גיתם, תעשו מקום לגלר: נטוויז'ן צירפה את פובליסיס גלר נסיס למערך הפרסום
בזמן שהמגעים בין סלקום לנטוויז'ן למיזוגה של זו האחרונה לתוך סלקום ומחיקתה מהבורסה (בהינתן האישורים הנדרשים) מבשילים, החליטה הנהלת נטוויז'ן לצרף למערך הפרסום שלה את משרד הפרסום פובליסיס גלר נסיס. תזמון המהלך מעלה תהייה ויותר מכך מאותת על רצונה של נטוויז'ן לשמר מידה מסוימת של עצמאות ולא להעניק לגיתם BBDO את מלוא התקציב שבחודשים האחרונים אכן מטופל על ידם (עם יציאת JWT מתמונת התקציב ומעברם לפרטנר). גיתם מטפל בתקציב נטוויז'ן הכולל את תחום האינטרנט, השיחות הבינלאומיות ושירות הקו הביתי של החברה, ובנוסף מטפל בסלקום (יחד עם מקאן אריקסון). הרציונל הבסיסי אומר שלכאורה לגיתם (כמו כל משרד אחר בסיטואציה כזו) היה סיכוי גדול מאוד להשאיר אצלם את התקציב של נטוויז'ן במלואו, למרות שלא ידוע אם נסיונות כאלו מצד גיתם כלל יצאו אל הפועל. 2 סיבות עיקריות יכלו להשאיר את התקציב כולו בגיתם - הראשונה היא סיום העבודה של נטוויז'ן עם JWT והשתלטות על חלקו של JWT בתקציב, וסיבה נוספת היא העובדה שבעתיד הקרוב אמורה נטוויז'ן להיטמע בסלקום של נוחי דנקנר, במידה ויבשילו סופית המגעים (בה מטפל גיתם). מיותר להניח, אומר לאייס בכיר בענף הפרסום, שאם נטוויז'ן הייתה נשארת חברה עצמאית ולא כזו שעתידה להתמזג לתוך סלקום המהלך לצירוף גלר נסיס לא היה יוצא לפועל. החשש של נטוויז'ן מהיעלמות ה-DNA של החברה תוך כדי המיזוג עם סלקום הוא ככל הנראה הקטליזטור לצירוף גלר נסיס. תקציב הפרסום של 013 נטוויז'ן הוא בין המושקעים שיש בענף הפרסום. במהלך 2010 עמד התקציב על כ-18.2 מיליון דולר במחירי מחירון. אלו מהווים בפועל כ-29 מיליון שקלים. ב-2011 עד לנקודת זמן זו עומד התקציב על 8.4 מיליון דולר המהווים בפועל כ-13.4 מיליון שקלים. גיתם BBDO לא היו היחידים שטיפלו בנטוויז'ן. משרד נוסף שטיפל בתקציב היה JWT ישראל אך חלק הארי של התקציב ישב בגיתם. היקף התקציב בידי JWT מ-2010 עד למעבר של JWT לטיפול בפרטנר (לפני מספר חודשים) וויתור על נטוויז'ן עמד על כ-9 מיליון דולר במחירי מחירון. גלר נסיס עתיד להיכנס למערך הפרסום של נטוויז'ן בהלימה לחלקו של הקודם של JWT. פובליסיס גלר נסיס שהתמודד על תקציב פרטנר בזמנו ותקציב מירס ממנו פרש לפני תום המכרז (לאחר כניסתו של ראובני פרידן למכרז) איבד את תקציב 012 סמייל בו טיפל ב-6 השנים האחרונות לטובת גליקמן נטלר סמסונוב. התקציב של 012 מוערך בכ-17 מיליון שקל, כך שחזרת גלר נסיס לשוק השיחות והאינטרנט דרך 013 מאזנת עבורם במעט את השורה התחתונה בדוח"ות החברה ומחזירה את הצבע ללחיים במשרד הפרסום מקבוצת פובליסיס שחוזר לשוק התקשורת. בהודעה שפרסמה היום חברת נטוויז'ן אומר ניר שטרן, מנכ"ל החברה: "אני בטוח כי פובליסיס גלר נסיס, יחד עם גיתם BBDO, יתרמו רבות למערך של 013 נטוויז'ן ויסייעו לנו להמשיך ולהצליח בכל תחומי הפעילות של החברה. אין לי ספק כי הצוות של פובליסיס גלר נסיס יהווה שותף מצוין לעשייה המאתגרת שלפנינו".
- 6.משרד משעמם בתקופה הכי עלובה בחייו (ל"ת)מיכל 22/07/2011 07:29הגב לתגובה זו
- 5.שאפו! כיף לשמוע! בהצלחה לגלרים נסיסים ושות' (ל"ת)מישי 20/07/2011 13:36הגב לתגובה זו
- 4.מעניין מאוד 19/07/2011 17:31הגב לתגובה זועל זה שכל הפלנינג בראובני מתפרק.... אין שם מחלקה בכלל...
- 3.חתיך הגלר הזה, לאכול אותו! (ל"ת)סמירה ג'אבר 19/07/2011 15:35הגב לתגובה זו
- 2.דיגיטל 19/07/2011 14:15הגב לתגובה זואפשר לחשוב על מה כל הרעש ? גם ככה קובי אייזיק קובע שם הכל .
- מוכר (ל"ת)מי זה 19/07/2011 17:52הגב לתגובה זו
- 1.איש 19/07/2011 13:52הגב לתגובה זויאללה, חוזרים לעניינים

פיקדונות - איפה תקבלו את הריבית הטובה ביותר? בדיקה
מאפס ריבית בעו"ש ועד ריבית קבועה של 4.5% בשנה - מי הבנקים ההוגנים ומי הבנקים הלא הוגנים?
הריבית שאתם מקבלים על יתרה בחשבון הבנק שלכם היא מגוחכת. כדי לקבל סכום קצת פחות מגוחך, כדאי לכם להפקיד בפיקדון. אם אתם לא יודעים לכמה זמן להפקיד, כי כמעט אף אחד לא יודע מה התזרים שלו לחודש-חודשיים הקרובים, אז אתם תפקידו בפיקודנות יומיים, שבועיים או לחודש או שתוותרו על זה כי הם מספקים ריבית מאוד צנועה ברוב הבנקים. ואז מתקבלת תמונה מעיקה - למרות שכמכלול יש לנו - הציבור על פני זמן כ-230 מיליארד שקל בחשבון העו"ש, אנחנו מקבלים רק על 9% מהסכום הזה ריבית והיא נמוכה מאוד, שואפת לאפס. בעולם תקין היינו אמורים לקבל על הסכום הזה 3%-4%, כי הבנקים יודעים לייצר מזה הרבה כסף - כ-10%, אבל אין תחרות אמיתית על הכסף שלנו כי אין תחרות בין הבנקים.
וככה הבנקים מייצרים מהעו"ש רווחים של 20-23 מיליארד שקל (נטו כ-14-15 מיליארד שקל), בעוד שהם משלמים על זה מאות מיליונים בודדים. הבנקים מרוויחים בקצב של 36 מיליארד שקל בשנה, חלק גדול מהם בזכות הכסף בעו"ש. אגב, אם אתם במינוס זה כבר סיפור אחר - אתם משלמים ריבית של 10.6% בממוצע על מינוס.
הכסף שלכם יכול לייצר תשואה קבועה או תשואה משתנה (ריבית קבועה או משתנה). מכיוון שהריבית צפויה לרדת, הריבית המשתנה שתלויה בריבית במשק צפויה לרדת, ומכאן שכעת היא תהיה גבוהה יותר בידיעה שהיא תרד בהמשך. הקבועה מספקת ביטחון - מה שאתם מקבלים זה מה שיהיה לכל תקופת הפיקדון. ורק כדי להמחיש את ההבדל - אם אתם מקבלים הצעות לפיקדון שנתי בריבית קבועה של 4% או ריבית משתנה של 4.25%, אבל, לדעתכם, הריבית תרד בקרוב ל-1 השנה וכבר בקרוב, ברור שהריבית הקבועה מתאימה לכם יותר. אם אתם חושבים הפוך - שלא תהיה ירידת ריבית או שתהיה רק בעוד קרוב לשנה - אז הפיקדון בריבית משתנה כדאי לכם.
על פי מידע מעודכן של בנק ישראל, הריבית הקבועה הממוצעת לשנה היא 4.13% והריבית המשתנה היא 3.45%. קצת מוזר כי המשתנה אמורה להיות גבוהה יותר, אבל זה גם נובע מהצעות ואינטרסים של הבנקים. אם הם לא רוצים שתיקחו בריבית משתנה הם יספקו לכם הצעות בריבת נמוכה ומעט יקחו. בפועל, רוב הפיקדונות נלקחים במסלול של ריבית קבועה. הריבית הממוצעת - 4.13%, נמוכה ממה שיכולתם לקבל במק"מ - כ-4.25%-4.3%. מאז הריבית במק"מ מעט ירדה.
- הבינלאומי עם רווח שיא של 637 מיליון שקל ותשואה של 18.3% על ההון
- למה הבנקים זינקו והאם זה מוצדק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנה תמונה מלאה על ריביות ממוצעת ל-6-12 חודשים:

"80% משעות הטיסה של חיל האוויר - כטב"מים" - על לקחי המלחמה ועסקת הענק של אלביט
משרד הביטחון ירכוש מאלביט חימושים ב־900 מיליון שקל; ורד חיימוביץ' סמנכ"לית באלביט חשפה אמש את היקף השימוש בכטב"מים, האתגרים המבצעיים והשלב הבא - כשכטב"מים ומל"טים יקבלו החלטות תקיפה בעצמם
משרד הביטחון חתם על שתי עסקאות נפרדות עם אלביט בהיקף כולל של כ-900 מיליון שקל, לאספקת חימושים אוויריים מתקדמים. ההזמנה כוללת בין היתר טילי רמפייג', שפותחו לתקיפות מדויקות מעומק השטח, ומסוגלים לפגוע במטרות במרחק רב, מבלי להיחשף לטווח הפגיעה של מערכות ההגנה האווירית. לפי פרסומים זרים, טילים אלה שימשו בתקיפה רחבת היקף על אדמת איראן במבצע "עם כלביא" לפני כחודשיים, שגם כללה פגיעה במתקני גרעין ובמפעלי ייצור של טילים בליסטיים. צה"ל גם מזמין כטב"מים בכמות הולכת וגדלה מאלביט ומהתעשייה הביטחונית.
ורד חיימוביץ': "80% משעות הטיסה של חיל האוויר - על ידי מל"טים"
יום לפני ההודעה על העסקה, הופיעה ורד חיימוביץ’, סמנכ"לית מערכי מל"ט באלביט מערכות, בכנס "עם כלביא" שנערך באוניברסיטת תל אביב, שם הציגה סקירה רחבה שכינתה "אבולוציית מערכי הכטב"ם בלחימה". חיימוביץ’, שמנהלת את היחידה העסקית למל"טים באלביט וצברה ניסיון של מעל 25 שנה בפיתוח כלי טיס בלתי מאוישים, חיברה בין ההתפתחות ההיסטורית של המערכים לבין השימושים המבצעיים של השנים האחרונות, ובייחוד אלה שהגיעו לשיאם באירועי התקיפה באיראן. "היום כבר 80% מהשעות טיסה בצה"ל, בחיל האוויר, נעשות על ידי המלטים – שזה נתון מדהים בפני עצמו", אמרה.
היא חזרה להתחלה, בשנות השמונים ובראשית שנות התשעים, כאשר גובש המערך זה היה במחשבה לתת מענה אפשרי למתקפות על השריון ברמת הגולן. "המערכים האלה כמעט ולא שימשו לייעוד שלשמו הם נוצרו, וזה מה שיפה במערכי המלטים - הם יועדו למטרה אחת, ומבצעים היום הרבה משימות אחרות, כולל משימות עצמוניות מדהימות". לדבריה, ההתפתחות נבעה מהבנה שמל"ט הוא לא רק פלטפורמה טכנית אלא מערכת שלמה, עם יכולת לבצע משימות מגוונות ולהתפתח עם הצרכים המשתנים של שדה הקרב.
לדברי חיימוביץ', המערכה באיראן הוכיחה את יכולתם של הכלים הללו לפעול גם בתנאים מאתגרים במיוחד. חיימוביץ' הציגה סרטון מחיסול משגרים באמצעות מל"טים שפורסם על ידי דובר צה"ל, וציינה כי "במלחמת חרבות ברזל, 60% מהתקיפות של חיל האוויר נעשו על ידי כטב"מים". היא הוסיפה כי במהלך הלחימה נאספו "עשרות מיליונים של קמ"ר של מידע חזותי ברזולוציה גבוהה גם מלוויינים כמובן, אבל גם ובעיקר ממל"טים, מידע שהוא נכס לא רק בזמן אמת אלא גם לניתוח עתידי".
- אלביט זכתה בחוזה מערכות הגנה בהיקף של 260 מיליון דולר
- מכה לשוק הביטחוני? השפעת הסכם הסחר על השוק בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האתגרים והלקחים
חיימוביץ' הצביעה על שלושה אפקטים עיקריים מהמערכה הנוכחית: "האפקט של הגודל והכמות, לא הכרנו כמות כזאת של משימות מעולם; העובדה שהדברים קורים בו זמנית ומשתנים כל הזמן; והצורך שהמערך יתאים את עצמו לתכונות האלה". מערך המל"טים פעל 24/7, והתעשייה נדרשה לתמוך בכך סביב השעון. "הפעילו מל"טים מכל הסוגים והגדלים זה לא רק כלים קטנים, כפי שנוצרה תפיסה בעקבות מלחמת אוקראינה אלא כלים בכל הגדלים, עם מגוון סנסורים ואפקטורים, שידעו לשאת משימות מגוונות".