ערוץ 10 בודקים מה עדיף? לשלם קנס של 400 אלף שקל לרשות השנייה או לשדר לקט של הישרדות

בערוץ 10 שוקלים צעדים בעניין שידור לקט הישרדות היום בערב. הרשות השנייה מאיימת בחילוט ערבויות של 400 אלף שקל מערוץ 10 באם ישודר לקט הריאליטי הערב. ערוץ 10: "שוקלים את צעדינו"
משה בנימין |

ערוץ 10 בודק בשעות אלו מהי הדרך העדיפה להתמודד עם הרשות השנייה. הכל מתחיל ממכתב ששלחה הרשות השנייה לערוץ ויועד למודי פרידמן. המכתב נשלח בעקבות "כוונת הערוץ לשדר 'לקט הישרדות' בניגוד להנחיות הרשות השנייה".

הרשות השנייה, במילותיו של מנשה סמירה, המנכ"ל, טוענת באופן ישיר מול ערוץ 10: "בפתח הדברים אדגיש כי הודעת הערוץ, ולפיה אין בכוונתו לציית להוראות הרשות השנייה, מהווה הפרה בוטה של מסגרת היחסים בין הרשות השנייה לזכייניה".

משולחנו של מנשה סמירה

"ולגוף העניין, ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות אישרה בישיבתה מיום 15.1.08, בהתאם להמלצתי, את לוח השידורים שהוגש על-ידיכם, בכפוף למספר תנאים וביניהם צמצום מספר תכניות הספורט והריאליטי בלוח, כך שישודרו עד שתי תכניות מציאות בשבוע ועד שני משדרי ספורט"

הרשות: באנו לקראתכם בשידור הדוגמניות לפנים משורת הדין

למרות האמור ביקשתם לשדר את תכנית הריאליטי "הדוגמניות" בנוסף לשני שידורים של התכנית "הישרדות". לאחר בחינה מקיפה של העניין, ובשים לב להיקף השידורים המוגדל מסוגה עילית אשר הודעתם כי בכוונתכם לשדר, ולאור התחייבותכם להקדים ככל שניתן לשידור בעונה הראשונה את שידורן של סדרות דרמה המתוכננות לעונה השנייה, הוחלט, לפנים משורת הדין, ועל מנת להעניק משקל לשיקול דעתך כעורך הראשי של הערוץ, לאפשר את שידור התכנית "הדוגמניות".

הרשות השנייה: עוד לא השלמתם את חובותיכם משנה שעברה - אין מקום לכמות הרבה של ריאליטי ספורט בשידורי 10

הרשות השנייה, במכתבו של סמירה הזכירה לערוץ 10 מהיכן "נפתחה הרעה". מתוך המכתב עולה, כי "ערוץ 10 נדרש בשנת השידורים 2008 לא רק לעמוד במחויבויותיו בתחום הסוגה העלית לשנה זו, אלא גם להשלים חוסרים שצבר בשל אי עמידה במחויבות לשידור תכניות מסוגה עלית בשנת 2006".

"על מנת לעמוד במטלה זו, יש לשדר כמות נכבדת של תכניות מסוגה עלית כבר בעונה הראשונה של השנה. שידור של 4 תוכניות ריאליטי בשבוע אחד, בנוסף לשידור ספורט אחד, פוגע במגוון השידורים במהלך אותו שבוע, וכן ביכולתכם לעמוד במחויבויות השלמת החוסרים החלות עליכם. לעניין זה יודגש כי הרשות רואה את הלוח כמכלול, על כל מרכיבי השידור שבו, ובוחנת את היקף שידורי הריאליטי והספורט בו, לצד היקף השידורים מסוגה עילית".

ואחרי ההקדמות מגיע האיום: קנס של 400 אלף שקל בחילוט ערבויות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות. קרדיט: אופיר אייביאלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות. קרדיט: אופיר אייבי

הצעת החוק לסגירת תאגידי המים אושרה בוועדת השרים לחקיקה; איך זה ישפיע על חשבון המים שלכם?

רשויות שיעמדו בקריטריונים שיוגדרו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, בתנאי למשק כספי סגור ולייעול ההוצאות במים ובביוב; שאלות ותשובות על השינויים הצפויים

ליאור דנקנר |

לאחר שנים שבהן תאגידי המים נמצאים תחת ביקורת ציבורית על ייקור חשבונות המים ועל ניהול מנופח, המערכת הפוליטית מתקרבת לשינוי במבנה משק המים. המהלך שמוביל משרד האנרגיה והתשתיות מבקש לאפשר לרשויות מקומיות לחזור לניהול ישיר של תחום המים והביוב, כפוף לעמידה בקריטריונים מקצועיים ושמירה על כך שהגבייה תישאר מיועדת לטיפול במים ובהשקעה בתשתיות.

על פי הצעת החוק של שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, רשויות שיעמדו בקריטריונים שיקבעו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, זאת בתנאי שיישאר כמשק כספי סגור. המהלך צפוי לשים סוף לבזבוז ולניהול המנופח הקיים כיום ברבים מהתאגידים, ולהוביל לחיסכון בהוצאות משק המים והביוב. הצעת החוק אושרה היום בוועדת חוקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי, היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן אומר כי ״מטרת החוק שאנו מקדמים הוא ביטול תאגידי המים ברשויות יעילות. אין מקום במשק לעשרות תאגידים מנופחים עם מאות ג׳ובים מיותרים. זהו מקרה קלאסי בו הגולם קם על יוצרו ויצר בזבוז של מאות מיליוני שקלים בשנה. רשויות העומדות בקריטריונים יוכלו לנהל בעצמם את משק המים, וכך לחסוך מיליוני שקלים. מים הם מוצר צריכה בסיסי, ועלינו להבטיח שיטופל ביעילות מירבית במטרה להפחית את התעריף. הרשויות שיבחרו לבטל את התאגידים יתחייבו לניהול משק כספי סגור, באופן שיבטיח שההכנסות מהמים ישמשו אך ורק לצרכי ניהול משק המים והשקעה בתשתיות״.


עבודת המטה והמתווה לרשויות המקומיות

ההצעה לתיקון החקיקה מגיעה לאחר עבודת מטה מקצועית בנושא תאגידי המים, בהובלת מנכ״ל משרד האנרגיה והתשתיות יוסי דיין וצוות המשרד, יחד עם היועצים זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה לשעבר, ועו״ד דרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר.

בהתאם לתיקון, רשויות מקומיות שעומדות בקריטריונים שיקבעו יוכלו לפעול ללא חובת תאגוד, תוך שמירה על משק כספי סגור. היום אושרה הצעת החוק בוועדת השרים לחקיקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.

בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)

הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%

הגירעון יורד ל-4.5% מהתוצר בעקבות שילוב של זינוק של 15% בהכנסות המדינה והאטה בקצב ההוצאות, בעוד הוצאות המלחמה המצטברות מאז אוקטובר 2023 מטפסות ל-226.9 מיליארד שקל; הגירעון החודשי בנובמבר התכווץ ל-3.3 מיליארד שקל והממשלה ממשיכה לנוע מתחת ליעד הגירעון השנתי של 2025

מנדי הניג |
נושאים בכתבה החשב הכללי באוצר

הגירעון הממשלתי מתכווץ. לפי האומדן העדכני של החשב הכללי באוצר נרשמת ירידה לגירעון של 4.5% מהתוצר ב-12 החודשים האחרונים, בהשוואה ל-4.9% בסוף אוקטובר. מדובר בתזוזה מצטברת של כ-0.4 נקודות אחוז, שמשלבת בין גידול משמעותי בהכנסות המדינה לבין האטה בגידול ההוצאות, זאת בתוך שנה המאופיינת עדיין בהשפעות כבדות של המלחמה על המסגרת התקציבית.

התמונה בולטת במיוחד בנובמבר האחרון. הגירעון החודשי הסתכם ב-3.3 מיליארד שקל בלבד, לעומת 12.2 מיליארד שקל בנובמבר אשתקד, פער שמחדד את התנודתיות בהוצאות הממשלה בסוף השנה ואת התרומה של הקפיצה בהכנסות ממסים. מתחילת השנה עומד הגירעון המצטבר על 74.7 מיליארד שקל, ירידה של כ-36% בהשוואה ל-116.8 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2024.

מנוע השיפור נמצא בצד ההכנסות. סך הכנסות המדינה מתחילת השנה הגיע ל-503.3 מיליארד שקל, עלייה של 15.1% לעומת התקופה המקבילה. הכנסות ממסים זינקו ב-15.6%, כאשר המסים הישירים, המשקפים בין היתר הכנסות משכר, רווחי חברות ורווחי הון – עלו ב-18.7%. המסים העקיפים, ובראשם מיסי צריכה, עלו ב-11.3%. בחודש נובמבר לבדו נרשמו הכנסות של 45.8 מיליארד שקל.

לצד זאת, הוצאות הממשלה עלו בקצב מתון בהרבה. מתחילת השנה הגיע היקף ההוצאות ל-578 מיליארד שקל, עלייה של 4.3% בלבד בהשוואה ל-2024. הוצאות המשרדים האזרחיים עלו ב-3.5%, והוצאות מערכת הביטחון עלו ב-2%. הגידול המתון משקף שילוב בין ריסון יחסי בהוצאות השוטפות לבין התזמון של העברות חד-פעמיות ורכישות ביטחוניות לאורך השנה.

מרכיב מרכזי בדו"ח נוגע להוצאות המלחמה. לפי אומדן החשכ"ל, הוצאות המלחמה ברוטו בשנת 2025 עומדות על 85.3 מיליארד שקל. מפרוץ המלחמה באוקטובר 2023 מסתכם היקף ההוצאה המצטבר ב-226.9 מיליארד שקל, כולל 8.3 מיליארד שקל מקרן הפיצויים, מתוכם 3.8 מיליארד שקל בגין נזק ישיר. בנוסף נכללות בדו"ח הוצאות ביטחוניות שמומנו מסיוע אמריקאי והוצאות במסגרת תכנית "תקומה".