:41
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    את מיעוט לא משמעותי עם פרוטקציה באתר הזה (ל"ת)
    montilyo 13/08/2014 14:15
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    זהבלה חיה בעולם הפנטזיות (ל"ת)
    כיפה אדומה 13/08/2014 14:13
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אבנר 13/08/2014 14:11
    הגב לתגובה זו
    כמצביע נאמן למרץ מבקש להגיד לך, שאת חכמה מאוד. אבל צריך לדעת מה לדבר. בעת הזאת את רק משניאה את עצמך ואת המפלגה דשאת מייצגת. חבל מאוד.
  • 5.
    לא נעים אבל היא צודקת. (ל"ת)
    ישראלי 13/08/2014 14:04
    הגב לתגובה זו
  • מישה 13/08/2014 14:21
    הגב לתגובה זו
    הבעיה הגדולה של גלאון היא שאינה רוצה לרדת לשטח ולהיות מנהיגה העוסקת בעשייה. אם היתה מציגה עצמה כמנהיגה מציאותית העוסקת בתכניות מעשיות ובביצוע, ולא רק בביקורת והשאת רעיונות מהטריבונה, היתה זוכה בהרבה יותר קולות.
  • 4.
    מה הפתרון שלך להרים דגל לבן (ל"ת)
    ע 13/08/2014 14:03
    הגב לתגובה זו
  • ביבי כבר הרים דגל לבן (ל"ת)
    גג 13/08/2014 15:19
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רן 13/08/2014 14:02
    הגב לתגובה זו
    על מישהו או משהו. את רואה רק שחור משחור.
  • למה לתקוף אותה אישית ? היא צודקת או לא ? (ל"ת)
    אחד 13/08/2014 14:18
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כולם כבר מכירים את החמאס חוץ ממרץ וזהבה גלאון (ל"ת)
    ע 13/08/2014 13:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לפי זהבה גלאון ישראל צריכה ללכת מכאן (ל"ת)
    ע 13/08/2014 13:58
    הגב לתגובה זו
  • זה מה שהבנת טפשוני ? איך הגעת למסקנה הזו ? (ל"ת)
    אחד 13/08/2014 14:17
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןגרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאלין

יותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים

5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?  

רן קידר |
נושאים בכתבה מיליונרים הייטק

בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר. 

לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים. 

שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק

שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.

לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.

שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.