מניית אורמת זינקה 3.4%: "החברה ניצבת לפני קפיצת המדרגה הגדולה ביותר מאז שנת 2004"

כך אומר מנהל המחקר של כלל פיננסים, ומוסיף: "מחיקות החברה אינן משמעותיות במיוחד". המניה זינקה ב-15% במהלך 8 ימי המסחר האחרונים
ישראל הס |

מניית חברת אורמת, הפועלת בתחום האנרגיה החלופית בעיקר גיאותרמית, סגרה את יום המסחר בעליות שערים חדות. מניית החברה נפלה בחודש אפריל השנה למחיר בו נסחרה בתחילת 2006, ירידה של 36%.

החברה פרסמה אמש את דוחותיה לרבעון הראשון של 2008 עם גידול של יותר מ-11% בהכנסות ומעבר מהפסד ברבעון הראשון של 2007 לרווח של 9.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2008. החברה דיווחה גם על מחיקה של 1.8 מיליון דולר כתוצאה ממשבר הסאב פרים.

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים אמר היום בשיחה עם Bizportal כי "מחיקות החברה אינן משמעותיות במיוחד וזאת מכיוון שלחברה 35 מיליון דולר המושקעים בנכסי ה-ARS (מגובי המשכנתאות) שזה סכום זניח ביחס לשווי חברה של כ-1.5 מיליארד דולר".

"סיפור המחיקות הוא כמעט חסר משמעות. העניין העיקרי בחברה הוא ההתקדמות המשמעותית לקראת קפיצת מדרגה בפעילות. השאלה העיקרית היא איך החברה תשלים את הפרוייקטים שלה עד סוף השנה והאם היא תעמוד בתקציב ובלוח הזמנים להשלמת פרוייקטים אלה?"

בן זאב מסר עוד כי "לחברה אתגרים תפעוליים כבירים, כל פרוייקט הוא ענק בהיקפיו והעמידה ביעדי התקציב כמו גם העמידה בלוחות הזמנים אינה פשוטה. צריך להבין שמדובר בתוספת של 20% בשנה לכושר הייצור של אורמת".

"הצלחת החברה חשובה הן מבחינה עסקית והן מבחינה תמחורית. אני מעריך כי זוהי קפיצת המדרגה הגדולה ביותר מאז שנת 2004 בפניה עומדת החברה. עם זאת, הפרוייקטים הגדולים בפניהם עומדת אורמת מספקים צפי לבאות לגבי צמיחתה של החברה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שדה תעופה טיסה טיסות נתב"ג
צילום: ISTOCK

חנוכה באוויר: כ-508 אלף נוסעים צפויים לעבור בנתב״ג

ברשות שדות התעופה מדווחים על עלייה של כ-50% לעומת החג בשנה שעברה, עם ימים שחוצים את רף ה-60 אלף נוסעים. התנועה מתקרבת לרמות שנראו בשנות שיא, והעומסים צפויים להתגבר סביב גלי ההמראות

ליאור דנקנר |

חנוכה דוחף את התנועה בנתב״ג למעלה, ובאוויר כבר מרגישים את זה. זו לא רק תחושה של “יותר אנשים עם מזוודות”, אלא חזרה של קצב עבודה גבוה יותר לאורך היום. לפי הודעת רשות שדות התעופה, במהלך חג החנוכה צפויים לעבור בנמל התעופה בן-גוריון כ-508 אלף נוסעים בטיסות בינלאומיות, עלייה של כ-50% לעומת תקופת החג אשתקד. מבחינת נתב״ג, זה מתרגם ליותר תנועת נוסעים בשעות הבוקר והערב, יותר לחץ על השרשרת התפעולית, והרבה פחות “מרווח נשימה” בין גלי הטיסות.

ברשות מציינים שגם פתיחת חופשת החנוכה במערכת החינוך תרמה לעלייה בביקושים, ובשילוב חזרת חברות תעופה וקווים לתדירות גבוהה יותר, מתקבלת תנועה שמזכירה יותר את דפוסי סוף השנה שהיו מוכרים לפני התקופה האחרונה. בפועל, בתקופות כאלה הביקוש לא מגיע רק מנופשונים קצרים, אלא גם מנסיעות משפחתיות, ביקורי קרובים, וחופשות שמתיישבות על כמה ימי חופש רצופים, מה שמעלה את העומס גם באמצע השבוע ולא רק בסופי שבוע.


כבר עכשיו רואים עומס, ויש עוד שלושה ימי שיא בדרך

אחד מימי השיא חל כבר היום, יום ראשון, ה-14 בדצמבר, עם כ-65 אלף נוסעים שעוברים בנתב״ג. המספר הזה לא נשאר על הנייר. הוא מורגש בשטח בצ’ק אין, בבידוק, באזורי העלייה למטוס וגם בנתיבים הפנימיים של הטרמינל. לשם השוואה, בדצמבר 2023, בתחילת המלחמה, ביום העמוס ביותר של חנוכה עברו כ-20 אלף נוסעים בלבד, פער שמחדד כמה מהר השוק יודע “להתכווץ ולהתרחב” בהתאם למצב.