יחצנים זועמים: "המכרז של רשות השידור ליח"צ כולל דרישות שלא ניתן לעמוד בהן"
לא פעם נתקלים משרדי יחסי ציבור המעוניינים לגשת למכרז עבור גוף כזה או אחר, בשלל דרישות והגבלות מצד המעסיק שבאות לבצע סינון ראשוני עבור המועמדים. הפעם, טוענים בשוק היח"צ, רשות השידור פרסמה במכרז סעיפים שלא ניתן לעמוד בהם.
לפני כשבוע פרסמה רשות השידור מכרז עבור מתן שירותי יח"צ. זאת בתום למעלה משנה במהלכה קיבל משרד 'גלאי תקשורת' שלל הארכות עבור תקופת ההתקשרות עם הרשות והמשיך להעניק לה שירותי יחסי ציבור באישור אך ללא מכרז.
המכרז שפורסם לפני כשבוע, מכיל בין היתר סעיפים הנוגעים לאופי הצוות שאמור לטפל בתקציב: "בנוסף, יעמיד המציע לטובת מתן השירותים שלושה חברי צוות מטעמו שלאחד מהם ניסיון מוכח של 3 שנים רצופות לפחות, כיועץ יחסי ציבור עבור גוף תקשורת או גוף ציבורי או משרד ממשלתי...".
אם לא די בכך, קובע המשך הסעיף כי על שני חברי הצוות הנותרים, להוכיח את קיומו של ניסיון של: "3 שנים רצופות לפחות, כל אחד, כיועצי יחסי ציבור ו/או ליווי תקשורתי לגופי תקשורת או תרבות או מדיה".
גורם בכיר בשוק משרדי היח"צ, אמר לאייס כי: "מדובר בדרישה שאף משרד לא יכול לעמוד בה אלא אם מכוונים את זה למשרד מסוים. אין דבר כזה ניסיון רצוף של 3 שנים בגוף תקשורת או מדיה. אין. גם במשרדים גדולים ויציבים, אי אפשר למצוא 2 תקציבאים שמטפלים באותו לקוח מתחום התקשורת במשך 3 שנים. לא נופתע אם המשרד שמטפל כיום ברשות השידור, יזכה במכרז בשנית".
גורם נוסף בתחום אמר כי "עצוב שמונעים ממשרדים טובים ומאנשים מוכשרים שזאת עבודתם, אפילו לנסות ולגשת בשל אותו סעיף שאין איך להגדיר אותו חוץ מהזוי".
מרשות השידור נמסר בתגובה: "המכרז נכתב בקפידה ועל פי אמות מידה האמורות להבטיח מקצועיות , רצינות וניסיון רב בתחום. רשות השידור עומדת בפני אתגרים מורכבים ולא פשוטים ועל כן נדרש משרד העומד בדרישות שנקבעו, ואין לנו ספק כי משרדים רבים יכולים לעמוד בתנאים הללו".
- 8.די כבר! המכרז תפור בקפידה!! (ל"ת):)))) 25/07/2011 11:11הגב לתגובה זו
- 7.אריאל 24/07/2011 10:37הגב לתגובה זונו באמת ?!
- 6.אובדת עצות 20/07/2011 11:50הגב לתגובה זוהיכרות עם עולם המדיה (גם ניסיון של שנה נותן זאת) היכרות עם האתגרים העומדים בפני רשות השידור(ארבעה ימים של קריאת חומרים ואני מוכנה לגשת למבחן מול כל עובד רשות עם ותק של 20 שנה) תבונה (גם 10 שנות ניסיון, לא יוכלו להספיק אם אין) מקצועיות (למשרד ומנהליו צריך להיות ניסיון במתן שרותי יח"צ ) בקיצור, השיח על הדרישות הוא דווקא מעניין...
- 5.והמבין יבין... 20/07/2011 02:28הגב לתגובה זוהיחצני"ת המהוללת מקורבת לליכוד ששולט היום ביד רמה ברשות השידור. פרט לכך (כנדרש בתנאי המכרז), בתקופת בראל משרדה של רחלי גולדבלט העניק שירותים לרשות השידור במשך יותר משלוש שנים. שירותים עלובים שעלו לקופת הרשות סכומי עתק מופרזים.
- 4.דוברות רשות השידור 20/07/2011 00:24הגב לתגובה זומרשות השידור נמסר בתגובה: "המכרז נתפר בקפידה ועל פי אמות מידה האמורות להבטיח מקצועיות , רצינות וניסיון רב בתחום. רשות השידור עומדת בפני אתגרים מורכבים ולא פשוטים ועל כן נדרש משרד העומד בדרישות שנקבעו, ואין לנו ספק כי משרדים רבים יכולים לעמוד בתנאים הללו".
- 3.אחת יודעת מבפנים 20/07/2011 00:23הגב לתגובה זוהן הוכחה למכרז תפור. מכרז שהדרישות בו מתאימות למשרד מסויים ביותר... עכשיו תבדקו מי מבין המשרדים יכול לעמוד בדרישות הסף ותדעו למי זה נתפר.
- 2.אני 19/07/2011 15:18הגב לתגובה זוהדרישות ממש לא בשמיים. אני יכול לחשוב עכשיו על מספר משרדים כאלה, שיש להם את הניסיון הדרוש.
- באמת? בוא תפנה 3...או 2.. או 1.. (חוצ מגלאי.. (ל"ת)רמי 19/07/2011 15:38הגב לתגובה זו
- 1.ניקול 19/07/2011 14:23הגב לתגובה זושל צוקי גלאי" ושיגמרו אם זה וזהו... אלה, מציעה לך לבדוק האם גלאי מקיימים את זה ואם כן זה לחלוטין שחיתות בתיאום עמדות לפני מכרז, מה שאסור על פי חוק
רו"ח ענת דואני, צילום: כרמית קלייןהפעולות שחייבים לעשות כדי לחסוך במס; עצות למשקיעים, בעלי חברות ושכירים
חושבים שכבר שמעתם הכול על בדיקות סוף שנה? בראיון מקיף, רו"ח עינת דואני, מומחית למיסוי, מפרטת מה כדאי לעשות ב-15 ימים שנשארו לנו; עצות שרלוונטיות לשכירים, למשקיעים גם לבעלי חברות: דיברנו על חברות ארנק, רווחים כלואים
וגילוי מרצון, ועד מימוש ניירות ערך בהפסד ועסקאות קריפטו; מה אתם חייבים לבצע לפני סוף השנה ומה יכול להמתין להמשך
לפני שאתם ממשיכים הלאה וחושבים שכנראה שמעתם כבר את כל מה שאפשר לשמוע על "בדיקות סוף שנה" ואף אחד כבר לא יכול לחדש לכם, תעצרו. דווקא בחלון הזמן שאנחנו נמצאים בו, סה"כ 15 ימים לסוף שנת המס, יש לא מעט החלטות שיכולות להשפיע בפועל על חבות המס שלכם. בין אם
אתם משקיעים בשוק ובין אם אתם בעלי חברה. אגב, זה לא 'טריקים' ואין כאן חלילה עקיפה של החוק, אלא תכנון מס לגיטימי, כזה שהחוק מאפשר ובמקרים מסוימים יש אפילו צפיה שתעשו את זה. לחלק מכם המשמעות יכולה להיות חיסכון של אלפי שקלים, ולאחרים אפילו הרבה מעבר לזה.
סוף שנת מס תמיד מגיע עם אותה שאלה שחוזרת על עצמה: מה עוד אפשר לעשות עכשיו, רגע לפני שהשנה נסגרת, ומה כבר מאוחר מדי לדחות לינואר. אלא שלדברי רו"ח עינת דואני, מומחית לענייני מיסוי, השאלה הזאת רחוקה מלהיות רק שאלה טכנית
של תזמון. "יש פער מאוד גדול בין דברים שאפשר להשלים בדיעבד במסגרת הדוחות, לבין פעולות שאם לא נעשו בפועל בתוך שנת המס", היא אומרת. "יש דברים שאם לא עשיתם בשנת המס הקודמת, בדיקה בינואר לא תמיד תעזור, אפילו אם הכול היה נכון על הנייר".
יש מהלכים שאפשר
לסגור גם אחרי סיום השנה, דרך התאמות חשבונאיות, אבל יש לא מעט פעולות שבהן הזמן עצמו הוא הגורם המכריע. אם הן לא בוצעו עד 31 בדצמבר, הן לא ייספרו לשנה הזאת ולא משנה כמה מוקדם תפתחו את הדוחות בינואר.
אז מה חייב לקרות עכשיו כדי שישפיע על המס, ואיזה משימות אפשר להשאיר להמשך?
"יש דברים שמאחר והם נמדדים לפי תקופת שנת המס, אם אנחנו רוצים שהם ייכנסו לאותה משבצת, לאותה קופסה, אנחנו חייבים לבצע אותם עד ה-31 בדצמבר", היא מסבירה. "אם עושים אותם אחרי, זה כבר נכנס לשנה העוקבת, ואין דרך לתקן את זה בדיעבד" חשוב להבחין בין פעולות חשבונאיות לבין פעולות משפטיות ומעשיות, "יש הפרשות שונות, כמו הפרשה לחוב אבוד או לירידת ערך, שאפשר לבצע לפני הגשת הדוחות, במסגרת התאמות חשבונאיות. אבל לא תמיד מכירים בהן לצורכי מס. לעומת זאת, כשמדובר בפעולות שמשפיעות ישירות על המס, יש דברים שחייבים להיעשות בפועל בתוך שנת המס".
- תושב אילת חשוד בהעלמת הכנסות של מיליון שקל
- "לשלם מס של 2% או לחלק דיבידנד?"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוגמה טובה לזה היא חלוקת דיבידנד. רבים מבעלי חברות מניחים שכל עוד את המס על הדיבידנד אפשר לשלם בתחילת השנה הבאה, גם עצם ההחלטה על החלוקה יכולה להמתין לינואר. בפועל, זה לא עובד כך. חלוקת דיבידנד אינה פעולה חשבונאית שניתן "להשלים בדיעבד", אלא החלטה משפטית לכל דבר. "גם אם את המס עצמו משלמים בינואר או בפברואר, ההחלטה המשפטית חייבת להתקבל עד סוף השנה. צריך פרוטוקול, החלטה של הדירקטוריון ושל האספה הכללית. מי שרוצה שדיבידנד ייחשב לשנת 2025, חייב שהמסמכים המשפטיים יראו שהחלוקה בוצעה השנה. אחרת זה פשוט לא זה".

OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה
דוח חדש של ה-OECD אומר כי בישראל יש המרה נמוכה בין רמת המיומנויות וההשכלה הגבוהה ובין איכות התעסוקה, שמתווספים לפערים גדולים במיומנויות ובכישורים המושפעים מהסטטוס הסוציו-אקונומי
דוח חדש של ה-OECD שפורסם השבוע מצביע על משהו שישראלים רבים מרגישים: לא משנה כמה נשקיע בהשכלה גבוהה וברכישת כישורים ומיומנויות רלוונטיים, ההשקעה לא בהכרח מיתרגמת לעבודה איכותית או לשכר גבוה. הדוח מצביע גם על פערים סוציו אקונומיים משמעותיים ועמוקים ברמת המיומנויות וכן על פערי תעסוקה מגדרים שאינם מצטמצמים. מהשוואה מול מדינות אחרות, בהן לימודים והכשרה על תיכונית יביאו לעלייה במיומנויות שתביא לעלייה ברמת השכר, בישראל הלימודים וההכשרה העל תיכונית לא תביא לעלייה של ממש ברמת המיומנויות. אצלנו גובה רמת ההשכלה משפיע באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות, ואינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות.
דוח OECD Skills Outlook 2025 בא לבחון את רמת המיומנויות התעסוקתיות במדינות החברות בארגון ואת המיומנויות הנדרשות בשוק העבודה במאה ה-21 ומהם הגורמים המשפיעים על רמת המיומנויות. עבור הדוח, מופו כ-3,500 מקצועות שונים שמאחוריהם כ-14,000 מיומנויות עבודה שונות. כאשר המיומנויות ההופכות לחיוניות ביותר בשוק העבודה המשתנה, זה שבצל האוטומציה והבינה המלאכותית, הן אוריינות, נומרציה, דיגיטל, יצירתיות ומעל הכל למידה מתמדת לאורך החיים. הדוח מלמד בבירור שהמיומנויות שלנו טובות יותר וברמה גבוהה יותר ככל שההשכלה שלנו גבוהה יותר, ולרוב כפועל יוצא מכך, יעלה הסיכוי שלנו להשתלב באופן אפקטיבי יותר בשוק העבודה ולהשתכר טוב יותר. אך בישראל גובה רמת ההשכלה משפיע אך באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות והיא אינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות.
בישראל השכלה אינה שווה מיומנויות
הדוח מעלה תמונה לא טובה עבור ישראל. דוח ה-OECD משווה בכל מדינה בין רמת המיומנויות של ציבור שלא מסיים לימודי תיכון ובין הציבור שלו יש השכלה על תיכונית.המיומנויות שנבחנות על ידי ה-OECD היא אוריינות ויכולת הבנת טקסט, יכולת פתרון בעיות כמותניות ופתרון בעיות מורכבות. במדינות כמו ניו זילנד או פינלנד רואים פער משמעותי בין שתי הקבוצות, עם סטיית תקן העומד על כ-0.72 וכ-1.16 סטיות תקן בהתאמה. המשמעות של כך היא כי רמת המיומנויות של הציבור שמסיים תיכון וממשיך ללימודים על תיכוניים היא משמעותית גבוהה יותר מרמת המיומנויות של אלו שלא.
לעומת פינלנד וניו זילנד, בישראל הפער נמוך בהרבה, עם כ-0.27 סטיות תקן במסלול מקצועי וכ-0.32 במסלול עיוני. המשמעות של הפער הוא כי בעוד שבמדינות אחרות ב-OECD נראה קשר חזק ועקבי בין עלייה ברמת ההשכלה לבין קפיצה גדולה במיומנויות חשיבה כמותית, בישראל ההשפעה של לימודים על תיכוניים היא מוגבלת הרבה יותר, ואין ללימודים על יסודיים או פוסט תיכוניים השפעה של ממש על המיומנויות של הציבור.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ובכל זאת, מהדוח עולה כי המסלול שמראה את הפער הגדול ביותר מאנשים ללא השכלה, הוא המסלול של לימודים אקדמאיים, בעלי תואר ראשון ומעלה, כאשר שאר המסלולים העל תיכוניים אינם מציגים סטיית תקן גבוהה כלל, מה שאומר שאלו לימודים והכשרות שאינם משפרים את המיומנויות באופן ניכר. למעשה, השכלה גבוהה מעלה את איכות התעסוקה ב-18 נקודות אחוז בממוצע.
