סקר TIM: גוגל במקום ה-1 ופייסבוק ראשונה בחברתיות
בדירוג הנעשה על-פי פילוח של קבוצות אתרים (קשרי בעלות של לפחות 50%), מגיעה קבוצת וואלה למקום ה-1 עם 75% מכלל הגולשים. אחריה מגיעות קבוצות ידיעות אחרונות עם 67.1%, ו-MSN / סמייל מדיה, ודפי זהב עם 59.1% ו- 42.1% בהתאמה.
וואלה שופס סוחרת בהצלחה
בקטגוריית המסחר האלקטרוני מגיעה וואלה שופס למקום ה-1 עם 17.1% מסך הגולשים ואחריה נמצאת אולסייל עם 7.3%. בדירוג על-פי תוכנות מסנג'ר מגיעה MSN מסנג'ר למקום ה-1 עם 39.5% וחביב הדור הצעיר- איי סי קיו מגיע למקום ה-2 עם 29.7%.
מנתוני הטבלה המציגים את החשיפה השבועית על-פי קבוצות גיל עולה, כי הנוער (13-17), והבוגרים, מ-18 ומעלה חולקים את ההעדפה ל-2 האתרים במקומות הראשונים, גוגל ווואלה.
הבוגרים מול הנוער
הבדלים בולטים באתרים הנבחרים בין קבוצות הגיל ניתן לראות בוואלה שמביאה כ-90% מהגולשים הצעירים לעומת 70% מהבוגרים. לעומת זאת Ynet מצליחים למשוך את הקהל הבוגר עם 63% בגולשים הבוגרים ורק 40% בקרב בני הנוער.
הרשת החברתית פייסבוק מצליחה לתפוס את שני חתכי הגיל כמעט באופן שווה: בבוגרים 21% ו- 19.6% בנוער. הקרבה הבולטת ביותר היא בענף הספורט כאשר בשני הקהלים יש נתח של כ-16%.
כצפוי - פייסבוק היא המועדפת בחברתיות
הרשתות החברתיות, ובראשן פייסבוק מציגות שיעורים דומים של גולשים רשומים בקרב גברים ונשים. אלו נעים סביב ה-39%. עוד עולה מהסקר כי שיעור הרשומים ברשתות עולה ככל שהגולשים צעירים יותר, ומתרכז בעיקר בקבוצות הגיל 13-29.

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות
מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?
הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.
למה נועד הפטור?
להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.
מה החשש של הקמעונאים?
תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.
טענת המתנגדים העיקרית?
אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.
הצרכנים באמת יחסכו?
כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.
מי ירוויח הכי הרבה?
עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.
איך דואר ישראל יתמודד?
כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.
מה עם נקודות איסוף?
יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.
השפעה על חברות ישראליות?
פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.
כמה המדינה תפסיד?
כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.
יש קשר פוליטי?
רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.
עמדת אתרי הסחר הישראליים?
חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.
יש חלופות טובות יותר?
פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.
מתי זה נכנס לתוקף?
צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.
מה אומר הדרג המקצועי?
התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.
ילכו לבג"ץ?
איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.
