יוניברסל מקימה שירות שיתחרה ב-iTunes
יוניברסל עומדת להקים שירות חדש אשר אמור להתחרות בחנות iTunes. השירות החדש, שיתבסס על דמי מנוי, עשוי להחליש את אחיזתה של אפל בשוק המוזיקה באינטרנט, כך על פי ידיעה שפורסמה במהדורה המקוונת של ביזנס וויק.
דאג מוריס, מנכ"ל קבוצת המוזיקה של יוניברסל, מבקש להקים בשיתוף עם חברות תקליטים גדולות נוספות שירות מוזיקה חדש בשם Total Music. מוריס הצליח לגייס כבר את קבוצת סוני BMG כשותפה פוטנציאלית למיזם החדש, וכעת הוא מנהל מגעים עם קבוצת המוזיקה של וורנר כדי לצרף גם אותה. פעולות אלו נעשות למרות בתעשיית המוזיקה מפני התחזקות המעמד של אפל בשוק של המוזיקה באינטרנט.
מקורות אנונימיים המקורבים למוריס טוענים, כי הוא מקווה שהשירות החדש לא רק יתחרה בחנות iTunes, אלא יסייע לקדם גם נגנים שמתחרים ב-iPod, דוגמת נגני Zune של מיקרוסופט. כן מבקש מוריס לפתח מודל עסקי חדש, במסגרתו יוכלו המשתמשים ליהנות משירים כמעט בחינם.
בתעשיית המוזיקה שוררת תחושה גוברת של אי נחת מהתנאים שכופה אפל על חברות שמציעות שירים למכירה בחנות iTunes. בין השאר, מתעקשת אפל שכל השירים יימכרו במחיר אחיד - בעוד שחברות התקליטים מבקשות להציע שירים ישנים במחיר נמוך יותר ושירים חדשים במחיר גבוה יותר.
הסכסוך החריף בחודש יולי האחרון, כאשר חברת יוניברסל, שאחראית לכשליש מהשירים החדשים שמופיעים בארה"ב, החליטה שלא לחדש את החוזה עם אפל - והעדיפה להוסיף ולהציע שירים בחנות iTunes מבלי להתחייב לטווח ארוך. המשמעות היא שבכל רגע נתון חופשית החברה לעזוב את iTunes ולחתום על חוזה הפצה עם חברת סלולר, למשל.
על פי הדיווחים מוריס מבקש להחליש את מעמדה של אפל באמצעות השירות החדש ולשנות את האופן בו נמכרת המוזיקה הדיגיטלית. מוריס מקווה, כי יצרניות החומרה יסבסדו את המחיר של דמי המנוי - חמישה דולרים לחודש - וכי משתמשים שירכשו נגן חדש יוכלו ליהנות ממוזיקה כמעט בחינם. יצרניות החומרה אמורות ליהנות כתוצאה מכך מהיקף גדול בהרבה של מכירות נגנים.
כדי שהתוכנית תתממש, על מוריס להתגבר על לא מעט מכשולים: עליו למצוא מודל עסקי שיאפשר ליצרניות החומרה לסבסד את מחיר השירים, ועליו להתגבר על החששות של חברות המוזיקה, שכל ניסיונותיהן עד כה להקים שירות מוזיקה מצליח הסתיימו בכישלון.
ז'אן-ברנרד לוי, נשיא ויונדי יוניברסל (Vivendi Universal) - החברה האם של קבוצת המוזיקה של יוניברסל, אמר בחודש שעבר, כי הנתח שגוזרת אפל מההכנסות ממכירת שירים "אינו הוגן". לדבריו, שומרת אפל לעצמה 29 סנטים מכל שיר שנמכר תמורת 99 סנטים.
לא ברור גם באיזו גישה ינקוט השירות החדש ביחס לטכנולוגיית DRM (ניהול של זכויות יוצרים בתכנים דיגיטליים). בחודש יוני האחרון פתחה חברת יוניברסל בניסוי בן שישה חודשים, במסגרתו הוצעו שירים ללא הגנה מפני העתקה - למעט המוזיקה המוצעת בחנות iTunes. אם בשירות החדש יוצעו גם שירים ללא הגנה, הסיכויים להגיע למגוון רחב של משתמשים ונגנים גדול יותר.

הסיבה שהחות'ים הצליחו לפגוע בשדה התעופה; והאם אפשר למנוע את הפגיעות בהמשך?
שאלות ותשובות על הטכניקה של החות'ים להגביר את הפגיעות; ומה ישראל עושה בעניין
החות'ים, ארגון מורדים שיעי מתימן, המזוהה עם איראן, מנהלים מלחמה מקומית מול כוחות הקואליציה הסעודית, אך בהמשך למלחמה בעזה הם פועלים נגד ישראל, בעיקר באמצעות שיגור כטב"מים וטילים בליסטיים. ישראל מגיבה וגורמת לפגיעות וחיסולים רבים כשלאחרונה חוסלה ההנהגה הפוליטית של החות'ים (להבדיל מההנהגה הצבאית). בימים האחרונים שיגרו החות'ים כטב"מים שהצליחו לעבור את ההגנות של הצבא וחיל האוויר. אתמול נפגע על ידי כטב"מ שדה התעופה רמון.
מה קרה באירוע האחרון?
היום שיגרו
החות'ים כטב"ם שחדר לשטח ישראל ויורט לאחר כחצי שעה מעל אזור ים המלח. יום קודם לכן פגע כטב"ם בנמל התעופה רמון, ללא התרעה מוקדמת, הפעם השנייה בחודשים האחרונים שבה החות'ים מצליחים לפגוע בנמל תעופה בישראל. הפעם הקודמת היתה בצמוד לנתב"ג.
מדוע לא
הופעלה אזעקה בזמן התקיפה ברמון?
מערכת ההתרעה לא זיהתה את הכטב"ם בזמן כסכנה ולכן לא הופעלה אזעקה. תחקיר ראשוני העלה כי הכטב"ם זוהה במערכות אך לא סווג כעוין. בצה"ל הדגישו כי לא מדובר בתקלה טכנית אלא באתגר מבצעי.
במה שונה כטב"ם מטיל
או רקטה?
רקטות וטילים נעים במסלול בליסטי קבוע שקל יחסית לחזות. כטב"ם לעומת זאת קטן יותר, טס נמוך, מתמרן ומשנה מסלול, מה שמקשה מאוד על זיהויו. בנוסף, שטח החתך המכ"מי שלו נמוך, ולכן ההחזר ממערכות המכ"ם חלש וקשה לגילוי.
- גרמניה רוכשת שלושה כטב"מים מישראל ב-1.2 מיליארד דולר
- אירודרום תצמח פי 4 בשנתיים? אשרי המאמין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה פעמים
הצליחו החות'ים לפגוע בישראל?
מאז פתיחת המלחמה היו שש פגיעות של כטב"מים וטילים חות'יים בישראל. האירוע הקשה ביותר היה ביולי 2024, אז פגע כטב"ם בבניין בתל אביב וגרם למותו של אזרח. שתי פגיעות היו בנמלי תעופה, בנתב"ג ובשדה רמון.