בקשה לייצוגית נגד 'סלקום': קיצרה את מספר התווים ומחייבת על יותר הודעות
האם סלקום קיצרה את התווים בהודעות הטקסט כדי להגדיל את מספר ההודעות הנשלחות? כך עולה מתביעה עם בקשה לאשרה כייצוגית שהוגשה נגד חברת הסלולר היום (יום א').
בתביעה שהוגשה על ידי משה דרורי ואלינור ביטון, המיוצגים ע"י עוה"ד רענן בשן ובת-חן פארי סבאג נטען כי סלקום הפחיתה את מספר התווים אותם היא התחייבה לספק ללקוחותיה ובכך גרמה לחיובי יתר בחשבונות המנויים.
התובעים מציינים כי סלקום מחוייבת לספק ללקוחותיה הודעות טקסט במכילות 70 תווים (אותיות וסימנים) בעברית, רוסית וערבית ו-160 תווים באנגלית. לטענתם סלקום מפרה את ההתחייבות בכך שהיא מקצרת בפועל את אורך מקטעי הטקסט ב-3 עד 10 תווים בכל הודעה.
הפחתה זו של תווים גורמת לכך שהודעת טקסט בעברית, המונה, למשל 135 תווים, אשר אמורה להיות מחוייבת כמשלוח 2 מקטעים, מחוייבת בפועל כמשלוח 3 מקטעים. באופן דומה, הודעת טקסט באנגלית, המונה 310 תווים, אשר אמורה להיות מחוייבת כ-2 מקטעים, מחוייבת בפועל כ-3 מקטעים.
פיצול זה של ההודעות גורם לכך שמנויי סלקום שולחים יותר הודעות בניגוד לכמות המקורית (במידה והחברה לא הייתה מפחיתה את מספר התווים) ומתוך כך גם משלמים מחיר גבוה יותר. בנוסף מציינים התובעים כי בשל קיצור אורך המקטעים, גורמת סלקום ללקוחותיה לנצל מהר יותר את חבילות הודעות הטקסט שברשותם, לחרוג מהחבילות ולשלם תעריף גבוה יותר לכל הודעה שבחריגה ואף לרכוש חבילות הודעות טקסט גדולות ויקרות יותר, שכלל אינן נחוצות להם.
לדברי עוה"ד רענן בשן, "אנו עדים פעם נוספת למקרה בו גוף מסחרי גדול ורב עוצמה, שם לו למטרה להגדיל את הכנסותיו באמצעות הפרת התחייבותו כלפיו צרכניו, הטעייתם והצגת מצגי שווא כלפיהם, תוך שהוא משית עליהם חיובים כספיים שלא כדין וגורם להם לנזקים. חיובים אלו מושתים על הצרכן התמים, ללא ידיעתו, תוך מרמה, הטעייה, הצגת מצגי שווא ופגיעה קשה באוטונומיית הרצון שלו ותוך הפרה חמורה התחייבותו כלפיו. לדבריו, מדובר במקרה מובהק של ניצול צרכנים, אשר למיגורו נחקק חוק התובענות הייצוגיות".
- 1.ג-נ-ב-י-ם! כחלון, לתשומת ליבך.. (ל"ת)חוצפה 14/08/2011 13:59הגב לתגובה זו