סקר TIM: גוגל במקום ה-1 ופייסבוק ראשונה בחברתיות

TIM מפרסמת היום את סקר האתרים הנבחרים לדצמבר 2007. במקום ה-1 ברשימה צועד גוגל עם 87.8% מסך הגולשים מגילאי 13 ומעלה. מקומות 2 ו-3 נתפסים על-ידי וואלה ו-Ynet עם 73% ו-63% בהתאמה
משה בנימין |

בדירוג הנעשה על-פי פילוח של קבוצות אתרים (קשרי בעלות של לפחות 50%), מגיעה קבוצת וואלה למקום ה-1 עם 75% מכלל הגולשים. אחריה מגיעות קבוצות ידיעות אחרונות עם 67.1%, ו-MSN / סמייל מדיה, ודפי זהב עם 59.1% ו- 42.1% בהתאמה.

וואלה שופס סוחרת בהצלחה

בקטגוריית המסחר האלקטרוני מגיעה וואלה שופס למקום ה-1 עם 17.1% מסך הגולשים ואחריה נמצאת אולסייל עם 7.3%. בדירוג על-פי תוכנות מסנג'ר מגיעה MSN מסנג'ר למקום ה-1 עם 39.5% וחביב הדור הצעיר- איי סי קיו מגיע למקום ה-2 עם 29.7%.

מנתוני הטבלה המציגים את החשיפה השבועית על-פי קבוצות גיל עולה, כי הנוער (13-17), והבוגרים, מ-18 ומעלה חולקים את ההעדפה ל-2 האתרים במקומות הראשונים, גוגל ווואלה.

הבוגרים מול הנוער

הבדלים בולטים באתרים הנבחרים בין קבוצות הגיל ניתן לראות בוואלה שמביאה כ-90% מהגולשים הצעירים לעומת 70% מהבוגרים. לעומת זאת Ynet מצליחים למשוך את הקהל הבוגר עם 63% בגולשים הבוגרים ורק 40% בקרב בני הנוער.

הרשת החברתית פייסבוק מצליחה לתפוס את שני חתכי הגיל כמעט באופן שווה: בבוגרים 21% ו- 19.6% בנוער. הקרבה הבולטת ביותר היא בענף הספורט כאשר בשני הקהלים יש נתח של כ-16%.

כצפוי - פייסבוק היא המועדפת בחברתיות

הרשתות החברתיות, ובראשן פייסבוק מציגות שיעורים דומים של גולשים רשומים בקרב גברים ונשים. אלו נעים סביב ה-39%. עוד עולה מהסקר כי שיעור הרשומים ברשתות עולה ככל שהגולשים צעירים יותר, ומתרכז בעיקר בקבוצות הגיל 13-29.

בדיקת מעמד הרשתות החברתיות נמצא שפייסבוק, עם שיעור חדירה של 17.8% היא הרשת החברתית המועדפת על הגולשים, והיא משאירה מאחור את האתרים חבר'ה, מקושרים ומיי-ספייס, על-פי הסדר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה