ג'נרל מוטורס צופה חיסכון של 5 מיליארד דולר בהוצאות: המניה עולה 2.6%

למרות המצב הלא מבטיח של תעשיית הרכב האמריקנית, רואה החברה מדטרויט מקום לשיפור דווקא בקיצוץ ההוצאות התפעוליות, קרי שיפור במרווחים. החסכון יתפרס על 3 השנים הקרובות
שהם לוי |

ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכבים הגדולה בארה"ב מתכננת קיצוצים נרחבים בהוצאות העסקת העובדים השנתיות. הסכום נאמד בכ-5 מיליארד דולר בשלוש השנים הבאות. בתוך כך, הצהירה הפירמה כי היא מצפה לשיפור משמעותי ברווח.

מרבית החסכון יגיע מהסכם שחתמה יצרנית הרכבים עליו דנה בשנה שעברה. בג'נרל מוטורס הוסיפו, כי הם מתכוונים לשלם סכומים קטנים יותר לספקית החלקים הגדולה שלהם, Delphi. כמו כן, מעריכה כי המכירות של תעשיית הרכב האמריקנית יעלו בשנה הבאה.

"ג'נרל מוטורס מצפה לשיפור משמעותי בתוצאות התפעוליות, כולל רווחים ותזרים מזומנים, במהלך שלושת השנים הקרובות," הודיעה החברה בהצהרה רשמית שמסרה היום.

בענקית הרכבים החליטו לחתוך את ההוצאות לאחר הפסדים של 12.5 מיליארד דולר במהלך 2005 ו-2006. החוזים עליהם חתמה מאפשרים לה לסגת מתוכניות הפרישה הנדיבות של העובדים והכיסויים לביטוחי הבריאות. האחריות תועבר לקרן חדשה שתדאג לעובדים החדשים המגוייסים, ותעניק להם זכויות נחותות בהרבה מהעובדים הקיימים – מהלך שיביא להפחתה ניכרת בעלויות.

מניות החברה מוסיפות 60 סנט, או 2.6% למחיר של 23.45 דולר.

השנה החברה ניצבת בפני תנועה חלשה בתעשיית הרכב בשל מחירי עולים של הדלקים והסחורות, כולל גם המתכות, הדגישו בג'נרל מוטורס. תעשיית הרכב העולמית תגדל ל-73 מיליון כלי רכב בשנה הנוכחיץ לעומת 73 מיליון רכבים בלבד ב-2007, כך הצהירו ביצרנית הרכבים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שלמה קרעי הליכוד
צילום: הגר כהן

משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת

החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה

רן קידר |

מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה. 

לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.

לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם. 

עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל.  שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.

הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.

L-SPIKE 4X- קרדיט דוברות רפאלL-SPIKE 4X- קרדיט דוברות רפאל

רפאל משיקה את משפחת ה-L-SPIKE: דור חדש של טילים וחימושים משוטטים

חברת רפאל מציגה שני דגמים חדשים במשפחת ה-SPIKE - הטיל המשוטט L-SPIKE 4X והחימוש הטקטי L-SPIKE 1X - שניהם מבוססים על טכנולוגיות אלקטרו-אופטיות מתקדמות ויכולת פעולה בסביבה מאתגרת

מנדי הניג |

רפאל מרחיבה לראשונה את משפחת ה-SPIKE ומשיקה את הקטגוריה החדשה L-SPIKE, המבוססת על ניסיון של עשרות שנים בפיתוח מערכות אלקטרו-אופטיות וטילים מדויקים. במסגרת ההשקה מוצג ה-L-SPIKE 4X, טיל משוטט אלקטרו-אופטי שתוכנן מראש כסילוני מהיר, עם שילוב של מהירות גבוהה ויכולת שהייה ארוכה מעל אזור המטרות.

הטיל מגיע לטווח של עד 40 ק"מ בתוך כחמש דקות בלבד, מה שמאפשר התמודדות יעילה מול מטרות קצרות-מועד או מטרות בתנועה. לאחר ההגעה לאזור הפעילות הוא מסוגל לשוטט כ-25 דקות ולבצע תקיפה מזוויות שונות, לדייק את נקודת הפגיעה או להחליט על ביטול המשימה בזמן אמת.

בניגוד לכטמ"מים תוקפים הנפוצים כיום, שבדרך כלל מאופיינים במעוף איטי, רש"ק קטן וחתימה גבוהה, ה-4X משלב יכולת שיטוט מהירה, חתימה נמוכה וראשי קרב משמעותיים. הוא אף פותח עם יכולת קומונאלית למשגר ה-SPIKE NLOS (תמוז 5), כך שניתן לשלבו בפלטפורמות רכובות, מוסקות או ימיות שכבר נמצאות בשימוש. הטיל כולל מערכת ניווט חסינת שיבושים שאינה תלויה ב-GPS, וזאת באמצעות התאמת תמונה, וכן תקשורת מוגנת בסביבה של לוחמה אלקטרונית. בנוסף שולבו יכולות זיהוי אוטומטי מתקדמות (ATR) ורכישת תמונה (TIA), המאפשרות ביות אוטונומי על מטרות מוגדרות מראש וניהול של עד ארבעה טילים על ידי מפעיל יחיד.

הטיל יוצע בשני סוגי ראשי קרב: Tandem HEAT (נ"ט כפול), המיועד לפגיעה בטנקים ורכב קרבי ממוגן, וראש קרב רב-תכליתי למגוון משימות יבשה, ים ואוויר. שילוב זה יוצר פתרון התקפי מודולרי שמתאים למבצעי תקיפה מגוונים.

החימוש הטקטי המשודרג - L-SPIKE 1X

לצד ה-4X מציגה רפאל גם את ה-L-SPIKE 1X, גרסה משודרגת של ה-SPIKE Firefly (המעוז), שנועדה לפעול בסביבות קשות ומורכבות. החימוש תוכנן להתמודד עם שיבושי GPS, הפרעות תקשורת ומזג אוויר קיצוני, והוא מציע טווח פעולה של עד 5 ק"מ. משקלו הכולל של החימוש עומד על 2.2 ק"ג, והוא מסוגל לשהות באוויר 15 דקות במצב חמוש או עד 30 דקות במצב תצפית.