משרה נתניהו ועד למשפחת גרמזיאן - הדמויות שהיחצ"נים מפנטזים לייצג
יפה אפרתי מ"יפה אפרתי תקשורת":
איזו דמות היית חולמת לייחצ"ן? "הדמות אליה אני מתגעגעת, (את החלומות אני משאירה ללילה...) לתקשר היא סיביל גולדפיינר בעלים ומנכ"לית קום איל פו". למה דווקא אותה? "מעבר לתיקשור הרשת בראייה אופנתית/צרכנית, האתגר אותו ראיתי בעבודה מולה מעבר לעבודה השוטפת, לעיתים היצירתית, התחרותית, הינה הובלת אג'נדות חברתיות. מיצובה של גולדפיינר בעולם האופנה כמובילה חברתית בעלת אוריינטציה פמינסטית בידלה את מותג האופנה בהשוואה למותגי אופנה אחרים. הפעילות אותה הובלנו הייתה הראייה החברתית שמשכה אחריה את מותג האופנה למעלה. המותג ספג לעיתים הרבה ביקורת ובשל כך, קיבל חשיפה חסרת תקדים שהזינה את המותג". באיזו אסטרטגיה היית בוחרת? "הייתי ממשיכה את אותה אסטרטגיה, שפועלת בעולם האקטואלי/הפוליטי, שעולם זה הינו מהדינאמיים בתחום עולמות התוכן וממשיכה עם מיצובה של סיביל כמעצבת דעה חברתית". מה בהתנהלות הנוכחית בגזרת יחסי הציבור של גולדפיינר נראה לך היום שגוי או לא נכון? "חשוב לי לציין, כי גישתי הן בחיים המקצועיים והן בחיי האישים אינה להחזיר לאחור את הגלגל שהסתובב , צריך תמיד להמשיך הלאה. הגזרה הנוכחית בה פועל היום המותג ובהצלחה גדולה הינו תחום האופנה. לתחום האופנה בו פועל המותג קיימים מתחרים טובים וראויים, כולם עושים כמעט אותו דבר. אין בידול". מה תאחל/י לעצמכם לשנה. או למשרד. לכבוד השנה האזרחית החדשה? "לצוות המשרד ולי אני מאחלת: עבודה מאתגרת, מלאת תשוקה והצלחה וללקוחותיי, שותפות אמיתית. תודה מיוחדת למנהלות שלי; מאיה קוז'ניצקי מנהלת תחום האופנה והטיפוח, נטע הר-לב מנהלת תחום השיווק ונעמה שפירא מנהלת יחסי הציבור של יוניליוור ישראל".
איתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ' מ"בן-חורין אלכסנדרוביץ' אסטרטגיה ותקשורת"
איזו דמות הייתם חולמים לייחצ"ן? "היינו שמחים לעבוד עבור ברק אובמה בישראל- לשיפור תדמיתו בישראל-בקרב הישראלים". למה דווקא אותו? "אובמה הוא דמות היסטורית, בעלת חשיבות עצומה. מעבר לצבע עורו, אובמה מייצג גישה חדשה ורעננה לעולם- גישת הגישור והפיוס, הסתכלות יותר על העתיד ופחות על העבר. בישראל הוא נתפס כשונא ישראל, למרות שראינו שגם 'אוהבי ישראל' לא הצליחו להביא אותנו להישגים גדולים יותר. אם היה יותר אמון באובמה, ניתן היה לקדם ביתר קלות את השלום. לאובמה אינטרס עליון בפתרון הסכסוך במזה"ת כסמל להצלחת מנהיגותו החדשה. הסכסוך מנוהל כרגע באופן שלא יביא לכל פתרון ללא צעד משמעותי ודרמטי שישנה את החשיבה בלב העם הישראלי מעל ראש המנהיגות שמעוניינת בהמשך ניהול המצב והשרדות פוליטית". באיזו אסטרטגיה הייתם בוחרים? "יצירת תחושה של חשיבות הנושא אצל הנשיא והעם "האמריקאי, דחיפות שיוצרת מומנטום ומהלך דרמטי (בדומה להשפעת מהלך סעאדת). ראשית, הייתי מביא אותו לישראל וחושף אותו בפני הציבור בצדדים החזקים שלו- נאום בכיכר רבין בפני העם הישראלי שבו הוא מציג את תוכנית אובמה לשלום שבה הוא פונה ישירות אל העם. אובמה עשה טעות כאשר נאם רק במצרים והוא צריך ליצור גם בישראל אוירה של אמון. לאחר מכן, הייתי מייצר קמפיין מתמשך של אותה תוכנית שלום, כנייר המשמעותי האמיתי הנמצא על השולחן, כולל מומחים מכל הצדדים שיתמכו בה ומייצר לובי משמעותי". מה בהתנהלות הנוכחית בגזרת יחסי הציבור של אובמה נראה לכם היום שגוי או לא נכון? "אובמה לא הבין את החשדנות ואף הגזענות הבסיסית שיש כאן, ועל כן הוא פחות השקיע בציבור הישראלי. הישראלים לא ילכו אחרי מנהיג שנראה להם לא אובייקטיבי, ומכיוון שנושא השלום במזה"ת חשוב לאובמה, עליו לעשות כאן את האקסטרה מייל". מה תאחלו לעצמכם לכבוד השנה האזרחית החדשה? "שהצוות שלנו ימשיך להתפתח ולפרוח וליהנות מהעשייה שבמקצוע המעניין ביותר בעולם".
איזו דמות היית חולמת לייחצ"ן? "את שרה נתניהו". למה דווקא אותה? "מדובר באחת הדמויות השנואות והבעייתיות מבחינה תקשורתית, מזה שנים רבות במדינת ישראל. שרה נתניהו היא דמות מאתגרת מבחינה מקצועית הנמצאת בפוקוס התקשרותי, אך תמיד מסוקרת לשלילה ונמצאת בעין הסערה הפוליטית, המייצרת שערוריות גם מבלי שבעלה, ראש הממשלה, נמצא שם". באיזו אסטרטגיה היית בוחרת? "בניית האסטרטגיה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו: מצריכה תפיסה תקשורתית שונה, המעמידה אותה במרכז הקונצנזוס הישראלי. אסור ששרה נתניהו תהייה מזוהה עם האג'נדה הפוליטית של בעלה להפך היא צריכה להתקרב כמה שיותר למיין סטרים הישראלי ולהכתיב אג'נדה חברתית הנוגעת בכל שכבות האוכלוסייה. מאז ומתמיד נשות נשיאים ונשות ראש ממשלה גם בארץ ובעולם היוו מודל לחיקוי בסגנון הלבוש והסטייל האישי והייחודי שלהן. במקרה הנ"ל נתניהו משדרת ארכאיות, ניכור וחוסר הבנה בסטייל. היא בדרך כלל מעוררת גיחוך . כמו כן היא אשת ראש הממשלה, אחת היחידות בהיסטוריה, המחזיקה במשרה מלאה כפסיכולוגית, בשרות הפסיכולוגי של עיריית ירושלים דבר אשר לא מונף תקשורתית ויש בו אמירה ומסר מאד חשוב עבור נשים רבות. במסגרת הטיפול התקשורתי יש למנף את הקריירה שלה שתהווה השראה לנשים המעוניינות לבנות קריירה עצמאית. היינו ממליצות לה לקדם את הנושא הזה כאג'נדה נשית חברתית התומכת ומקדמת נשים במקומות עבודה. התרומה החשובה והקריטית ביותר לשרה נתניהו תהייה ב "גיוס" התקשורת לטובתה, לטובת מעשיה ופועלה לקידום אג'נדות חברתית ולא פוליטית". מה בהתנהלות הנוכחית בגזרת יחסי הציבור של נתניהו נראה לך היום שגוי או לא נכון? "אין ספק שטעות מספר 1 של הגב' נתניהו הינה החשיפה התקשורתית הרחבה של מעורבותה והשפעתה על ראש הממשלה- ביבי נתניהו. כמן כן חשיפת הפאן האישיותי המורכב שלה כאשת שררה, תככנית ומנותקת מהעם- הזיקו לתדמית התקשורתית במשך שנים". מה תאחלי לעצמך לכבוד השנה החדשה? "שנת 2011 קריטית בענף יחסי הציבור בשל כניסתו האגרסיבית של עולם הניו מדיה בענף התקשורת הישראלי. אנו מאחלות למשרד להטמיע ולחזק נכון את חוג לקוחותינו בשימוש מושכל במדיה החדשה ולצמוח איתם יחד".
אלי שקד, מ"שקד תקשורת" איזו דמות היית חולם לייחצ"ן? "את משפחת גרמזיאן הקנדית שמאותתת כי היא נכנסת לפעילות בישראל בתחומי האנרגיה והנדל"ן". למה דווקא אותה? "מדובר במשפחה עם רקורד עסקי מוכח ושווי נכסים המוערך במיליארדים. אם הפרסומים האחרונים אודותיה נכונים, אז נראה כי היא מתכננת לפעול בצורה רחבה, לרכוש חברות מתחומים שונים ולעשות כאן דברים משמעותיים ומעניינים מבחינה עסקית ציבורית ותקשורתית". באיזו אסטרטגיה היית בוחר? "ככלל, חשיפה תקשורתית מתונה ומדודה ושמירה על פרופיל נמוך. לתת לפעילות העסקית לדבר בזכות עצמה. הבלטה ותקשור החוצה אך ורק של השקעות ומהלכים עסקיים משמעותיים ורק במידה והפרסום משרת אינטרס עסקי-ציבורי מובהק. כמו כן, הימנעות מראיונות אישיים או כתבות פרופיל יזומות שלא תורמים לקידום מהלכים עסקיים". מה בהתנהלות הנוכחית בגזרת יחסי הציבור של המשפחה נראה לך היום שגוי או לא נכון? "חשיפת יתר. גל הפרסומים הרחב אודות המשפחה והאפשרות כי תפעל בישראל גבל בפולקלור ונראה כי הרבה מאוד גורמים ניסו לרכב על השם גרמיזיאן. לא בכדי כניסתה האפשרית של המשפחה לפעילות בארץ הוזכרה בנשימה אחת עם כניסתו של ארקדי גאידמק". מה תאחל לעצמך לשנה. או למשרד. לכבוד השנה האזרחית החדשה? "המשך התרחבות וצמיחה". רונית שטרן ועליזה חורי מ"שטרן אריאלי יחסי ציבור"
איזו דמות הייתן חולמות לייחצ"ן? "את שרת החוץ האמריקאית הילארי קלינטון". למה דווקא אותה? "הילרי קלינטון מייצגת בעייננו דמות שבנתה את עצמה לצידו של מנהיג ואדם כריזמטי. למרות שעמדה בצילו שנים רבות הצליחה לפרוץ ולבנות אג'נדה מדינית, פוליטית וחברתית סדורה, ולבנות את עצמה כמותג העומד בפני עצמו - לא נחמדה, אך ישירה, יעילה ובעיקר מצליחה". באיזו אסטרטגיה היית בוחר/ת? "המטרה: להריץ את הילרי קלינטון לנשיאות ארצות הברית, ולהצליח. לאחר שהצליחה כשרת חוץ מבחינה אסטרטגית יש לשנות את התפיסה הציבורית כלפיה ולמצב אותה כמספר 1, כיוזמת ומניעה גם תהליכים כלכליים וביטחוניים". מה בהתנהלות הנוכחית בגזרת יחסי הציבור של אותה דמות נראה לך היום שגוי או לא נכון? "הילארי קלינטון הגיעה לנקודה בה היא זקוקה ליותר מרחב ציבורי ולעבור ממספר 2 (לצידו של בעלה, לצידו של אובמה) למספר 1 בזכות עצמה". מה תאחלנה לעצמכן לכבוד השנה האזרחית החדשה? "להמשיך ולבסס את תחום הניו מדיה באמצעות חברה בת של שטרן אריאלי Talking Heads -המאפשרת לנו ליישם רעיונות פורצי דרך בתחום המדיה החברתית בסטנדרטים בינלאומיים, כפי שעשינו השנה. ובמקביל להמשיך ולפתח כלי מדידה שיאפשרו להעריך באופן איכותי את הפעילות התקשורתית המתבצעת עבור הלקוח". שרי ישראלי מ"שרי ישראלי יחסי ציבור" איזו דמות היית חולמת לייחצ"ן? "את מדונה". למה דווקא אותה? "אין אשה שלא מעריצה את מדונה. היא עוצמתית ומצליחה לשלב את העולם העסקי יחד עם חיבור עמוק לנשיות ולרוחניות שלה". מה בהתנהלות הנוכחית בגזרת יחסי הציבור של מדונה נראה לך היום שגוי או לא נכון? "המסר של מדונה הלך והתעמעם בשנים האחרונות. אם נשאל אנשים מה עולה להם בראש כשהם שומעים את השם "מדונה" נשמע מסרים שונים ולפעמים מנוגדים". באיזו אסטרטגיה היית בוחרת? "הייתי מייעצת למדונה לנהל את המותג "מדונה" והמוניטין שלה בצורה יותר ממוקדת בבניית תוכנית אסטרטגית סדורה. תוכנית כזו משלבת את כל הפרמטרים של הובלת מותג, הכוללת את הפן העסקי, החשיפה התקשורתית, הערכים והמסרים של המותג ויוצרת אפקטיביות תקשורתית גבוהה ותוצאות עסקיות מצוינות". מה תאחלי לעצמך לכבוד השנה האזרחית החדשה? "למשרד מאחלת לעובדיי שימשיכו לעשות את עבודתם ממקום של הנאה ויצירתיות עם המון הגשמה עצמית וסיפוק אישי. לעצמי - שאמשיך לפתח את היכולות העסקיות והניהוליות במשרד לצד אמהות,זוגיות וחברות טובה".
איזו דמות היית חולם לייחצ"ן? "רציתי לומר סר ריצ'רד ברנסון, אבל הלכתי בסוף על ברלוסקוני". למה דווקא הוא? "פרויקט מאד מאתגר שכרוך בהרבה עבודה אישית על הרגליו ומנהגיו האישיים של הבנאדם. איש עם המון כוח ומלא אירועים תקשורתיים רועשים. מאד אהוב ונערץ בארצו ויחד עם זאת מעורר הרבה אנטגוניזם. הטיפול בו אמור להיות קל, שכן כל שיפור הכי קטן בהתנהלות שלו, כבר ייצר שיפור משמעותי בתדמית". באיזו אסטרטגיה היית בוחר? "קודם כל מרגיע אותו קצת עם השיגועים. ברגע שזה יתקיים, הדרך לשיפור התדמיתי סלולה". מה בהתנהלות הנוכחית בגזרת יחסי הציבור של ברלוסקוני נראה לך היום שגוי או לא נכון? "אתם מתכוונים חוץ מפרשיות המין ופליטות הפה...?" מה תאחל לעצמך לכבוד השנה האזרחית החדשה? "שכל הצוות המדהים הנוכחי של המשרד, בראשות מנהליו אורנית דהרי, יניב לייבוביץ' ואביבית שרון, יישאר לעבוד איתנו ויהיה לו בית חם וכיף, ושנצרף לנו עוד אינספור בנים חדשים למשפה - בדמות עובדים, לקוחות וחברות בנות שעוסקות בתחומים משיקים".