שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות

הסכם קיבוצי חדש ברשות המסים: תוספות שכר ושיפור תנאים לעובדים

כ-1,500 עובדי רשות המסים ייהנו מהטבות משמעותיות לאחר החתימה על ההסכם

אביחי טדסה | (2)

ההסתדרות, משרד האוצר, רשות המסים, ועד מס הכנסה ומיסוי מקרקעין וועד המכס והמע"מ, חתמו היום על הסכם קיבוצי חדש המשפר את תנאיהם של כ– 1,500 עובדים ברשות המסים. בין עיקרי ההסכם: תוספת שכר ליסוד למפקחים באגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין ולמבקרים באגף המכס והמע"מ בגובה 2,000 שקל; תוספת שכר ליסוד לחוקרים באגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין ואגף המכס והמע"מ בגובה 1,600 שקל; סכום שיוקצה לתיקון עיוותים למפקחים והמבקרים ברשות המסים.


יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "במצב הקריטי בו אנחנו נמצאים אני חושב שרשות המסים היא בין מקומות העבודה החשובים ביותר. ההסכם הזה היה לא פשוט ואני חושב שהרחבנו אותו לציבור עובדים יותר גדול. אני מברך על ההסכם הזה, הסכם מורכב, אבל כמו בכל הסכם יש כאן תוצאה טובה. כולנו שותפים למאמץ הזה, והמבט שלנו הוא לעבר העתיד. אני מודה לכל המעורבים בהסכם". 


הממונה על השכר במשרד האוצר, אפי מלכין: "ההסכם הזה הוא מאוד משמעותי ויאפשר למדינה לתעדף את האנשים המקצועיים ביותר. אנו רואים בו השקעה שתעזור לרשות המסים לעמוד באתגרים שלה, במיוחד אלו שנוצרו בעקבות המלחמה, ובאתגרים בעתיד". 


מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ: "ההסכם ההיסטורי שנחתם היום ברשות המסים עם המפקחים, המבקרים והחוקרים, הינו בעל חשיבות מכרעת לעמידת רשות המסים באתגרים הרבים המונחים על כתפיה. ההסכם הינו חלק מסדרת הסכמי שכר שיש לחתום עם עובדי רשות המיסים במערכים השונים ואכן בחודשים הקרובים ינוהל מו"מ אינטנסיבי על מנת שכלל עובדי הרשות יקבלו את השכר הראוי. ברצוני להודות למי שנטלו חלק במו"מ, בראש ובראשונה למנכ"ל האוצר ולממונה על השכר ולאנשיו, ליו"ר ההסתדרות וליו"ר הסתדרות עובדי המדינה ולאנשיהם, לגב' אתי גבאי מוראלי סמנכ"לית בכירה להון אנושי ברשות המסים. תודה מיוחדת למר ואדים אבנשטיין, יו"ר ועד עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין ולמר דורון שזו יו"ר ועד עובדי המכס והמע"מ אשר התעלו לגודל השעה והובילו להסכם שכר תקדימי. ומעל הכל תודה לכלל עובדי רשות המסים אשר בעבודתם המסורה שמרו על החוסן הכלכלי של מדינת ישראל באחת השנים הקשות בתולדותיה". 


יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי: "למפקחים באגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין ולמבקרים באגף המכס והמע"מ והחוקרים ברשות המסים, תפקיד חשוב ומרכזי באיתנות הכלכלית של מדינת ישראל ושמירה על הכנסות המדינה. תוספת השכר לתפקידים אלה תסייע לרשות המסים לקלוט עובדי מדינה איכותיים ומקצועיים תוך יצירת תפקידים אטרקטיביים ברשות המסים. הסכם זה הינו שלב ראשון בטיפול בסקטורים ספצייפים, כאשר בשלב השני ההסכם יגע ביתר עובדי רשות המסים המסורים באגפים אלה. אני מבקש להודות ליו"ר ההסתדרות, מר ארנון בר דוד, ליו"ר ועד עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, ואדים אבנשטיין, וליו"ר ועד עובדי המכס והמע"מ, דורון שזו, וכן ליו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות עובדי המדינה ומחזיק תיק רשות המסים – עו"ד ארז אופינקרו, על תרומתם למען העובדים וקידום ההסכם הקיבוצי". 


יו"ר הועד הארצי של עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, ודים אבנשטיין: "עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין הינם עובדים מסורים וראויים להערכה רבה על תרומתם למדינת ישראל תוך שמירה על הכנסות המדינה. ההסכם מביא לידי ביטוי את ההוקרה והתגמול הראוי לחוקרים והמפקחים באגף, ובקרוב נצעד להסכם קיבוצי נוסף ליתר עובדי רשות המסים. אני מבקש להודות ליו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי, מחזיק התיק בהסתדרות עובדי המדינה עו"ד ארז אופינקרו, ולמנהל רשות המיסים שי אהרונוביץ והנהלת רשות המסים". 


יו"ר הועד הארצי של עובדי המכס והמע"מ, דורון שזו: "המבקרים והחוקרים באגף המכס והמע"מ עובדים לילות כימים למען מדינת ישראל תוך סיוע ועמידה באתגריה הכלכליים, ועל כן ראויים למלוא התגמול בהסכם הקיבוצי. ההסכם יאפשר לקלוט ולשמר עובדים מקצועיים ואיכותיים ברשות המסים. בשלב הבא, נדרש להתייחס לאוכלוסיות נוספות באגף המכס והמע"מ בשים לב לאתגרים השונים העומדים לפתחה של רשות המסים. אני מבקש להודות ליו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי, מחזיק התיק בהסתדרות עובדי המדינה עו"ד ארז אופינקרו, ולמנהל רשות המסים שי אהרונוביץ והנהלת רשות המיסים". 

קיראו עוד ב"בארץ"


את המשא ומתן מטעם ההסתדרות ליוו: יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי, יו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות עובדי המדינה ומחזיק תיק רשות המסים, עו"ד ארז אופינקרו, עו"ד מאיה פרנקו מהלשכה המשפטית לאג"מ בהסתדרות בראשות עו"ד חנה שניצר, ודים אבנשטיין, יו"ר הוועד הארצי של עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, ודורון שזו, יו"ר הוועד הארצי של עובדי המכס והמע"מ. מטעם משרד האוצר: הממונה על השכר במשרד האוצר, אפי מלכין, סגן בכיר לממונה על השכר, חנן לזימי, רכז משרדי ממשלה, אביתר דוק, רפרנטית משרדי ממשלה, פנינה שמולוביץ, עו״ד ארז אנצויג, עו״ד אייל שני, עו"ד מאור לזר ועו"ד ערן כהן מהלשכה המשפטית באגף שכר והסכמי עבודה. מטעם רשות המסים: מנהל רשות המיסים, שי אהרונוביץ וסמנכ"לית בכירה הון אנושי, אתי גבאי מורלי.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גוגו 19/01/2025 07:19
    הגב לתגובה זו
    לא צריך קיבוצים והסתדרות ואוכלי חינם
  • 1.
    גובה המכס 18/01/2025 14:46
    הגב לתגובה זו
    זה רק סקטור אחד מכלל העובדים מתי יקבלו כלל העובדים במכס ומעמ הסכם שכר
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד. 

משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים"

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?