יפעת בקרת פרסום - הדירוג: המפרסם המוביל הוא "פרוקטר אנד גמבל"; המותג המוביל - בנק דיסקונט
יפעת בקרת פרסום מוציאה לראשונה דירוג פרסום חודשי מאוחד- אוף-ליין ודירוג הבאנרים. הדירוג המאוחד לחודש פברואר 2008 במחירים ריאליים קובע: קטגוריית הפרסום המובילה: רכב פרטי; המפרסם המוביל: פרוקטר אנד גמבל; המותג המוביל: בנק דיסקונט; הקמפיין המוביל: YES סרטים/תמי 4
המכוניות כובשות את הפרסום
קטגוריית הרכב הפרטי מובילה החודש עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 4.4 מליון דולר. המובילה בפרסום בקטגוריה היא רנו קליאו עם קמפיין לדגם ה- 1600 סמ"ק במחיר מבצע, באמצעות גליקמן נטלר סמסונוב ו-וובסנס.
במקום השני סקודה המפרסמת את ה"ניו פאביה", באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי וסאצ'י אינטראקטיב, ובמקום השלישי פולקסווגן עם פרסום ל tsi passat באמצעות פוגל OGILVY תחת הסלוגן: "אסור לוותר על החלומות שלנו".
אחרי המכוניות - מי אם לא רשתות השיווק
קטגוריית רשתות השיווק נמצאת במקום ה-2 עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 4.2 מליון דולר. מגה היא המפרסמת המובילה בקטגוריה עם "מבצעי מגה סופשבוע – פנו מקום ביומן", באמצעות מקאן אריקסון ומקאן דיגיטל.
במקום השני ממוקמת סופר פארם עם "רק בסופר פארם ל- 6 ימים" באמצעות באומן בר ריבנאי ו- NEXT IN, ואילו שלישי בקטגוריה המשביר החדש לצרכן עם הנחות 50% באמצעות מקאן אריקסון ומקאן דיגיטל.
הבנקים ממוקמים במקום השלישי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 3.6 מליון דולר. בנק דיסקונט הוא הדומיננטי בפרסום בפברואר עם הוצאה ריאלית של כ- 1.6 מליון דולר בקמפיין לעובדי במדינה עם "בומבה של תנאים" באמצעות יהושע TBWA ו- NEXT IN.
במקומות הרביעי והחמישי- תקשורת סלולארית וחשמל, בהתאמה.
חשוב לציין את המקום השישי- תת ענף מכללות וסמינרים עם הוצאה של 1.9 מליון דולר. המכללה למנהל בולטת בקטגוריה עם הוצאה של כ- 435 אלף דולר ומפרסמת את ה- NETWORKING של 25,000 הבוגרים שלה באמצעות יהושע TBWA ומקאן דיגיטל.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "על אף תהליך "התכנסות" של תקציבי הפרסום של ה- OFFLINE ו ה- ONLINE בקבוצות הפרסום, עדיין ישנם מספר לא מבוטל של מפרסמים אשר בוחרים לעבוד עם משרד אינטראקטיב שאינו שייך לקבוצת משרד ה- OFFLINE שלהם, ומעניין יהיה לעקוב אחרי התופעה בהמשך שנת 2008".
פרוקטר אנד גמבל ראשונה בהוצאה: 2 מיליון דולר בפברואר
פרוקטר אנד גמבל היא המפרסמת הגדולה בחודש פברואר עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 2 מליון דולר. המותגים הבולטים של החברה בפרסום הם הד אנד שולדרס: "100% חופשיים להתקרב" באמצעות באומן בר ריבנאי, ג'ילט פיוז'ן "המטיסה אותך לפגוש את אלוף הכדורגל תיירי הנרי" באמצעות פוגל OGILVY וסאצ'י ופנטן פרו ויטמין בכיכובה של שירז טל ובביצוע אדלר חומסקי וורשבסקי וסאצ'י.
קבוצת שטראוס היא המפרסמת השנייה בפברואר, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.8 מליון דולר. המותגים הבולטים של הקבוצה בפרסום באמצעות שלמור אבנון עמיחי הם: דנונה - אנחנו מה שאנחנו אוכלים, אצבעות פסק זמן – התכוננו להרפתקה של חייכם, קפה נמס וניל חדש, עוגת בראוניס עשירה, קפה טורקי מעודן ועוד".
בנק דיסקונט, המפרסם באמצעות יהושע TBWA הוא המפרסם השלישי בגודלו החודש. בנק דיסקונט הוא גם המותג המוביל בפרסום החודש.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "עבודת הפרסום שעושה בנק דיסקונט בשנים האחרונות מפולחת וקריאטיבית מחד, ומאידך- נעשית בווליום פרסומי שלא ניתן לפספס.
קבוצת אסם ממוקמת במקום הרביעי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.4 מליון דולר. החברה המרכזית למשקאות סוגרת את החמישייה המובילה עם הוצאה ריאלית של כ- 1.2 מליון דולר.
חודש חלש בפרסום לענף הסלולר: פרטנר ראשונה
על רקע חודש חלש בפרסום בגזרת ההוצאה לפרסום על תקשורת סלולרית, פרטנר היא המפרסמת הסלולרית הבולטת בפברואר, והיא המותג השני בגודלו בפרסום. החברה מפרסמת באמצעות ראובני פרידן ואידיאולוגי'ק את ORANGE WAY, ובאמצעות שלמור אבנון עמיחי ו- y&r את O-BOX LIFE TV.
YES הוא המותג השלישי בגודלו בפרסום פברואר עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.1 מליון דולר. החברה מפרסמת באמצעות מקאן אריקסון ומקאן דיגיטל את "הסרטים הגדולים של הוליווד" בכיכובו של מנחם גולן, ואת התוכניות השונות שלהם בערוץ YES – WALLA.

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר
השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד
סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר
ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.
הצצה לנכסים של ויטקוף
לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.
המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.
World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ
ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.
לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.