ארגון אמון הציבור נגד ערוץ הקניות: פנה למבקר המדינה נגד "ההפרה השיטטית של חוק הגנת הצרכן בערוץ"

ארגון אמון הציבור פנה למבקר המדינה כדי שזה יבחן את החלטת מועצת הכבלים והלווין להאריך את רשיון ההפעלה לערוץ. ערוץ הקניות: "התנהלותו של ארגון "אמון הציבור" מעלה ריח כבד של אינטרסים זרים"
משה בנימין |

ארגון אמון הציבור פנה למבקר המדינה על מנת שיבחן את החלטת המועצה לשידורי כבלים ולווין להאריך ב- 10 שנים את רישיון ההפעלה של ערוץ הקניות. "החלטת המועצה נגועה בחוסר סבירות קיצוני, מתבססת על שיקולים חסרים, פוגעת פגישה קשה בציבור הצרכנים ומספקת גושפנקת הכשר לחברה הפוגעת בציבור הצרכנים" כך ציינו באמון הציבור.

הארגון הוסיף וטען כנגד ערוץ הקניות: "החברה ממשיכה להפר באופן שיטתי את חוק הגנת הצרכן ואת תנאי הרישיון. יש ליצר נורמה של הענשת עסקים הפועלים מכוח רישיון אך מתנהלים תוך פגיעה בציבור הצרכנים".

תגובת ערוץ הקניות: "ערוץ הקניות פועל על פי חוק הגנת הצרכן וממלא בקפידה אחר תנאי הרישיון מיום הקמתו. הערוץ מוכר מאות אלפי מוצרים בשנה, ואחוז התלונות הינו קטן ביותר. עם זאת, כל הפניות שהגיעו, טופלו לשביעות רצונם של הלקוחות. תמוהה בעינינו התנהלותו של ארגון "אמון הציבור" המעלה ריח כבד של אינטרסים זרים, ושיקולים שאינם מקצועיים או ענייניים, ושאינם באים לשרת את טובת ציבור הצרכנים".

ארגון אמון הציבור מוסר, כי בדיקת עשרות תלונות שהתקבלו נגד ערוץ הקניות במוקד התלונות של אמון הציבור העלתה שורה ארוכה של דפוסי ליקוי חמורים ושיטתים שנמצאו בהתנהלות הצרכנית של החברה. דפוסי הליקוי העיקריים העולים מהתלונות הם: הטעית צרכנים, אספקת מוצרים ברמה ירודה ופגומים, אספקת מוצרים באיחור, אי התאמה בין מוצרים שהוזמנו לבין המוצרים שהתקבלו בפועל, שירות לקוחות לקוי המתבטא בקושי ביצירת קשר עם שירות הלקוחות והמתנה ארוכה עד לקבלת מענה מנציג שירות וכן בעיות עם ספקים של הערוץ המפרים התחייבות כלפי הצרכנים והערוץ מנער ידיו מכך.

עו"ד עינת ברכה, ראש המחלקה המשפטית בארגון אמון הציבור מסרה כי דפוסי ליקוי אלו מהווים הפרה של חוק הגנת הצרכן ושל רישיון ההפעלה של החברה המחייב אותה לפעול ביושר ובהגינות תוך הקפדה על קיום הוראות חוק הגנת הצרכן וכל דין אחר רלבנטי.

סעיף 7.1 לרישיון ערוץ הקניות מחייב את בעל הרישיון להפעיל את ערוץ הקניות ביושר ובהגינות תוך הקפדה על קיום כל דין ובהתאם לחוק הגנת הצרכן וכל חקיקה צרכנית אחרת. כמו כן כולל הרישיון הוראות מפורטות לעניין הטעיה, מועד אספקה, החזרת מוצר על ידי לקוח, שירות לקוחות הולם וכיו"ב.

יש לציין כי דוח בנושא ההפרות הצרכניות של הערוץ הועבר לפני כשנה למנכ"ל הערוץ, למועצה לשידורי כבלים ולוויין וכן למשרד התקשורת ולועדת הכלכלה של הכנסת. יצוין כי כל התלונות המופנות לערוץ הקניות על ידי ארגון אמון הציבור מטופלות ומרביתן אף נענות תוך זמן סביר כאשר הטיפול הפרטני לצרכן ניתן באופן סביר - הערוץ מזכה בגין חיובים לא חוקיים, מחזיר מוצרים פגומים, מבטל עסקאות בגין איחור באספקה וכו'.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה