יגאל בראון: "השנה תהיה היענות מלאה לתחרות הקקטוס"

תחרות קקטוס הזהב של 2008 בה ייבחרו עבודות הפרסום המצטיינות של 2007 יוצאת לדרך - השנה במתכונת חדשה, כמו בקאן
משה בנימין |

תחרות "קקטוס הזהב 2008" יוצאת לדרך, ובמהלכה, בחודש מאי 2008, יוכתרו עבודות הפרסום המצטיינות של שנת 2007.

מהשנה תחרות הקקטוס מנוהלת בלעדית ע"י איגוד חברות הפרסום. מהאיגוד נמסר, כי ועדת תחרות הקקטוס קיימה רצף ארוך של ישיבות ודיונים במהלך שנת 2007 וסיכמה על מבנה חדש של תהליך השיפוט. החל מהשנה ישפטו העבודות המוגשות לתחרות במתכונת הדומה מאוד לתחרות קאן הבינלאומית.

יגאל בראון, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום: "להבדיל משנים עברו, השנה תהיה היענות מלאה של משרדי הפרסום, וכולם כגוף אחד יצטרפו לקקטוס וישתתפו בתחרות. בחודש הבא נדע מי יהיו השופטים, לאחר שיוגשו המועמדויות".

למי שטרם היה בקאן - לפחות השיפוט יהיה דומה

השיפוט יעשה הפעם ע"י קבוצת שופטים מקצועית הבנויה על טהרת הקראיטיב, הכוללת 24 שופטים, סמנכ"לי/מנהלי קראיטיב בכירים ממשרדי הפרסום החברים באיגוד.

השופטים שיבחרו ע"י ועדת השיפוט של התחרות, יתכנסו במשך שלושה ימים רצופים, באחד מבתי המלון בת"א וישפטו בצוותא באמצעות מערכת שיפוט ממוחשבת וחדשנית שנבנתה לשם כך, את כל העבודות שיוגשו לתחרות.

שלבי השיפוט החדשים

ביומיים הראשונים ידורגו כל העבודות, ובסיומם, 20% מהעבודות בעלות

הציון הגבוה ביותר, מכל מדיום, יעלו לשלב הגמר (הפיינליסטים). ביום השלישי ידורגו העבודות הפיינליסטיות, ומתוכן יבחרו הזוכים

בקקטוסי זהב כסף וארד.

בנוסף, נקבעו פרמטרים חדשים על פיהם ידורגו העבודות, הציון לכל עבודה ידורג לפי: 50% רעיון, 30% חדשנות, 20% ביצוע.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.69%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.