USA Today יהפוך לחברת מדיה - מפטר 130 עובדים ויתרכז בתוכן לסלולר
חברת המקומונים הגדולה ביותר בארה"ב, 'גאנט', הכריזה על רה-ארגון במסגרתו יהפוך עיתון הדגל שלה - USA Today - לחברת מדיה. החברה החדשה תתרכז בדיווחי חדשות, ספורט ותוכן דיגיטלי וסלולר, ותתנסה במודלים עסקיים חדשים שיקשרו בין תוכן ומכירות. השינויים יכנסו לתוקף מחר (שני). מניות החברה עלו בתגובה ב-4.4%.
החברה הגדירה את שוק הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח כיעד אסטרטגי, ותתרכז פחות בדפוס. סטיב קורץ, ראש מחלקת הדיגיטל, הפך להיות סמנכ"ל לענייני פיתוח דיגיטל. בין השאר 'גאנט' שוקלת לגבות כסף על אפליקציית האייפד שלה ולהיכנס לשיתופי פעולה עם חברות קמעונאיות ותוכן אחרות.
מספר גופים אזרחיים כבר הביעו דאגה שהמדיניות החדשה עלולה לפגוע בחופש העיתונות. המוציא לאור דייוויד הונק ביטל את ההאשמות ואמר כי "בשום מקרה לא נפגע ביושר שלנו. איני רואה בעיה במציאת דרכים חדשות לבנות את האסטרטגיה שלנו בדרך שתעבוד עבור מפרסמים".
USA Today הוא העיתון השני בגודלו בארה"ב מבחינת תפוצה, עם 1.8 מיליון מנויים. עם זאת, מצבו של העיתון התדרדר בשנים האחרונות - הוא איבד 25% מהמנויים שלו בשנה האחרונה ו-וול סטריט ג'ורנל עקף אותו כעיתון הנפוץ ביותר בארצות הברית. לג'ורנל יש כיום 2.1 מיליון מנויים, כאשר 400 אלף מהם הם אונליין.
במסגרת הרה-ארגון גאנט פיטרה 9% מהצוות - 130 כתבים ואנשי תוכן, ועברה ממודל של 4 מחלקות חדשות ל-13 קבוצות תוכן, העוסקות בין השאר בתחקירים, רכב, לייף סטייל, תיירות, בריאות, וחדשות כלכליות. מחלקת הספורט תהיה עסק נפרד עם מותג חדש - USA Today Sports. החברה גם עיצבה מחדש את האתר, שכולל כעת 14 שטחי פרסום.
לכתבה המלאה באתר 140 -