ערוץ 10 בודקים מה עדיף? לשלם קנס של 400 אלף שקל לרשות השנייה או לשדר לקט של הישרדות

בערוץ 10 שוקלים צעדים בעניין שידור לקט הישרדות היום בערב. הרשות השנייה מאיימת בחילוט ערבויות של 400 אלף שקל מערוץ 10 באם ישודר לקט הריאליטי הערב. ערוץ 10: "שוקלים את צעדינו"
משה בנימין |

ערוץ 10 בודק בשעות אלו מהי הדרך העדיפה להתמודד עם הרשות השנייה. הכל מתחיל ממכתב ששלחה הרשות השנייה לערוץ ויועד למודי פרידמן. המכתב נשלח בעקבות "כוונת הערוץ לשדר 'לקט הישרדות' בניגוד להנחיות הרשות השנייה".

הרשות השנייה, במילותיו של מנשה סמירה, המנכ"ל, טוענת באופן ישיר מול ערוץ 10: "בפתח הדברים אדגיש כי הודעת הערוץ, ולפיה אין בכוונתו לציית להוראות הרשות השנייה, מהווה הפרה בוטה של מסגרת היחסים בין הרשות השנייה לזכייניה".

משולחנו של מנשה סמירה

"ולגוף העניין, ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות אישרה בישיבתה מיום 15.1.08, בהתאם להמלצתי, את לוח השידורים שהוגש על-ידיכם, בכפוף למספר תנאים וביניהם צמצום מספר תכניות הספורט והריאליטי בלוח, כך שישודרו עד שתי תכניות מציאות בשבוע ועד שני משדרי ספורט"

הרשות: באנו לקראתכם בשידור הדוגמניות לפנים משורת הדין

למרות האמור ביקשתם לשדר את תכנית הריאליטי "הדוגמניות" בנוסף לשני שידורים של התכנית "הישרדות". לאחר בחינה מקיפה של העניין, ובשים לב להיקף השידורים המוגדל מסוגה עילית אשר הודעתם כי בכוונתכם לשדר, ולאור התחייבותכם להקדים ככל שניתן לשידור בעונה הראשונה את שידורן של סדרות דרמה המתוכננות לעונה השנייה, הוחלט, לפנים משורת הדין, ועל מנת להעניק משקל לשיקול דעתך כעורך הראשי של הערוץ, לאפשר את שידור התכנית "הדוגמניות".

הרשות השנייה: עוד לא השלמתם את חובותיכם משנה שעברה - אין מקום לכמות הרבה של ריאליטי ספורט בשידורי 10

הרשות השנייה, במכתבו של סמירה הזכירה לערוץ 10 מהיכן "נפתחה הרעה". מתוך המכתב עולה, כי "ערוץ 10 נדרש בשנת השידורים 2008 לא רק לעמוד במחויבויותיו בתחום הסוגה העלית לשנה זו, אלא גם להשלים חוסרים שצבר בשל אי עמידה במחויבות לשידור תכניות מסוגה עלית בשנת 2006".

"על מנת לעמוד במטלה זו, יש לשדר כמות נכבדת של תכניות מסוגה עלית כבר בעונה הראשונה של השנה. שידור של 4 תוכניות ריאליטי בשבוע אחד, בנוסף לשידור ספורט אחד, פוגע במגוון השידורים במהלך אותו שבוע, וכן ביכולתכם לעמוד במחויבויות השלמת החוסרים החלות עליכם. לעניין זה יודגש כי הרשות רואה את הלוח כמכלול, על כל מרכיבי השידור שבו, ובוחנת את היקף שידורי הריאליטי והספורט בו, לצד היקף השידורים מסוגה עילית".

ואחרי ההקדמות מגיע האיום: קנס של 400 אלף שקל בחילוט ערבויות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%

הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן? 

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מדד המחירים לצרכן

מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים.  בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן  ב-2.4%.  ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%. 


הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%: 




מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.  



בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%. 

סטודנטים, לימודים
צילום: Istock

OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה

דוח חדש של ה-OECD אומר כי בישראל יש המרה נמוכה בין רמת המיומנויות וההשכלה הגבוהה ובין איכות התעסוקה, שמתווספים לפערים גדולים במיומנויות ובכישורים המושפעים מהסטטוס הסוציו-אקונומי


הדס ברטל |

דוח חדש של ה-OECD שפורסם השבוע מצביע על משהו שישראלים רבים מרגישים: לא משנה כמה נשקיע בהשכלה גבוהה וברכישת כישורים ומיומנויות רלוונטיים, ההשקעה לא בהכרח מיתרגמת לעבודה איכותית או לשכר גבוה. הדוח מצביע גם על פערים סוציו אקונומיים משמעותיים ועמוקים ברמת המיומנויות וכן על פערי תעסוקה מגדרים שאינם מצטמצמים. מהשוואה מול מדינות אחרות, בהן לימודים והכשרה על תיכונית יביאו לעלייה במיומנויות שתביא לעלייה ברמת השכר, בישראל הלימודים וההכשרה העל תיכונית לא תביא לעלייה של ממש ברמת המיומנויות. אצלנו גובה רמת ההשכלה משפיע באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות, ואינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 


דוח OECD Skills Outlook 2025 בא לבחון את רמת המיומנויות התעסוקתיות במדינות החברות בארגון ואת המיומנויות הנדרשות בשוק העבודה במאה ה-21 ומהם הגורמים המשפיעים על רמת המיומנויות. עבור הדוח, מופו כ-3,500 מקצועות שונים שמאחוריהם כ-14,000 מיומנויות עבודה שונות. כאשר המיומנויות ההופכות לחיוניות ביותר בשוק העבודה המשתנה, זה שבצל האוטומציה והבינה המלאכותית, הן אוריינות, נומרציה, דיגיטל, יצירתיות ומעל הכל למידה מתמדת לאורך החיים. הדוח מלמד בבירור שהמיומנויות שלנו טובות יותר וברמה גבוהה יותר ככל שההשכלה שלנו גבוהה יותר, ולרוב כפועל יוצא מכך, יעלה הסיכוי שלנו להשתלב באופן אפקטיבי יותר בשוק העבודה ולהשתכר טוב יותר. אך בישראל גובה רמת ההשכלה משפיע אך באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות והיא אינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 

בישראל השכלה אינה שווה מיומנויות

הדוח מעלה תמונה לא טובה עבור ישראל. דוח ה-OECD משווה בכל מדינה בין רמת המיומנויות של ציבור שלא מסיים לימודי תיכון ובין הציבור שלו יש השכלה על תיכונית.המיומנויות שנבחנות על ידי ה-OECD היא אוריינות ויכולת הבנת טקסט, יכולת פתרון בעיות כמותניות ופתרון בעיות מורכבות. במדינות כמו ניו זילנד או פינלנד רואים פער משמעותי בין שתי הקבוצות, עם סטיית תקן העומד על כ-0.72 וכ-1.16 סטיות תקן בהתאמה. המשמעות של כך היא כי רמת המיומנויות של הציבור שמסיים תיכון וממשיך ללימודים על תיכוניים היא משמעותית גבוהה יותר מרמת המיומנויות של אלו שלא.  

לעומת פינלנד וניו זילנד, בישראל הפער נמוך בהרבה, עם כ-0.27 סטיות תקן במסלול מקצועי וכ-0.32 במסלול עיוני. המשמעות של הפער הוא כי בעוד שבמדינות אחרות ב-OECD נראה קשר חזק ועקבי בין עלייה ברמת ההשכלה לבין קפיצה גדולה במיומנויות חשיבה כמותית, בישראל ההשפעה של לימודים על תיכוניים היא מוגבלת הרבה יותר, ואין ללימודים על יסודיים או פוסט תיכוניים השפעה של ממש על המיומנויות של הציבור. 

ובכל זאת, מהדוח עולה כי המסלול שמראה את הפער הגדול ביותר מאנשים ללא השכלה, הוא המסלול של לימודים אקדמאיים, בעלי תואר ראשון ומעלה, כאשר שאר המסלולים העל תיכוניים אינם מציגים סטיית תקן גבוהה כלל, מה שאומר שאלו לימודים והכשרות שאינם משפרים את המיומנויות באופן ניכר. למעשה, השכלה גבוהה מעלה את איכות התעסוקה ב-18 נקודות אחוז בממוצע.