מיקרוסופט ישראל תגיע השנה לקו מיליארד השקלים במכירות
"מיקרוסופט ישראל תגיע השנה לקו מיליארד השקלים במכירות ואף תחצה אותו", הכריז דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, במסיבת עיתונאים שכינס אתמול (ג') בבית החברה ברעננה. בהתייחסו לשאלות הקהל, אודות מחזור המכירות של החברה בשנה האחרונה, ציין ימין כי הוא אינו מכחיש את נתוני דן אנד ברדסטריט המייחסים למיקרוסופט ישראל מחזור מכירות של כ-200 מליון דולרים ב-2006. כך, בחישוב פשוט, עולה שימין צופה עליה של כ-17% במכירות הסניף הישראלי של ענקית התוכנה עד סיום 2007 - יעד אפשרי בהחלט, בהסתמך על נתוני החברה ל-2006, שהצביעו על עליה של כ-15% במכירות.
נתונים נוספים שהציג ימין לגבי 2006 היו עליה בשיעור של 25% במגזר הארגונים הגדולים, האחראי ל-54% מכלל מכירות החברה. כן, אמר, נרשמה צמיחה של 8% במגזר העסקים הקטנים והבינוניים. בחלוקה לקווי מוצר, אמר ימין, כי הצמיחה הגבוהה ביותר נרשמה בתחום ה-CRM, שרשם גידול של 101% במכירות. "למיקרוסופט ישראל יש כיום 230 לקוחות מכול מגזרי המשק שבחרו בפתרון ה-CRM שלה - 101 לקוחות חדשים בשנת 2006 בלבד", אמר. בתחום מוצרי האופיס, לרבות אופיס 2007, אמר ימין כי אלו רשמו גידול של 17%. תחום השרתים, לדבריו, רשם צמיחה של 11%.
בתחום מערכות ההפעלה חשף ימין לראשונה נתונים על חדירת חלונות ויסטה לשוק הישראלי, וציין כי מראשית ינואר 2007 נמכרו בישראל 160,000 עותקים של חלונות ויסטה, שמהווים כ-42% מסך כל המערכות שנמכרו על ידי מיקרוסופט ישראל. מתוכן, ציין, נמכרו כ-96,000 מערכות לשוק הביתי שמהוות כ-70% מהמערכות שנמכרו בתקופה זו למגזר הפרטי על ידי החברה. הוא הוסיף, כי במגזר הארגוני מתבצעים פרויקטי הטמעה של חלונות ויסטה בהיקף אלפי תחנות בארגונים גדולים וביניהם משרד ראש הממשלה, משרד המשפטים, חיל הים, קומברס, מכבי שרותי בריאות, אלישרא ועוד.
לדברי ימין, "השנה הבאה תהיה לא פחות משמעותית. היא תתאפיין במיצוי הפוטנציאל העסקי של המוצרים שהושקו, השקת מוצרים חדשים, כניסה לתחומים חדשים לחלוטין וביסוס מעמדנו בשווקים קיימים". בין מנועי הצמיחה המרכזיים לשנת העבודה הקרובה של מיקרוסופט, מנה ימין את חלונות ויסטה ואופיס 2007 . "במגזר העסקי והארגוני מבשילים עתה תהליכי החלטה, בדיקה וניסוי שנמשכו מספר חודשים. מספר פרויקטים חשובים כבר יצאו לדרך ומרבית המגזר הארגוני יעסוק בנושא בשנה הקרובה. היעד של מיקרוסופט לשנה הקרובה הוא לשדרג כ-80,000 מחשבים לאופיס 2007".
תחום נוסף עליו התעכב ימין היה שוק היישומים. הוא ציין בהקשר זה, כי מיקרוסופט מתכוונת להגדיל את נתח השוק שלה בתחום ה-CRM, והזכיר שהשנה תושק מערכת CRM Dynamics 4.0 שתציע יכולות מורחבות ותאפשר לעסקים מכל גודל וסוג להיכנס לראשונה לתחום זה. לדבריו, "הבשורה האמיתית בתחום היישומים נוגעת להכרזה לפיה מיקרוסופט תיכנס השנה לשוק ה-ERP הישראלי. השוק הארגוני הגדול כבר מרושת היטב בפיתרונות ERP דוגמת סיבל, אורקל, וסאפ. לעומת זאת, שוק העסקים הקטנים והבינוניים משווע לפיתרון קל וידידותי ובחלק מהמקרים נותר ללא מערכת ERP כלשהי. אל הוואקום הזה מתכוונת מיקרוסופט להיכנס בסערה".
בהמשך, אמר ימין, כי "אבטחה ארגונית צפויה להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של מיקרוסופט בשנה הקרובה ואחד התחומים האסטרטגיים של החברה. יריית הפתיחה לכך ניתנה לפני חודשים ספורים עם השקת סל שלם של מוצרי אבטחה שמכסים את כל צרכי הארגון מקצה לקצה, משפחת מוצרי Forefront. בנוסף, מיקרוסופט הציגה גם פתרונות לנושא ניהול זהויות וכרטיסים חכמים, ופתרונות למניעה של זליגת מידע ארגוני".
"השנה החולפת הייתה במובנים רבים החשובה ביותר בעשור הנוכחי ואחת החשובות בתולדות מיקרוסופט", אמר. "במרכזה, חידוש כולל של הפלטפורמה חלונות ויסטה ואופיס 2007 כחוד החנית של גל השקות מוצרים חסר תקדים. במקביל למהלך זה הצלחנו להניע תהליכי צמיחה בכלל תחומי הפעילות שהניבו גידול בהכנסות. אני שמח לציין שלא רק אנחנו צמחנו אלא גם כלל התעשייה שמבוססת על מוצרינו, שהגיעה להיקף של למעלה מ-2 מיליארד דולרים - סך ההכנסות של כ-2,000 שותפינו המעסיקים כ-45,000 עובדים. בנוסף, מיקרוסופט העולמית השקיעה מאות מיליוני דולרים בהקמת מרכז המו"פ המורחב בישראל, המהווה תרומה משמעותית נוספת למשק הישראלי".
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%
הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן?
מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.4%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%.
הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%:
מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.
- מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%
- מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%.

התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025, הצריכה ב-21%
הצריכה הפרטית, ההשקעות והייצוא הובילו את הצמיחה לאחר הירידה החדה ברבעון השני על רקע מלחמת "עם כלביא"; התמ"ג לנפש עלה ב-9.5%
התמ"ג רשם קפיצה חדה ברבעון השלישי של שנת 2025, עם עלייה של 11% בחישוב שנתי (2.6% בחישוב רבעוני), כך על פי האומדן השני של החשבונות הלאומיים שפרסמה היום הלמ"ס. העלייה החדה משקפת התאוששות משמעותית בפעילות הכלכלית, לאחר ירידה של 4.8% בתמ"ג ברבעון השני של
השנה, שנרשמה בעקבות מלחמת "עם כלביא" והשפעותיה על המשק.
על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה ברבעון השלישי נובעת יותר מכל מהתאוששות חזקה בצריכה הפרטית, מגידול חד בהשקעות בנכסים קבועים ומעלייה ביצוא הסחורות והשירותים. במקביל, נרשמה גם עלייה מתונה יחסית בצריכה הציבורית, בעוד היבוא עלה בשיעור דו-ספרתי, דבר המעיד על חידוש הביקושים במשק.
תוצר מקומי גולמי לנפש נתונים מנוכי עונתיות, בשקלים
תוצר מקומי גולמי לנפש נתונים מנוכי עונתיות, בשקלים
תמ"ג - נתונים מנוכי עונתיות שינוי כמותי לעומת רבעון קודם בחישוב שנתי
