Effie Awards - שיא במספר הקמפיינים שהוגשו לתחרות; זינוק במשרדי הפרסום המשתתפים
לתחרות ה- Effie Awards, תחרות השיווק והפרסום האפקטיבי, המנוהלת ע"י המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) ובשיתוף איגוד המפרסמים ואיגוד חברות הפרסום נרשמה השנה היענות שיא.
79 קמפיינים בהשתתפותם של 24 משרדי פרסום
לשלב הראשון של התחרות שהסתיים השבוע הוגשו 79 קמפיינים מ- 24 משרדי פרסום, זאת לעומת 52 עבודות שהוגשו שנה שעברה מ- 14 משרדי פרסום בלבד. כמו כן, השנה מגישות 59 חברות מפרסמות לעומת 41 חברות בשנה החולפת.
משרד הפרסום עם מספר העבודות הגדול ביותר הוא McCann Erickson, שהגיש 17 עבודות; לשכת הפרסום הממשלתית הגישה 5 עבודות. לקטגוריית מגזרים, שנוספה השנה, הוגשו 9 עבודות.
אחרי מק'אן ברשימת העבודות נמצא משרד הפרסום גיתם BBDO עם 9 עבודות; שלמור אבנון עמיחי Y&R עם 8 עבודות; אדלר חומסקי וראובני פרידן IPG עם 7 עבודות כל אחד; באומן בר ריבנאי SAATCHI&SAATCHI ולשכת הפרסום הממשלתית הגישו 5 עבודות כל אחד; גלר נסיס הגיש 4 עבודות; יהושע TBWA הגיש שתי עבודות.
8 קטגוריות בתחרות השנתית
העבודות יתחרו ב- 8 קטגוריות. בקטגוריית מוצרי צריכה - "לא מזון" הוגשו 8 עבודות; בקטגוריית מוצרי צריכה - "מזון" הוגשו 10 עבודות.
בקטגוריית מוצרי צריכה - לא מתכלים הוגשו 8 עבודות; בקטגוריית פיננסים, לימודים ושירותים הוגשו 10 עבודות, מתוכן 4 ע"י גיתם BBDO.
בקטגוריית תקשורת, מדיה ומיחשוב הוגשו 13 עבודות; בקטגוריית מלכ"רים, מגזר ציבורי ואחריות חברתית הוגשו 11 עבודות, מתוכן 5 ע"י לשכת הפרסום הממשלתית.
בקטגוריית Effie Platinum שבה נבחנים הקמפיינים באפקטיביות לאורך זמן הוגשו 10 עבודות, מתוכן 4 ע"י McCann Erickson.
הקטגורייה החדשה השנה: מגזרים
השנה, נוספה קטגוריית מגזרים, מתוך מטרה לשלב בתחרות מהלכים שיווקיים הפונים לפלחי שוק ממוקדים. בקטגוריה זו הוגשו 9 עבודות, מתוכן 3 ע"י McCann Erickson, והיתר ע"י משרדי פרסום המתמחים בקמפיינים מגזריים. בין המשרדים: קרימלובסקי כהן, פרסום בולטון פוטנציאל, מגזרים, פובליסיס סקטורס, טריו פרסום ושיווק רב תרבותי.
פנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל: "השנה ישנה עליה של מעל 50% במספר העבודות שהוגשו לתחרות ועליה של 70% במספר משרדי הפרסום המשתתפים, בהשוואה לשנה שעברה. העלייה הדרמטית מעידה על כך שתחרות ה- Effie Awards קנתה לה שם והערכה בישראל. כמות משרדי הפרסום המתוכננת להשתתף בתחרות תיתן הזדמנות להציג באופן מקיף ומגוון את שוק הפרסום והשיווק הישראלי. אני שמחה גם שמשרדי הפרסום שיתפו פעולה עם הכנסת קטגוריית המגזרים".

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר
השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד
סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר
ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.
הצצה לנכסים של ויטקוף
לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.
המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.
World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ
ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.
לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.

מדד המחירים באוגוסט עלה ב-0.7%; מחירי הדירות החדשות ירדו ב-0.8%
מדד מחירי הדירות (יד שנייה וחדשות) ירד ב-0.2%, מחירי הדירות מקבלנים ללא דירות בהנחה ירדו ב-0.3%; ומה קרה במדד תשומות הבנייה?
מדד המחירים לצרכן עלה בחודש אוגוסט ב-0.7%, בדומה להערכות הכלכלנים. מחירי הדירות המשיכו לרדת. מחירי הדירות החדשות ירדו ב-0.8%, מדד מחירי הדירות (יד שנייה וחדשות) ירד ב-0.2%, מחירי הדירות מקבלנים ללא דירות בהנחה ירדו ב-0.3%.
בשנים עשר החודשים האחרונים (אוגוסט 2025 לעומת אוגוסט 2024), מדד המחירים לצרכן עלה ב-2.9%. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: תרבות ובידור שעלה ב-2.9%, תחבורה ותקשורת שעלה ב-1.6%, ירקות טריים שעלו ב-1.5%, דיור שעלה ב-0.8% ותחזוקת הדירה שעלה ב-0.3%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: פירות טריים שירדו ב-2.7%, הלבשה והנעלה שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-0.5%.
בשכר הדירה החודשי, עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עליה של 2.7% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 5.5%.
- מדד המחירים באוגוסט - מה הצפי והאם הריבית תרד?
- ה-CPI של אוגוסט: הקריאה השנתית תואמת לצפי, אבל הקצב החודשי מפתיע ללמעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7