יפעת בקרת פרסום - הדירוג: המפרסם המוביל הוא "פרוקטר אנד גמבל"; המותג המוביל - בנק דיסקונט

הדירוג כולל לראשונה במאוחד את נתוני הפרסום OFF LINE והן את נתוני הפרסום בבאנרים באינטרנט
משה בנימין |

יפעת בקרת פרסום מוציאה לראשונה דירוג פרסום חודשי מאוחד- אוף-ליין ודירוג הבאנרים. הדירוג המאוחד לחודש פברואר 2008 במחירים ריאליים קובע: קטגוריית הפרסום המובילה: רכב פרטי; המפרסם המוביל: פרוקטר אנד גמבל; המותג המוביל: בנק דיסקונט; הקמפיין המוביל: YES סרטים/תמי 4

המכוניות כובשות את הפרסום

קטגוריית הרכב הפרטי מובילה החודש עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 4.4 מליון דולר. המובילה בפרסום בקטגוריה היא רנו קליאו עם קמפיין לדגם ה- 1600 סמ"ק במחיר מבצע, באמצעות גליקמן נטלר סמסונוב ו-וובסנס.

במקום השני סקודה המפרסמת את ה"ניו פאביה", באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי וסאצ'י אינטראקטיב, ובמקום השלישי פולקסווגן עם פרסום ל tsi passat באמצעות פוגל OGILVY תחת הסלוגן: "אסור לוותר על החלומות שלנו".

אחרי המכוניות - מי אם לא רשתות השיווק

קטגוריית רשתות השיווק נמצאת במקום ה-2 עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 4.2 מליון דולר. מגה היא המפרסמת המובילה בקטגוריה עם "מבצעי מגה סופשבוע – פנו מקום ביומן", באמצעות מקאן אריקסון ומקאן דיגיטל.

במקום השני ממוקמת סופר פארם עם "רק בסופר פארם ל- 6 ימים" באמצעות באומן בר ריבנאי ו- NEXT IN, ואילו שלישי בקטגוריה המשביר החדש לצרכן עם הנחות 50% באמצעות מקאן אריקסון ומקאן דיגיטל.

הבנקים ממוקמים במקום השלישי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 3.6 מליון דולר. בנק דיסקונט הוא הדומיננטי בפרסום בפברואר עם הוצאה ריאלית של כ- 1.6 מליון דולר בקמפיין לעובדי במדינה עם "בומבה של תנאים" באמצעות יהושע TBWA ו- NEXT IN.

במקומות הרביעי והחמישי- תקשורת סלולארית וחשמל, בהתאמה.

חשוב לציין את המקום השישי- תת ענף מכללות וסמינרים עם הוצאה של 1.9 מליון דולר. המכללה למנהל בולטת בקטגוריה עם הוצאה של כ- 435 אלף דולר ומפרסמת את ה- NETWORKING של 25,000 הבוגרים שלה באמצעות יהושע TBWA ומקאן דיגיטל.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "על אף תהליך "התכנסות" של תקציבי הפרסום של ה- OFFLINE ו ה- ONLINE בקבוצות הפרסום, עדיין ישנם מספר לא מבוטל של מפרסמים אשר בוחרים לעבוד עם משרד אינטראקטיב שאינו שייך לקבוצת משרד ה- OFFLINE שלהם, ומעניין יהיה לעקוב אחרי התופעה בהמשך שנת 2008".

פרוקטר אנד גמבל ראשונה בהוצאה: 2 מיליון דולר בפברואר

פרוקטר אנד גמבל היא המפרסמת הגדולה בחודש פברואר עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 2 מליון דולר. המותגים הבולטים של החברה בפרסום הם הד אנד שולדרס: "100% חופשיים להתקרב" באמצעות באומן בר ריבנאי, ג'ילט פיוז'ן "המטיסה אותך לפגוש את אלוף הכדורגל תיירי הנרי" באמצעות פוגל OGILVY וסאצ'י ופנטן פרו ויטמין בכיכובה של שירז טל ובביצוע אדלר חומסקי וורשבסקי וסאצ'י.

קבוצת שטראוס היא המפרסמת השנייה בפברואר, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.8 מליון דולר. המותגים הבולטים של הקבוצה בפרסום באמצעות שלמור אבנון עמיחי הם: דנונה - אנחנו מה שאנחנו אוכלים, אצבעות פסק זמן – התכוננו להרפתקה של חייכם, קפה נמס וניל חדש, עוגת בראוניס עשירה, קפה טורקי מעודן ועוד".

בנק דיסקונט, המפרסם באמצעות יהושע TBWA הוא המפרסם השלישי בגודלו החודש. בנק דיסקונט הוא גם המותג המוביל בפרסום החודש.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "עבודת הפרסום שעושה בנק דיסקונט בשנים האחרונות מפולחת וקריאטיבית מחד, ומאידך- נעשית בווליום פרסומי שלא ניתן לפספס.

קבוצת אסם ממוקמת במקום הרביעי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.4 מליון דולר. החברה המרכזית למשקאות סוגרת את החמישייה המובילה עם הוצאה ריאלית של כ- 1.2 מליון דולר.

חודש חלש בפרסום לענף הסלולר: פרטנר ראשונה

על רקע חודש חלש בפרסום בגזרת ההוצאה לפרסום על תקשורת סלולרית, פרטנר היא המפרסמת הסלולרית הבולטת בפברואר, והיא המותג השני בגודלו בפרסום. החברה מפרסמת באמצעות ראובני פרידן ואידיאולוגי'ק את ORANGE WAY, ובאמצעות שלמור אבנון עמיחי ו- y&r את O-BOX LIFE TV.

YES הוא המותג השלישי בגודלו בפרסום פברואר עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.1 מליון דולר. החברה מפרסמת באמצעות מקאן אריקסון ומקאן דיגיטל את "הסרטים הגדולים של הוליווד" בכיכובו של מנחם גולן, ואת התוכניות השונות שלהם בערוץ YES – WALLA.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

דוח דו"ח דוחות מסמכים מחשבון מספרים נתונים טבלה חשבון עמלות שורה ניהול דמי כסף חסכון פנסיה מס העלמות העלמת
צילום: Pixabay

עורך דין מהצפון חשוד בהעלמת הכנסות של 8 מיליון שקל

באמצעות פקיד שומה חקירות חיפה והצפון, מנהלת רשות המסים חקירה כנגד עו"ד נאשד אבו ריא, תושב סחנין, החשוד בהעלמת הכנסות של 8 מיליון שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס

העלמות מס הן מכת מדינה. גופים רבים עובדים באופן לגיטימי ומתכננים לשלם כמה שפחות מס. גופים רבים אחרים עוברים על החוק. זאת העלמת מס בידיעה, בהכוונה, זו גניבה. כל העלמת מס היא גניבה מכולנו - אם כולם ישלמו, כולם ישלמו פחות.

רשות המסים, באמצעות פקיד שומה חקירות חיפה והצפון, מנהלת חקירה כנגד עו"ד נאשד אבו ריא, תושב סחנין, החשוד בהעלמת הכנסות של 8 מיליון שקל. החשוד הובא היום לבית משפט השלום בחיפה ושוחרר בתנאים מגבילים. מבקשת המעצר עולה כי על פי ניתוח חשבונות הבנק של החשוד והשוואתם לדיווחיו למס הכנסה בשנים 2021-2024 נמצאו הפרשים של כ-8 מיליון שקל, שמקורם בשיקים, מזומנים והעברות לחשבון הבנק. 

בנוסף, מממצאי החקירה עולה כי החשוד ניהל ספרים כוזבים תוך שימוש במרמה ותחבולה במזיד על מנת להתחמק מתשלום מס כדין. כאמור בית המשפט השלום בחיפה החליט לשחרר את החשוד בתנאים מגבילים. החקירה נמשכת.

רשות המסים מגבירה בשנים האחרונות את פעילות האכיפה בתחום בעיקר באמצעות מאגרי מידע, שיתופי פעולה עם גורמים בענף, וחיפושים יזומים - הרשויות מנסות לפצח את "מעגל העלמה" ולפגוע בכדאיות של ניהול הכנסות מוסתרות. החקירה הנוכחית, מהווה חלק ממאמץ רחב יותר להגברת המשמעת הפיננסית בכל ענפי המשק.

בנוסף, כל סיפור של העלמה חושף את האתגרים שמולם ניצבת רשות המסים, בניסיונה להתמודד עם הון בלתי מדווח במשק הישראלי. בעוד החקירה נמשכת, השאלה הגדולה שנותרת פתוחה היא האם המקרה הזה יהפוך לתמרור אזהרה עבור אחרים הפועלים מחוץ למערכת.