גוגל ME: התוכנית של ענקית החיפוש להביס את הרשת החברתית פייסבוק

מה צריכה לעשות גוגל עם מאות מיליוני מנויים בג'ימייל ועשרות מיליוני בתי עסק בגוגל פלייסס, במסגרת התחרות עם פייסבוק? הראל עילם מסביר

בחודשים האחרונים צצו שמועות עקשניות במיוחד שגוגל עובדת על רשת חברתית חדשה המתחרה לפייסבוק. קווין רוז ואדם דאינג'לו דיווחו על כך לפני 3 חודשים, החברה החלה להקים קבוצות מיקוד העוסקות ברשתות חברתיות ואף פרסמה את החזון שלה לעתיד הרשתות החברתיות. בנוסף, היא החלה לרכוש חברות מתחום המדיה החברתית על ימין ועל שמאל ואחד מעובדי פייסבוק ציין באחת ממסיבות הערב של טק-קרנצ' שמסמכי הפיתוח המלאים של גוגל מי דלפו. אז מה היא בדיוק גוגל מי, והאם היא תצליח להדיח את פייסבוק מתואר הרשת החברתית הגדולה בעולם?

לגוגל בהחלט יש את המשאבים לבנות מתחרה ראוי לפייסבוק. בין השאר, לחברה יש מסדי נתונים ענקיים - ישנם קרוב ל-200 מיליון משתמשי ג'ימייל, עשרות מיליוני בתי עסק ואתרים בגוגל פלייסס ועשרות מיליוני משתמשים הרשומים לבאזז ואורקוט, הרשתות החברתיות הקודמות של גוגל. בנוסף, ענקית החיפוש עובדת כיום על חנויות אפליקציות רשת, מדיה ומשחקים. חשוב מכך, מה שגוגל אינה יכולה לפתח היא יכולה לרכוש - לחברה יש למעלה מ-30 מיליארד דולר בכסף נזיל והיא כבר רכשה רשת חברתית לגיימרים, פלטפורמת סחורה וירטואלית ומספר מפתחות משחקים. כעת עולות 2 שאלות - האם גוגל יכולה להדביק את הפער ואם כן, כיצד תעשה זאת?

לגבי השאלה הראשונה: ברמה התיאורטית כן, גוגל יכולה להדביק את הפער. פייסבוק מובילה את המהפכה החברתית אבל ככל שפייסבוק צומחת גם רשתות חברתיות אחרות צומחות לצידה ואיתה. בשנה האחרונה פייסבוק המירה את עצמה מרשת חברתית לחברה המנסה להיות, בדומה לגוגל, חלק אינטגרלי מתשתית האינטרנט. הגרף החברתי הפתוח של פייסבוק, פלטפורמת פייסבוק קונקט וכפתור הלייק מותקנים במאות אלפי אם לא מיליוני אתרים. בו זמנית, פחות ופחות משתמשים מתחברים לאתר פייסבוק אלא מקבלים את הפיד החברתי שלהם - הכולל גם את טוויטר, באזז, מייספייס ושאר הרשתות - דרך אפליקציות סלולר ורשת חיצוניות.

לכתבה המלאה באתר 140 - לחצו כאן

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה