יגאל בראון: "השנה תהיה היענות מלאה לתחרות הקקטוס"
תחרות "קקטוס הזהב 2008" יוצאת לדרך, ובמהלכה, בחודש מאי 2008, יוכתרו עבודות הפרסום המצטיינות של שנת 2007.
מהשנה תחרות הקקטוס מנוהלת בלעדית ע"י איגוד חברות הפרסום. מהאיגוד נמסר, כי ועדת תחרות הקקטוס קיימה רצף ארוך של ישיבות ודיונים במהלך שנת 2007 וסיכמה על מבנה חדש של תהליך השיפוט. החל מהשנה ישפטו העבודות המוגשות לתחרות במתכונת הדומה מאוד לתחרות קאן הבינלאומית.
יגאל בראון, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום: "להבדיל משנים עברו, השנה תהיה היענות מלאה של משרדי הפרסום, וכולם כגוף אחד יצטרפו לקקטוס וישתתפו בתחרות. בחודש הבא נדע מי יהיו השופטים, לאחר שיוגשו המועמדויות".
למי שטרם היה בקאן - לפחות השיפוט יהיה דומה
השיפוט יעשה הפעם ע"י קבוצת שופטים מקצועית הבנויה על טהרת הקראיטיב, הכוללת 24 שופטים, סמנכ"לי/מנהלי קראיטיב בכירים ממשרדי הפרסום החברים באיגוד.
השופטים שיבחרו ע"י ועדת השיפוט של התחרות, יתכנסו במשך שלושה ימים רצופים, באחד מבתי המלון בת"א וישפטו בצוותא באמצעות מערכת שיפוט ממוחשבת וחדשנית שנבנתה לשם כך, את כל העבודות שיוגשו לתחרות.
שלבי השיפוט החדשים
ביומיים הראשונים ידורגו כל העבודות, ובסיומם, 20% מהעבודות בעלות
הציון הגבוה ביותר, מכל מדיום, יעלו לשלב הגמר (הפיינליסטים). ביום השלישי ידורגו העבודות הפיינליסטיות, ומתוכן יבחרו הזוכים
בקקטוסי זהב כסף וארד.
בנוסף, נקבעו פרמטרים חדשים על פיהם ידורגו העבודות, הציון לכל עבודה ידורג לפי: 50% רעיון, 30% חדשנות, 20% ביצוע.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
