חברת החשמל הפסידה 101 מיליון שקל בשנת 2007; גידול ברווח הנקי ברבעון הרביעי

מהחברה נמסר כי השימוש בסולר ודלקים יקרים בעקבות העלייה בביקושי החשמל הוא הגורם המרכזי להפסד
משה בנימין |

חברת החשמל סיימה את שנת 2007 בהפסד של 101 מיליון שקל, לעומת רווח של 262 מיליון שקל בשנת 2006. כך עולה מהדוחות הכספיים של חברת החשמל שאושרו ביום חמישי האחרון על ידי דירקטוריון חברת החשמל, בראשות יו"ר הדירקטוריון, מוטי פרידמן.

מהדיון בדירקטוריון עולה, כי אחד הגורמים העיקריים להפסד שנרשם הוא שימוש בדלקים יקרים ובעיקר סולר, שלא הוכר על ידי הרשות לשירותים ציבוריים חשמל לתעריף החשמל.

חברת החשמל סיימה את שנת 2007 בהפסד של 101 מיליון שקל

רווח של 196 מיליון ₪ ברבעון הרביעי של השנה

ירידה של 3.48% בהכנסה הממוצעת לקוט"ש ב- 2007

שנת 2007 נסגרה עם הפסד נקי של 101 מיליון שקל, לעומת רווח של 262 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד; סך כל המאזן ליום 31 לדצמבר 2007 - 68.74 מיליארד שקל לעומת 69.899 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

חברת החשמל מכרה בתקופת הדוח 49.323 מיליארד קוט"ש חשמל, לעומת 46.175 מיליארד קוט"ש בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 6.82%.

הכנסות החברה עמדו בתקופת הדוח על סך של 19.264 מיליארד שקל, לעומת 18.188 מיליארד שקל אשתקד, גידול של 5.92%.

ההכנסה הממוצעת ברוטו לקוט"ש באגורות 39.00 לעומת 40.41 אגורות אשתקד, ירידה של 3.48%.

שילמו יותר על הדלקים

חברת החשמל שילמה עבור כל סוגי הדלקים 9.861 מיליארד שקל, לעומת 8.357 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 18%.

הוצאות התפעול של חברת החשמל ירדו בשנת 2007 מכ- 3.651 מיליארד שקל ב- 2006 לכ- 3.557 מיליארד שקל בשנת 2007, ירידה של 94 מיליון שקל.

עלייה של 326% ברווח הנקי ב- 2007

הרווח נקי ברבעון הרביעי של 2007 עמד על 196 מיליון שקל, לעומת 60 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

סה"כ ההכנסות ברסעון עמדו על 4.921 מיליארד שקל, לעומת 4.474 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 9.99%.

צריכת החשמל: 12.111 מיליון קוט"ש, לעומת 11.499 מיליארד קוט"ש בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 5.32%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?