טילים צפונה מאשקלון: "פער המחירים בין אשקלון לאשדוד צפוי להצטמצם"

כך מעריך הרצל ברזילי, זכיין אנגלו סכסון באשקלון, בריאיון ל-Bizportal
איריס בר טל |

"להערכתי, אחת מהשלכות המצב הביטחוני הוא שפערי מחירי הנדל"ן בין אשקלון לאשדוד יצטמצמו מכ-30% לטובת אשדוד לכ-20% שכן גם אשדוד נכנסה לטווח הטילים", כך מציין הרצל ברזילי, זכיין אנגלו סכסון באשקלון.

לדברי ברזילי, בעבר הגראדים שנפלו באשקלון, עשו רק טוב למחירי הנדל"ן בעיר. לפני כשלוש שנים כשדיברו על קסאמים וטילים שעלולים ליפול באשקלון, נבלמו עליות מחירי הנדל"ן, ואנשים ישבו על הגדר, ולעומת זאת דווקא לאחר נפילת הטילים, לפני כשנתיים החלו המחירים לעלות, והשלימו עלייה של כ-20% , כשנכון לעכשיו קיימת רגיעה במחירים.

לקוח של ברזילי, המעוניין לשדרג את מגוריו מדירה לבית צמוד קרקע מספר ל-Bizportal: "בעבור דירת 4 חדרים, בשטח 135 מ"ר, הצופה לים, הציעו לי 850 אלף שקלים, אבל אני דורש 870 אלף שקלים, שכן גם בעל הבית צמוד הקרקע לא מעוניין להוריד לי את המחיר- ציפיתי למחיר של 1.3-1.5 מיליון שקלים לבית בשכונת אפרידר או שכונת ברנע, בשטח 200 מ"ר על מגרש של 400 מ"ר, הזקוקו לשיפוץ, אבל בעלי הבתים מתעקשים על מחיר של 1.8-2 מיליון שקלים"

לדברי ברזילי, בשנתיים האחרונות זוכה אשקלון לביקושים מצד משפרי דיור- הן מקומיים והן מאשדוד ומשדרות. ייתכן שההכרזה על אשקלון כאזור פיתוח א' תתרום אף היא לשיפור התעסוקה בעיר ולהעלאת הביקושים."דווקא המשבר העולמי יכול לסייע לאשקלון, עם מעברם של מפעלים לאזור בשל הרצון לחסוך בעלויות", מוסיף ברזילי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

הדס מינקה ברנדהדס מינקה ברנד

"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"

הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל


זיו וולף |
נושאים בכתבה כלכלה

תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.

היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".

אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".

מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.

"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".