UBS לקראת דוחות הפועלים מחר: תיק ה-MBS - המפתח לתמחור העתידי

דריק שואו: "אנו מעריכים כי לא יהיה קיצוץ בדיבידנד ברבעון השני." בבנק ההשקעות השוויצי מעניקים מחיר יעד של 14.1 שקל
שהם לוי |

בנק הפועלים יפרסם מחר (ב') בבוקר את הדו"חות לרבעון הרביעי של שנת 2007, ושל השנה כולה. העיניים תהיינה נשואות בציפיה לקבל עוד פיסת אינפורמציה אודות תיק משכנתאות ה-MBS של הבנק והיקף המחיקות. מתחיל השנה איבדה מנית הפועלים 27% לאור מחיקות העתק שעליהן דיווח הבנק.

האנליסט דארן שואו מ-UBS יוצא היום בסקירה לקראת הדו"חות. בנק הפועלים גייס לאחרונה סכום של 735 מיליון דולר, על ידי מכירת 4% מקרן יורק, שוויה הכולל נאמד כיום ב-14 מיליארד דולר.

המהלך של הבנק מעלה בקרב האנליסטים בבנק הגדול באירופה מבחינת שווי הנכסים מספר תהיות חדשות.

"הפעולה צריכה להיתפס כמאמץ להגדיל את ההון העצמי, בהמשך לעוד מאמצים להעברות נוספות עליהן דיווח הבנק במהלך יום המשקיעים שערך. מעבר לכך מדגישים ב-UBS כי העלאת מרכיב ההון מהווה חיזוק האמון בקרב המשקיעים, בהתאם למוניטין המפואר של הפועלים."

"הבנקים הישראלים החליטו באופן וולונטרי להעלות את הלימות ההון ל-12% עד ל-2009. הפועלים מצידו זקוק לעוד הון כדי לעמוד בדרישות. בבנק ההשקעות מאמינים כי הפועלים לא יקצץ בדיבידנד ברבעון השני על מנת לעמוד בדרישות ההון."

לסיכום מציינים ב-UBS כי המפתח המרכזי ליציאת הבנק לדרך חדשה הוא סיום פרשת הסאב-פריים שהביאה לירידות חדות במניה מתחילת השנה. אחת מהאפשרויות שמעלים לסיום אפשרי של הפרשה הן הזרמת הון ממשלתי. יחד עם זאת מאירים בנקודה חשובה נוספת: ההערכות הנוכחיות לפורטפוליו תיק המשכנתאות של הבנק (MBS).

האנליסט דארן שואו ממחלקת המחקר של UBS בישראל מעניק למניה מחיר יעד של 14.12 שקל. המשקף פרמיה כמעט אפסית על מחיר הסגירה של המניה את המסחר היום - 13.93 שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.