לא ממהרים להתחייב: באיזו עיר בישראל 83% מבני ה-25-29 עדיין רווקים?

מנתוני הלמ"ס עולה כי בסה"כ התחתנו בישראל בשנת 2011 51,271 זוגות. אחוז הגברים היהודיים הרווקים בגיל 25-29 באוכלוסייה היהודית עלה מ-28% בסוף שנת 1970 ל-65% בסוף שנת 2011
יעל גרונטמן | (3)

מקבץ נתונים שפירסמה היום (ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לרגל ט"ו באב, יום האהבה שיחול בשבוע הבא, מצביעים על זינוק במספר הישראלים שמאחר להתחתן, חושף כמה זוגות התחתנו בשנת 2011 ומגלה באיזו עיר 83% מהגברים בני 25-29 עדיין רווקים.

מנתוני הלמ"ס עולה כי גיל הנישואין הממוצע בקרב חתנים שנישאו לראשונה בשנת 2011 בישראל היה 27.7 (28.1 בקרב החתנים היהודים) וגיל הנישואין הממוצע בקרב הכלות שנישאו לראשונה ב-2011 עמד על 25 (25.9 בקרב הכלות היהודיות), עלייה חדה לעומת גיל הנישואין הממוצע שנרשם בשנת 1970, אז התחתנו הגברים בממוצע בגיל 25 והכלות בגיל 21.8.

כתוצאה מהעלייה בגיל הנישואין באוכלוסייה היהודית, אחוז הגברים היהודיים הרווקים בגיל 25-29 באוכלוסייה היהודית עלה מ-28% בסוף 1970 ל-65% בסוף שנת 2011. אחוז הנשים היהודיות הרווקות בגיל 25-29 עלה בתקופה המקבילה מ-13% ל-46%.

מבין הערים הגדולות, האוכלוסייה היהודית בערים תל-אביב-יפו, חיפה וראשון לציון מאופיינות באחוז רווקים ורווקות בגילים 25-29 גבוה ביחס לממוצע בכלל האוכלוסייה היהודית.לעומתם, הערים אשדוד וירושלים מאופיינות באחוז רווקים נמוך.

הבדלים של שמים וארץ

הבדלים של שמים וארץ נרשמו בין תל אביב וירושלים, שתי הערים הגדולות בישראל שמורכבות מאוכלוסיות כל כך שונות. כצפוי, שיאנית הרווקים והרווקות היא תל אביב בה עומד שיעור הרווקים בגילים 25-29 על 83%. שיעור התל אביביות שנותרו רווקות בטווח גילים זה עומד על 70%.

לעומת זאת בירושלים בה מתגוררת אוכלוסיה גדולה של חרדים וערבים, פחות מחצי (49%) מהגברים בגילים אלה נותרו רווקים ושיעור הבחורות בנותרו רווקות מעבר לגיל 25 ועד לגיל 29 מסתכם רק ב-38%.

בסה"כ התחתנו בישראל בשנת 2011 51,271 זוגות בבתי הדין המוסמכים לעריכת נישואין, מתוכם 38,936 יהודים, 10,464 מוסלמים, 906 דרוזים ו-861 זוגות נוצרים. לזאת אפשר להוסיף את אותם הזוגות שבחרו להתחתן בחו"ל ושדיווחו על כך למרשם האוכלוסין שמסתכם ב-8,995 מקרי נישואין שנערכו בחו"ל.

קיראו עוד ב"בארץ"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לא סופרים אותנו 19/07/2013 10:26
    הגב לתגובה זו
    נכה צ
  • 1.
    רואי 18/07/2013 20:15
    הגב לתגובה זו
    51271 זוגות חלקי 2 =25635.5. מסכן החצי הזה...
  • התכוונת כפול שתיים (ל"ת)
    קוקי 22/07/2013 20:06
    הגב לתגובה זו
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מסמך הפיתיון שבו השתמשה קבוצת התקיפה, קרדיט: פאלו אלטומסמך הפיתיון שבו השתמשה קבוצת התקיפה, קרדיט: פאלו אלטו

מסמך תמים, שפותח דלתות: כך פועלת יחידת הסייבר של חמאס שנחשפה על ידי פאלו אלטו

חוקרים ישראלים בפאלו אלטו, חושפים את קבוצת Ashen Lepus המזוהה עם חמאס שמפעילה קמפיין ריגול מתמשך לכריית מידע ממדינות ערב; בין היעדים שהותקפו: מצרים, ירדן, עומאן, מרוקו וגם הרשות הפלסטינית

מנדי הניג |
נושאים בכתבה חמאס פאלו אלטו
ככה פועלת המתקפה. מסמך תמים שנראה כאילו הגיע מגורם רשמי נוחת בתיבה, ומשם הכול מתחיל להתגלגל. עובד ממשל, דיפלומט או יועץ מדיני מקבל קובץ שנראה לכל דבר כמו מכתב מהליגה הערבית או דיווח פנימי ממוסד דיפלומטי. הוא כתוב בשפה רשמית, מעוצב בפורמט מדויק ומלווה בחותמות שמעניקות לו תחושת אותנטיות מלאה. הקורא אינו מעלה בדעתו שמשהו חשוד. הוא פותח את המסמך, ולעיתים אף מתבקש להוריד ארכיון מצורף כדי לצפות ב"גרסה המלאה" של הדוח. באותו רגע מופעל מנגנון נסתר, שקט וחכם, שמריץ ברקע רצף קבצים זדוניים המהווים את תחילתה של מתקפת ריגול מתוחכמת.

משם הכול קורה בלי שהקורבן מרגיש. הקובץ שמתחזה למסמך מדיני מפעיל שרשרת של רכיבים שמורידים ומפעילים את ערכת התקיפה החדשה של קבוצת Ashen Lepus, קבוצת APT המזוהה עם חמאס ושפועלת כבר שנים נגד גופים ממשלתיים במזרח התיכון. רק שהפעם, כך חושפים החוקרים הישראלים של פאלו אלטו נטוורקס, הקבוצה מגיעה עם מערך מתקדם בהרבה מבעבר.



מסמך פיתיון כפי שנחשף על ידי צוות החוקרים של פאלו אלטו


חוקרים ישראלים של פאלו אלטו חושפים: קמפיין ריגול חדש, מתמשך ומתוחכם של חמאס נגד ממשלות ערביות

צוותי UNIT 42 של פאלו אלטו נטוורקס ישראל מפרסמים דוח מקיף על קמפיין ריגול שנמשך חודשים ארוכים, ומטרתו חדירה ואיסוף מידע מגופים ממשלתיים ודיפלומטיים ברחבי המזרח התיכון. הקבוצה שעומדת מאחורי הקמפיין היא Ashen Lepus, המכונה גם WIRTE, ואם בעבר היא נחשבה לשחקן בינוני בזירה, בזמן האחרון היא שדרגה משמעותית את היכולות שלה הן מבחינת תשתיות והן מבחינת כלים וטכניקות תקיפה.

הקמפיין היה פעיל לא רק בתקופות שקטות יחסית, אלא וביתר שאת בזמן המערכה בין ישראל לחמאס, והקמפיין הזה נמשך גם אחרי הסכם הפסקת האש בעזה באוקטובר האחרון. כאן גם אפשר למצוא הבדל בין Ashen Lepus לבין קבוצות אחרות המזוהות עם חמאס: בעוד אחרות הורידו פעילות, הקבוצה המשיכה לפעול בעקביות, הוסיפה כלים חדשים, והרחיבה את תחומי הפעולה והיעדים. בין המדינות שנפגעו: מצרים, ירדן, עומאן, מרוקו וגם הרשות הפלסטינית.

החוקרים מסבירים כי הפתיונות - כמו המסמך מהליגה הערבית - מותאמים בדיוק לעולמות התוכן של הקורבנות. רובם עוסקים בענייני פלסטין, החלטות מדיניות או יחסי מדינות, אך בקמפיין הנוכחי נוספו גם מסמכים הקשורים ליחסי טורקיה–פלסטין, מה שמרמז על כיוון מודיעיני חדש של הקבוצה.