ערוץ 10 בודקים מה עדיף? לשלם קנס של 400 אלף שקל לרשות השנייה או לשדר לקט של הישרדות
ערוץ 10 בודק בשעות אלו מהי הדרך העדיפה להתמודד עם הרשות השנייה. הכל מתחיל ממכתב ששלחה הרשות השנייה לערוץ ויועד למודי פרידמן. המכתב נשלח בעקבות "כוונת הערוץ לשדר 'לקט הישרדות' בניגוד להנחיות הרשות השנייה".
הרשות השנייה, במילותיו של מנשה סמירה, המנכ"ל, טוענת באופן ישיר מול ערוץ 10: "בפתח הדברים אדגיש כי הודעת הערוץ, ולפיה אין בכוונתו לציית להוראות הרשות השנייה, מהווה הפרה בוטה של מסגרת היחסים בין הרשות השנייה לזכייניה".
משולחנו של מנשה סמירה
"ולגוף העניין, ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות אישרה בישיבתה מיום 15.1.08, בהתאם להמלצתי, את לוח השידורים שהוגש על-ידיכם, בכפוף למספר תנאים וביניהם צמצום מספר תכניות הספורט והריאליטי בלוח, כך שישודרו עד שתי תכניות מציאות בשבוע ועד שני משדרי ספורט"
הרשות: באנו לקראתכם בשידור הדוגמניות לפנים משורת הדין
למרות האמור ביקשתם לשדר את תכנית הריאליטי "הדוגמניות" בנוסף לשני שידורים של התכנית "הישרדות". לאחר בחינה מקיפה של העניין, ובשים לב להיקף השידורים המוגדל מסוגה עילית אשר הודעתם כי בכוונתכם לשדר, ולאור התחייבותכם להקדים ככל שניתן לשידור בעונה הראשונה את שידורן של סדרות דרמה המתוכננות לעונה השנייה, הוחלט, לפנים משורת הדין, ועל מנת להעניק משקל לשיקול דעתך כעורך הראשי של הערוץ, לאפשר את שידור התכנית "הדוגמניות".
הרשות השנייה: עוד לא השלמתם את חובותיכם משנה שעברה - אין מקום לכמות הרבה של ריאליטי ספורט בשידורי 10
הרשות השנייה, במכתבו של סמירה הזכירה לערוץ 10 מהיכן "נפתחה הרעה". מתוך המכתב עולה, כי "ערוץ 10 נדרש בשנת השידורים 2008 לא רק לעמוד במחויבויותיו בתחום הסוגה העלית לשנה זו, אלא גם להשלים חוסרים שצבר בשל אי עמידה במחויבות לשידור תכניות מסוגה עלית בשנת 2006".
"על מנת לעמוד במטלה זו, יש לשדר כמות נכבדת של תכניות מסוגה עלית כבר בעונה הראשונה של השנה. שידור של 4 תוכניות ריאליטי בשבוע אחד, בנוסף לשידור ספורט אחד, פוגע במגוון השידורים במהלך אותו שבוע, וכן ביכולתכם לעמוד במחויבויות השלמת החוסרים החלות עליכם. לעניין זה יודגש כי הרשות רואה את הלוח כמכלול, על כל מרכיבי השידור שבו, ובוחנת את היקף שידורי הריאליטי והספורט בו, לצד היקף השידורים מסוגה עילית".
ואחרי ההקדמות מגיע האיום: קנס של 400 אלף שקל בחילוט ערבויות

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".
