ניתוח קמפיין

פוקס, קונספט האופנה נכון גם ב-Home?

עטרה בילר מתייחסת לפרסומת החדשה של Fox Home עם עדן הראל ועודד מנשה, מול הקמפיין של אגף הביגוד של הרשת, עם בר רפאלי ונועם טור
עטרה בילר | (5)

רשת Fox Home יצאה בקמפיין בן 2 סרטונים בהם מופיעים עדן הראל ועודד מנשה, זוג מהטלוויזיה שהפך במציאות, לזוג מהסרטים. הזוג המלכותי של ערוצי המוזיקה והילדים, מצטלם בעת קניות בנקודת המכירה, כשכל אחד מתלהב מאפשרויות שונות הגלומות בכרית או בסיר בישול. עדן רואה כרית ומפנטזת על רגע רומנטי עם בעלה (שלובש טי-שירט I love my wife), בעוד שאותה כרית בדיוק מעוררת פנטזיה על רווקות פרועה אצל עודד, שלובש, בדמיונו, טי-שירט עליה כתוב I love my life.

הקונספציה גורסת שבית שמח הוא זה שבו כל פרט מוצא את מקומו, שזה לא חייב להיות אותו מקום לכולם וכזה שמאפשר פלורליזם.

אז נכון, כבר אמרנו שרשת לבית צריכה להוכיח לצרכן שהיא מכירה אותו ואת חייו בבית, כדי שהוא ירגיש שמוצריה נועדו לו. מהבחינה הזו אין לי טענות לפרסומת Fox Home. הבעיה היא כשעושים zoom out.

מיד נשאלת שאלה אסטרטגית פשוטה: האם Happy home הוא הבידול התחרותי הנחרץ ביותר שהמותג יכול להרשות לעצמו, ובאותה נשימה - למה לבזבז את נכסיותו של מותג האופנה שנבנה בהשקעה מאסיבית כבר כ-20 שנה?

מזה יותר משנה מככבים בר רפאלי ונעם טור בקמפיין שמעביר מסר חד כתער: פוקס פירושו כל היופי שבבסיסיות ובפשטות. בקליפ שהשיק את האסטרטגיה מופיעים בר ונעם בקליפ lip dub יו-טיובי לשיר forever young שצולם כביכול באופן ספונטני. בקליפ עוקב הם מתגלגלים כמו ילדים במורד גבעה ירוקה. שלטי החוצות והפוסטרים בחנויות נראים חסרי כל פוזה ובחירת הבגדים בהתאמה.

המסר הוא ברור: אנחנו יפים איך שאנחנו ואיך שבא לנו להיות ברגע זה. רפאלי וטור לובשים את הבגדים הכי בסיסיים שקיימים - ג'ינס וטי-שירט, וקיימת כמעט התעלמות מהמוצר לטובת הדגמת הגישה של פוקס.

השקפת עולם מסוג זה היא השקפת עולם שיכולה להתאים לכל תחום שהאסטרטגיה שלו היא בסיסיות. זה יכול להתאים למכוניות, למחשבים והיי... אפילו לרהיטים, כלי בית וכלי מטבח!

אם אני חי בבית שמקדש את הבסיסיות, סביר שאזרוק על עצמי טי-שירט וג'ינס ואצא לגעת בחיים כמות שהם גם מחוץ לבית. זה בדיוק העולם של פוקס. מדוע לא רואה פוקס את ההיגיון הכל כך ברור שמצוי לה מתחת לאף?

בכל מתיחת מותג נשאלת השאלה - האם המותג הקיים ממשיך להיות רלוונטי בקטגוריה החדשה? האם קהלי היעד שלי חופפים או שהינם שונים בתכלית? בפוקס התשובה ברורה. רשת האופנה נוגעת בכל אוכלוסיית המדינה - יש פוקס לנשים ולגברים ולילדים ותינוקות. למעשה: כל מי שרוצה קצת להרפות מהמרוץ מדי פעם יכול להתחבר לפוקס.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בר 18/09/2011 15:36
    הגב לתגובה זו
    עטרה, חבל ששכחת לציין את זרמון-גולדמן שמובילי המהלך של פוקס.
  • עטרה בילר 18/09/2011 17:37
    הגב לתגובה זו
    אכן זרמון גולדמן אבל הטור שלי אף פעם לא עוסק במתן קרדיטים למשרד, למנהל השיווק, לחברת ההפקה וכו'..
  • 3.
    א. גוטריפ 18/09/2011 15:05
    הגב לתגובה זו
    כלומר, מלבד העובדה שמדובר בשני משרדי פרסום שונים.
  • 2.
    כרגיל את מדייקת (ל"ת)
    ורד בטש 18/09/2011 13:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הסרטים של פוקס הום מביכים (ל"ת)
    מיזו 18/09/2011 13:31
    הגב לתגובה זו
אבטלה מובטלים שירות התעסוקה
צילום: שירות התעסוקה

שירות התעסוקה: יותר משכילים ובעלי מיומנויות הפכו לדורשי עבודה

ניתוח נתוני השנים האחרונות מראה כי דורשי העבודה לא מגיעים רק מהשכבות המוחלשות אלא ישנם יותר משכילים, בעלי משלחי יד אקדמאיים ומאשכולות גבוהים שמחפשים עבודה


הדס ברטל |

הבוקר מפרסם שירות התעסוקה את דופק שוק העבודה המסכם את התנועות שנרשמו בשוק העבודה הישראלי במהלך חודש נובמבר, כאשר עולה מהם כי מספר דורשי העבודה שנרשמו, דומה למספר דורשי העבודה בשגרה שקדמה למתקפת ה-7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל. עם זאת, גם אם נדמה כי השוק התאושש לגמרי מהשפעות המלחמה, עיון בתמהיל דורשי העבודה מלמד על עקבותיה. כך, למשל,  עלה שיעורם של היהודים שאינם חרדים בקרב דורשי העבודה בהשוואה לשיעורם קודם למלחמה. מגמות אלו ואחרות משקפות את השפעת המלחמה על הרכבה האנושי של מצבת דורשי העבודה.  נתון בולט נוסף הוא עלייה בשיעור דורשי העבודה מאשכולות חברתיים-כלכליים גבוהים, 8 עד 10, לעומת ירידה בשיעור דורשי העבודה מהשכבות המוחלשות, אשכולות 1-3. הנתון עולה ממבט על  התפלגות דורשי העבודה מחודש נובמבר 2022, המלמדת על הצטרפותם של עוד ועוד דורשי עבודה בעלי מיומנויות גבוהות.

מנהלים עסקיים לעומת פועלים בתעשייה

לפי נתוני לשכת התעסוקה נראה כי תמהיל דורשי העבודה השתנה באופן משמעותי, כאשר ישנם יותר אקדמאים ומנהלים ופחות עובדים בלתי מקצועיים. כך, שאף שבמספר הכולל ניכר דמיון בין חודשי נובמבר בזמני שגרה לנובמבר השנה, נראה כי השפעת המלחמה ובכלל השפעת השנים האחרונות ניכרת בתמהיל דורשי העבודה.

מספר דורשי העבודה שהם מפתחי תכנה ומנתחי יישומים הוכפל בכפי 2.5 ממספרם בנובמבר 2019, זה שקדם למשברי השנים האחרונות- מכ-3.3 אלף ב-2019 לכ-8,000 השנה, ושיעורם עלה מ-2.3% ב-2019 לכ-6.3% השנה. בדומה, נרשמה עלייה משמעותית בשיעור המנהלים מקרב דורשי העבודה ובמספרם- מ-17.3 אלף  ב-2019 לכדי 22.8 אלף (מ-12.2% ל-18%) השנה. העלייה ניכרת יותר בקרב מנהלים בתחום השירותים העסקיים והמנהלים האדמינסטרטיביים, מ-6.2 אלף  ב-2019 ל-9.6 אלף (מ-4.4% ל-7.6%)   השנה. מגמה הפוכה נרשמה בקרב בעלי משלחי יד מרוויחי שכר נמוך.כך למשל, ירד מספר דורשי העבודה שהם עובדי ניקיון ועוזרים בבתים פרטיים, בתי מלון ומשרד מכ-9.8 אלף ב-2019 לכדי 6.1 אלף ( מ-6.9% ל-4.8% השנה). בדומה, ירד מספר דורשי העבודה שהם פועלים בלתי מקצועיים בתעשייה מ-5.7 אלף ל-3.8 אלף (מ-4% ל-3%) השנה.

 

אבטלה מובטלים שירות התעסוקה
אבטלה מובטלים שירות התעסוקה - קרדיט: שירות התעסוקה




יותר אבטלה בערים חרדיות וערביות

כבמרבית חודשי השנים האחרונות, גם בנובמבר 2025 הובילו את הרשימה אום אל פחם ורהט (6.1% ו-5.8%, בהתאמה), רהט ואום אל פחם (שיעור זהה של 5.7%), שאחריהן עכו (4.9%) ועפולה (4.6%), כערים הגדולות שבהן יש מספר הרבה דיותר של דורשי עבודה. עפולה היא העיר היהודית בעלת שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר. ככלל, גם החודש הערים עם שיעור דורשי העבודה הגבוהים ביותר הן פריפריאליות, חרדיות או ערביות, כשמנגד השיעורים הנמוכים ביותר נרשמו גם החודש בערים החזקות יותר כרעננה, כפר סבא ורמת השרון. בהשוואה לחודש שקדם, במרבית הערים נרשמה עלייה, אשר עמדה בממוצע על 2.9% - הבולטות ביותר נרשמו בראש פינה (17.8%), קריית גת (9.8%), ובאום אל פחם ורמלה (7.8%, כל אחת). מנגד, בחלק מהערים נרשמה ירידה, כאשר לרוב דובר בערים חזקות מהמרכז.

עובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוקעובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוק

האבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר, המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה

הציבור חיכה לבשורה כלכלית, אבל הממשלה הציעה "פלסטר קוסמטי" שפוגע בעובדים - הפחתת שכר כפויה למגזר הציבורי במקביל להעלאת שכר לבעלי משכורות גבוהות

אדם בלומנברג |
נושאים בכתבה שוק העבודה תקציב

בעוד הציבור הישראלי ממתין לבשורה כלכלית לקראת שנת התקציב הבאה, הממשלה הניחה על השולחן במסגרת חוק ההסדרים ל-2026 הצעת חוק ל"ריווח מדרגות המס". על פניו, כותרת מפתה - מי לא רוצה לשלם פחות מס? אבל הפרטים חושפים תמונה מטרידה: הצעד הזה אינו תרופה לחוליי המשק, אלא פלסטר קוסמטי שמסתיר שבר עמוק.


כשבוחנים את הדוחות של רשות המיסים וה-OECD שפורסמו בחודש החולף, ניתן לראות שמערכת המיסוי הישראלית סובלת מעיוות יסודי: היא מכבידה על האדם העובד, אך נוהגת בכפפות של משי בבעלי ההון.


הדוח האחרון של רשות המיסים הוא כתב אישום כלכלי נגד השיטה. הוא מראה כיצד עקרון הפרוגרסיביות – ההנחה שמי שיש לו יותר משלם יותר – קורס בקצה הפירמידה. בעוד שמעמד הביניים והשכירים הבכירים משלמים מס אפקטיבי של כ-30%, דווקא המאיון העליון נהנה משיעור מס מופחת של כ-26.5% בלבד.

הסיבה היא הארביטראז' בין עבודה להון. שכר עבודה ממוסה עד 50%, בעוד הכנסות פסיביות מהון – דיבידנדים, ריבית ושכירות – נהנות משיעורים מופחתים. כש-63% מהכנסות המאיון העליון מגיעות מהון, התוצאה היא מערכת שמענישה עבודה ומתגמלת צבירת נכסים. גם בהשוואה בינלאומית, ישראל חריגה: נטל המס הכללי נמוך (26.8% מהתוצר), אבל התמהיל שגוי – יותר מדי מיסים עקיפים שפוגעים בחלשים, ומעט מדי מיסוי על ההון.


על הרקע הזה, הצעת האוצר הנוכחית נראית מנותקת מהמציאות, במיוחד כשבוחנים את "המורשת" הכלכלית שאנו סוחבים מהגזירות שהונחתו בתקציב 2025. עוד לפני שהתחילה השנה החדשה, ציבור השכירים בישראל כבר סופג מכה משולשת כואבת מכוח החקיקה הקודמת: