גוגל משיקה יישומים עסקיים בתשלום

ענקית החיפוש עוברת למודל של דמי מנוי ומציעה חבילת תוכנות שתתחרה באופיס וב-Windows Live של מיקרוסופט

לאחר שניצחה בקרבות החיפוש, מגבירה גוגל את התחרות הישירה מול מיקרוסופט ומציעה לארגונים חבילה של תוכנות משרדיות במחיר נמוך, ללא צורך בתחזוקה - כאשר הגישה נעשית ברשת האינטרנט. חבילת Google Apps Premier Edition, שהושקה בסוף השבוע, מיועדת לארגונים וכוללת יישומים לדואר אלקטרוני, יומן, מסרים מיידיים, מעבד תמלילים וגיליון אלקטרוני. חבילה דומה למשתמשים פרטיים הושקה בחודש אוגוסט האחרון. "בארגונים מחפשים יישומים משרדיים פשוטים לשימוש, בטוחים, אמינים וקלים לניהול" - אמר דייב ז'ראר, סגן נשיא בחטיבה הארגונית של גוגל.

החבילה המיועדת לארגונים כוללת גם ממשקי API שמאפשרים לשלב אותה ביישומים הפנימיים של הארגון. החבילה כוללת נפח אחסון של 10 ג'יגה-בייט וחשבונות Gmail ללא פרסומות. כן מבטיחה גוגל זמינות של 99.9% ותמיכה טכנית 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. המחיר: 50 דולרים למשתמש לשנה. מיקרוסופט אינה מפרסמת את המחירים של חבילות אופיס במסגרת הרישיונות הארגוניים, אך מהדורת Professional של אופיס עולה 499 דולרים (ברישיון קבוע).

אנליסטים מעריכים כי שימוש בחבילה של גוגל עשוי לחסוך לארגונים מאות אלפי דולרים מדי שנה. "אפשר לרכוש 1,600 רישיונות ל-Google Apps במחיר שעולה איש תמיכה אחד שעוסק בתחזוקה של תוכנות מיקרוסופט", אומרת רבקה וויטמן, אנליסטית של Nucleus Research. לדבריה, מאחר והיישומים של גוגל פועלים באינטרנט, נדרשת הרבה פחות תמיכה טכנית.

אולם, המשתמשים ביישומים של גוגל אינם בהכרח עסקים קטנים ודלי תקציב: גם חברות ענק, כמו ג'נרל אלקטריק או פרוקטר אנד גמבל, נמנות על המאמצים המוקדמים - לא בגלל המחיר אלא בגלל "הגישה הקלה ליישומי האינטרנט", אומר גרגורי סימפסון, מנהל הטכנולוגיה הראשי של ג'נרל אלקטריק.

ובכל זאת, וויטמן מזהירה מפני ההשלכות של השימוש ביישומי אינטרנט מבחינתם של עסקים שחייבים להפעיל בקרה הדוקה על הנתונים, בהתאם לדרישות הרשויות. "זו עשויה להיות בעיה עבור מוסדות רפואיים, לדוגמה", אומרת וויטמן - בשל הדרישות של חוקים דוגמת HIPAA.

אנליסטים אחרים מציינים שהיישומים של גוגל אינם מעניקים סביבה משרדית שלמה, כמו אלו של מיקרוסופט. "הפער הגדול ביותר ניכר בכלי להכנת מצגות", אומר ג'ים מרפי, אנליסט מחברת AMR Research. לדבריו, גם הניהול של אנשי הקשר מוגבל מאוד בהשוואה להיצע של מיקרוסופט.

לא ניתן היה לקבל תגובה ממנהלי מיקרוסופט.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה