יגאל בראון: "השנה תהיה היענות מלאה לתחרות הקקטוס"
תחרות "קקטוס הזהב 2008" יוצאת לדרך, ובמהלכה, בחודש מאי 2008, יוכתרו עבודות הפרסום המצטיינות של שנת 2007.
מהשנה תחרות הקקטוס מנוהלת בלעדית ע"י איגוד חברות הפרסום. מהאיגוד נמסר, כי ועדת תחרות הקקטוס קיימה רצף ארוך של ישיבות ודיונים במהלך שנת 2007 וסיכמה על מבנה חדש של תהליך השיפוט. החל מהשנה ישפטו העבודות המוגשות לתחרות במתכונת הדומה מאוד לתחרות קאן הבינלאומית.
יגאל בראון, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום: "להבדיל משנים עברו, השנה תהיה היענות מלאה של משרדי הפרסום, וכולם כגוף אחד יצטרפו לקקטוס וישתתפו בתחרות. בחודש הבא נדע מי יהיו השופטים, לאחר שיוגשו המועמדויות".
למי שטרם היה בקאן - לפחות השיפוט יהיה דומה
השיפוט יעשה הפעם ע"י קבוצת שופטים מקצועית הבנויה על טהרת הקראיטיב, הכוללת 24 שופטים, סמנכ"לי/מנהלי קראיטיב בכירים ממשרדי הפרסום החברים באיגוד.
השופטים שיבחרו ע"י ועדת השיפוט של התחרות, יתכנסו במשך שלושה ימים רצופים, באחד מבתי המלון בת"א וישפטו בצוותא באמצעות מערכת שיפוט ממוחשבת וחדשנית שנבנתה לשם כך, את כל העבודות שיוגשו לתחרות.
שלבי השיפוט החדשים
ביומיים הראשונים ידורגו כל העבודות, ובסיומם, 20% מהעבודות בעלות
הציון הגבוה ביותר, מכל מדיום, יעלו לשלב הגמר (הפיינליסטים). ביום השלישי ידורגו העבודות הפיינליסטיות, ומתוכן יבחרו הזוכים
בקקטוסי זהב כסף וארד.
בנוסף, נקבעו פרמטרים חדשים על פיהם ידורגו העבודות, הציון לכל עבודה ידורג לפי: 50% רעיון, 30% חדשנות, 20% ביצוע.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
הדס מינקה ברנד"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"
הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל
תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.
היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".
אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".
מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.
- האיחוד האירופי בין קריסה סופית להתעוררות
- הכלכלה האמריקאית ממשיכה לצמוח לצד ריסון באינפלציה – מה זה אומר על הריבית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".
